• Ik klaag niet graag hierover. Eigenlijk, ik wil hier graag over klagen, maar ik heb een idee alsof er een taboe op rust etc, en dat als ik er over klaag ik een watje ben, maar ik ga er gewoon lekker over klagen.
    Het is weer die tijd van de maand. En ik ben iemand die gezegend is met een cyclus van 32/34 dagen. Wees blij, zou je zeggen. Maar NEE. Al twee/drie/vier dagen van te voren voel ik mijn uterus al groeien en pijn doen en alles wat een normale ongesteldheid is, echter, zonder bloed. Dat zit ik echt een paar dagen op zo'n punt van; ga bloeden of stop met pijn doen, aaaargh! Jep. Iedere maand. En ik word er gek van.
    En deze periode heb ik ook nog eens last van mijn hormonen, als in, ik merk dat ik dan vrij kortaf ben, of sneller van streek raak, of iets, en dit gecombineerd met dikke stress -ik heb maandag examen, en het is fudging heet, lange leve Limburg- zorgt ervoor dat ik super prikkelbaar ben, en mezelf nog eens verras met hoe ik reageer op bepaalde dingen. Ain't that great?! :'D
    Dus ja, daar wilde ik even over klagen, dat mijn periode niet komt, als ik het voel. Nu voel ik het dus al vanaf dinsdag, al dan niet langer, en het is nog net niet begonnen, of het is net een paar momenten geleden begonnen, maar het gaat om het idee. AAAAAaaaargh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Meestal helpt een warm kompres wel bij mij, of op m'n zij gaan liggen als je buikpijn krijgt. Oh, en chocolade, veel chocolade :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben er net vanaf! :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vet stom man, alive (pijnstillers) erin, op de bank liggen, kussentje er tegenaan en huilfilms kijken ^^ ook veel eten, wat dan ook, zolang jij het maar lekker vidnt.


    Heel veel succes en we begrijpen het allemaal!

    Ik vind het niet taboe hoor. (:
    Het is een meisjessite, we hebben allemaal hetzelfde probleem. Ik heb ook altijd veel pijn en last in mijn buik, niet vooraf maar de eerste dag en soms de tweede, soms moet ik echt pijnstillers nemen omdat ik anders niet kan slapen, studeren of opletten in de les. Mijn huisarts raadde mij aan de pil te nemen, daar heb ik niet meer aan gedacht intussen, aangezien ik het al jaren gewoon ben, maar het kan je helpen. Op emotioneel vlak helpt mij altijd om even naar buiten gaan, waar het stil is, zelf heb ik altijd dat ik niets van geluid kan verdragen. Soms hebben mijn huisgenoten eens een luidruchtige bui en ik kan er dan gewoon totaal niet tegen. Gewoon even pauze nemen van de mensen of dingen die je ergeren kan even helpen. En ongesteld tijdens de examens, dat herken ik evenzeer. Ik denk iedereen aan de universiteit, want het duurt altijd meer dan een maand, dus je hebt het altijd sowieso zitten, als je pech hebt zelfs twee keer. Bij mij valt het gelukkig meestal altijd in de 'voorperiode', die 2 - 3 weken blokperiode dat je er nog geen hebt. Zelf hou ik er altijd wat rekening mee in mijn planning, ik weet dat die eerste dag gaat komen en dat ik dan totaal niets waard zal zijn. Als je jezelf toelaat in die periode de boog iets minder strak gespannen te laten staan, helpt dat altijd heel erg. Ermee geen rekening houden en alles propvol willen plannen maakt het echt - bleh - Ondraaglijk, toch als je zwaar bloedverlies hebt.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2016 - 10:53 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb ook vaak zo'n twee dagen op voorhand buikpijn en last van mijn rug, dat is echt zo vervelend, ik snap het helemaal. Ik ben gelukkig net van die nest af (:


    16 - 09 - '17

    Haha, ik ben een van die 'gelukzakken', die de dag op voorhand bijna flauwvalt van de pijn. :W Met mijn dokter hebben we besloten dat ik mijn pil meerdere maanden na elkaar mag doornemen om zo minder vaak mijn regels te krijgen. Bij mij heeft dat gelukkig ook het effect dat die pijn minder hevig wordt.


