• DE VIERDE QUIZLET GAMES
    de titel is de link naar de story


    Wat zijn de "Quizlet Games"?

    De Quizlet Games is een schrijfwedstrijd in het thema van de Hongerspelen - een wedstrijd met meerdere edities (vorige editie) dat plaatsvindt in een AU (Alternate Universe) waarin de officiele karakters niet bestaan. Iedere deelnemer kiest een tribuut en zal over deze tribuut een fanfictie schrijven. Gemiddeld zijn deze fanficties 60-100K, een enkele keer meer. Om dit te kunnen afronden zullen deelnemers een hoge inzet moeten tonen, aangezien er vaak 15K in twee weken wordt geschreven. Dit valt met school te combineren, mits je snel kan schrijven en een goede planning hebt. Ondanks dat het moeilijk kan worden, is het zeker de moeite waard om mee te doen. We stimuleren elkaar en in de afgelopen edities is het altijd reuze gezellig geweest! De rondes zullen met de verlengde wedstrijdtijd ongeveer 3 weken duren en het aantal rondes ligt aan het aantal deelnemers.
    LET OP: Wij overleggen in een groepschat. Al eerder is gebleken dat het uiterst onhandig is als een deelnemer hier niet in zit, dus je moet het goed vinden om je nummer te geven (via PB, natuurlijk) om mee te doen.

    Stories van de vorige edities zijn onder andere:


    Het Jokersysteem:

    In deze wedstrijd wordt eveneens een jokersysteem gehanteerd. Elke tribuut begint met een uurjoker en een dagjoker. Deze jokers zijn uitstel van een dag en van een uur waard. Wanneer je eerste wordt in één van de opdrachten, krijg je een 12-uursjoker. Met deze joker kan je 12 uur uitstel krijgen. Elke joker dient voor de deadline te worden ingezet.

    Inschrijving

    Inschrijven doe je doormiddel van het opgestelde lijstje onder deze uitleg (onder de spoiler). De lay-out van je inschrijving staat gelijk aan een RPG inschrijving. Probeer dit zo uitgebreid mogelijk te doen. Wat mij altijd helpt is om eerst de basisinformatie op te schrijven, en die dan uit te bereiden. Je inschrijving plaats je dan hier in het topic, waarna de naam van je personage aan de tributenlijst toe wordt gevoegd. Reserveren kan eveneens.
    De inschrijvingen stoppen 48 uur na het openen van het topic en er is een maximaal aantal deelnemers van 20.

    Lijst om te copy-pasten:
    Uiterlijk
    Geschiedenis
    Gezinsomstandigheden
    Karakter (met een goed en een slecht punt aan je personage)
    Wapens en vaardigheden
    Districtsaandenken
    Eventuele extra info die ik moet weten

    Voorbeeld:
    (afbeelding van Josiah)

    Basisinformatie:

    Standpunt: Ik ga voor 1e persoon verleden tijd.



    Het district: Numero 4

    De naam: Josiah Judas Slatan Rhodès (Betekent: "God is met hem", "wordt geprezen", "van goud" en "waar rozen groeien")

    Uitspraak: [Djo-si-aa] [Dju-das] [Slee-tun] [Roo-des]

    De leeftijd: 15 jaartjes jong/oud, maar wel redelijk volwassen voor zijn leeftijd (niet alleen qua uiterlijk). Jose is geboren op 15 augustus, midden op de dag, en Sarah juist midden in de nacht, waardoor ze vaak "dag en nacht" worden genoemd.

    Het uiterlijk: Josiah Rhodès heeft bruin haar en zeegroene ogen. (Zie: foto, hoewel Jose er iets jonger uitziet)
    Heeft redelijk kort, krullend haar tot iets over zijn oren. Lijkt van buitenaf heel zacht en lief, maar vergis je niet. Hij is te lang met zijn zus om gegaan ^^. Zijn haar zit letterlijk nooit goed, en hij is daarom ook bij zijn stylisten niet bepaald geliefd. Hij doet meestal niet zo veel moeite voor zijn haar, wat Sarah mateloos irriteert. Hij, daar tegenover, vindt het ook vreselijk als ze zijn haar normaal probeert te krijgen - een onbegonnen klus, volgens Josiah (waar hij best wel gelijk in heeft).

    Een paar bijzonderheden:

    ~ Familie, leef situatie: Hij heeft een vader en een moeder, plus een oudere zus (zie: Sarah door Esra22Erbay). Hij is niet erg arm, maar hoort ook niet helemaal bij de Elite van zijn District. Zijn zus Sarah is één jaar ouder dan hij, waardoor ze soms in felle discussies terecht komen. Ook is Sarah best beschermend, wat Josiah niet zo leuk vindt. Josiahs ouders beheren een tweede hands winkeltje waarvoor ze spullen kopen van de armen. Zijn ouders hebben hun "roeping" gevonden en drukken Sarah en hem ook op het hart om te doen wat ze graag willen en niet iets waarvan ze denken dat het van hen verwacht wordt. Om het nog even cliché te maken: Josiah houdt meer van zwemmen dan van chocolade eten, en van de chocolade kan hij niet afblijven.

