• De stelling van deze week luidt:
    Hillary Clinton zal een betere president van Amerika zijn dan Donald Trump

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Bashalini schreef:
    (...)

    Ik zou persoonlijk eerst in de landen/werelddelen beginnen met de basis beginselen,die de Westerse wereld allang kent, die deze landen nog niet kennen/hebben en dat daarna iedereen met dezelfde idealen verder kan werken aan een betere en gelijke wereld. Maar goed, je kan nou eenmaal van mening verschillen toch? Ik ben ergens wel een soort van blij dat er geen hele rel is ontketend, aangezien ik mijn eerste post opnieuw heb bekeken en aanhalingstekens hadden mijn mening misschien wel duidelijker gemaakt (:

    Maar even terug naar het topic, weet iemand toevallig wie de kandidaat word voor de democraten als Clinton haar gezondheid niet optimaal genoeg blijkt te zijn? Hier ben ik namelijk best nieuwsgierig naar aangezien haar gezondheid zo'n topic is in de VS.


    Ik denk niet dat de Oosterse wereld dezelfde feminisme nodig heeft als de Westerse. Zij hebben hele andere normen en waarden dan wij hebben. Zie je hen ooit met #freethenipples rondlopen? Nu niet en in denk in de toekomst ook niet. Je kunt niet de basis waarvan jij, met een andere achtergrond, goed vind, voor alles gebruiken. Gelijkheid betekent niet dat alles hetzelfde moet zijn. Het betekent dat iedereen zijn eigen cultuur mag houden, maar niet als minderwaardig gezien zal worden.


    Your make-up is terrible

    Ik vind persoonlijk feminisme een interessant onderwerp en volg de discussie oprecht met plezier. Maar ik denk niet dat dit het juiste topic voor deze discussie is.
    Terug ontopic gaan naar Trump vs Clinton? Voor een andere discussie mogen jullie uiteraard een ander topic openen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat de Oosterse wereld dezelfde feminisme nodig heeft als de Westerse. Zij hebben hele andere normen en waarden dan wij hebben. Zie je hen ooit met #freethenipples rondlopen? Nu niet en in denk in de toekomst ook niet. Je kunt niet de basis waarvan jij, met een andere achtergrond, goed vind, voor alles gebruiken. Gelijkheid betekent niet dat alles hetzelfde moet zijn. Het betekent dat iedereen zijn eigen cultuur mag houden, maar niet als minderwaardig gezien zal worden.


    Met de basis bedoelde ik aspecten zoals dat vrouwen niet afhankelijk zijn van hun echtgenoot en dat trouwen niet het enige doel in hun leven is bijvoorbeeld. Dit lijkt mij namelijk iets waar elke feminist zich sterk voor maakt.

    Maar zoals Debbaut zei, er zal nog wel een keer een stelling langskomen met dit onderwerp dus laten we ons focussen op de huidige stelling (:

    Zusak schreef:
    De eerst volgende met de meeste stemmen denk ik? Dus dat zou Bernie zijn.


    Ooh jaa, dat lijkt mij ook wel logisch
    Thanks (: <3

    Is deze stelling serieus? Iedereen is beter dan Trump.. :/


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Ik denk niet dat Hillary de beste optie is (ondanks Amerika wel eens een vrouw als president mag aannemen), maar in ieder geval wel beter dan Donald Trump.
    Haar gezondheidsproblemen lijken mij eigenlijk maar heel oppervlakkig, of in ieder geval niet zo ernstig als veel Amerikanen denken. Maar mocht zij verkozen worden en extreem ziek worden of overlijden, zou ik zeggen dat het beter is als Bernie Sanders aan de macht komt.
    Ook een goede optie vind ik vice-president Joe Biden.
    Maar inderdaad, in feite is alles beter dan Trump. Niet alleen omdat hij mensen discrimineert (dan wel weer op de achtergrond, net als dat Geert Wilders 'vrijheid van meningsuiting' heeft, maar omdat hij gewoon een kind is dat ruzie maakt met andere politici en zich niet als president kan gedragen.


    how dare you speak of grace

    Clinton voel ik me ook het beste bij, maar toch, volgens mij zou het niet zó slecht zijn als het Trump wordt.

    Clinton is namelijk iemand waarop de meesten stemmen omdat ze niet om Trump willen stemmen. Maar ik heb het gevoel dat als Clinton het wordt, dat er niets gaat veranderen en alles blijft zoals het nu is, niet zo goed dus. De wereld heeft verandering nodig en daar deel ik mijn mening met Trump. Trump wilt echt iets gaan doen. Oké, er gaan dingen foutlopen in het begin als Trump het wordt, maar ik denk dat dat snel opgelost zal geraken en uiteindelijk alles beter zal zijn.

