• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Topics:


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 27 sep 2016 - 12:58 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    'Is het gelukt?' vroeg Emma mij. Ik opende mijn ogen. "Ik weet het niet," antwoordde ik eerlijk. "Maar jij hebt het ook gevoelt hè?" Iemand had de boodschap ontvangen. Nu was het te hopen dat diegene aan onze kant stond en wist wat die er mee moest doen. "We moeten nu afwachten, meer kunnen we niet doen." Ik klom weer overeind. "Quinn alles goed gegaan? Geen bijwerkingen of iets?" vroeg ik bezorgt. Zo te zien had Emma nergens last van. Plotseling verschenen er zwarte vlekken voor mijn ogen, snel greep ik de tralies vast. "Ik moet even gaan zitten denk ik," mompelde ik. Waarna ik direct op de grond glij. Een misselijkmakend gevoel kwam naar boven. Ik snapte niet wat er aan de hand was, hier had ik nog nooit van gehoord.


    When you believe your dreams come true

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    Meteen deed mijn vader een paar stappen achteruit, jammer... 'Ja, ik meen het.' even voelt het alsof mijn brein ontploft. Dit heeft hij echt letterlijk nog nooit tegen mijn gezegd! Denk ik... Het kwam in ieder geval nooit zo binnen als nu. In een snelle flits leek hij veranderd te zijn, zijn lach zag er anders uit, gemeen, net zoals zijn hele uitstraling eigenlijk, 'Ach waarom zou hij dat menen? hij moet niet zo zwak doen.' ik knijp mijn ogen tot spleetjes, The Dark One...
    "Rot op..." zeg ik tegen hem, "Dark One..." zeg ik er nog spottend achteraan, "Jij bent zwakker als hem..." grijns ik.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    "Quinn alles goed gegaan? Geen bijwerkingen of iets?" hoorde ik de stem van Regina. "Het kan hier niet beter." gaf ik als sarcastisch antwoord weer terug. "En hoe heeft dit ons ook alweer geholpen? Als ik wil mediteren volg ik wel yogalessen." Geïrriteerd sloeg ik mijn armen over elkaar. "Dit gaat nog een lange dag worden." mompelde ik.





    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    De mondhoeken van Damian zag ik lichtjes omhoog krullen a mijn opmerking over de drank. 'Welke scene er nep was vraag je?' met gefronste wenkbrauwen keek hij mij aan. Hij kwam dichter naar mij toegelopen en uiteindelijk stonden we haast tegen over elkaar. Wilde hij nou intimiderend overkomen? Wat een stakker. 'Ik vind Emma af en toe irritant ja, ik had haar wel eens dood gewenst ja, maar weetje...' hij grinnikte. 'Elk puberende tienerzoon of zelfs dochter zou zo iets kunnen doen, vooral als hun vader helemaal in de wolken is en weinig aandachtig besteed aan hun kind, maar weetje. Toch ben ik blij voor hem en Swan,en wat ik allemaal zeg dat ik haar iets zou willen aan doen dat meen ik niet.' weer een grinnik. 'Maar lieve Hades, jij weet dat natuurlijk niet, jij hebt geen zoon.' Ik trok een bedenkelijke blik. "Kinderen?" Ik schudde mijn hoofd. "Daar begin ik niet aan." Ik liet een boek verschijnen in mijn hand en liet door middel van magie het boek openen op de juiste bladzijde openen. Het hoofdstuk ging over mijzelf. "Ik heb namelijk mijn vader vermoord, dus dan weet je hoe slecht ik ben alleen...." Ik liet een leeg blaadje in mijn hand verschijnen met enkel mijn naam erop. "Mijn stamboom. Als ik kinderen krijg, zullen zij misschien nog wel slechter zijn dan ik, dus tja... Ik leef gewoon gelukkig zoals ik leef." Ik liet het boek en blaadje weer verdwijnen. "Het klonk toch wel zo echt en... Ik heb alles toevallig vastgelegd. Zou lullig zijn als je vader te horen kreeg wat je eerder over Swan had verteld."


    Do I look like Mother Teresa?

