• De stelling van deze week luidt:
    Hillary Clinton zal een betere president van Amerika zijn dan Donald Trump

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Akutagawa schreef:
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet enorm heb verdiept in de huidige verkiezing, maar ik wil toch even uitspreken wat ik er tot zover over denk.

    Als Trump echt zo'n slechte keus zou zijn, waarom heeft hij dan toch nog zoveel aanhang? Ik bedoel, Amerika is niet zo onverstandig, toch? Er zal vast wel een reden voor zijn... Al moet ik dan wel weer toegeven dat wat ik heb gehoord, niet al te positief is.


    Het is Amerika. Amerikanen zijn over het algemeen veel patriotistischer en veel meer gesteld op hun land dan wij. Als je daar zegt "we maken Amerika weer groot", krijg je sowieso aanhang. Heel veel Amerikanen zien Amerika als the place to be, "the greatest country on earth". Daarbij hebben de Amerikanen ook tweemaal op Bush gestemd. De Amerikanen zijn ook kwaad omdat, na hun crisis in 2008, ze er beter uit gekomen zijn, maar enkel de rijken daar iets van gevoeld hebben. Voor de middenklasse is het even erg gebleven. Hun woede op de hedendaagse problemen uit zich in radicale stappen willen ondernemen. Trump is er zo één.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik bedoelde specifiek in dit topic, hè, want ik geloof dat zelfs al is er iemand met Trump sympathieën op Q, dat die waarschijnlijk liever zijn/haar mond zou houden dan hier zou willen reageren en een golf van felle kritiek van gefrustreerde tieners ontvangt tbh


    Dan zou ik dat persoonlijk heel jammer vinden, want we zitten hier op Q en ik heb bij Quizlet altijd het gevoel dat hoewel mensen het niet altijd met je eens zijn, als je je mening deftig verwoord, je deftige commentaren terugkrijgt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    michelle obama for president


    i put the fun in funeral

    Bonafide schreef:
    michelle obama for president


    ha. ja. lang leve die vrouw.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wiarda schreef:
    Ik bedoelde specifiek in dit topic, hè, want ik geloof dat zelfs al is er iemand met Trump sympathieën op Q, dat die waarschijnlijk liever zijn/haar mond zou houden dan hier zou willen reageren en een golf van felle kritiek van gefrustreerde tieners ontvangt tbh

    Precies dit. Hetzelfde zou gelden als dit een topic was betreft de Nederlandse politiek. Zodra mensen zich gaan sympathiseren met Wilders, krijgen ze bergen kritiek (en eindeloze discussies, wat nog het meest zonde is want je veranderd elkaars mening niet!), en daar heb je gewoon geen zin in kan ik me zo voorstellen.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 11:06 ]


    She wanted a storm to match her rage.

    Ahavah schreef:
    (...)

    Dan zou ik dat persoonlijk heel jammer vinden, want we zitten hier op Q en ik heb bij Quizlet altijd het gevoel dat hoewel mensen het niet altijd met je eens zijn, als je je mening deftig verwoord, je deftige commentaren terugkrijgt.


    Mh, dat is inderdaad ook wel weer waar ja. Ik had inderdaad ook ooit bij een presentatie Engels waarbij me gevraagd werd wie er zou winnen aangegeven dat het best wel eens Trump zou kunnen zijn, omdat er waarschijnlijk genoeg mensen zijn die Trump als president willen hebben als ze maar hard genoeg geloven dat de problemen daadwerkelijk zijn ontstaan door allochtonen e.d. Maar goed, ik blijf maar hopen dat er onder die laag negativiteit ook nog positieve dingen zitten, al denk ik wel echt dat Clinton de minder slechte keus is, om even terug te gaan naar het onderwerp.

    &idd damn, kan Michelle Obama zich niet gewoon verkiesbaar stellen?


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Bonafide schreef:
    michelle obama for president

    This. ^


    She wanted a storm to match her rage.

    Ik vind zo vreemd altijd dat er ook Mexican-Americans, Afro-Americans en vrouwen zijn die voor trump willen stemmen ;x

    Ik denk dat het vooral ook slecht zal zijn voor de hele wereld, als hij president wordt. Er zullen gewoon echt andere wereldleiders zijn waar hij niet fatsoenlijk mee overleggen kan, of die gewoon weigeren met hem te praten door zijn uitspraken .


