• Ik klaag niet graag hierover. Eigenlijk, ik wil hier graag over klagen, maar ik heb een idee alsof er een taboe op rust etc, en dat als ik er over klaag ik een watje ben, maar ik ga er gewoon lekker over klagen.
    Het is weer die tijd van de maand. En ik ben iemand die gezegend is met een cyclus van 32/34 dagen. Wees blij, zou je zeggen. Maar NEE. Al twee/drie/vier dagen van te voren voel ik mijn uterus al groeien en pijn doen en alles wat een normale ongesteldheid is, echter, zonder bloed. Dat zit ik echt een paar dagen op zo'n punt van; ga bloeden of stop met pijn doen, aaaargh! Jep. Iedere maand. En ik word er gek van.
    En deze periode heb ik ook nog eens last van mijn hormonen, als in, ik merk dat ik dan vrij kortaf ben, of sneller van streek raak, of iets, en dit gecombineerd met dikke stress -ik heb maandag examen, en het is fudging heet, lange leve Limburg- zorgt ervoor dat ik super prikkelbaar ben, en mezelf nog eens verras met hoe ik reageer op bepaalde dingen. Ain't that great?! :'D
    Dus ja, daar wilde ik even over klagen, dat mijn periode niet komt, als ik het voel. Nu voel ik het dus al vanaf dinsdag, al dan niet langer, en het is nog net niet begonnen, of het is net een paar momenten geleden begonnen, maar het gaat om het idee. AAAAAaaaargh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bedankt voor jullie reacties allemaal. Meestal doe ik ook wel een warme kruik, en dat helpt enigszins, maar met zo'n 30-35 graden had ik echt geen zin in nog een extra hittebron. :') Enfin, gistermorgen ging het nog meer pijn doen, dus toen had ik 200mg ibuprofen genomen. Toen ineens werd ik dik misselijk erdoor, en is mijn moeder iets gaan halen daartegen, want ik moet studeren, en niet ziek zijn. Maar na twee gemberpillen en nog een 200mg ibuprofen heb ik die middag lastenloos kunnen leren. Dus ja, lang leve pillen slikken.
    Dus helaas kan ik niet op de bank gaan liggen met een dekentje en een filmpje.
    Anyway, ik gebruik meestal tampons, en meestal doe ik daar maandverband onder. Als ik dan ergens ben waar ik niet mijn tampon of maandverband wil verwisselen (openbare toilet), kan ik de eerste uit doen, en dan is mijn maandverband al klaar. En 's nachts doe ik ook altijd een tampon met maandverband in. Eerst had ik enkel maandverband, maar dat gaf een dikke rotzooi.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    volgens mij ben ik echt heel gelukkig als ik het lees xD ik heb alleen de eerste morgen heel even ontzettend veel pijn, maar als ik dan even tegen een wasbak aanleun en even rustig aan doe gaat het wel weer, dat zelfde gebeurt ook aan t einde, maar voorderest totaal geen pijn. Wel altijd het gevoel alsof ik "doorlek" terwijl dat helemaal niet gebeurt. Beetje moeilijk om daar tegenin te gaan, maar ja. Veel succes iedereen!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Mhm. Ik had het vroeger ook heel erg maar sinds zwaardere pil en nu spiraal is het bijna helemaal weg op extra hoofdpijn en rugpijn na. Mirena spiraal is echt aan te raden, ben je in ieder geval die bloedingen kwijt, en minder last van mood swings.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2016 - 15:04 ]


    The truth is out there.

    Ik heb een dag/2 dagen van tevoren krampen en lage rugpijn. Dan weet ik dat het zover is. Al weet ik dat sowieso ongeveer wel aangezien ik de pil pak.

    Ik wil eigenlijk naar de spiraal gaan, maar heb onlangs toch nog een voorschrift gehaald voor 13 maanden pil. Mijn vriend is er op tegen omdat een spiraal meteen voor 3-5 jaar is en hij 4 jaar ouder is dan mij en precies al druk voelt om aan het nageslacht te beginnen terwijl ons leven eigenlijk nog maar pas begonnen is. Echt blegh.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb een dag/2 dagen van tevoren krampen en lage rugpijn. Dan weet ik dat het zover is. Al weet ik dat sowieso ongeveer wel aangezien ik de pil pak.