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham — Outfit

    Ook Regina opende haar ogen. "Ik weet het niet," gaf ze me als antwoord. ik wist nou niet wat ik hiervan moest denken. "Maar jij hebt het ook gevoelt hè?" Ik begreep meteen wat ze bedoelde. 'Ja, maar wie heeft het binnengekregen?' Ik was nieuwsgierig te nieuwsgierig. Iemand had de boodschap ontvangen. "We moeten nu afwachten, meer kunnen we niet doen." Ik gaf een kort knikje. Regina had gelijk, maar toch voelde ik dat ik niet zomaar stil kon blijven zitten. "Quinn alles goed gegaan? Geen bijwerkingen of iets?" vroeg Regina bezorgt. "Het kan hier niet beter." opnieuw droop het sarcasme van haar antwoord af. Ik besloot niks te zeggen tussen deze moeder en dochter conversatie. "En hoe heeft dit ons ook alweer geholpen? Als ik wil mediteren volg ik wel yogalessen." Ik rolde enkel met mijn ogen. 'Ze heeft aardig jou karakter Regina.' gniffelde ik. Ik schrik wanneer ik Regina zie wankelen. "Ik moet even gaan zitten denk ik," hoorde ik haar mompelen. Ze had zich vastgegrepen aan de tralies. 'Regina? Gaat het?' Met mijn hand tik ik zachtjes tegen haar wang.


    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    'Ja, maar wie heeft het binnengekregen?' Dat wist ik ook niet Emma's nieuwsgierigheid had ik in ieder geval niet gemist. Emma gaf een kort knikje op mijn reactie. "Het kan hier niet beter." het sarcasme gehalte was weer erg hoog. En hoe heeft dit ons ook alweer geholpen? Als ik wil mediteren volg ik wel yogalessen." Emma rolde enkel met haar ogen. 'Ze heeft aardig jou karakter Regina.' gniffelde ze. Als ik mij niet zo beroerd voelde had Quinn een snauw teruggekregen. 'Regina? Gaat het?' Emma's hand tikt zachtjes tegen mijn wang. Langzaam verdwenen de zwarte vlekken en voelde ik mij iets beter. "Het gaat prima," mompelde ik zwakjes. "Ik heb geen idee wat er gebeurde," gaf ik toe. Ik trok mij via Emma omhoog. Ik wankelde nog wat, maar het ging weer. "Sla niet zo'n toon tegen mij aan jongedame." riep ik door de tralies. Ik hoopte dat de hulp snel zou komen, want lang hield ik het hier niet meer uit. Ik liep richting Graham, hij sliep al een lange tijd. "Graham, leef je nog?" mijn stem was warm en zacht.



    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Het werd steeds mistiger zodat je de bomen bijna niet meer kon zien, ik was blij dat ik Hook bij mij had. 'Volgens mij heeft hij ze hier ergens gevangen gehouden.' Hij keek even rond, ik volgde zijn blik er was hier niets net als de vorige keer. 'Hij heeft in iedergeval goed zijn best gedaan om zijn gevangenen en zijn huis te verbergen.' Ik knikte, "Ik ga even wat proberen." Net als de vorige keer liet ik het sneeuwen en werd er een krachtveld zichtbaar. Ik zag wel dat het dit keer moeilijker werd om binnen te komen. "We gaan hier nooit binnenkomen," zuchtte ik teleurgesteld.


    When you believe your dreams come true

    [center]



    Damian Jones
    Hij trok een bedenkelijke blik. 'Kinderen?' hij schudde zijn hoofd. 'Daar begin ik niet aan.' hij liet een boek verschijnen in zijn hand en liet het door middel van magie het boek op de juiste bladzijde openen. Het hoofdstuk zag ik ging over hem zelf. 'Ik heb namelijk mijn vader vermoord, duus dan weet je hoe slecht ik ben alleen...'' hij liet een leeg blaadje in zijn hand verschijnen met enkel zijn naam erop. '''Mijn stamboom. Als ik kinderen krijg, zullen zij misschien nog wel slechter zijn dan ik, dus tja... ik leef gewoon gelukkig zoals ik leef.' hij liet het boek en het blaadje weer verdwijnen. ''Dus je bent nooit verliefd geweest? je hebt nooit een of andere kinnderwens gehad?' ik grinnikte. "Het klonk toch wel zo echt en... Ik heb alles toevallig vastgelegd. Zou lullig zijn als je vader te horen kreeg wat je eerder over Swan had verteld." mijn mond viel bijna van verbazing open. 'Wait wat?' ik schudde even mijn hoofd. ''Mijn vader hoeft niks te horen wat hier allemaal is gezegt over hem en Swan.' ik moet echt eens een keer met mijn vader gaan praten als ik hier klaar ben.