    Maar goed, Clinton kiezen is misschien toch wat veiliger.


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Clinton voel ik me ook het beste bij, maar toch, volgens mij zou het niet zó slecht zijn als het Trump wordt.

    Clinton is namelijk iemand waarop de meesten stemmen omdat ze niet om Trump willen stemmen. Maar ik heb het gevoel dat als Clinton het wordt, dat er niets gaat veranderen en alles blijft zoals het nu is, niet zo goed dus. De wereld heeft verandering nodig en daar deel ik mijn mening met Trump. Trump wilt echt iets gaan doen. Oké, er gaan dingen foutlopen in het begin als Trump het wordt, maar ik denk dat dat snel opgelost zal geraken en uiteindelijk alles beter zal zijn.

    Maar goed, Clinton kiezen is misschien toch wat veiliger.


    Verandering is nodig. Vooruitgang is verandering. Verandering is niet per sé vooruitgang. Heb je dan liefst stilstand of de verandering die Trump zou brengen - achteruitgang?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zal niet liegen over het feit dat ik stiekem hoop dat hij het eigenlijk wel wordt.

    A) Wat kan hij uiteindelijk aanrichten? De senaat bestaat misschien voor het grootste deel uit republikeinen, dat wil niet direct zeggen dat ze zijn ideeën doorvoeren. En als hij er bagger van maakt kan hij na vier jaar oprotten.
    B) Ik ben allesbehalve fan van de Amerikaanse koers en zie het ook niet zitten dat een vrouw als Clinton de macht krijgt. Want geloof me, aan Clinton kan je ook een kwaaie hebben. Met het enige verschil dat ze een minder grote mond heeft dan Trump.
    C) Het wordt tijd dat er eens iets gebeurd dat de internationale politiek wakkerschudt. De Brexit was daar eigenlijk al een mooie aanleiding voor.

    Ben ik daarom fan van Trump? Absoluut niet en zie gewoon geen van beide als president.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik zal niet liegen over het feit dat ik stiekem hoop dat hij het eigenlijk wel wordt.

    A) Wat kan hij uiteindelijk aanrichten? De senaat bestaat misschien voor het grootste deel uit republikeinen, dat wil niet direct zeggen dat ze zijn ideeën doorvoeren. En als hij er bagger van maakt kan hij na vier jaar oprotten.
    B) Ik ben allesbehalve fan van de Amerikaanse koers en zie het ook niet zitten dat een vrouw als Clinton de macht krijgt. Want geloof me, aan Clinton kan je ook een kwaaie hebben. Met het enige verschil dat ze een minder grote mond heeft dan Trump.
    C) Het wordt tijd dat er eens iets gebeurd dat de internationale politiek wakkerschudt. De Brexit was daar eigenlijk al een mooie aanleiding voor.

    Ben ik daarom fan van Trump? Absoluut niet en zie gewoon geen van beide als president.


    A) Ha. Doorvoeren misschien niet, maar alle progressie die Obama gemaakt heeft, kan zo teruggedraaid worden. Obamacare is min of meer veilig gesteld (al gaan ze het wel neig uithollen), maar de Iran deal, de nu al veel te kleine background controles die Obama heeft verplicht (ik weet niet hoe het ineen zit, maar in elk geval heeft hij er iets om gedaan. Niet dat het veel helpt, maar het is de stap naar). = achteruitgang. Dit muur komt er niet en heel veel dingen zijn legaal niet haalbaar, dus vooruit ga je op geen enkel vlak gaan, maar terugschroevingen komen er zeker wel.
    B) Buiten uiteraard het feit dat Clinton geen engeltje is, vind ik stellen dat dat het enige verschil is nogal kort door de bocht. Op vlak van beleid hebben ze héél veel verschillen. Clinton is niet progressief genoeg, maar hé, ze gaat tenminste geen olie op het vuur van IS gooien en niet alle vooruitgang terugschroeven.
    C) Ja, maar liefst niet op die manier.

    Maar dat is mijn mening, uiteraard.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Debbaut schreef:
    Ik zal niet liegen over het feit dat ik stiekem hoop dat hij het eigenlijk wel wordt.

    A) Wat kan hij uiteindelijk aanrichten? De senaat bestaat misschien voor het grootste deel uit republikeinen, dat wil niet direct zeggen dat ze zijn ideeën doorvoeren. En als hij er bagger van maakt kan hij na vier jaar oprotten.
    B) Ik ben allesbehalve fan van de Amerikaanse koers en zie het ook niet zitten dat een vrouw als Clinton de macht krijgt. Want geloof me, aan Clinton kan je ook een kwaaie hebben. Met het enige verschil dat ze een minder grote mond heeft dan Trump.
    C) Het wordt tijd dat er eens iets gebeurd dat de internationale politiek wakkerschudt. De Brexit was daar eigenlijk al een mooie aanleiding voor.

