• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Topics:


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:58 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Damian — Outfit

    Er lijkt geen reactie te komen van de jongen. Bezorgd keek ik om mij heen. Moest ik nu hulp gaan halen of moest ik bij hem blijven? In mijn ooghoeken zag ik een kleine beweging. Was het nou één van zijn vingers die bewoog? Ik moest nou niet gek gaan worden, maar rustig blijven. Snel trok mijn rode blazer uit en legde deze over de jongen heen. 'Houd vol, ik ga hulp halen.' Ik wilde weg rennen, maar dit leek me een stom idee. Plots bedacht ik weer de tactiek van Regina. Misschien kon ik tot één van hen doordringen. Ik wreef met mijn hand even over de knie van de jongen om te laten merken dat ik er nog was en ging vervolgens op de grond zitten en probeerde mijn hoofd leeg te maken. 'Alsjeblieft help me,' fluisterde ik. Ik sloot mijn ogen en probeerde dan naar wie dan ook een boodschap over te brengen.






    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare


    Rumplestiltskin
    "Aardige vrouw. Ze praatte altijd zo veel over jou. Dat jij het niet was die haar vermoord zou hebben en dat je wel weer een plan zou hebben om haar te redden." ik grijnsde alleen maar o zeker dat ik haar ga redden... "Lord of the Underworld..." zei hij vrij kalmpjes, terwijl hij rondom zich keek. "De hel bestaat bijna alleen maar uit vuur, dearie. Maar ik merk dat die angst nu in de familie zit." Hij keek ons omstebeurt aan. "Spijtig ik had meer van de Gold's verwacht. Als je het niet erg vindt, ik ga je vrouw maar weer even gezelschap houden en mijn nieuwe slachtoffer opwachten. Tschüss!" Een polseweging en een blauwe vlammenzee kwam om hem heen waardoor hij verdween. ''Onderschat ons niet dearie.'' een scheve grijns verscheen, ik keek naar Jo toe je kon de blik van the dark one nog zien maar die van Rumplestiltskin zelf was deze keer ook nog aanwezig...

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "Don't Think I could Forgive You..."


    "She is 10% Luck, 20% Skill... 15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    "Lord of the Underworld... De hel bestaat bijna alleen maar uit vuur, dearie." Ik blaas een plukje haar uit mijn gezicht, klootzak. "Maar ik merk dat die angst nu in de familie zit. Spijtig ik had meer van de Gold's verwacht. Als je het niet erg vindt, ik ga je vrouw maar weer even gezelschap houden en mijn nieuwe slachtoffer opwachten. Tschüss!" Ik kijk hem geërgerd na als hij verdwijnt. Dan kijk ik naar mijn vader,''Onderschat ons niet dearie.'' zegt hij met een best beangstigde blik, "Hij heeft gelijk...." zeg ik langzaam, "We moeten geen hoop creëren, alleen angst...." mijn blik gaat naar zijn jas, "Wat je bij Damian hebt gedaan bijvoorbeeld...." zeg ik langzaam. Hopelijk begrijpt hij dat ik bedoel dat we de mensen bang moeten maken, niet mij erbij.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    "Elsa," sprak een stem mij aan, vervolgens klonk er een zucht. Ik keek omhoog naar de persoon die voor mij stond, boos staarde ik haar aan. "Sorry van net," Ze trok haar kraag snel even goed en stak vervolgens haar handen in haar jaszakken. "Ik bedoelde het net niet zo, maar..." Het bleef even stil. "Ik ben blij dat jij ons hebt gered Elsa, echt waar. Het is nu gewoon even allemaal heel raar enzo." Mijn boze blik verdween langzaam. Quinn draaide haar hoofd richting de deur van het huis waar de rest van het gezelschap nog binnen was. "Dit gedoe met Rumplestiltskin en dan ook nog mijn moeder." Ik zuchtte en stond op. "Het is al goed, evil Queen" glimlachte ik plagend. "Ik voel me alleen zo nutteloos, ik zou willen dat ik meer kon, maar ice it is." Ik volgde haar blik naar het huis. "Wat is er eigenlijk gebeurd in de tijd dat ik bevroren was? Ik bedoel, je wilde toch niets te maken hebben met je moeder?" vroeg ik voorzichtig. Alsof je het over de duivel had kwam Regina plotseling naar buiten gerend. "Jullie gaan met Killian en Graham mee," was het enige dat ze zei toen ze ons voorbij rende. verbaast keek ik haar na.