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Niet dat zij zo'n geweldige president zou zijn, maar alles is inderdaad beter dan Donald Trump.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Ik vind het een keuze tussen de cholera en de pest. Hangt er maar net vanaf waar je liever aan sterft om het zo te zeggen.:X


    Queer zijn is gewoon alles

    Ahavah schreef:
    (...)

    Ondanks je wonderbaarlijke verwoording moet ik toch zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Op dit moment zijn er ongeveer tussen de 42 en e 47 procent van de Amerikanen die dat niet vinden. Heel Trumps achterban vindt dat niet. Dat is misschien Amerika, maar grote delen van extreemrechts hier in de lage landen vinden dat ook niet.

    Maar goed - absoluut. Ik had liever Bernie Sanders of Jill Stein gehad, maar hé, als je moet kiezen tussen minder goed en slecht (want met de evil en less evil vergelijking ben ik het niet geheel eens), dan ga je toch echt wel voor minder goed. Daarbij heeft Hillary ook heel wat goede dingen gedaan in haar tijd als senator en minister van Buitenlandse Zaken. Ik zal niet ontkennen dat ze dan misschien corrupt is, want ik geloof dat niemand geloofd dat ze qua geld net zo clean is als Sanders, maar hey, guys, da's altijd zo geweest en hopelijk zal het veranderen, maar op dit moment neemt elke kandidaat geld aan van grote banken, dus nu kunnen we er niet veel meer aan veranderen, jammer genoeg.


    Weet je wat het probleem is? Dat mensen op hem stemmen omdat hij republikeins is en niet Clinton. Ze vinden hem helemaal niet goed, maar stemmen enkel omdat hij de enige republikein is. Er zijn er zat die dat toegeven op tv.

    Akutagawa schreef:
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik me niet enorm heb verdiept in de huidige verkiezing, maar ik wil toch even uitspreken wat ik er tot zover over denk.

    Als Trump echt zo'n slechte keus zou zijn, waarom heeft hij dan toch nog zoveel aanhang? Ik bedoel, Amerika is niet zo onverstandig, toch? Er zal vast wel een reden voor zijn... Al moet ik dan wel weer toegeven dat wat ik heb gehoord, niet al te positief is.


    Hoe denk je dat Hitler aan de macht gekomen is? :'D

    Zelf ben ik het eens met de stelling. Het is kiezen tussen twee kwaden, maar iedereen zal dan voor het minste kwaad kiezen.


    Your make-up is terrible

    Krolock schreef:
    Lijkt me duidelijk. Al zou ik met haar ook niet echt tevreden zijn. Doe nog maar een paar jaar Obama.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Hoe denk je dat Hitler aan de macht gekomen is? :'D

    Zelf ben ik het eens met de stelling. Het is kiezen tussen twee kwaden, maar iedereen zal dan voor het minste kwaad kiezen.


    Ik ben het niet 100% eens met de vergelijking, maar daar ga ik hier en nu maar even niet op in.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Akutagawa schreef:
    (...)

    Ik ben het niet 100% eens met de vergelijking, maar daar ga ik hier en nu maar even niet op in.

    Wie zegt dat het niet zo gaat aflopen als hij daadwerkelijk president wordt? Hitler was ook een racist en had iets tegen joden (keek vooral naar vrouwen met een bepaald uiterlijk) en beloofde ook allerlei dingen, waarna er meer dan de mensheid vergast werd. Misschien een te heftige vergelijking, maar je weet ook niet wat er gaat gebeuren als Trump president wordt. Want hij zegt dit, maar doet dat.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Idk man. Eigenlijk ben ik er niet zo mee bezig.


    26 - 02 - '16

    Ze zijn allebei een hoop stront. Het maakt in principe niet uit wie er president(e) wordt, aangezien er serieus mensen boven de president(e) zitten die checken of een voorstel niet te gestoord voor woorden is, zoals die achterlijke muur waar onze blonde meneer het constant over heeft. Obama probeerde ook veel te veranderen, maar een groepje boven hem vond dan bijvoorbeeld dat een voorstel te veel geld kostte. Daarom maakt het eigenlijk niets uit. Clinton kiezen omdat ze een vrouw is, is onzinnig. Vrouwen kunnen ook kut zijn.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)