    Ik wil eigenlijk naar de spiraal gaan, maar heb onlangs toch nog een voorschrift gehaald voor 13 maanden pil. Mijn vriend is er op tegen omdat een spiraal meteen voor 3-5 jaar is en hij 4 jaar ouder is dan mij en precies al druk voelt om aan het nageslacht te beginnen terwijl ons leven eigenlijk nog maar pas begonnen is. Echt blegh.


    De prikpil is ook een goed alternatief trouwens. Je haalt één keer in de 3 maanden/12 weken een injectie en dan heb je gewoon geen klachten meer ;3


    26 - 02 - '16

    Ik heb volgens mij alleen last van hoofdpijn de dag voordat ik ongesteld word. Omdat ik de pil slik, weet ik dat ik altijd op woensdag ongesteld wordt als m'n strip op is. Dus op dinsdag kan ik wel eens hoofdpijn hebben.
    Op de woensdag krijg ik vaak last van periodes waarop ik het heel koud of heel warm heb, een soort opvliegers zeg maar.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Even op de persoon die deze opmerking maakte, het is geen meisjessite. Het is een site voor iedereen.

    Goed, voordat ik de pil begon te gebruiken had ik elke maand een week voordat ik ongesteld werd erge krampen. Tijdens de ongesteldheid zelf verloor ik ontiegelijk veel bloed, werd ik er flauw van en heb ik zelfs een aantal keer overgegeven. Ik was het zat om me telkens zo ellendig te voelen en zelfs niet meer naar school kon. (Ik begon met de leeftijd van 11 en heb zeker tot mijn 17e met veel pijn gelopen)
    Ik dacht altijd dat de pil er alleen maar was voor mensen die al seks hadden, dus ik wilde het nooit, want dan voelde ik me een soort van niet meer maagd of zo. Echt een vreemde gedachtengang, maar goed.
    Uiteindelijk heb ik hierover gepraat met mijn moeder en zijn we samen naar de huisarts gegaan, om te praten over mijn periode en hoeveel last ik er van kreeg. Toen uiteindelijk heeft ze mij de pil voorgeschreven en ben ik deze aam het begin van mijn eerstvolgende bloeding gaan nemen, waarna ik eigenlijk na een maand al gewend was aan de pil. En oh mijn god, ik vind het nu niet eens erg meer om ongesteld te zijn. Geen pakken maandverband meer per maand, geen vijf strippen paracetamol, niet meer thuis zitten, geen krampen meer. Hemel! En daarbij, ik ben maar 3 á 4 dagen (woensdag tot zondag) ongesteld, wat heel wat anders is dan wat ik voorheen had, 6 á 7 dagen!
    En mijn humeur is er ook flink op vooruit gegaan. Ik ben af en toe nog wel chagrijnig, maar dit is vaak alleen de eerste dag en de dag er voor. Voor de rest ben ik gewoon zoals ik altijd ben.
    Ik raad je echt aan wel de pil te beginnen, ook al heb je geen seks (wat ik niet weet overigens! Maar ik heb het zelf nog nooit gehad, dus vandaar dat ik dit even zeg) want het maakt je leven echt tien keer makkelijker c:

    [ bericht aangepast op 31 aug 2016 - 22:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Uiteraard is het een site voor iedereen, ik beredeneerde ook niet tegen jongens of transgenders of zo. Zo hoef je het dus ook niet op te vatten. Ik bedoelde het louter in de context van ongesteld niet qua geaardheid. Het zijn voor 90% meisjes. Dus in die zin is het een meisjessite. (:

    [ bericht aangepast op 1 sep 2016 - 8:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Erlebnis schreef:
    (...)

    De prikpil is ook een goed alternatief trouwens. Je haalt één keer in de 3 maanden/12 weken een injectie en dan heb je gewoon geen klachten meer ;3

    Dat is eigenlijk wel waar. Maar daar ken ik nog te weinig van. Wel interessant om eens verder over op te zoeken.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb een dag/2 dagen van tevoren krampen en lage rugpijn. Dan weet ik dat het zover is. Al weet ik dat sowieso ongeveer wel aangezien ik de pil pak.