    What would Emma do?

    Ik krijg 2 dagen van te voren altijd die dagen lang hoofdpijn.. Hatefull..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb ook altijd een aantal dagen van tevoren hele erge buik- en rugpijn, een aspirine wil nog wel eens werken. Veel succes met je examen in ieder geval!


    chaos makes the muse

    Ik snap wat je bedoelt met taboe. Als je het echter vermeld in de titel (zoals jij doet) dan ontwijken de mensen die het niet willen lezen, meestal wel het topic. Daarnaast is het grootste deel van Q meisje/vrouw dus die hebben hun eigen ervaringen.

    Wat lastig dat je dat hebt voordat je ongesteld wordt. Misschien kun je dit eens met je huisarts bespreken? Ik kan begrijpen dat het vervelend voelt als het een man is, maar als het een man is, dan heeft ie vast vaker gepraat over ongesteld zijn. Hij is immers huisarts en ik denk dat meerdere meiden/vrouwen dat soort dingen bespreken met hun huisarts. Pijnstillers en een warme kruik willen vaak helpen. Misschien helpt het ook wel als je met een dekentje op de bank gaat zitten terwijl je de warme kruik op je buik ligt. De deken zorgt dan voor extra warmte.

    Het schijnt ook beter te zijn om geen vette dingen te eten voor en tijdens je menstruatie. Sommige meiden/vrouwen krijgen dan meer last van hun baarmoeder die reageert op het vette eten. Of het is gewoon een truc om ons gewoon gezond te laten eten zelfs als we onze menstruatie hebben.

    Maar stiekem ben ik wel jaloers op je cyclus. Sinds kort hou ik het echt goed bij, om ook te kijken hoe lang mijn cyclus ongeveer duurt en soms kan ik er geen peil op trekken. Bijvoorbeeld, eerst 26 dagen en daarna 35 dagen.


    Physics is awesome

    Ik heb een dag van tevoren altijd last van krampen en dan weet ik dat ik die dag of erna ongesteld moet worden.

    Gebruiken jullie ook (wel eens) tampons en maandverband tegelijkertijd? Bij mij is dat voornamelijk de eerste 2 dagen+nachten

    [ bericht aangepast op 27 aug 2016 - 21:45 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    BULLSHIPPER schreef:
    Ik heb een dag van tevoren altijd last van krampen en dan weet ik dat ik die dag of erna ongesteld moet worden.

    Gebruiken jullie ook (wel eens) tampons en maandverband tegelijkertijd? Bij mij is dat voornamelijk de eerste 2 dagen+nachten


    Nog niet opgekomen, omdat ik meestal maandverband gebruik in plaats van tampons, maar is echt een goede tip, want nu ga ik gewoon uit bezorgdheid heel veel naar de wc en als ik les heb vind ik dat soms vervelend.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2016 - 22:47 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    BULLSHIPPER schreef:
    Ik heb een dag van tevoren altijd last van krampen en dan weet ik dat ik die dag of erna ongesteld moet worden.

    Gebruiken jullie ook (wel eens) tampons en maandverband tegelijkertijd? Bij mij is dat voornamelijk de eerste 2 dagen+nachten


    Ik heb een dag van tevoren buikpijn, geen krampen, maar echt pijn rond mijn maag. Daarna is mijn rug die meestal pijn doet.

    Niet echt, ik probeer over te stappen op tampons. Maar ik moet er echt aan wennen, toch heel wat anders dan maandverband.


    Physics is awesome

    Ik heb het gelukkig niet zo erg als wat ik hier lees.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb wel altijd ontzettend last van mijn buik en dat lijkt steeds erger te worden terwijl mijn periode zelf verder steeds minder heftig en korter wordt. Deze maand was ik het maar 2 dagen, echt super bizar(en freaky). Ik zou als ik jou was gewoon even langs de huisarts gaan!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    En daarom ben ik dus al jaren aan de prikpil x)


    26 - 02 - '16