    [center]


    Rumplestiltskin
    Rot op..." zei ze tegen e "Dark One..." zei ze er spottend achterna "Jij bent zwakker als hem..." ze grijnsde maar ik grijnsde terug. 'Jij bent ons gevolgd dearie.' ik laat een zwart soort vuurbal uit mijn hand verschijnen en vuur die op haar af. 'Nog even en storybrooke is van mij...' ik grijnsde.


    Killian Jones
    Ze knikte. 'Ik ga even wat proberen.' ze liet het sneeuwen en er werd een of ander groot kachtveld zichtbaar. ''We gaan hier nooit binnenkomen,' zei ze en ze zuchte even ik keek haar bemoedigend aan en pakte gerustellend haar hand zachtjes vast. 'Hier komen we wel door heen, ik bezit geen magie dus het komt nu wel op jou aan, maar ik...' ik glimlachte even. ''Ik geloof in je, ik weet dat je dit kan, dat je die krachtveld kan laten verdwijnen..'

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    Hook keek mij bemoedigend aan en pakte geruststellend mijn hand zachtjes vast. 'Hier komen we wel door heen, ik bezit geen magie dus het komt nu wel op jou aan, maar ik...' hij glimlachte even. ''Ik geloof in je, ik weet dat je dit kan, dat je die krachtveld kan laten verdwijnen..' Ik knikte en haalde diep adem om mij te concentreren. Ik geloofde weliswaar in mijzelf, maar had nog altijd moeite om mijn krachten te beheersen en de magie van the dark one is gewoonweg ontzettend sterk. Maar het was fijn dat er iemand in mij geloofde. Ik bekeek het krachtveld en liep er langsheen om te kijken wat ik zou kunnen doen. Op één plek zag ik duidelijk een stuk dat minder goed beschermd was, als mijn magie zou werken, zouden we via hier naar binnen kunnen komen. "Hook?" vragend keek ik achterom. Ik wees de plek aan. "Mijn magie is misschien sterk genoeg om hier door heen te komen. Maar.." Ongerust keek ik hem aan. "Er is een kans dat het een valstrik is, of dat Rumpestiltskin direct gewaarschuwd wordt." Ik dacht even na. "Ik wil het risico wel nemen om mijn vrienden te redden. We hebben waarschijnlijk weinig tijd dus we zullen het snel moeten doen." Ik richtte mij op de plek en richtte mijn ijsmagie er op. Langzaam kwam er een scheur in het krachtveld, die steeds groter werd. Plotseling barste het krachtveld uit elkaar en werden wij achterover geblazen. Snel stond ik op en trok Hook overeind. "Alles goed? Kom, we hebben geen tijd te verliezen." Nu het krachtveld verdwenen was bleek er een groot landhuis te staan. Ik trok Hook achter mij aan naar binnen. Van binnen was het enorm en ik had geen idee of hij hier ook zou zijn. Zo op de begane grond leek er niemand te zijn. Er was een trap naar boven en naar beneden. "Gaan we opsplitsen of blijven we samen?"


    When you believe your dreams come true

    Jo Mari Gold The Dark Angel
    "She is 10% Luck, 20% Skill..."


    "15% Concentrated Power of Will... 5% Pleasure, 70% Pain... And a 100% Reason to Remember the Name..."