    ~ Iets wat je personage goed kan: Netten en vallen knopen, bovendien is hij goed met dolk en/of zwaard. Hij is niet echt als Beroeps getraind, maar hij zat in zijn District op zwaardvechten voor de lol. Ookal staat het hierboven al, moet ik nog even vermelden dat Josiah een goed getrainde zwemmer is.

    ~ Een zwak punt van je personage: Hij heeft net iets gekregen met een meisje van thuis.
    Alles wat hij wil is dat zij trots op hem is. Bovendien raakt hij volledig in de knoop met zichzelf als hij verliefd wordt op Claire Lewis (WolfsChild)

    ~ Iets over het karakter van je personage: Zoals al boven vermeldt is hij tot alles in staat om terug te keren naar zijn geliefde. Hoewel hij liever niet mensen zou vermoorden wil hij graag dat de mensen thuis trots zijn en probeert hij zich er overheen te zetten en een echte Beroeps te worden.

    ~ Verleden: Josiah Rhodes is goed bekend en redelijk populair onder de bewoners van District 4, vooral door zijn ouders die al het goede werk doen in zijn District. In het verleden is Josiah met zijn hand in een verwerkingsmachine voor vis gekomen, maar hij is op tijd behandeld waardoor hij er slechts een litteken aan over heeft gehouden. Het litteken loopt van net boven zijn pols tot zijn elleboog.

    ~ Districts Aandenken: Zijn districts-aandenken krijgt Josiah van zijn vriendin in District 4, Rose, die hem op het hart drukt haar niet te vergeten als hij in de arena is. Het armbandje is niet alleen het symbool voor zijn liefde voor Rose, maar ook voor zijn verraad. Hij wil niet aan iemand, noch aan zichzelf toegeven dat hij Claire leuk vindt.

    (afbeelding districtsaandenken)


    "Maak me trots," fluisterde ze met een zwakke glimlach. "Ik zal je nooit vergeten, Jose. In geen duizend jaar."
    Met die woorden, pakte ze mijn open handpalm, drukte er iets in en vouwde mijn vingers er omheen.
    (...)
    Er stroomden tranen over haar wangen toen de Vredebewakers haar weg riepen. Toen ze weg was durfde ik mijn hand open te vouwen. In mijn handpalm lag een gevlochten armbandje met een anker en een zeemans kompas. Mijn lichaam begon onbeheerst te schudden en het armbandje werd nat van de zoute tranen.


    Regels

          1) Heb respect voor elkaar. Zowel in het topic als in de groepschat. Wie zich hier niet aan houdt wordt per direct uit de wedstrijd gehaald.
          2) Er kan niet halverwege van personage worden gewisseld.
          3) Wanneer een opdracht te laat wordt ingeleverd, ligt de desbetreffende deelnemer er per direct uit.
          4) De verhalen moeten met elkaar en met de voorgaande edities kloppen. Niet alle verhalen staan online, maar andere deelnemers hebben de verhalen nog of kunnen je vragen beantwoorden.
          5) Verhalen dienen te worden geschreven in ABN, ook wanneer er kleine fouten in de opdrachten staan.
          6) Geef het tijdig aan als je niet beschikbaar bent. Hier kunnen we iets op verzinnen.
          7) Als je het niet eens bent met de opdracht of als je vragen hebt, zeg het gerust, maar leg je dan wel neer bij het antwoord. Als het antwoord weer nieuwe vragen of voorstellen oproept mag je die natuurlijk gewoon stellen.
          8) Word niet boos als je een laag cijfer krijgt of als je afvalt. Ik beoordeel het echt eerlijk, ik sta niet open voor discussies in de trant van: 'Maar ik schrijf veel beter dan zij!'
          9) Naamsveranderingen doorgeven in het topic.
          10) Huisregels van Quizlet. Hieronder valt onder andere plagiaat!




    LET OP: Het is ten strengste verboden om bèta-hulp te gebruiken!