    Ik wil eigenlijk naar de spiraal gaan, maar heb onlangs toch nog een voorschrift gehaald voor 13 maanden pil. Mijn vriend is er op tegen omdat een spiraal meteen voor 3-5 jaar is en hij 4 jaar ouder is dan mij en precies al druk voelt om aan het nageslacht te beginnen terwijl ons leven eigenlijk nog maar pas begonnen is. Echt blegh.


    Om hier even op terug te springen, de spiraal kan je er op any given moment weer uit halen he. Als jij over 2 jaar kidsies wil dan kun je hem er uit laten halen en ben je ook direct weer vruchtbaar. Het is zo dat hij maximaal 5 jaar kan zitten, niet dat het moet. Ik zou het zeker aanraden om te overwegen, als je van de verzekering ook nog wat terug krijgt, of je eigen risico al vol hebt is het echt de moeite waard. (:


    Edit: Erica tho, neem niet de prikpil, kan tot twee jaar duren voor je weer vruchtbaar bent daarna. Niet zo handig met de kinderwens van je vriend. D:

    Ik wilde die ook maar mijn huisarts zei nadrukkelijk dat het echt een heeeeel gedoe is om uberhaupt weer vruchtbaar te raken als je dat een tijd gebruikt. Meer vrouwen die er langer over doen dan korter zegmaar.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2016 - 12:50 ]


    The truth is out there.

    Holtzmann schreef:
    (...)

    Om hier even op terug te springen, de spiraal kan je er op any given moment weer uit halen he. Als jij over 2 jaar kidsies wil dan kun je hem er uit laten halen en ben je ook direct weer vruchtbaar. Het is zo dat hij maximaal 5 jaar kan zitten, niet dat het moet. Ik zou het zeker aanraden om te overwegen, als je van de verzekering ook nog wat terug krijgt, of je eigen risico al vol hebt is het echt de moeite waard. (:


    Edit: Erica tho, neem niet de prikpil, kan tot twee jaar duren voor je weer vruchtbaar bent daarna. Niet zo handig met de kinderwens van je vriend. D:

    Ik wilde die ook maar mijn huisarts zei nadrukkelijk dat het echt een heeeeel gedoe is om uberhaupt weer vruchtbaar te raken als je dat een tijd gebruikt. Meer vrouwen die er langer over doen dan korter zegmaar.


    I beg to differ. Ik heb een chronische darmaandoening waardoor ik heel vaak pijn heb. Als ik dan ook nog de pijn van een spiraaltje hebt (want ik heb zat meegemaakt dat mensen pijn en alles ervan hadden nadat 'ie gezet was) kan ik waarschijnlijk ziek gaan melden. Dat kan ik me niet veroorloven, want ik kom überhaupt al moeilijk aan werk. Verder zie ik mezelf de eerste vijf jaar nog geen kinderen hebben, dus ja. Voor mij is het wel optimaal. Verder gaat die twee jaar niet altijd op. Ik vind het jammer dat veel mensen zo negatief zijn over de prikpil, terwijl het best een goede oplossing is.


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    (...)

    I beg to differ. Ik heb een chronische darmaandoening waardoor ik heel vaak pijn heb. Als ik dan ook nog de pijn van een spiraaltje hebt (want ik heb zat meegemaakt dat mensen pijn en alles ervan hadden nadat 'ie gezet was) kan ik waarschijnlijk ziek gaan melden. Dat kan ik me niet veroorloven, want ik kom überhaupt al moeilijk aan werk. Verder zie ik mezelf de eerste vijf jaar nog geen kinderen hebben, dus ja. Voor mij is het wel optimaal. Verder gaat die twee jaar niet altijd op. Ik vind het jammer dat veel mensen zo negatief zijn over de prikpil, terwijl het best een goede oplossing is.


    Ik vind het jammer dat mensen zo negatief zijn over de spiraal want ik heb ook een darmaandoening en voor mij werkt het prima. :')

    Ik ken zelf al meer dan 5 vrouwen die na de prikpil 1+ jaar niet zwanger konden worden. Ik begrijp dat het voor veel vrouwen ideaal is maar Erica had het erover dat ze misschien niet zo lang zouden wachten met kids, dan zou ik het niet aanraden. Juist omdat de prikpil als bijwerking heeft dat de vruchtbaarheid vrij langzaam op gang kan komen, bij de spiraal is dit niet het geval.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2016 - 19:52 ]


    The truth is out there.