    Ben ik daarom fan van Trump? Absoluut niet en zie gewoon geen van beide als president.


    Ik ben dat eigenlijk wel een beetje met je eens. Trump is een vreselijke blaaskaak, maar ik denk dat hij zo'n type is die heel hard schreeuwt en daarna niets doet. Maar Hillary lijkt me dus weer niet zo en zij heeft zo'n nare uitstraling. Vind het een heel vreemde vrouw en heb een naar gevoel als ik weer wat van haar zie. Trump is gewoon niet serieus te nemen. Daarbij is het toch geen dictatuur en zal hij dus niet alles maar kunnen doen wat hij wil.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ahavah schreef:
    (...)

    A) Ha. Doorvoeren misschien niet, maar alle progressie die Obama gemaakt heeft, kan zo teruggedraaid worden. Obamacare is min of meer veilig gesteld (al gaan ze het wel neig uithollen), maar de Iran deal, de nu al veel te kleine background controles die Obama heeft verplicht (ik weet niet hoe het ineen zit, maar in elk geval heeft hij er iets om gedaan. Niet dat het veel helpt, maar het is de stap naar). = achteruitgang. Dit muur komt er niet en heel veel dingen zijn legaal niet haalbaar, dus vooruit ga je op geen enkel vlak gaan, maar terugschroevingen komen er zeker wel.
    B) Buiten uiteraard het feit dat Clinton geen engeltje is, vind ik stellen dat dat het enige verschil is nogal kort door de bocht. Op vlak van beleid hebben ze héél veel verschillen. Clinton is niet progressief genoeg, maar hé, ze gaat tenminste geen olie op het vuur van IS gooien en niet alle vooruitgang terugschroeven.
    C) Ja, maar liefst niet op die manier.

    Maar dat is mijn mening, uiteraard.


    A) Dat zijn gewoon republikeinse denkwijzen en zouden er dus naar mijn mening bij elke republikeinse kandidaat komen.
    B) Ik weet niet hoor, uiteraard zijn het twee totaal andere karakters, maar als ik Trump ergens gelijk geef is het wel over het feit dat ze in de bak hoort te zitten (Laten we even buiten beschouwing dat hijzelf ernaast had moeten zitten.)
    C) Mja, helaas zijn alle radicale manieren niet zo geliefd.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    A) Dat zijn gewoon republikeinse denkwijzen en zouden er dus naar mijn mening bij elke republikeinse kandidaat komen.
    B) Ik weet niet hoor, uiteraard zijn het twee totaal andere karakters, maar als ik Trump ergens gelijk geef is het wel over het feit dat ze in de bak hoort te zitten (Laten we even buiten beschouwing dat hijzelf ernaast had moeten zitten.)
    C) Mja, helaas zijn alle radicale manieren niet zo geliefd.


    A) Inderdaad. Enkel hebben we met een andere Republikeinse president minder kans dat het op een internationale ramp uitdraait. Op dat vlak zou zijn beleid héél veel verschil maken.
    B) Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik weet er niet genoeg van. Ik weet wel dat een gewone persoon anders beoordeeld geweest zou zijn en dat is verkeerd.
    C) Inderdaad. Maar Trump ... liefst niet, honestly.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ahavah schreef:
    (...)

    A) Inderdaad. Enkel hebben we met een andere Republikeinse president minder kans dat het op een internationale ramp uitdraait. Op dat vlak zou zijn beleid héél veel verschil maken.
    B) Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik weet er niet genoeg van. Ik weet wel dat een gewone persoon anders beoordeeld geweest zou zijn en dat is verkeerd.
    C) Inderdaad. Maar Trump ... liefst niet, honestly.


    A) Ik ben eigenlijk niet zo zeker dat Trump een zeer grote "bek" zou opzetten wanneer hij echt president wordt. Hij wilt misschien overkomen als een lompe koe tijdens de verkiezingen. Maar een lompe koe kan geen heel imperium uit de grond stampen.
    B) Tja, life is shit.
    C) Alex Agnew for president!

    Nu lijkt het alsof ik onze geliefde Donald verdedig, maar ik ben het absoluut niet met hem eens en nog veel minder fan van hem. Laat dat duidelijk zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben het eens met de stelling. Of ze een goede presidente zal zijn, is natuurlijk een volledig andere kwestie. (:


    The soul needs autumn.