• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Topics:


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:58 ]


    Never grow up, it's a trap.

    [center]


    Damian Jones
    "Wat vind je nou van die Emma Swan?" vroeg hij mij terwijl hij met een lepel een kom vol schep met het mengels uit de ketel. Langzaam liep ik naar de tralies en pakte ik die vast nieuwsierig keek ik naar de mok, wat zou daar in zitten? "Zeg nou zelf ze kan wel irritant zijn. Je vader heeft zo'n weinig aandacht voor je... Je gaat geen zeeavonturen met hem maken. Mis je niet de avonturen op zee? Ooit met je vader in Neverland geweest? Goeie ouwe tijd? Jammer genoeg alleen nog maar herinneringen..." ik liep weer even achteruit en keek naar de grond mijn ogen vulde zich met tranen en een rolde over mijn wang. 'Hij was er nooit toen ik hem het hards nodig had, het was altijd Emma dit, Emma dat.' woedend liep ik weer naar de tralies en met een soort agressie pakte ik de tralies af. 'Hij heeft haar zelfs nooit over mijn bestaan verteld.' zei ik vol afschuw. Ik deed mijn arm door de tralies heen en wees naar de mok. 'Wat zit daar in? en wat moest je met zijn haak?'

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham — Outfit

    "Emma," ik negeerde Regina. "Emma," riep ze nu wat harder. "Stop hier mee, hier bereik je niets mee." Ik draaide me naar haar om, waarna ze me vast pakte en mij tegen haar aandrukte. "Sssstt, het komt wel goed." mompelde ze zachtjes tegen mij. 'Ik wil hem gewoon weer niet opnieuw kwijt. Met Hades komen al die gedachtes weer naar boven.' snikte ik. Regina veegde de tranen van mijn wangen en met mij mouw ging snel even langs me neus. "Het komt echt goed, Killian kan voor zich zelf zorgen en Henry is veilig bij hem." Regina draaide haarzelf van me weg en ik veegde de overige tranen snel weg. Ik had de hint begrepen. Was dit de reden dat wij met z'n drieën in een cel zaten? "Er is misschien een manier om hulp te halen. Maar, het heeft een kleine kans van slagen." Regina kreeg al mijn aandacht en liep dichter naar haar toe. De ernstige blik in Regina's ogen zegt al genoeg, maar ik ben tot alles toe in staat nu. "Jij moet meedoen en Quinn ook. Het is de bedoeling om in een soort trance te te raken en allemaal dezelfde boodschap uit te zenden. Ook al kunnen we onze magie niet gebruiken, er is een mogelijkheid dat iemand de boodschap ontvangt." Ik gaf een knikje naar Regina. 'Waar wachten we nog op?'



    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Ik merkte de nieuwsgierigheid van Damian. In mijn ooghoeken zag ik dat hij dichter bij de tralies kwam staan en richting de kom keek. 'Hij was er nooit toen ik hem het hards nodig had,' Ik wierp een blik zijn kant op en zag dat hij een stap terug had gedaan van de tralies. Over zijn wangen zag ik de glinsteringen van tranen. 'het was altijd Emma dit, Emma dat.' woedend liep hij weer naar de tralies en met een soort agressie pakte hij de tralies vast. 'Hij heeft haar zelfs nooit over mijn bestaan verteld.' die woede. Ik vond het geweldig. Damians arm gaat door de tralies, wijzend naar de kom. 'Wat zit daar in? en wat moest je met zijn haak?' Met een tang haalde ik de haak uit de kom en hing deze op aan een lijntje. 'Vreemd dat je eigen vader je voor andere mensen verzwijgt. Al helemaal als het de persoon in waarin "ware" liefde heeft gevonden. Alsof ze niks over jou mocht weten.' De kom liet ik ook verdwijnen en ik nam weer plaats op mijn stoel. 'Wat er in die kom zat? Niks bijzonders. Wat ik met die haak moest? Wel iets bijzonders.' zei met een lach. 'Kijk, je vader was mijn onderdaan, maar is ten onrechte ontsnapt. Wanneer hij zijn haak weer heeft is hij mijn slaaf, totdat iemand, die ik goedkeur, vermoord met zijn haak. Dan is hij weer een vrij man en blijft de onderwereld in balans.' Ik laat weer een wijnglas verschijnen en laat in Damians cel een fles rum verschijnen. 'Zou je het niet enig vinden als je je vader weer helemaal voor jezelf heb?' vraag ik met een lach.


