• Op de drempel staat armenkruis je stem


    Een exclusieve groep schrijvers en kunstenaars, met hun persoonlijke problemen, de struggles van het onzekere leven van het kunstenaarschap en toestanden tijdens de drukke pulserende dagen van Amsterdam.


    Denk aan de Tachtigers, de Zeventigers en het boek Gimmick! (Joost Zwagerman).



    De groep is een samenkomen van vrienden en kennissen, een gekunstelde manier om terug te grijpen op oude tradities en klassieke kunsten. Met idolen als Kloos en Gorter en tegelijkertijd Van Ostaijen en Mondriaan, proberen zij kunst heruit te vinden.

    Het begon als een romantisch idee van een kunstenares, wat uiteindelijk werd doorgevoerd door idealistische mannen.
    - De groep bestaat uit zowel mannen, als vrouwen. Er zijn echter meer mannen dan vrouwen.
    - De groep bestaat uit kunstenaars, dichters, schrijvers, schilders, fotografen.
    - Het gezamenlijke idee is het terugbrengen van kunst naar een hoger niveau en daarnaast een nieuwe kunst uit te vinden die beter past bij de hedendaagse samenleving.
    - De kunstenaars hebben daarnaast nog uiteenlopende opvattingen en denkwijzen.

    Hoe gaan ze om met elkaar, het vluchtige van de grote stad en de druk van presteren? Hoe combineren ze klassieke vormen en ideeën met vernieuwende kunsten en poëtica? En moeten ze geëngageerd te werk gaan, of juist de kunsten scheiden van de opdracht van de maatschappij?



    In het diepst van mijn gedachten



    VERHAAL
    We volgen puur de groep, hoe ze om gaan met elkaar, met relaties en ruzies, hoe ze omgaan met kunst, met klassieken en vernieuwingen, hoe ze omgaan met de maatschappij, de oorlogen en sociale toestanden.

    RPG
    De RPG begint in een grauw kroegje waar Interkunst één van de bekende kleine performances geeft. Er worden gedichten voorgedragen, stukken uit romans voorgelezen en hun kunst staat tentoongesteld. Er zal een bandje spelen op groezelige gitaren, de tap bier wordt constant gebruikt en in de hoeken vallen stelletjes uit in zoenpartijen. Om de zoveel tijd wordt er een applausje gegeven.

    De leden van Interkunst vinden dit echter niet genoeg. Zij willen grootsheid en bekendheid, zij willen hun kunst verspreiden en daarmee hun ideeën over kunst. De kijk van de samenleving moet veranderen en Interkunst is gebrand om de mensen de ogen te laten openen. Hun maatschappelijke plannen worden verwikkeld in gedichten, doorgeweven in proza en zal uiteindelijk verkondigd worden op grote podia.

    Ze bereiden iets groots voor... Maar hoe groot? Hoe radicaal? En - zijn ze er allemaal zo zeker van?
    Rollen
    Het liefst zie ik je rol binnen een week helemaal ingevuld, als het echt niet anders kan, mag perfectioneren ook nog wel later. De grote lijnen moeten er dan wel al staan.
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Geschiedenis:
    Uiterlijk:
    Beroep: (iedereen in de groep is sowieso een kunstenaar van beroep, dus zet hier wat voor kunstenaar; als ze een bijbaantje hebben vermeld dat dan)
    Levensstijl/denkwijze: (denk aan invulling van de dag/vrije tijd, maar ook aan opvattingen over de groep, de kunst, de maatschappij)
    Kledingstijl:
    Extra:


    Puellae/Ashley - Erik Greij M (26) dichter p. 3
    Bellona - ... M (...) fotograaf p. [fc: Dave Franco]
    Bellona - Reyna Heere V (25) schrijfster p. 3
    AdamSandler - Ruben M schilder/muzikant (25) p. 4
    Beetlejuice - ... M (...) p.
    Homerus - ... V (...) p.
    Cahira/Jennifer - Nerea Willow V (23) fotografe p. 3
    Sophocles/Cato - Violet Whitmore V (22) kunstenares p. 3
    Shireen/Luca - Stella Meyer V (25) schrijfster p. 3
    Daedalus/Amber - Fedde M (21) beeldhouwer p. 5
    riipped - ... M (...) p.
    Kettering/Nina - Luca M (25) muzikant p. 6


    We hebben nu liever mannen dan vrouwen erbij...