    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    "Oh, bedoel je met jouw?" vraagt het piratenmeisje mij spottend. Ik negeer haar opmerking en haar felle blik. Ik werd bovendien even afgeleid. Elsa was naar buiten gestormd en niet veel later ging Quinn er achteraan. Dat de meiden ruzie hadden gemaakt verontruste mij enigszins. Ik gunde Quinn vriendinnen, iets wat ik in mijn jeugd niet had ik gehad. Niet in mijn leven tot voor kort. Maar dan moest ze het niet nu al gaan verpesten, niet nu al dezelfde fouten maken als ik. Ik legde snel mijn aandacht weer bij het groepje mensen waarmee ik in gesprek was. "Regina heeft gelijk. We hebben te maken met een twee frontenoorlog en moeten nu eerst een plan hebben." Ik glimlachte dankbaar naar Graham, die zelfstandig weer kon staan. Ik was blij dat hij aan mijn kant stond. Ook Emma gaf mij een knikje. 'Ik ga eerst bij mijn ouders langs. Ik moet weten of alles nog oké is met hen en ze weten geen eens dat ik hier ben.' Ze draaide zich om richting Killian. 'Ik kom zo snel mogelijk naar Regina. Probeer jij je zoon te vinden, alsjeblieft.' Ze gaf hem een zoen en verdween naar buiten. "Emma, je weet dat je ouders voor zich zelf kunnen zorgen," riep ik haar na, maar ze was al weg. "Goed," ik keek beide mannen aan en negeerde het meisje nog steeds. "Laten we gaan," Bezorgt keek ik even naar Graham of het hem wel zou lukken, het was een hele wandeling terug. Net toen ik aanstalten maakte om te gaan stopte ik en sloot mijn ogen. 'Alsjeblieft help me,' hoorde ik een stem. Ik opende mijn ogen. "Ze is nog niet weg of ze zit alweer in de problemen?" Merkte ik sarcastisch op, maar de bezorgdheid in mijn stem was duidelijk hoorbaar. "Ik ga vast vooruit om Emma te zoeken. Nemen jullie Quinn en Elsa vast mee naar mijn huis? Wij komen er zo snel mogelijk aan." Ik sprintte snel naar buiten. "Jullie gaan met Killian en Graham mee," riep ik naar Quinn en Elsa. De boodschap van Emma was duidelijk overgekomen, waardoor ik precies wist waar ik heen moest gaan. Ik was best een beetje trots dat ze alweer mijn techniek gebruikte, het bleek maar weer dat die best effectief was. Hijgend kwam ik bij Emma aan, mijn conditie was toch niet zo goed als ik dacht en op hakken rennen was nou eenmaal niet zo makkelijk. Er lag een jongere versie van Killian naast haar op de grond. Bezorgt hurkte ik bij het tweetal neer. "Wat is er met hem? Is hij gewond? Ademt hij nog?"


    When you believe your dreams come true

    Killian Hook
    Emma gaf mij een zoen en ik knikte. ''Beloofd.'' zei ik zachtjes "Emma, je weet dat je ouders voor zich zelf kunnen zorgen," hoorde ik Regina haar na roepen maar zoals gewoonlijk bij Emma was ze al weg voordat iemand anders iets kon zeggen. "Goed," Regina keek naar mij en Graham vragend keek ik haar aan. "Laten we gaan," Ik zag Regina bezorgt naar Graham kijken en even keek ik ook naar hem hij zag er nogal belaberd uit, Regina maakte aanstalten om te gaan maar ineens stopte ze en sloot haar ogen, ik hoorde iets in mijn hoofd de stem van Emma maar ze leek zelf niet in de problemen te zitten dan had ik het wel gevoeld...Regina had het blijkbaar ook gehoord. ''Ze is nog niet weg of ze zit alweer in de problemen?'' zei ze sarcastisch maar toch klonk er duidelijk bezorgdheid. "Ik ga vast vooruit om Emma te zoeken. Nemen jullie Quinn en Elsa vast mee naar mijn huis? Wij komen er zo snel mogelijk aan." Regina sprinte naar buiten. Ik wende me naar Graham. ''Lukt het mate?'' vroeg ik aan hem en liep naar hem toe om te helpen als hij het nodig had.

