• Ik ben net een kwartier bezig geweest om mijn ontsnapte konijntje (weer) te vangen. Blijkt dat ze over het hek van de ren springt.
    Dus ik dacht: laat ik eens een topic aanmaken over de favoriete bezigheid van elk harig mormel.
    Ontsnappen jullie beesten wel eens? En hoe? En hoe vang je ze dan?

    xx Gaterne

    Dat deed mijn konijn ook!! En soms lukte het hem niet en bleef hij even op het hekje hangen. Hij heeft ook wel eens het deurtje opengemaakt.

    Hij is toen naar de slager (poeilier) naast ons huis gerend, was niet zo'n slimme zet hahaha.

    Ook een keertje, kwamen we terug van vakantie en stond er een bordje bij de overburen dat ze een konijn hadden gevonden. Bleek het slotje van het hok kapot te zijn en was hij eruit geklommen (zo'n ren beneden dus niet dat ie naar beneden viel ofzo)

    Oh jee, dat is altijd even schrikken. D: Fijn dat je haar weer hebt weten te vangen!

    Onze hond kreeg laatst een prachtige kans om weg te lopen, maar zij deed precies het tegenovergestelde. We hoorden bij het ontbijt opeens een zielig "wief!"-blafje. Toen dat een paar minuten later nog een keer gebeurde, maar dan harder, gingen we kijken in de tuin, en toen bleek dat we onze eigen hond per ongeluk hadden buitengesloten omdat ze door de voordeur naar buiten was gelopen en mijn vader die deur toen had dichtgetrokken omdat het tochtte, dus was ze over de oprit heen en weer gerend en uiteindelijk plat op de grond gaan liggen met haar neus zo ver het ging onder de schuttingdeur door. Arme schat, haha. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, ik heb het ook eens voorgehad met een konijn. ^^ En mijn schildpad heeft al een aantal pogingen ondernomen.

    Ik heb trouwens gehoord dat er in de week in een zoo in Duitsland twee leeuwen waren ontsnapt. Dat is toch een iets spannendere onderneming om te gaan vangen. :'D


    What would Emma do?

    Mijn konijn onsnapte ook steeds, ze sprong ook de ren uit uit, uiteindelijk hebben we maar kippengaas over de ren gelegd en toen is ze gestopt ook is mijn kat een echte kei in ontsnappen, ze mag de tuin niet uit maar als we even niet kijken gaat ze over de schutting :)


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Och, goed dat je ze weer terughebt!

    Ik heb het een aantal jaar geleden voor gehad met een kip. Al jaren hadden we kippen zonder problemen, we zetten de nieuwe erbij en na een halfuur was ze al ontsnapt :P Toen hebben we een aantal uur mogen zoeken.... Sindsdien gelukkig geen ontsnappingen meer :)


    If nature calls, you answer

    Wij hebben dus twee katten en de jongste weet altijd te ontsnappen ;'D
    Nu mogen ze beiden gewoon naar buiten, maar wanneer mijn ouders de hond gaan uitlaten, hebben ze liever dat de jongste binnen blijft, omdat deze helemaal mee loopt, waar we ook heen gaan. En we hebben hem liever niet langs de drukke weg.
    Nu zijn we er dus achter gekomen, dat als we het kattenluikje naar buiten toe op slot doen, deze etter hem gewoon naar binnen toe open trekt. En wanneer we hem in de gang op sluiten gaat hij via het raam van mijn ouders, op de zonnewering, via de pergola van de buren, naar ons tuinhekje en zo komt hij op de straat terecht. Dat heeft hij dus van de oudere kat geleerd, gezien deze zo naar buiten en naar binnen gaat. Toch niet normaal dit :W

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 12:31 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.