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]


    Damian Jones
    Met een tang haalde hij de haak uit de kom en hinh deze op aan een lintje. 'Vreemd dat je eigen vader je voor andere mensen verzwijgt. Al helemaal als het de persoon waarin 'ware' liefde heeft gevonden. Alsof ze niks over jou mocht weten,' hij liet de kom verdwijnen en nam weer plaats op zijn stoel, ik dacht na, hij had gelijk. 'Wat er in die kom zat? Niks bijzonders. Wat ik met die haak mmoest? Wel iets bijzonders.' zei hij met een lach. 'Kijk, je vadder was mijn onderdaan, maar is ten onrechte ontsnapt. Wanneer hij zijn haak weer heeft is hij mijn slaap, totdat iemand, die ik goedkeur, vermoord met zijn haak. Dan is hij weer een vrij man en blijft de onderwereld in balans.' hij liet een wijnglas verschijnen en in mijn cel verscheen een fles rum, ik pakte de fles en nam een slok ervan. 'Waarom zou je hem weer terug willen als slaaf? je hebt niks aan hem.' zei ik 'Zou je het niet enig vinden als je je vader weer helemaal voor jezelf heb?' vroeg hij met een lach, ik dacht na, na over dingen die mijn vader mij aangedaan heeft, dingen die hij niet gedaan heeft wat ik toen der tijd zo nodig had... iets waar ik nooit over hem heb kunnen praten en wat nog steeds woede naar buiten brengt ik grijnsde. 'Wil je dat ik Emma Swan vermoord?' ik keek naar de haak die hij had opgehangen.

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    'Ik wil hem gewoon weer niet opnieuw kwijt. Met Hades komen al die gedachtes weer naar boven.' snikte Emma. Maar algauw lukte het haar weer om haar verdriet opzij te zetten. Tijdens mijn verhaal kreeg ik haar volle aandacht en ze liep wat dichter naar mij toe. Ze gaf een knikje naar mij. 'Waar wachten we nog op?' Ook ik knikte naar haar. "Quinn? Ik wil dat je met ons mee doet." riep ik door de tralies. "Het is een oude manier om een boodschap over te brengen, misschien lukt het, misschien niet, maar iets is beter dan niets." Ik draaide mij half richting Emma, want wat ik nu ging vertellen gold ook voor haar. "Ik wil dat je op de grond gaat zitten en in een ontspannen houding. Ik wil dat je je hoofd leeg maakt en in diepe concentratie komt. Als je volledig in trance bent denk je aan de plek waar we nu zittenen probeer je die informatie als het ware weg te sturen. Als we het met z'n drieën doen is het signaal misschien sterk genoeg om door iemand opgepikt te worden." Ik keek Emma even ongerust aan. Ik maakte mij zorgen, ook al kon er weinig fout gaan. "Heb je dat begrepen? Dan gaan we nu beginnen." Ik nam plaats op de grond en ging in kleermakerszit zitten. Ik keek Emma nog een keer aan en sloot vervolgens mijn ogen. Dit moest en zou lukken, het was onze enige optie.




    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    'Bedankt mevrouw je zult hier geen spijt van krijgen.' Ik knikte naar hem ter goedkeuring. Hij keek zijn vader nog spijtig aan die bemoedigend naar hem glimlachte. 'Als we onze vrienden hebben gered komen we voor jou, reken daar maar op zoon.' zei hij. Vervolgens rende de jongeman hard weg. 'We zullen je helpen.' zei Hook zacht toen zijn zoon uit zicht verdween. Vervolgens knikte hij naar mij. 'We moeten eerst onze vrienden gaan helpen, Damian red zich voor nu wel.' Zo heet zijn zoon dus. Bemoedigend keek hij mij aan en hij stak zijn normale hand uit, die ik aanpakte. 'Kom we hebben geen tijd te verliezen nu.' Terwijl we in de richting van het bos liepen verschenen er opeens allemaal beelden in mijn hoofd. "Hood, wacht." Ik bleef staan en sloot mijn ogen. Het was lastig om alle beelden van elkaar te onderscheiden, maar na een tijdje zag ik een aantal bekende personen. Ook hun omgeving werd duidelijker. "Ik zie Emma," riep ik uit. Zo plotseling als de beelden er waren gekomen, zo snel waren ze ook weer verdwenen. Ik opende mijn ogen en moest even beseffen wat ik zojuist allemaal had gezien. "Ik weet waar we heen moeten." zei ik uiteindelijk verbaast. "Kom volg mij," ik trok Hook achter mij aan.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Met mijn hand ging ik langs de stenen wand. Elke steen voelde precies hetzelfde aan, wat vrij gek was. "Quinn? Ik wil dat je met ons mee doet." hoor ik weer de stem van mijn moeder. ik loop naar de tralies toe om alles beter te kunnen horen. "Het is een oude manier om een boodschap over te brengen, misschien lukt het, misschien niet, maar iets is beter dan niets." Ik begreep niet goed wat mijn moeder van plan was, maar ze was tenminste nu eindelijk iets van plan. "Ik wil dat je op de grond gaat zitten en in een ontspannen houding. Ik wil dat je je hoofd leeg maakt en in diepe concentratie komt. Als je volledig in trance bent denk je aan de plek waar we nu zitten en probeer je die informatie als het ware weg te sturen. Als we het met z'n drieën doen is het signaal misschien sterk genoeg om door iemand opgepikt te worden." Ik keek Emma even ongerust aan. Ik maakte mij zorgen, ook al kon er weinig fout gaan. "Heb je dat begrepen? Dan gaan we nu beginnen." Direct nam ik plaats op de grond op de grond. Ik slaakte een zucht en probeerde mij te concentreren waarna ik mijn ogen sluit. Alsjeblieft, liet dit werken....