    Rumplestiltskin
    ''Hij heeft gelijk.'' zei Jo langzaam, ''We moeten geen hoop creeeren, alleen angst..'' haar blik ging naar mijn jas met een wekbrauw opgetrokken keek ik haar aan. ''Wat je bij Damian hebt gedaan bijvoorbeeld.'' zei ze. Ik knikte en dacht na. ''Ik natuurlijk verder gaan met hun eigen magie tegen hun te laten keren, ik kan ze weer opsluiten en ze vele gruwelijkheden laten zien en laten voelen...''

    Damian Hook
    Ik voelde dat iets mij aanraakte het was niet onaangenaam, het was niet beangstegend maar juist iets wat me hoop gaf dat ik gered kon worden al dan drong de tijd wel ik voelde me steeds verder wegglijden en zelfs was ik in een andere wereld het voelde raar alsof ik hier nog niet helemaal was en nog deels vastzat aan mijn lichaam dat elk moment los kon raken zodat ik voorgoed vast zat in deze wereld dat veel op Storybrooke leek, ik wist niet wat dit voor plek was en waarom ik hier was, ik had wel het gevoel als ze me niet snel zouden redden dit mijn nieuwe onderkomen was dat ik hier voor eeuwig zou moeten blijven. ''Wat is dit voor een plek?'' fluisterde ik zachtjes, ik wilde aanlopen maar omdat ik nog niet helemaal dood was lukte mij dat niet daarom bleef ik maar staan waar ik nu stond. ''Alsjeblieft help me.'' fluisterde ik, oke de levende konden me niet horen, geen idee of er hier meer mensen waren als dat zo was dan zouden die me zeker niet kunnen helpen..

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Elsa wierp haar blik mijn kant op en ik zag de woeden in haar ogen. De opmerking was dus bij haar echt in het verkeerde keelgat gevlogen. Na mijn excuses had ik een tijdje ongemakkelijk naar de grond gestaard, maar zo nu en dan keek ik Elsa toch soms even aan. Langzaam verdween haar boze blik, waardoor ik opgelucht adem kon halen. Elsa stond zuchtend op. "Het is al goed, Evil Queen" Ik keek Elsa even verbaasd aan, maar kon ook wel lachen om hoe ze me noemde. Ik begon steeds meer op de Evil Queen te lijken inderdaad, maar gek genoeg vond ik dat ook wel grappig. "Ik voel me alleen zo nutteloos, ik zou willen dat ik meer kon, maar ice it is." Ter geruststelling legde ik mijn hand op haar schouder. "Kijk dat je allemaal hebt weten te doen met ijs. Je moet je ijskrachten combineren en je bent dan tot zoveel toe in staat. Je verbrak een schild van The Dark One. Met mijn magie zou ik je dat niet snel nadoen." stelde ik haar verder gerust. "Wat is er eigenlijk gebeurd in de tijd dat ik bevroren was? Ik bedoel, je wilde toch niets te maken hebben met je moeder?" de vraag klonk vrij voorzichtig van haar kant af te komen. Plots klonk de stem van mijn moeder. "Jullie gaan met Killian en Graham mee," zonder enige verdere uitleg liep ze weg van ons. Ik friemelde wat aan mijn ring en wist even niet goed hoe ik het Elsa moest uitleggen. "Nouja kijk," begon ik. "Nadat jij bevroren was had ik totaal niemand die ik kende op Ariël na die in een gevangenis zat met een sheriff die mij beschuldigde van een misdrijf, maar ik moest jou redden Elsa." Ik voelde lichtte tranen opkomen. "Maar hoe kon ik in mijn eentje tegen The Dark One op. De enige persoon die ik kende was mijn moeder. Van Hendrick heb ik ook al een tijdje niets meer van gehoord en mijn moeder is de enige die Rumplestiltskin echt goed kent." Ik veegde de tranen weg uit mijn ooghoeken. Waarna ik Elsa's handen vast pakte en er even in kneep. "Ik heb mijn trots aan de kant gezet om jou te willen redden, maar alles pakte anders uit." zei ik met een zwak glimlachje