    Shirt | Jeans and Shoes | Choker


    'Jij bent ons gevolgd dearie.' Ik doe snel een stapje naar achter waarna hij een soort zwarte vuurbal op me af vuurt die langs mijn heup komt. Mijn handen schieten naar mijn heup, auw... "We nog wel..." sis ik, "Je begint steeds meer op Sméagol van The Lord of The Rings te lijken, alles is hetzelfde, het uiterlijk, gedrag, vage bewegingen, alleen 1 ding niet, jij schreeuwt niet om de zoveel tijd, Dark One! Dark One!" Langzaam komt er een pijnlijke grijns op mijn gezicht die verdwijnt als hij zegt dat Storybrooke van hem word. "Oh Hell no..." zeg ik en gooi hem naar achter met magie. Dat zou hem misschien wel verzwakken, geen idee waar ik mee bezig ben eigenlijk!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2016 - 15:52 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    "Sla niet zo'n toon tegen mij aan jongedame." klonk het een korte stilte. Okay, wow... Dacht ze nu opeens mij te kunnen commanderen. "Dat we hier samen zitten en The Dark One bestrijden bestrijden betekent niet gelijk dat ik je weer volop als moeder zie." riep ik boos door de tralies. "Hendrick is misschien wel zo dom geweest, maar ik ben slimmer dan hij." Geïrriteerd liep ik weg van de tralies. Ik had nu al spijt van mijn gejank bij haar. Het was een wanhopige actie, die niet echt goed was uitgepakt.






    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    "Graham, leef je nog?" Ik knipperde met mijn ogen, toen ik de warme stem van Regina hoorde. Ik wist niet hoe, maar ik was in slaapgevallen. De pijn die ik had, had ik even niet gevoeld, maar nu ik weer wakker was leek ook de pijn weer op te komen. "Die vraag vraag ik mezelf ook af, sinds de eerste seconden dat ik hier weer terug ben in Storybrooke." gaf ik als antwoord op Regina. "Maar zover het lijkt, lijk ik nog te leven." Ik kwam iets verder overeind. Ik kreunde even en kneep mijn ogen even dicht. Toen ik mijn ogen opende keek ik Regina en Emma om te beurt aan. "En al een plan?" vroeg ik met een zwak glimlachje. Ik wist niet hoelang ik had geslapen en wat zij allemaal gezegd hadden.



    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    ''Dus je bent nooit verliefd geweest? je hebt nooit een of andere kinnderwens gehad?' Damian grinnikte. Met mijn gedachtes dwarrelde ik even weg naar een ander rijk. Ze was vol woede en wilde wraak nemen, net als ik. Ze had pit en daar hield ik wel van. Ze was zo... zo... gemeen. 'Wait wat?' Damian schudde met zijn hoofd, waardoor ik terug kwam naar de werkelijkheid. ''Mijn vader hoeft niks te horen wat hier allemaal is gezegd over hem en Swan.' Ik liet mezelf in mijn stoel neervallen. Die jongen had een gevoelig onderwerp weten te raken. Bloody Hell, zou zijn vader gezegd hebben als hij in mijn schoenen stond. Echter moest ik niet te lang deze zwakte vertonen. Ik sprong overeind en liep dreigend op Damian af. "Dat hoeft hij inderdaad niet, als jij gewoon je werk doet. Ik weet dat je je vader alles wilt vertellen over je relatie met Swan en met hem, maar wat nou als je daar nooit meer de kans voor krijt, behalve als je je vader volgt naar MIJN rijk?!" Na deze woorden toverde ik weer een glimlach op mijn gezicht. "Dus, wat zijn je plannen voor nu?" vroeg ik vriendelijk.


    Do I look like Mother Teresa?

    [center]



    Damian Jones
    Ik zag dat hij even zwakte toonde mooi... ineens stond hij op en kwam hij dreigend op me af gelopenuit veiligheid deed ik een paar stapjes naar achter niet dat dat veel zin zou hebben maar oke... "Dat hoeft hij inderdaad niet, als jij gewoon je werk doet. Ik weet dat je je vader alles wilt vertellen over je relatie met Swan en met hem, maar wat nou als je daar nooit meer de kans voor krijt, behalve als je je vader volgt naar MIJN rijk?!" Een glimlach verscheen op zijn gezicht. 'Dus, wat zijn je plannen voor nu?' vroeg hij vriendelijk, ik dacht na en grijnsde. 'Dus er was een vrouw in je leven?' ik fronsde mijn wenkbrauwen en lachte even. 'Waar is ze nu? heb je haar vermoord?'' ik liep langzaam op hem af. 'Heeft ze je verlaten? vond ze je te lelijk? stom? dom?' vroeg ik en ik grijnsde. 'Ow een vraag lieve godje, hoe kan ik er voor zorgen dat je Hook niet meer wilt? en hij gewoon hier vrolijk kan blijven rond huppelen?' ik liep een paar stappen naar hem toe.