    Tributen

    District: 1 (Luxeartikelen)
    Jongen: Jace Steel door FIynn
    Meisje: Clara Oswald door Lucens

    District: 2 (Metselwerk)
    Jongen:
    Meisje: Aurora Elisa Parker door Wolfschild / Sonar

    District: 3 (Technologie)
    Jongen:
    Meisje: Dawn Pond door _Illusion

    District: 4 (Visserij)
    Jongen: Tyler Kevin Tyler door AIex
    Meisje: Rosalie "Rose" Heidy Joseph door Virtues

    District: 5 (Elektriciteit)
    Jongen: Diederick Enyi Benedict door BOOMrocky
    Meisje: Andrea Haley Portmann door Incidium

    District: 6 (Transport)
    Jongen:
    Meisje: Sophie Belle Larouge door Hufflefluff

    District: 7 (Houthakkerij)
    Jongen: Fester Zene Metan door Zwitserland
    Meisje: Alyssandre "Alyss" Naele door xxStella

    District: 8 (Textiel)
    Jongen:
    Meisje: Chrysante "Chrysa" Riverway door OfficialCat

    District: 9 (Graan)
    Jongen:
    Meisje: Gereserveerd door Solvey

    District: 10 (Veeteelt)
    Jongen:
    Meisje: Holly Hilde Wakefield door Darling

    District: 11 (Landbouw)
    Jongen: Revan Collins door Chlorisse
    Meisje: Valerie Angel Crosse door Samanthablaze

    District: 12 (Mijnbouw)
    Jongen: Gereserveerd door Gwenevere113
    Meisje: Gereserveerd door superesmea

    Toestemming
    Beste Esra22Erbay,

    Het ziet er goed uit!
    Je krijgt nu toestemming om je Hunger Games themawedstrijd te starten! We willen je eraan herinneren dat een wedstrijd maximaal vijf maanden mag duren en dat er een slotje op het topic komt als je drie weken niet daar hebt gereageerd.
    Nog veel plezier!

    Groetjes,
    Virtues




    Eerdere Games door AIex, Gilderoy en Virtues
    Eerdere winnaars zijn Eloise (D7), Luna (D11) en FIorian (D9)


    "MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR!"

    [ bericht aangepast op 4 maart 2017 - 12:48 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 nov 2016 - 20:04 ]

    HoIIy schreef:
    (...)

    WAHA, wauw, inspiratievol zijn sommige stylisten haha. En wauw Val, dictator XD


    'Stylisten' Ik

    [ bericht aangepast op 28 nov 2016 - 21:04 ]


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Uh oh. Ik ben nu officieel over het maximum woorden limiet heen, en nog niet klaar :X


    obsessive rage

    Neeh!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Dit wordt inkorten, of het bij de strafpunten neerleggen oeps


    obsessive rage

    Vanwege de vele verzoeken die ik heb gekregen is het woorden limiet verhoogt naar 19K

    Hierbij blijft wel de zelfde puntentelling voor het aantal woorden, als je over de 15k zit krijg je gw 5 punten.

    In de story wil de tekst van het hoofdstukje van opdracht 1 niet laden, kan iemand het misschien kopieren en plakken? Anders zit ik serieus in de puree xp


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Hufflefluff schreef:
    In de story wil de tekst van het hoofdstukje van opdracht 1 niet laden, kan iemand het misschien kopieren en plakken? Anders zit ik serieus in de puree xp

    Dat sport problemen verschijnen overal op Q. Vaak als je de pagina herlaadt werkt het weer.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    De Deadline is 1 dag verschoven vanwege tijdgebrek en de indeling van het jurylid.
    De nieuwe deadline is 1 december

    May the odds be ever in your favor

    Beschrijving van de wagen van district 6:

    Samen met Sima liep ik naar een beige wagen. Hij had doorzichtige wielen en twee uitstekende vleugels waardoor het leek alsof hij vloog.


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Misschien wel even handig om te weten: Holly kruipt halverwege de parade voorop bij Gido op het paard omdat het haar niet lukt stil te zitten.


    obsessive rage

    De dag van de Deadline is dan toch gekomen,
    De jury neemt van alle kanten cadeaus in ontvangst.
    Nakijken mogen ze, tot ze over de Hongerspelen dromen,
    en wij wachten op de uitslag, in angst.


    Sarah, Esra, succes met het nakijken, en met het maken van de volgende opdracht.
    De rest, ik hoop dat jullie inzending goed is gelukt!
    Dan nu nog even mijn eigen verhaal afschrijven ssst
    Ik kom hier misschien een beetje laat mee, maar, Danique, Froukje, mogen jullie mijn doc graag willen, ik deel het graag^^

    May the odds be ever in my favour

    Laat ik het hier ook maar even melden Flynn>Asil94

    Like a Drop of Blood - mijn story - staat ook online :3


    + Virtues > Bry

    [ bericht aangepast op 2 dec 2016 - 12:55 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Lucens > _Martyr


    i wanna die with you once or twice.

    Ugh ik ben always lui

    _Illusion > _Iratus


    i wanna vincent van gogh cry in a corner