    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Een glimlach van dankbaarheid zag ik bij Regina, waarop ik zwakjes terug glimlachte. Ook Emma besloot om Regina niet tegen te spreken. 'Ik ga eerst bij mijn ouders langs. Ik moet weten of alles nog oké is met hen en ze weten geen eens dat ik hier ben.' Ze draaide zich om richting de andere redder. 'Ik kom zo snel mogelijk naar Regina. Probeer jij je zoon te vinden, alsjeblieft.' Ze gaf hem een zoen en verdween naar buiten. Ik keek haar na en richtte vervolgens mijn blik weer op Regina, nadat ik de man -met de naam Killian geloof ik- snel had bestudeerd. "Emma, je weet dat je ouders voor zich zelf kunnen zorgen," riep Regina haar na, maar ze was al weg. "Goed," Regina keek van mij naar Killian. "Laten we gaan," Ik zag de bezorgde blik van Regina en begreep meteen wat ze bedoelde. De tocht van hier naar haar huis zou vrij lang duren. "Ze is nog niet weg of ze zit alweer in de problemen?" klonk plots de stem van Regina. Ik keek haar verbaast aan. Wat bedoelde zij nou weer? Haar stem klonk bezorgd, maar de opmerking was overduidelijk sarcastisch. "Ik ga vast vooruit om Emma te zoeken. Nemen jullie Quinn en Elsa vast mee naar mijn huis? Wij komen er zo snel mogelijk aan." Ik keek Regina na, die naar buiten was gerend. ''Lukt het mate?'' vroeg Killian aan mij, terwijl hij mijn kant opliep. Ik zette een stapje, wat lukte. Ik deed er nog één en nog één, maar bij de vierde stap, greep ik Killian snel bij zijn jack en trok me via hem weer omhoog. "Sorry," mompelde ik naar hem. Met veel moeite wist ik echter wel in mijn eentje de deur te bereiken. "Op dit tempo komen we nooit bij dat huis. Een steuntje kan ik wel gebruiken." zei ik met een zwak glimlachje richting Killian.


    Do I look like Mother Teresa?