    Schrijfwijze
    - Per post minstens 250 woorden*
    - De voertaal is Nederlands (een Engels woord als 'shit' mag)
    - Het liefst in één tijd, die we gezamenlijk afspreken // verleden tijd
    - Eerste of derde persoon mag variëren
    - 16+ mag, het moet wel bijdragen aan het verhaal of het personage
    - Als schrijver of dichter mag je ook stukjes van je werk bijvoegen, of alleen posten (bijvoorbeeld: alleen een gedicht)*
    - Als schilder of beeldende kunstenaar mag je ook afbeeldingen bijvoegen van je werk, of alleen posten.*
    - Out of Character zet je tussen blokhaken, met eerst OOC, in grijs (dus: [OOC: Ik heb zin in taart]).

    * bij het posten van een gedicht of kunstwerk hoeft het bericht niet te voldoen aan de woordenmarge van 250. Ik wil indien dit gedaan wordt, geen gedichten van drie woorden, het moet wel een beetje body en inhoud hebben.


    Extra
    Regels:
    - De huisregels van Quizlet
    - Per post minstens 250 woorden, de voertaal is Nederlands (zie, schrijfwijze)
    - Naamsveranderingen geef je door
    - Er wordt geen ruzie gemaakt
    - Je moet ... heel veel plezier hebben ^^


    Kunstenaars
    Er zijn ook andere kunstvormen, bijvoorbeeld muziek.
    Heb je iets anders in gedachten, laat het even weten.


    Uitbreidende rollen
    Er zijn ook uitbreidende rollen voor de personages. Denk dan aan:
    - leider
    - oprichter
    - spreker
    - ...

    Houd hier rekening mee met het maken van je personage en laat even weten wat je interessant lijkt.


    Tante Annie
    Interkunst heeft als uitvalsbasis een klein groezelig café, met donkere lambrisering aan de muur en rode plavuizen op de vloer. De trotse eigenaresse is tante Annie. s' Winters draagt zij kleurige wollen truien en in de zomer fleurige bloemenshirts. De vrouw is van middelbare leeftijd, kort en gezet, met een hart van goud. Haast moederlijk ontvangt ze de kunstenaars en weet ze hun favoriete drankjes al klaar te hebben staan. Ze heeft altijd een verhaal om te vertellen, soms zelfs met extra foto's op haar smartphone, waar ze nog niet helemaal mee om weet te gaan.
    De kunstenaars zijn hier regelmatig te vinden, met pen en papier, een laptop of enkel een kop koffie of een wijntje. Vaak ontmoeten de leden elkaar ook hier om bepaalde dingen door te spreken, te praten over het komende evenement en om daarna nog een feestje te bouwen (wat zich na twaalf verplaatst naar grote Amsterdamse clubs).



    Beantwoorde vragen
    [...]

    NB
    Dit is mijn eerste RPG die ik zelf opzet, dus als er iets mist of onduidelijk is, laat me dat dan alsjeblieft weten. Ik hoor het graag.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 21:29 ]

    DaedaIus schreef:
    (...)

    Ja klopt, ik heb ongeveer dezelfde mening. Ik heb ook het gevoel dat ze in sommige dingen echt overdrijven. Ik volgde namelijk een feministische pagina op Instagram, waar ze een foto hadden gepost van een paar blanke mensen die borden omhoog hielden met de tekst: "white people for black lives matter movement". Bij de caption stond iets in de context van: "jesus christ, white people have to make everything about them". Ik kan me daar zo erg aan irriteren. Het gaat er juist om dat niet alleen de onderdrukte groep zich hard maakt om een onderwerp, maar juist ook de mensen die niet worden onderdrukt. Zo krijgt het onderwerp, in dit geval het BLM-movement, meer erkenning.
    Anyway, dat was mijn kleine rant. :')


