• Het verbaast me dat ik nergens al eerder op internet zo'n test heb gevonden. Dus heb ik er maar zelf één gemaakt.
    Het is al een weekje geleden dat ik hem gemaakt heb, maar nog steeds vind ik hem wel belangrijk.
    Dus één ieder die met dieren begaan is en een pagina heeft op facebook of een eigen dierensite, mag als ie wil mijn quiz al daar linken.
    Pas jij bij een hamster?

    Persoonlijk vindt ik hamsters geen huisdieren, omdat ze vaak om de foute redenen worden aangeschaft. Ze zijn klein, worden alleen gehuisvest en zitten in een relatief klein verblijf, waardoor mensen denken dat ze ideale huisdieren zijn, zeker voor kinderen. Helaas is niks minder waar... Het zijn nachtdieren, wat betekend dat ze overdag slapen en vaak cranky zijn als je ze overdag wakker maakt (en ze dus bijten). Daarnaast zijn de meeste ondersoorten niet vriendelijk tegenover soortgenoten en zijn ze over het algemeen vrij klein waardoor ze ongeschikt zijn voor kleine kinderen.

    Ik vindt het een goed initiatief van je om op deze manier wat meer bewustwording te creëren bij mensen die opzoek zijn naar een huisdier!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat Dreadful dus zegt, aye.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @Dreadful,
    Yep, dat is zeker één van de redenen waarom ik deze quiz heb gemaakt. Ik vind het zelf ook dat veel mensen te makkelijk een hamster aanschaffen omdat ze denken dat dit leuk is voor de kinderen, maar zelf niet zo nodig hoeven.

    Dat is eigenlijk net zoals het aanschaffen van andere (knaag)dieren, waar men niet veel (of in iedergeval genoeg) weet van heeft. Ze schaffen de dieren aan, maar de meesten onderzoeken het niet eens eerst.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Dat is eigenlijk net zoals het aanschaffen van andere (knaag)dieren, waar men niet veel (of in iedergeval genoeg) weet van heeft. Ze schaffen de dieren aan, maar de meesten onderzoeken het niet eens eerst.


    Honey, dat is helaas met alles. Ik heb gewoon mensen in de DAP gehad die met een stalen gezicht zeiden dat ze de vorige hond hadden ingeruild want ze hadden een nieuw bankstel en daar matchte de hond niet meer bij.... Dus nu hadden ze een nieuwe hond, die er wel bij paste.
    ... Of een vrouw in de dierenspeciaalzaak die een konijn wilde kopen en afhaakte toen ik zei dat een konijn poepte. "Ew! Poepen die? Nee dan wil ik 'm niet!"
    ... Of een vrouw die tijdens een excursie bij de koeien vroeg of de kalveren ook gemolken werden.

    ... Moet ik nog even doorgaan? It's a fucked up world y'all!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik pas niet bij een hamster, maar dat wist ik ook wel voordat ik de quiz maakte, hahaha. Sowieso zou ik nooit beesten in een kooi of kom moeten houden, want mij kennende stoot ik dat om.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind inderdaad dat mensen eerst research moeten doen voordat ze een huisdier aanschaffen. Of het nou een hamster is of een ander beest.

    Goede quiz!

    Ik houd zelf al jaren hamsters, meestal 2 tegelijk (wel in aparte kooi hoor) en ik vind het super lieve beestjes. Op dit moment heb ik 1 hamster, Dobby. :)


    Treat people with kindness

    Dreadful schreef:
    (...)

    Honey, dat is helaas met alles. Ik heb gewoon mensen in de DAP gehad die met een stalen gezicht zeiden dat ze de vorige hond hadden ingeruild want ze hadden een nieuw bankstel en daar matchte de hond niet meer bij.... Dus nu hadden ze een nieuwe hond, die er wel bij paste.
    ... Of een vrouw in de dierenspeciaalzaak die een konijn wilde kopen en afhaakte toen ik zei dat een konijn poepte. "Ew! Poepen die? Nee dan wil ik 'm niet!"
    ... Of een vrouw die tijdens een excursie bij de koeien vroeg of de kalveren ook gemolken werden.

    ... Moet ik nog even doorgaan? It's a fucked up world y'all!

    Ik weet het. Het is verschrikkelijk dat mensen er zo gemakkelijk over denken, terwijl dieren ook een hart hebben en een levend wezen zijn. Daarom zeg ik ook dat het aanschaffen zo is met alle andere dieren, niet alleen met hamsters. Ze moeten eerst goede research doen voordat ze het dier(tje) aanschaffen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.