    [center]


    Rumplestiltskin
    ''We nog wel.' siste ze, 'Je begint steeds meer op Smeagol van the lord of the rings te lijken, alles is hetzelfde, het uiterlijk, gedrag, vage bewegingen, alleen 1 ding niet, jij schreeuwt niet om de zoveel tijd, ''Dark One! Dark one!' er komt een grijns op haar gezicht maar die verdwijnt al snel. 'Oh Hell no..' ineens werd ik naar ahcter gegooid en maakte ik een harde smak tegen de muur aan, ik voel op de grond en het enigste wat ik deed was Jo hatelijk aankijken daarna grijnsde ik, kwam er zwarte mist om me heen en verdween ik.

    Killian Jones
    Ik zag hoe Elsa de veld liet breken en dat we naar binnen konden, zijn huis was groot. "Gaan we opsplitsen of blijven we samen?" hoorde ik Elsa zeggen ik keek haar aan. 'Opsplitsen lijkt me beter.' ik liep vast naar de trap. 'Ik ga boven kijken misschien kunnen we ook wat bruikbaars vinden om de oude Rumplestiltskin terug te halen.'' ik liep een paar treden omhoog en keek naar boven daarna weer naar Elsa. 'Want geloof me ik heb liever de oude Rumplestitlskin dan deze.' een glimlach verscheen op mijn gezicht en ik liep weer even naar Elsa toe. 'Zoek naar aparte, vreemde dingen, iets wat een doorgang zou kunnen vormen naar een of andere ruimte die hij verborgen wilt houden, we weten allemaal hoe hij is en hoe goed hij dingen verborgen kan houden. Ik loop weer naar de trap om naar boven te gaan.

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham — Outfit

    "Het gaat prima," mompelde Regina zwakjes. Een zwak glimlachje was op mijn gezicht verschenen. Ik wilde niet dat Regina nu net als Graham buiten bewust zijn kwam te liggen. "Ik heb geen idee wat er gebeurde," vertelde ze aan mij, nadat ze zich via mij omhoog had getrokken. Ik bleef nog wel even bij Regina in de buurt, omdat ik haar zag wankelen, maar het ging alweer de goede kant op. "Sla niet zo'n toon tegen mij aan jongedame." riep Regina vervolgens door de tralies. Ze liep vervolgens naar Graham toe. "Graham, leef je nog?" Ik hoorde Graham wel wat zeggen, maar lette niet op. Er was iets gaande...."Dat we hier samen zitten en The Dark One bestrijden bestrijden betekent niet gelijk dat ik je weer volop als moeder zie." Ik keek richting de muur waar het geluid vandaan kwam. "Hendrick is misschien wel zo dom geweest, maar ik ben slimmer dan hij." Ik voelde iets, een aanwezigheid en dat was niet de woeden van Regina of Quinn, nee het waren personen. 'Er is hier net magie gebruikt.' mompel ik zachtjes, maar wel duidelijk genoeg dat mensen het kunnen horen. 'En het was geen Dark Magic.' voeg ik eraan toe. Ik voel de aanwezigheid van twee personen, de één is sterker dan de ander. 'We worden gered!' schreeuwde ik vervolgens. 'Help!' schreeuwde ik met mijn mond net tussen de tralies.