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Quinn legde haar hand op mijn schouder, om de één of andere reden voelde ik mijn wangen rood worden. "Kijk dat je allemaal hebt weten te doen met ijs. Je moet je ijskrachten combineren en je bent dan tot zoveel toe in staat. Je verbrak een schild van The Dark One. Met mijn magie zou ik je dat niet snel nadoen." haar stem stelde mij gerust waardoor ik de negatieve gevoelens van mij af kon schudden. Ik was bang dat mijn vraag haar overviel en ze het liever niet over haar moeder wilde hebben. Ze friemelde wat aan haar ring. "Nouja kijk," begon ze. "Nadat jij bevroren was had ik totaal niemand die ik kende op Ariël na die in een gevangenis zat met een sheriff die mij beschuldigde van een misdrijf, maar ik moest jou redden Elsa." er verschenen tranen in haar ooghoeken. "Maar hoe kon ik in mijn eentje tegen The Dark One op. De enige persoon die ik kende was mijn moeder. Van Hendrick heb ik ook al een tijdje niets meer van gehoord en mijn moeder is de enige die Rumplestiltskin echt goed kent." Ze veegde de tranen weg uit mijn ooghoeken. Waarna ze mijn handen vast pakte en er even in kneep. "Ik heb mijn trots aan de kant gezet om jou te willen redden, maar alles pakte anders uit." zei ze met een zwak glimlachje. Sprakeloos keek ik toe, had ze dat allemaal voor mij gedaan? Ik wist hoeveel moeite ze had met haar moeder. "Dankjewel," fluisterde ik zachtjes. Ik was geroerd door haar woorden, ik schraapte mijn stem die wat schor was geworden. "Het spijt mij dat je dit allemaal in je eentje moest doorstaan." Ik legde mijn hand op haar wang en veegde de laatste verdwaalde tranen weg. Langzaam boog ik mij naar voren en drukte zachtjes een kus op haar lippen. Pas op dat moment besefte ik mij wat ik eigenlijk aan het doen was. Ik sprong achteruit en keek Quinn geschrokken aan. "Sorry, sorry, ik weet niet wat er net gebeurde, sorry." Ik draaide mij om en rende het bos in, een spoor van ijs nalatend. Honderden gedachtes vlogen door mijn hoofd, wat had ik nou net gedaan? Wat moest Quinn hier wel niet van denken? Ondanks dat het zomer was begon het langzaam aan te sneeuwen. Toen ik buiten adem was streek ik neer op een open plek in het bos. Er vormde zich een ijsbunker om mij heen. De tranen sprongen in mijn ogen, onze vriendschap was verpest, dat wist ik wel zeker. De enige vriendin die ik ooit gehad had en ik deed zo iets stoms? Ik begroef mijn hoofd in mijn knieën.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Sprakeloos had Elsa alles wat ik had gezegd aangehoord. Nu pas besefte ik zelf dat ik vrij emotioneel was geworden in dit gesprek. Ik had ook nooit zo'n goede vriendin als Elsa gehad. Ik was altijd alleen geweest in Wonderland met grootmoeder Cora. "Dankjewel," fluisterde Elsa zachtjes. Dor die woorden kwam er een zwak verlegen lachje op mijn gezicht. Van de grond keek ik weer naar Elsa. "Het spijt mij dat je dit allemaal in je eentje moest doorstaan." Ik voelde haar koude hand op mijn wang en mijn laatste paar tranen veegde ze weg voor mij. Wat daarna gebeurde moest nog steeds tot me doordringen. Langzaam boog Elsa zich naar mij toe waarna onze lippen elkaar raakte. Ik had het toegelaten, puur omdat ik niet wist wat er gebeurde. Elsa sprong achteruit en ik zag de schrik in haar ogen. Ik zelf was ook aardig geschrokken door deze kus. "Sorry, sorry, ik weet niet wat er net gebeurde, sorry." Ik stamelde wat woorden uit, maar er kwam geen mooie zin uit mijn mond. Elsa draaide haar om en rende weg het bos in met een spoor van ijs achter haar aan. Met mijn vinger ging ik langs mijn lippen. Ik draaide richting het huis waar Killian en Graham nog waren en weer naar het spoor met het ijs. Ik liet mezelf tegen de steen aan glijden waar Elsa net nog had gezeten. Met een verbaasde blik staarde ik recht naar voren. Alles moest me nu eerst even bezinken.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes


    Ik kijk rustig naar beneden, al kwamen er in mijn hoofd zoveel vragen omhoog dat het voelde dat mijn brein ging ontploffen zag ik er nog best kalm uit. Hoop ik....
    Alles hierna ging er snel, de blonde vrouw ging weg waarna de vervelende, zwart harige vrouw haar even later volgde. Waarschijnlijk ben ik weer 100x vergeten maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel. Graham leek het nogal moeilijk te hebben met lopen, sukkel! "Op dit tempo komen we nooit bij dat huis. Een steuntje kan ik wel gebruiken." ik kijk omhoog, ah, het is hem nog gelukt ook! Langzaam zet ik me ook voort naar de deur, ik open de deur voor Graham. Ik ben wel niet het vriendelijkste maar hem nu ook nog nog meer pijn te laten lijden, hmm, nope... Een snelle glimlach komt op mijn gezicht, "Ga maar...." zeg ik zacht tegen hem.

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "Don't Think I could Forgive You..."


    "She is 10% Luck, 20% Skill... 15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    ''Ik natuurlijk verder gaan met hun eigen magie tegen hun te laten keren, ik kan ze weer opsluiten en ze vele gruwelijkheden laten zien en laten voelen...'' een grijns komt op mijn gezicht, "Klinkt goed...." zeg ik, "Maar even, wie ben je nu? Rumple of The Dark One? Het is soms nogal verwarrend...." Als ik goed kijk kan ik het zien maar ik wil het even uit zijn mond horen.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Damian&Regina — Outfit