    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Tot mijn verbazing nam Damian een slok van de rum. Meestal weigerde al mijn gevangenen drank. "We drinken niet met jou" zeiden ze dan meestal. 'Waarom zou je hem weer terug willen als slaaf? je hebt niks aan hem.' zei Damian Dat was niet helemaal waar. 'Wil je dat ik Emma Swan vermoord?' ik zag dat hij naar de haak keek die ik had opgehangen. Met een handbeweging ging zijn celdeur weer open. "Doe wat je niet laten kunt, maar omdat je zo doet wil ik wel eerlijk tegenover je zijn." Ik pakte de haak van het lijntje en hield deze voor Damian. "Hook moet iemand vermoorden, zo werkt de spreuk niet jij. Je wilt toch geen twee levens op je geweten hebben of..." Ik glimlachte weer. "je moet die Emma Swan hééééééél erg haten."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    'Dank je Jo.' hoorde ik hem zeggen, hij sprak mijn naam uit en deze keer schreeuwde hij het niet, wat dus niet vaak voorkomt. Betekend dat dat hij het meent? Of dat hij gewoon te zwak ik om te schreeuwen. Of het sarcastisch uitspreekt... Of, Of...
    Ik kan in ieder geval haast niet geloven dat hij dit meent, "Meen je dat?" vraag ik zacht, het klinkt misschien heel dom maar het is vervelend om het niet te weten voordat ik er op ga reageren. Ik ga recht voor hem staan, al zou hij ineens weer The Dark One worden, ik ben niet zo bang voor hem, maar, misschien is het een val, misschien doet The Dark One gewoon alsof hij Rumple is om anderen in de val te lokken....


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham — Outfit

    "Quinn? Ik wil dat je met ons mee doet." riep Regina door de tralies. "Het is een oude manier om een boodschap over te brengen, misschien lukt het, misschien niet, maar iets is beter dan niets." Regina draaide haar half richting mij toe. "Ik wil dat je op de grond gaat zitten en in een ontspannen houding. Ik wil dat je je hoofd leeg maakt en in diepe concentratie komt. Als je volledig in trance bent denk je aan de plek waar we nu zittenen probeer je die informatie als het ware weg te sturen. Als we het met z'n drieën doen is het signaal misschien sterk genoeg om door iemand opgepikt te worden." Ik zag de onrust in Regina's ogen. Was er iets wat ze niet verteld had over het gene als het fout ging? "Heb je dat begrepen? Dan gaan we nu beginnen." Ik ging net als Regina zitten en probeerde mijn hoofd leeg te maken. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch had ik het gevoel dat iemand onze boodschap ontvangen had. Quinn had niet gereageerd, dus ik wist niet of zij had mee gedaan, maar iets in mij zei dat iemand de boodschap ontvangen had. 'Is het gelukt?' vroeg ik toch maar voor de zekerheid aan Regina.