    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”


    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 20:50 ]


    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare

    Hades
    / / Lord of the Underworld / / Outfit



    Toen ik op Damian afstapte, deed hij een paar stapjes achteruit. Mooi, zijn angst voor mij was er nog steeds, maar ach, die zou niet zo snel weggaan. Echter komt er weer een grijns op zijn gezicht. Hoe? Ik voelde weer die aanwezigheid... hoop... Ik kon er wel kotsmisselijk van worden. 'Dus er was een vrouw in je leven?' Hij fronste met zijn wenkbrauwen en lachte even. 'Waar is ze nu? heb je haar vermoord?'' Langzaam kwam hij dichter naar me toe gelopen. 'Heeft ze je verlaten? vond ze je te lelijk? stom? dom?' vroeg hij en hij grijnsde. 'Ow een vraag lieve godje, hoe kan ik er voor zorgen dat je Hook niet meer wilt? en hij gewoon hier vrolijk kan blijven rond huppelen?' De woeden nam toe, heel erg toe. Ik gaf hem een flinke klap in zijn gezicht, waarna ik Damian beetpak en liet meereizen naar de onderwereld. Daar hield ik hem boven de rivier der verloren zielen. Verschillende zielen zwommen onder hem. "Ik ben helemaal klaar met jou. Misschien kan ik Hook inderdaad wel vrolijk laten rondlopen door Storybrooke. Jouw dood is voor mij nu al voldoenden!" Ik gooide Damian naar achter in het water der verloren zielen, maar vlak voordat hij het water raakte toverde ik hem terug naar Storybrooke. Ik zelf bleef echter in mijn hal. Ik toverde het politiebureau weer terug en nam plaats op mijn stoel. 'Waar is ze nu?' galmt het door mijn hoofd. "Tja, waar ben je nu..."


    Do I look like Mother Teresa?

    Regina Mills 'The Evil Queen'
    “The Evil Queen is inside me, always trying to get out”




    "Dat we hier samen zitten en The Dark One bestrijden betekent niet gelijk dat ik je weer volop als moeder zie." riep Quinn boos door de tralies. "Hendrick is misschien wel zo dom geweest, maar ik ben slimmer dan hij." Mijn ogen schoten even naar de tralies, die opmerking deed pijn. Ik dacht dat we op de goede weg waren, Quinn en ik. Maar nu was ik degene die naiëf was, ik kon ook niet verwachten dat het nu in één keer goed zou zijn tussen ons. Ze liet mij eigenlijk sprakeloos, ik wist niet goed hoe ik hierop moest reageren. Snel vestigde ik mijn aandacht weer op Graham die knipperde met zijn ogen. Nu die wakker was leek hij direct weer pijn te hebben. "Die vraag vraag ik mezelf ook af, sinds de eerste seconden dat ik hier weer terug ben in Storybrooke." gaf hij als antwoord. "Maar zover het lijkt, lijk ik nog te leven." Ik glimlachte kort. Hij kwam iets verder overeind. Hij kreunde even en kneep zijn ogen even dicht. "Rustig aan doen jij," Ik probeerde hem lichtjes te ondersteunen. Toen hij zijn ogen opende keek hij mij en Emma om de beurt aan. "En al een plan?" vroeg hij met een zwak glimlachje. Ik knikte, "We hebben iets geprobeert en wachten nu af of het werkt." Ik keek Emma even aan en merkte dat er iets aan de hand was. 'Er is hier net magie gebruikt.' mompelde ze zachtjes. 'En het was geen Dark Magic.' voegde ze eraan toe. Ik kom overeind en ga naast haar staan. Nu voel ik het ook, het signaal is heel zwakjes. Vol verwondering kijk ik naar de vrouw naast mij. Haar magie lijkt steeds sterker te worden, dat ze al in staat is om zo'n zwak signaal op te vangen. Het kost mij zelfs moeite. 'We worden gered!' schreeuwde ze vervolgens. 'Help!' schreeuwde ze met haar mond net tussen de tralies. "Emma, rustig. We willen niet de verkeerde mensen aantrekken." Ik greep haar bij de tralies weg. "Ze vinden ons wel, ze zijn dichtbij.






    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.