    Na de bewegende vinger leek er geen teken meer van bewust zijn te zijn. Ik legde mijn vingers op zijn pols en ging met mijn oor boven zijn neus hangen. ik voelde een zwak briesje tegen mijn oor aankomen en ook bij de pols voelde ik een hartklopping. De hartkloppingen waren vrij zacht, maar ze waren er tenminste nog, waar ik blij om was. Ik keek achterom toen ik geluid hoorde. Het bleek Regina te zijn, die mijn kant was opkomen rennen. Hijgend stond Regina naast me en bekeek het lichaam van de jongen. Ze hurkte naast ons neer en ik zag de bezorgde blik in haar ogen. "Wat is er met hem? Is hij gewond? Ademt hij nog?" Ik knikte met mijn hoofd. 'Gewond, maar leeft nog.' vertelde ik Regina. Met ene korte uitleg vertelde ik Regina wat er was gebeurd, maar dat ik niks had gezien enkel dat hij hier zo lag. 'Hij houdt dit niet lang vol,' zei ik bezorgd terwijl ik met mijn hand langs de wang van de jongen streelde. Hij leek wel heel erg op Killian. Op dat moment schoot de gedachte door me heen dat dit wel eens Killians zoon zou kunnen zijn waar hij mij over vertelt had.




    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”


    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 20:46 ]


    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Ik hoorde hoe het steeds harder ging waaien buiten. Ik besefte me dat ik door mijn emoties mijn krachten niet onder controle had. Aan de ene kant kon het mij niets schelen, maar ik wist dat dat vrij egoïstisch was. Langzaam kwam ik overeind en droogde mijn tranen, het was tijd om een keer echt volwassen te worden. Ik was koningin van Arendelle, dan kon ik mij toch niet zo laten leiden door mijn emoties. Ik was sterker dan dat, bovendien wilde ik niet dezelfde fouten maken als vroeger. De ijsbunker smolt en viel uiteen, ook het weer buiten werd rustiger, hier en daar dwarrelde nog wat sneeuwvlokjes. Ik moest onbewust glimlachen, het was gelukt om mijn krachten onder controle te krijgen en het ging steeds sneller. Mijn glimlach vertrok al snel bij de gedachtes aan wat ik nu ging doen. Ik moest de confrontatie aan gaan, ik kon niet altijd blijven weglopen van mijn angsten. Langzaam begon ik aan mijn weg terug, stiekem hoopte ik dat Quinn was verdwenen en ik dit moment kon uitstellen. Maar eenmaal bij de plek aangekomen zag ik de zwartharige vrouw zitten op de plek waar ik gezeten had, voordat ik dit had aangericht. Mijn handen die van nature koud zijn voelden nu klam en zweterig. Ik was zenuwachtig en niet zo'n beetje ook. Heel langzaam bewoog ik mij naar het meisje toe. "Hey," mompelde ik starend naar de grond, ik durfde haar niet aan te kijken. Ik had geen idee hoelang ik weg geweest was, maar het leek nog geen 5 minuten geleden. Ik had geen idee of Quinn al tijd had gehad om het te verwerken, maar ik kon nu niet weer gaan wegrennen. "Je mag me slaan," ik wees naar mijn wang, er van uitgaande dat Quinn boos zou zijn. Ik had misschien wel het geluk dat Quinn geen magie kon gebruiken, nu kon ze mij alleen pijn doen op haar eigen fysieke kracht of met woorden. Ik sloot mijn ogen, wachtend op de klap.