    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    [center]



    Damian Jones
    Met een hand beweging ging mijn cel weer open, mooi mijn plan werkt op dit moment met de fles rum liep ik de cel voorzichtig uit. 'Doe wat je niet laten kunt, maar omdat je zo doet wil ik wel eerlijk tegenover je zijn.' hij pakte de haak van het lijntje en hield die voor mij. 'Hook moet iemand vermoorden, zo werkt de spreuk niet jij. Je wilt toch geen twee levens op je geweten hebben of...' hij glimlachte. 'Je moet die Emma Swan heeeeel erg haten.' ik grinnikte even'. 'Ow ja ik mag haar zeker niet nee, alleen omdat mijn vader soms doet alsof ik niet besta.' ik grijnsde. 'Maar hij houdt wel van mij en zou me beschermen koste wat kost.' ik keek naar de fles rum in mijn hand en daarna naar Hades de fles rum gooide ik hard tegen zijn hoofd aan en gelijk rende ik snel de politiebureau uit.



    [center]


    Rumplestiltskin
    "Meen je dat?" vroeg ze, ze ging recht voor me staan waardoor ik een paar stappen achteruit deed. 'Ja, ik meen het.' het zou wel raar voor haar zijn maar deze keer meen ik het, ik had een raar gevoel in mij iets wat mij het gevoel gaf dat the dark one mij weer snel zou overnemen, ik dacht aan Belle en wat ik haar had aangedaan en gelijk veranderde mijn blik. 'Ach waarom zou hij dat menen? hij moet niet zo zwak doen.' ik lachte.



    Killian Jones
    Elsa pakte mijn hand aan en we liepen samen naar het bos toe. 'Hook, wacht.' zei ze en ik keek haar vragend aan, ze bleef staan en sloot zijn ogen. 'Ik zie Emma,' riep ze uit 'Ik weet waar we hee moeten.' zei ze uit eindelijk verbaast, ik keek haar ook even verbaast aan. 'Kom volg mij,' ze trok me mee en samen gingen we verder het bos in, even later werd het steeds mistiger zodat je de bomen bijna niet meer kon zien en zo gemakkelijk kon verdwalen. 'Volgens mij heeft hij ze hier ergens gevangen gehouden.' ik keek even rond maar zag gewoon niks. 'Hij heeft in iedergeval goed zijn best gedaan om zijn gevangenen en zijn huis te verbergen.

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Damian kwam met de fles rum de cel uitlopen. Hij was een echte drinker, fijn. 'Ow ja ik mag haar zeker niet nee, alleen omdat mijn vader soms doet alsof ik niet besta.' hij grijnsde. 'Maar hij houdt wel van mij en zou me beschermen koste wat kost.' Ik keek Damian even vragend aan. Maar toen zag ik opeens een fles rum mijn kant opvliegen. Ik viel neer op de grond en zag Damian het bureau uitrennen. Direct daarna stond ik weer op. Ik liet mij nek knakken eb keek naar de plek waar Damian net nog stond. "Je hebt zojuist het graf van meerdere mensen getekend." mompelde ik. Er heerste woeden in me, die eruit moest. Ik draaide even met mijn hoofd en mijn haar veranderde in blauwe vlammen. "Je vader zou je wel beschermen, maar bescherm jij ook je vader of zijn geliefde ow lieve Damian." Met een handbeweging liet ik mijn spiegebeeld verdwijnen en zag ik de kerkers met Emma en Regina. "Dit is te makkelijk..."


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]


    Damian Jones

    Na een paar meter stopte ik ik zag de politiebureau nog wel staan, ik keek er angstig naar nu pas besefend wat ik had veroorzaakt. 'Hij gaat al mijn vrienden iets aan doen.' ik keek vluchtig om me heen. 'Wat heb ik gedaan? wat moet ik doen?' zei ik zachtjes, ow wat ben ik toch dom geweest, ik ren terug naar het politiebureau en verstop me in een hoekje waar ik Hades net nog kan zien, ik moet weten wat hij nu gaat doen. Als hij mij maar niet hoort of ziet, in iedergeval ziet hij er niet heel blij uit nu, een klein grinnik onsnapte uit mijn mond maar al snel sloeg ik mijn hand ervoor, moet stil zijn.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2016 - 12:22 ]

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Terwijl ik in de spiegel naar Emma en Regina keek, hoorde ik geluid achter me. Ik draaide me niet om. Ik liet enkel het spiegelbeeld veranderen, maar dit was een in fracties voor een seconden. Heel even had ik Damian gezien, die zich dus weer in het politiebureau bevond, maar nu zag ik mezelf weer in de spiegel. Ik kon hem wel eens een schuldgevoel geven. "Wat zonden Hook. Je zoon gunt je geen gelukkige liefde. Wat een egoïstisch kind toch. Vast niet bekend met de liefde..." Ik keek even over mijn schouder naar de deuropening. "Hmmm, gek. Ik dacht dat ik die deur weer had dicht gedaan." Met magie sloot ik de deur opnieuw. "Dan maar een enkeltje Underbrooke regelen voor een aantal mensen." Ik verdween in een blauwe vlammenzee. Ik verscheen echter niet bij Regina en Emma, maar in mijn kamer van de onderwereld. Met een handspiegel kon ik Damian weer volgen. Even hem wat schuldgevoelens geven.