    'Opsplitsen lijkt me beter.' Hook liep vast naar de trap. 'Ik ga boven kijken misschien kunnen we ook wat bruikbaars vinden om de oude Rumplestiltskin terug te halen.'' Hij liep een paar treden omhoog en keek naar boven daarna weer naar mij. 'Want geloof me ik heb liever de oude Rumplestitlskin dan deze.' Ik knikte, "Ja ik ook." Een glimlach verscheen op zijn gezicht en hij liep weer even naar mij toe. 'Zoek naar aparte, vreemde dingen, iets wat een doorgang zou kunnen vormen naar een of andere ruimte die hij verborgen wilt houden, we weten allemaal hoe hij is en hoe goed hij dingen verborgen kan houden. Vervolgens liep hij weer naar de trap om naar boven te gaan. "Komt goed, we gaan ze vinden." zei ik vastberaden. Ik liep de trap af naar beneden. Deze kwam uit in een lange gang. Er waren enkele deuren die naar kleine kamertjes leidden, maar waar niets te vinden was. Ik tilde alles op en voelde aan alles wat los en vast zat. De schilderijtjes draaide ik om en ik trok aan alle kandelaars. Plotseling verscheen er een deur, waardoor ik van schrik achteruit sprong. Ik voelde dat de deur met magie beveiligd was. Ik dacht lang na, één verkeerde spreuk en ik zou er geweest zijn. Ik herinnerde mij een oude spreuk uit de bibliotheek van Arrendelle. Ik had hem nog nooit uitgevoerd, maar het was het enige dat ik kon proberen. Ik sprak de woorden uit en vuurde mijn magie af op de deur. Snel sprong ik aan de kant, mocht er iets misgaan. Maar tot mijn verbazing zwaaide de deur langzaam open. Nieuwsgierig keek ik naar binnen, er was een half met een trap naar beneden. Ik twijfelde of ik Hook moest roepen, maar die was toch ergens boven. Ik kon het beter eerst zelf inspecteren. Behoedzaam liep ik door de donkere gang, de trap af. Ook hier waren verschillende deuren, ik begon bij de eerste deur recht, waar helaas niets te vinden was. Vervolgens koos ik voor de deur er tegenover. Verstijfd bleef ik staan, ik hoorde een luid geschreeuw, 'Help!' klonk het vanachter de deur. Ik trok de deur open en kwam in een gang met verschillende hokjes met tralies er voor. Ik besefte mij dat dit Rumplestiltskin's kerker moest zijn. "Emma? Quinn? Zijn jullie hier?" Ik snelde mij naar de eerste tralies, waar ik een zwartharig meisje zag staan. "Ohh Quinn, ik heb je gevonden." riep ik uit. Er viel een last van mijn schouders af en ik voelde hoe er tranen over mijn wangen liepen. Maar dat maakte mij niet uit. Ik was zo bang geweest dat Rumplestiltskin hen iets had aangedaan. Ik rende naar de andere cel waar Emma, maar tot mijn verbazing ook Regina en Graham zich bevonden. "Jullie zijn er ook!" riep ik opgewonden uit. Ik rende snel terug naar de cel van Quinn, omdat zij daar in haar eentje zat.


    When you believe your dreams come true

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Ik had serieus deze tijd in deze cel overwogen om in te trekken bij mijn moeder, maar hier begon ik nu zeker aan te twijfelen. Zo'n lange tijd had ik haar niet gezien en ik maak een aantal sarcastische opmerkingen en ze gaf me gelijk een snauw. Wat dacht zij wel niet? Ze was er nooit voor mij geweest, behalve die paar minuten dan, toen ik haar wel nodig had. 'We worden gered!' hoorde ik Emma opeens schreeuwen. 'Help!' Daarna hoorde ik opeens het gekraak van een deur die open ging. Ik versnelde mij naar de tralies om te kijken wie het was."Emma? Quinn? Zijn jullie hier?" Mijn mond viel open van verbazing, toen ik de vrouw met het blonde haar binnen zag komen, Ze snelde zich naar mijn tralies. "Ohh Quinn, ik heb je gevonden." riep ze uit. "Elsa?!" riep ik verbaasd uit, terwijl ik de tralies vastgreep. "Maar hoe?" vraag ik haar. Zij was wel de laatste persoon die ik hier had verwacht. Ik zag tranen over haar wangen lopen. Ze liep weg van mijn tralies en was blijkbaar naar de cel van Regina, Emma en Graham gelopen. "Jullie zijn er ook!" hoorde ik haar opgewonden roepen. Al snel stond ze weer voor mijn cel. "Kan je ons hieruit halen?" vroeg ik haar. We moesten eerst hier weg komen en dan konden we wel weer bijpraten.