    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    Emma knikte met haar hoofd. 'Gewond, maar leeft nog.' vertelde ze mij. Met ene korte uitleg vertelde ze wat er was gebeurd, maar dat ze niks had gezien enkel dat hij hier zo lag. 'Hij houdt dit niet lang vol,' zei Emma bezorgd terwijl ze met haar hand langs de wang van de jongen streelde. "Killian hoeft in ieder geval zijn zoon niet meer te zoeken," grapte ik, maar de bezorgdheid klonk door in mij stem. Ik gunde het Killian niet om zijn zoon te verliezen. Ik greep naar mijn mobiel en belde de ambulancedienst. Het begon ondertussen te sneeuwen wat steeds heftiger werd, alles om ons heen werd langzaam wit. "Wat zijn die meiden aan het uitspoken," mompelde ik bezorgt, er van uitgaande dat dit Elsa's magie was. Aangezien het zomer is, was dit weer erg ongewoon. Ik trok mijn jas wat dichter tegen mij aan, maar zag dat de lippen van de jongeman langzaam blauw werden. Snel trok ik mijn jas uit om hem wat extra warmte te bieden. Maar hoe snel de sneeuwstorm verschenen was, zo plotseling verdween het ook weer. Langzaam steeg de temperatuur weer en smolt de sneeuw om ons heen. Een gevoel van opluchting schoot door mij heen en dit werd verstrekt bij het horen van de sirenes. Ik schoot overeind om aan te geven waar wij zaten, zodat ze ons snel konden bereiken. "Emma ga jij met hem mee?" Ik keek haar vragend aan. "Ik moet naar huis om de anderen op te vangen, en ik zal Killian inlichten over zijn zoon. Of wil jij dat liever doen?" Damian was ingeladen en de ambulance stond klaar voor vertrek.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Nog altijd zat ik tegen de oncomfortabele steen aan levenloos naar de grond aan het kijken, toen ik het geritsel van het gras hoorde. Er kwam iemand dichterbij echter keek ik niet naar diegene op. Het kon me even niet schelen wie het was. Desnoods was het The Dark One of Hades. Dan zouden zij mijn gedachtes even kunnen afleiden van dit alles. "Hey," klonk de mompelende stem van Elsa. Na lang naar de grond gestaard te hebben stond ik op en keek ik Elsa aan. Zij keek mij echter niet recht in de ogen aan. "Je mag me slaan," Ze wees naar haar wang waarna ze haar ogen sloot. "Hey?" vraag ik lichtelijk geïrriteerd. "Na wat er allemaal is gebeurd kom je terug en het eerste wat je zegt is hey?" Ongeloofwaardig schud ik mijn hoofd. Het was niet mijn bedoeling, maar mijn woede kwam naar boven. De woede uitbarstingen die ik van mijn moeder geërfd had. Met een krachtige beweging haalde ik volop uit in haar gezicht, waardoor zelfs mijn hand pijn deed. Ik schudde mijn hand een beetje om het brandende gevoel te stoppen. Kwaad liep ik bij haar weg. Ik liep niet terug naar Killian en Graham, maar ik liep de kant op van het huis van mijn moeder. Ik wilde nu even alleen zijn.

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Ariël liep ook richting de deur en deed deze gelijk voor me open. "Ga maar...." klonk het zachtjes. Ik knikte vriendelijk naar haar waarna ik door naar buiten liep. Net toen ik buiten kwam zag ik Quinn Elsa een flinke klap verkopen waarna Quinn van ons wegliep. Mijn mond viel open van verbazing, terwijl ik mij richting Elsa haastte wat natuurlijk niet zo snel ging. "Wat is er gebeurd?" vroeg ik haar toen ik eindelijk bij haar in de kwam. "Gaat het een beetje?"

    [ bericht aangepast op 24 okt 2016 - 14:49 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Damian&Regina — Outfit

    Ik kon zien dat het steeds slechter ging met de jongen. "Killian hoeft in ieder geval zijn zoon niet meer te zoeken," ondanks dat er overduidelijk bezorgdheid te klinken was in Regina's stem, wierp ik haar een geïrriteerde blik toe. Regina pakte haar mobiel en belde de ambulancedienst, Stom van mij, waarom had ik daar nog niet aan gedacht? Plots begon het heftig te sneeuwen en werd de grond langzaam wit. "Wat zijn die meiden aan het uitspoken," opnieuw merkte ik de bezorgdheid in Regina's stem. 'Geen zorgen. Quinn zal het vast wel oplossen.' sprak ik haar moed in met een glimlach. Echter raakte ik nu ook ongerust over Elsa, aangezien ik dacht dat ze haar krachten kon beheersen. Zo snel dat sneeuw was verschenen, zo snel was het ook alweer weg. 'Zie je?' sprak ik opgelucht uit. De sirenes van e ambulance waren al te horen. "Emma ga jij met hem mee?" Regina keek mij vragend aan. "Ik moet naar huis om de anderen op te vangen, en ik zal Killian inlichten over zijn zoon. Of wil jij dat liever doen?" Ik schudde mijn hoofd. 'Ik ga met Damian mee,' ik liep vast naar de ambulance toe. 'Jij moet inderdaad de rest opvangen.' Ik stapte in de ambulance en ging naast Damian zitten. 'Het komt goed Damian, het komt goed.' Ik legde mijn hand op zijn knie en zag Regina kleiner worden, toen de ambulance wegreed.




