• En dan heb ik het niet over geesten of dat soort dingen, want die kunnen best bestaan, als jij daarin gelooft. Kijk maar naar de documentaire serie Doctor Who. (ja, dat was een grapje.)
    Nee, mijn vraag gaat over dingen als een soulmate. Geloven jullie dat soulmates of karma of dat soort dingen bestaan? En voorgevoelens, van vandaag gaat een speciale dag worden. Gelijk onderbuik gevoelens eigenlijk.
    Het gaat er eigenlijk om wat er zondagavond gebeurt is (het topic voor wie nieuwsgierig is), en het houdt mij nog steeds bezig. Het was namelijk niet zo maar "een vreemde op de trein die aardig was", maar ik had ergens zo'n gevoel dat het iets meer was. En ook heb ik steeds zo'n onderbuik gevoel dat ik hem nog eens ga ontmoeten. Dus, uiteraard ben ik gaan googlen op vanalles. Maar ik zit nu een beetje in een spagaat. Aan de ene kant heb ik het gevoel alsof ik mijn gevoelens/herinneren aan het overdrijven ben, maar van de andere kant heb ik toch zoiets dat het iets heel speciaals was. En van de ene kant lijkt dat alles wat op het internet geschreven staat logisch en waar, maar van de andere kant zijn het "onzichtbare krachten" en dus niet wetenschappelijk bewezen, en weet ik niet of het moet aannemen of er van uit moet gaan.
    Dus, jullie mening/standpunt? Oh, en jullie hulp om mijn gedachten hiervan af te zetten en er niet meer over te fantaseren of na te denken en gewoon te laten studeren aaaargh? Er zijn zoveel onbeantwoorde vragen, en ik kan niet tegen onbeantwoorde vragen.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 13:08 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Histoire schreef:
    Van wat ik me er nog over herinnert beredeneert ons onbewuste brein, onafhankelijk van ons bewuste brein en op een andere manier. Het bewuste brein redeneert op basis van empirische informatie, rechtlijnig, op basis van logische stappen. Het onbewuste brein redeneert op basis van puzzels en patronen. Het overziet dus iets in een patroon en geeft je op basis daarvan een signaal. Daarom kun je soms het gevoel hebben dat iets gewoon zo is, zonder je de logische beredenering erachter snapt. Daarom willen we het ook afwijzen met ons bewuste brein, het lijkt niet immers niet logisch. Logica is er niet van op toepassing, gewoon omdat we via een andere denkmanier de informatie hebben vergaard.
    Een voorbeeld om het wat duidelijker te maken. Je kent een persoon al 3 jaar vrij goed en hebt er al heel wat interacties mee gehad, alles wat ze ooit gezegd hebben, zelfs hetgeen je bent vergeten of niet bewust hebt opgemaakt op dat moment, wordt opgeslagen in je onbewuste brein. Het onbewuste brein legt patronen aan, met een schat aan informatie die je bewust niet eens meer kan herinneren of oproepen, dat zou allemaal in die patronen opgeslagen liggen. Stel dan ineens wordt je gewoon overvallen door het buikgevoel dat er iets raars aan de hand is met degene, dat er iets aan het gedrag niet klopt, dat hij bijvoorbeeld aan het liegen is en dat weet je omdat deze manier van gedragen gewoon te vreemd is ergens en niet past. Of iemand geeft je gewoon een heel akelig of bevreemdend gevoel ineens, je onbewuste heeft tal van informatie over gemene, onbetrouwbare personen ervaart in je leven, merkt dat deze persoon in dat patroon/plaatje past en geeft een signaal af van wegblijven. Of net benaderen. Ik heb het twee keer gehad met twee meisjes die nu echt hele goede vriendinnen van me zijn. Bij alle twee had ik voor ik ze kende. Die. Die. Die. Die moet je echt eens beter benaderen en ooit eens mee aan de praat weten te komen. Het bleek inderdaad meteen raak en een klik. Vaak moet ik mensen toch een tijdje kennen voor ik me er echt goed genoeg bevriend mee voel, maar in die twee keren, waren we er meteen mee weg. Je onbewuste is ook veel verfijnder naar het schijnt, soms gaat het echt om micro - expressies en dat soort dingen, die in patronen worden geregistreerd. Maar het is betrouwbaar. Er is wetenschappelijk echt een plek gevonden in het brein die voor het maken van die buikgevoelens instaat en het is onderzocht. Dit is zowat de uitleg over het proces en wat het precies is. Volgens wat op het internet stond, ik ben geen neuroloog! (:


    Whao, dit is wicked interessant en educatief. Dank je voor die informatie!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja hé, moet eens over gut feelings en intuition opzoeken op youtube en op het google. Het internet staat vol met interessante informatie hierover! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.