    (dit gaat vooral over Amerika, in Nederland ervaar ik dit nauwelijks, internet wel)
    Tegenwoordig is het een misdrijf om blank te zijn, en al helemaal om een blanke man te zijn.
    Zodra iemand doorheeft dat je blank bent telt je mening niet meer, want blijkbaar kunnen blanke mensen geen goede mening vormen over race issues of gender issues :')

    Op je andere punt: inderdaad. Mijn personage Stella werkt dus voor Rebel Media, een outlet die ik ook graag zie met Lauren Southern (sommige dingen die ze zeggen over vluchtelingen enz. ben ik het echter niet mee eens, maar over feminisme en gender issues wel) ging naar een 'Slut Walk' (vrouwen die in bikini rondlopen en twerken en praten over lesbian sex om rape culture te stoppen blijkbaar), waar ze met Milo Yiannopoulos ging staan met een bord 'Regret is not Rape'. Mensen probeerden hun fysiek te bedreigen en hun bord te stelen. Dat is wat ze doen met vrijheid van meningsuiting :') Je mag alles zeggen tenzij je het niet met hen eens bent.

    Ik kan hier wel echt heel lang over door ranten, maar ik denk dat ik dat aan Stella in de RPG overlaat :'D


    how dare you speak of grace

    Is een praattopic misschien een idee? Nu wordt het rollentopic lichtelijk vol gespamd. ;D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik schrijf ook liever in de verleden tijd!

    @everyone; Luca zoekt nog een huisgenoot voor zijn anti-kraak grachtenpand in het centrum, anyone interested of zal ik dat idee laten varen?

    En vwb het feminisme; Ik heb wel eens het idee dat men vergeet dat zij hun "ongelijke positie" in stand houden door zichzelf anders te willen laten behandelen. Ik weet niet exact hoe ik het uit moet leggen, maar zegmaar.. Door je anders te gedragen bevestig je dat je anders bent. Self fulfilling prophecy.
    Desalniettemin denk ik wel dat het belangrijk is dat debatten rondom ongelijkheid blijven bestaan, anders komt er nooit verandering. Helaas zul je altijd zien dat bepaalde groepen en bewegingen iets te ver doorslaan en daarmee contraproductief worden..


    Your dreams still follow story-lines, like fictions you would make.

    Cahira schreef:
    Is een praattopic misschien een idee? Nu wordt het rollentopic lichtelijk vol gespamd. ;D


    Slim idee.

    Ik wil wel in dit topic nog even te weten komen in welke tijd we gaan schrijven. Dus als iedereen even zijn voorkeur kan uitspreken, zou dat fijn zijn ^^

    Ik heb liever verleden tijd (:

    Verleden tijd graag (:

    @Kettering, Imma get back to you in het praattopic dan hehe


    how dare you speak of grace

    Verleden tijd. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    UPDATE

    Voor nu zet ik de tijd op verleden tijd, stel dat er veel mensen het er niet mee eens zijn, dan kan het nog aangepast worden!


    Hier het begeerde praattopic.

    Vanavond gaan we beginnen!!

    Ik zie de rollen graag af voor vanavond 21:00.

    RPG
    De RPG begint in een grauw kroegje waar Interkunst één van de bekende kleine performances geeft. Er worden gedichten voorgedragen, stukken uit romans voorgelezen en hun kunst staat tentoongesteld. Er zal een bandje spelen op groezelige gitaren, de tap bier wordt constant gebruikt en in de hoeken vallen stelletjes uit in zoenpartijen. Om de zoveel tijd wordt er een applausje gegeven.

    De leden van Interkunst vinden dit echter niet genoeg. Zij willen grootsheid en bekendheid, zij willen hun kunst verspreiden en daarmee hun ideeën over kunst. De kijk van de samenleving moet veranderen en Interkunst is gebrand om de mensen de ogen te laten openen. Hun maatschappelijke plannen worden verwikkeld in gedichten, doorgeweven in proza en zal uiteindelijk verkondigd worden op grote podia.

    Ze bereiden iets groots voor... Maar hoe groot? Hoe radicaal? En - zijn ze er allemaal zo zeker van?

    klinkt als een goed begin guys (nerd)


    how dare you speak of grace