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]


    Damian Jones
    'Wat zonden Hook. Je zoon gunt je geen gelukkige liefde. Wat een egoistisch kind toch. Vast niet bekend met de liefde...' hij keek over zijn schouder ergens naar ik volgde zijn blik en zag dat de deur nog open stond. 'Hmmm, gek. Ik dacht dat ik die deur weer had dicht gedaan.' ik schrok toe de deur ineens dicht ging. 'Dan maar een enkeltje Underbrooke regelen voor een aantal mensen.' ik zag hem verdwijnen in een blauwe vlammen zee, ik stond op en liep verder de politiebureau in ik keek even in de spiegel die er nog stond. 'Wat heb ik gedaan.' zei ik tegen me eigen. 'Waarom had ik dat gezegt?' dromerig bleef ik naar mijn spiegelbeeld kijken uit eindelijk liet ik me op mijn benen zakken en zat ik zo op de grond. 'Hades heeft gelijk ik ben egoistisch, ik verdien het niet om je zoon te zijn ik ben waardelooos, verdien het niet om te leven en vergeven te worden.' schuldgevoel bekroop mij. 'Ow wat heb ik gedaan, kon ik het maar terug draaien.' ik wende mijn hoofd naar de grond en bleef zo even zitten.

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Damian liep keek mij recht aan via de spiegel, wat hij zelf natuurlijk niet doorhad. 'Wat heb ik gedaan.' zei hij tegen zichzelf.. 'Waarom had ik dat gezegt?' Damian bleef in de spiegel kijken, maar gij ging uiteindelijk op de grond zitten. 'Hades heeft gelijk ik ben egoïstisch, ik verdien het niet om je zoon te zijn ik ben waardelooos, verdien het niet om te leven en vergeven te worden. Ow wat heb ik gedaan, kon ik het maar terug draaien.' Met blauwe vlammenzee verscheen ik weer achter Damian. "Prachtig, prachtig." ik klapte in mijn handen. "De prijs voor beste acteur gaat naar Damian Jones." Ik bleef nog steeds langzaam slappe klapjes geven. "Je moet me toch vertellen welke 'scene' nep was. De haat van Swan of je spijt gevoelens. Het leek allemaal zo echt." Ik liet mijn wijnglas weer verschijnen in mijn hand. "Ik had je graag ook wat te drinken aangeboden, maar ik hoorde dat je niet zo goed overweg kan met drank." zei ik nadat ik een slokje had genomen,


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]


    Damian Jones

    Ik schrok me dood toen ik Hades ineens achter me hoorden. ''Prachtig, prachtig.' ik stond op en zag dat hij in zijn handen klapte. 'De prijs voor beste acteur gaat naar Damian Jones.' hij bleef nog steeds langzaam slappe klapjes geven raar keek ik hem aan, wat mankeert die man toch, ''Je moet me toch vertellen welke ''scene'' nep was. De haat van Swan of je spijt gevoelens. Het leek allemaal zo echt.' hij liet een wijnglas in zijn hand verschijne. ''Ik had je graag ook wat te drinken aangeboden, maar ik hoorde dat je niet zo goed overweg kan met drank.' zei hij, mijn mondhoeken krulde zich even om in een vage lach.
    'Welke scene er nep was vraag je?' met gefronste wenkbrauwen keek ik hem aan, ik liep een heel stuk dichterbijer zodat we bijna tegen elkaar aan staan. 'Ik vind Emma af en toe irritant ja, ik had haar wel eens dood gewenst ja, maar weetje...' ik grinnikte. 'Elk puberende tienerzoon of zelfs dochter zou zo iets kunnen doen, vooral als hun vader helemaal in de wolken is en weinig aandachtig besteed aan hun kind, maar weetje.' ik keek hem enkele seconden recht in zijn ogen. ''Toch ben ik blij voor hem en Swan,en wat ik allemaa zeg dat ik haar iets zou willen aan doen dat meen ik niet.' weer een grinnik. 'Maar lieve Hades, jij weet dat natuurlijk niet, jij hebt geen zoon.' ik grijnsde, eens zien wat hij nu gaat doen.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2016 - 14:11 ]