• Ja, echt. Ik ga sinds kort elke dag naar Breda voor school, maar mijn aansluiting van bus op de trein is echt dramatisch.
    Mijn bus vertrekt namelijk in de ochtend vanaf 6.43 en dan elk kwartier, buiten de spits om het halfuur (.00 en .30). Als hij op 6.43 vertrekt vanaf mijn bushalte (of eerder), dan kan hij zo rond 7.12 in Den Bosch zijn. Met de nadruk op kan, want dan moet ik een buschauffeur hebben die niet vindt dat hij te snel gaat en bij een bushalte gaat nutteloos gaat wachten.
    Als ik pecht heb, kom ik om 7.14 aan en zie ik vervolgens de trein voor mijn neus wegrijden. (Hij vertrekt om 17 en 47.) Hetzelfde geldt voor de sprinter die ik kan nemen tijdens de reguliere dienst:
    Hij vertrekt om 27 en 57. Maar is de bus er ooit op tijd? Nope, kan ik weer wachten op de intercity die pas twintig minuten later vertrekt.

    Ik heb over het algemeen vrij weinig haat op het openbaar vervoer (aansluitingen van treinen zijn meestal wel goed geregeld en ik heb vaak maar een bus nodig, dus daar heb ik vrij weinig last van), maar hier krijg ik gewoon echt kromme tenen van :W

    Wat vervolgens resulteert in het feit dat ik twee uur van te voren moet vertrekken, omdat er een mogelijk heid is dat ik de trein niet haal op Den Bosch en vervolgens vaak op een volgende bus moet wachten omdat de bussen altijd overvol zitten naar Avans in Breda. En dat terwijl mijn uiteindelijke reistijd maar een uur en een kwartier is.

    Zeurzeurzeurzeurzeur.

    Reis je met het OV naar school of werk en zo ja, hoe ziet jouw traject eruit?

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 15:44 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Recherche schreef:
    (...)
    Jij?

    NHTV, en dan Academy for Leisure archimedesstraat.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 18:13 ]


    We're all mad here.

    Pharmaceutical schreef:
    (...)
    NHTV, en dan Academy for Leisure archimedesstraat.

    Doe jij Leisure and Tourism managment (of zoiets ;x) een vriendin van mij doet dat namelijk haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dat is echt balen Sofie! Vroeger zat ik op een school waar ik dan eerst met de intercity voorbij reed en vervolgens met de metro weer 'terug' moest, haha.

    Naar school ga ik naar het centrum met de sprinter en daarna kan ik om de zoveel minuten een van de 6 of meer bussen pakken die langs school rijdt.

    Naar mn stage adres (die ik sinds vandaag heb, jeej!) waar ik over twee maanden begin, is het 7,5 kilometer fietsen. Dat is minder dan de 10 km naar mn vorige stage. Maar mn vorige stageadres zat bij station Centraal. Fietsen en met het ov was dezelfde route. Deze stage zit in een andere plaats, waar geen bus naar toe gaat. Dus als ik met de bus ga zal ik eerst naar station Centraal moeten en dan nog een kwartiertje met de bus. Maar dat komt vast allemaal goed.

    Dat is balen. Mijn verbinden is ook niet geweldig, ook al is het maar 50 minuten :'). Ik woon onder Rotterdam, maar toch duurt het 50 minuten voordat ik op school ben. Ik moet eerst met de bus. De bus rijd veel door de wijk, waardoor het langer duurt. Daarna neem ik de metro, maar die rijd ook helemaal om. Als die omwegen er niet waren zou ik er misschien 20 minuten over doen.


    Seasons will change, but I shall remain

    Pharmaceutical schreef:
    (...)
    NHTV, en dan Academy for Leisure archimedesstraat.

    lol NHTV IMEM hier. :')


    Caution first, always.

    Dat is zo verschrikkelijk. Begrijp het gevoel volkomen.
    Gelukkig heb ik van huis uit naar mijn uni wel prima verbinding (buiten de verbinding met de aankomsttijd bij mijn eindhalte en begintijd van mijn lessen om), maar vanuit mijn adres dichtbij de uni ben ik haast even Lang onderweg omdat ik 28 minuten op de bus of trein moet wachten steeds. Dat is ook redelijk frustrerend soms.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    ik ga mijn reis tijd eens opschrijven :3

    06:23 trein naar Herzogenrath waar ik max 20 minuten inzit.
    07:21 trein naar heerlen waar ik 15 minuten inzit.
    en dan is het het geluk dat ik zo'n 10 verschillende bussen kan pakken naar mijn school

    Als ik stage heb dan moet ik een halte eerder uitstappen in langraaf voor stage en dan de bus pakken om 07:57.
    en dan gaan de duitse treinen die ik moet hebben nog maar een keer in het uur...
    Mochten ze uitvallen, ben ik in totaal 4 uur onderweg met de lijnbussen :3


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hier in de polder waar de bussen eens in het uur gaan hebben wij een app 'Stapover" "Overstapper" heet hij volgens mij. Zo iets tenminste. Dan kan je via de app aan de buschaffeur vragen of hij tot 4 minuutjes wilt wachten en of dat mogelijk is. Het werkt best goed, maar ik weet wel dat het alleen bij Connexxion is en ik weet niet zeker, maar misschien alleen regio Ijsselmond.

    Ik zit 1 uur in de bus. Gelukkig nonstop dezelfde bus en dan moet ik 20 min fietsen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Hier in de polder waar de bussen eens in het uur gaan hebben wij een app 'Stapover" "Overstapper" heet hij volgens mij. Zo iets tenminste. Dan kan je via de app aan de buschaffeur vragen of hij tot 4 minuutjes wilt wachten en of dat mogelijk is. Het werkt best goed, maar ik weet wel dat het alleen bij Connexxion is en ik weet niet zeker, maar misschien alleen regio Ijsselmond.

    Ik zit 1 uur in de bus. Gelukkig nonstop dezelfde bus en dan moet ik 20 min fietsen[/quote

    Die app is zo handig!! Moesten ze meer doen!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    DoII schreef:
    (...)
    Doe jij Leisure and Tourism managment (of zoiets ;x) een vriendin van mij doet dat namelijk haha.

    Nee sorry, ik doe International Event Management.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2016 - 23:05 ]


    We're all mad here.

    Riv schreef:
    (...)
    lol NHTV IMEM hier. :')

    Hey schoolgenoot. (:


    We're all mad here.

    OV had ook maar zo voor Onhandig Vervoer kunnen staan. Afgelopen jaar was ik twee uur onderweg naar school en anderhalf uur naar werk. Dan was het altijd 'Bus - trein - bus' of 'bus (eerst twintig minuten) - wachten (halfuur) - bus (40 minuten)'

    Bleh.


    26 - 02 - '16