    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Damian Jones

    Ik hoorde allemaal vage gepiep en vage stemmen die ik zo niet thuis kon brengen. Was ik dood? Of leefde ik nog? Waar was ik en wat hoorde ik allemaal langzaam en zwakjes opende ik mijn ogen maar die kneep ik al snel dicht toen ik ergens hoofdpijn kreeg, na een tijdje opende ik ze weer voorzichtig maar deze keer liet ik ze half open ook al was de hoofdpijn nog niet weg, ik zag een witte muur en toen ik me hand bewoog merkte ik dat er allemaal draadjes op mij lag. Waar was ik vroeg ik me af ik probeerde me hoofd een beetje te draaien en kon nog net een hartmonitor zien staan. 'Hij komt bij, ik moet miss Swan informeren en een dokter halen.' Hoorde ik vaag. Swan? Wie was dat? Ik sloot mijn ogen weer.

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    "Hey?" vroeg Quinn lichtelijk geïrriteerd. "Na wat er allemaal is gebeurd kom je terug en het eerste wat je zegt is hey?" Ongeloofwaardig schudde ze haar hoofd, ik wist niets te zeggen dus hield ik mij stil. Met een krachtige beweging voelde ik een klap in mijn gezicht neerkomen. Ik had niet verwacht dat ze mij echt ging slaan en impact die het had was heftig. De tranen sprongen in mijn ogen, ik wankelde even om te blijven staan. Ik weet niet of de tranen door de klap kwamen of omdat Quinn kwaad weg liep. "Quinn, ga niet weg." riep ik smekend terwijl ik haar nakeek. Ik zakte neer op de steen en voelde aan mijn wang die behoorlijk gloeide. Plotseling stond Graham naast mij. "Wat is er gebeurd?" vroeg hij toen hij bij mij kwam staan. "Gaat het een beetje?" Blijkbaar had hij dus alles gezien, hoe moest ik dit nu uitleggen. Ik wilde eigenlijk niet dat iemand hier iets van af wist. Langzaam schudde ik mijn hoofd. "Ik heb iets stoms gedaan en blijkbaar had ik het verdiend." zei ik enkel. Ik veegde de tranen uit mijn ogen en legde mijn hand op mijn wang om te koelen, dit ging ik nog wel een tijdje voelen. "Kom, er zijn ergere dingen. We moeten naar Regina's huis," Ik stond op en maakte aanstalten om naar Regina's huis te lopen.











    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    'Geen zorgen. Quinn zal het vast wel oplossen.' had Emma mij de moed ingesproken. Ze schudde haar hoofd op mijn vraag. 'Ik ga met Damian mee,' ze liep vast naar de ambulance toe. 'Jij moet inderdaad de rest opvangen.' Ze stapte in de ambulance en ging naast Damian zitten. Ik keek hoe de ambulance wegreed en stak mijn hand op, met een klein glimlachje staarde ik de wagen na. Vervolgens draaide ik mij om en liep in de richting van mijn huis. De anderen moesten er inmiddels ook of bijna zijn en ik hield er niet van om mensen te laten wachten. Ik nam kortere weg door het bos en liep Quinn tegen het lijf. "Ah daar ben je," glimlachte ik naar haar. Mijn glimlach betrok toen ik haar boze gezicht zag. Was ze boos op mij? Of was er iets gebeurt tussen haar en Elsa? Dat zou in ieder geval de sneeuwstorm van net verklaren. "Waar is Elsa en de rest? Hebben jullie ruzie?" Vroeg ik voorzichtig. Ik vond het nog steeds lastig om te bepalen hoe ik Quinn moest benaderen. Ik wilde niet dat we ons weer aan elkaar irriteren net zoals in de cel.


    When you believe your dreams come true