    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke&Underbrooke / / Outfit



    Regina gaf een knikje op mijn vraag, wat mij gerust deed stellen. "We hebben iets geprobeerd en wachten nu af of het werkt." Verbaasd keek ik Regina aan. "Iets geprobeerd?" het beviel me totaal niet dat ze er zo weinig over losliet. 'Er is hier net magie gebruikt.' hoorde ik Emma vervolgens zachtjes mompelen. Hoe kon zij dat nou weten? Ik had werkelijk geen idee wat hier aan de hand was. 'En het was geen Dark Magic.' voegde ze eraan toe. Regina stond op en ging naast Emma staan. Ik zelf ging wat rechter op zitten tegen de muur aan. Opnieuw kneep ik mijn ogen even dicht en kreunde ik. Hoeveel zweepslagen waren het ook alweer geweest? Ik had werkelijk geen idee. 'We worden gered!' schreeuwde Emma vervolgens. 'Help!' schreeuwde ze met haar mond net tussen de tralies. Ze werden gered. Eindelijk konden Regina, Quinn, Emma en Ariël weg van deze plek. "Emma, rustig. We willen niet de verkeerde mensen aantrekken." Regina trok Emma weg bij de tralies. "Ze vinden ons wel, ze zijn dichtbij." Ik kon enkel een zwak nep glimlachje op mijn gezicht toveren. Ook al verliet ik deze plek, het was een kwestie van tijd voordat ik hier weer terug zou zijn.
    Ik richtte mijn blik richting de tralies toen ik een deur open hoorde gaan. Emma had gelijk, er was inderdaad hier iemand. "Emma? Quinn? Zijn jullie hier?" klonk een bekende stem. Ik kon de stem niet bij iemand plaatsen er waren zoveel mensen, die ik nieuw had ontmoet. "Ohh Quinn, ik heb je gevonden." riep de stem uit. Plots stond daar het meisje wat eerder deze dag met Quinn en Ariël bij de pier stond met de dode reuze inktvis. "Jullie zijn er ook!" riep ze opgewonden uit. Daarna rende ze weer uit mijn zicht. Ze waren nu inderdaad gered....


    Do I look like Mother Teresa?

    Emma Swan "The Savior"
    America, Storybrooke, Regina&Quinn&Ariël&Graham — Outfit

    "Emma, rustig. We willen niet de verkeerde mensen aantrekken." Het was de stem van Regina, die was dichterbij gekomen. Ik was zo gefocust op deze aanwezigheid dat ik niet had gehoord dat ze dichterbij was gekomen. Ze trok me bij de tralies weg, terwijl ik wanhopig en naar bleef kijken. "Ze vinden ons wel, ze zijn dichtbij." Ik gaf een kort knikje. 'We always find eachother,' zei ik met een zwak glimlachje. Het waren de woorden van mijn ouders en gek genoeg kwamen ze altijd uit. Alleen wisten zij deze keer niet dat ik terug was in Storybrooke en dat ik ook nog in de problemen zat. Killian zou denken dat ik gewoon op bezoek was bij Regina of bij mijn ouders en dat ik laat zou terugkomen. 'Misschien had ik het wel fo,' Ik draaide mijn hoofd met een ruk richting de deur, toen ik deze hoorde opengaan. "Emma? Quinn? Zijn jullie hier?" klonk plots de stem van Elsa. 'Elsa?' vraag ik verbaasd. Door de tralie zie ik haar wel, maar ze stond bij een andere cel. Al snel kwam ik erachter dat dat de cel van Quinn was. Elsa en Quinn hadden een kort gesprek, daarna kwam Elsa even kijken hoe het bij ons ging. "Jullie zijn er ook!" riep ze opgewonden. Ik wist nou niet of je echt blij moest zijn om ons hier aan te treffen. Dit was wel de laatste plek waar ik wilde zijn op de hel na dan. "Kan je ons hieruit halen?" klonk de stem van Quinn. 'Elsa, hoe heb je ons gevonden?' vroeg ik snel tussendoor.





    “I knew the moment I saw him that I never stopped loving him.”



    Always follow your dreams or else you'll live in a nightmare