• Ik heb op-mijzelf-woon struggles in de vorm van: WAT MOET IK KOKEN? Mijn huisgenootje zit op dit moment in Australië en zij was meestal degene die kookte. Toen ik nog niet bij haar woonde maakte ik vooral veel... pizza. Gezond, ikr. Anyways, ik ben nu op zoek naar lekkere maar gezonde gerechten die een beetje simpel zijn. Het liefst met veel groente en weinig vlees/kaas (niet dat ik dit niet lekker vind, ik ben kaas obsessed, maar ik probeer te matigen met kaas en met vlees because reasons). Hebben jullie tips en tricks voor iets lekkers om vanavond te maken, wat ook niet te moeilijk is en om het topic voor jullie ook interessant te maken, wat eten jullie vanavond?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik verzamel sinds een tijdje geleden recepten via internet of het Allerhande-boek van de Albert Heijn, omdat ik het vaak ook niet weet. Misschien ook handig voor jou! Er zijn genoeg websites of facebookpagina's waar je gezonde, makkelijke en goedkope recepten kunt vinden, speciaal voor studenten. Probeer eens een pasta met spinazie en roomsaus met blokjes ham of spekjes en kip erdoorheen, of andijviestamppot met spekjes (ja, ik heb gelezen dat je wilt minderen met vlees, maar spekjes in andijvie is heaven). Maak ook eens lekker pittige aardappels uit de oven met bijvoorbeeld zoete paprika, champignons en ui er doorheen gemengd.

    NOEDELS
    Ingrediënten;
    Noedels of rijst
    Snijbonen
    Champignons
    Teriyakisaus
    Kipdijfilet
    Cashewnoten of pistachenoten

    Bereiding;
    Rijst of noedels in een pan koken
    Snijbonen schuin afsnijden
    Champignons wassen en snijden
    Kipdijfilet in stukjes snijden en braden
    Champignons en snijbonen erbij bakken
    Teriyakisaus eroverheen en cashewnoten mengen
    Noedels of rijst afgieten en opdienen met de saus


    SNELLE BAMI, 2 personen
    Ingrediënten;
    150 g mienestjes
    Knoflook
    Gember
    25 g gezouten pinda’s
    450 g bamigroenten/wokgroenten
    2 eetl sojasaus
    Olijfolie
    2 eieren
    Evt bosui toevoegen

    Bereiding;
    Kook de mie volgens de verpakking. Verhit de olijfolie en wok de groenten gaar met de knoflook en gember. Voeg sojasaus toe.
    Bak eieren in een andere pan
    Schep de mie door de groenten in de wokpan en voeg eventueel extra sojasaus toe. Bestrooi met de pinda’s en serveer met de gebakken eieren.


    Ik maak vanavond de snelle bami voor mezelf. Morgen staat zelfgemaakte aardappelpuree met basilicum en bosui op de planning met gekookte worteltjes en een kipburgertje. Ook heb ik laatst bij een collegastudente orzo gegeten, een Griekse soort rijst, maar ik heb daar geen recept voor. Ik kan je wel vertellen dat het heel makkelijk en lekker is!

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 16:37 ]


    oi, suzy

    Ik eet gekruide kip met gestoomde wortels en sperziebonen. 8D Mijn ouders eten er nog aardappeldingen uit te oven bij, maar die vervang ik door een beetje rauwkost. Ik eet liever meer groenten dan koolhydraten.

    Dat is hoe we het meestal doen, stukje makkelijk vlees (hamburger, tartaar, kip) met twee soorten groenten. Vaak stomen we ze bij elkaar in een pan waarop een zeef staat met water in de pan en dan een deksel erop. Wortels met broccoli is een populaire combinatie, haha. Soms roerbakken we spinazie heel kort met knoflook en peper en zout.


    Your make-up is terrible

    Als ik echt lui ben en wel gezond wil eten maak ik voor mezelf soep. Bijvoorbeeld deze: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R420018/pittige-linzensoep-met-vegetarische-worst
    Ik laat zelf de nacho's en worst weg omdat ik zo weinig mogelijk dierlijke producten wil eten en varieer een beetje met de soorten groenten en verschillende soorten brood voor erbij.


    I am an idiot, I move.

    Thank you! Ik heb inderdaad al een beetje rondgekeken op internet, maar ik krijg echt alleen maar dingen met heel erg veel kaas en hoewel dat super lekker is... tja.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Courgetti pesto, nomnomnom. :3


    She's imperfect but she tries

    Ik maak voor mezelf vandaag een omelet met tomaat en een beetje spek. Nog wat boterhammetjes in de broodrooster en klaar :'D

    Vaak maak ik één-pan-gerechten. Dan koop ik gewoon groenten die ik lekker vind en een beetje kip, kruid ik alles en bak het in één pan met wat olie. (:

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 17:05 ]


    The soul needs autumn.

    Je kunt de bami die ik in mijn vorige post beschreef, ook met oestersaus maken in plaats van met sojasaus. Dat zit ik nu te eten en ik krijg zowat een foodgasm. Zo lekker!


    oi, suzy

    ik ga even lekkere Turkse gerechten voor jou typen want ik heb toch niks te doen rn.

    Aardappel (of ei wat je het lekkerst vindt) salade:



    Benodigdheden:

    2/3 aardappelen
    1 ui
    1/2 theelepels rode peper vlokken
    (Als gewenst een klein beetje zonnebloemolie voor smaak)

    Breng de aardappelen in de kook. Als je aardappelen gekookt zijn, schil het en gebruik een schaal of iets dergelijks om het in stukjes te snijden. Doe hetzelfde bij de ui en mix het samen met de rode peper en olie. Vergeet niet om de zout erbij toe te voegen.
    Dit kan met aardappelen zowel met eieren.


    Menemen

    Benodigdheden:
    -2 kleine tomaten of 1 grote tomaat
    -1 groene paprika
    -1/2 eieren. (ligt eraan hoeveel je op kan)

    Zorg er eerst voor dat de tomaten en paprika in stukjes zijn gesneden.
    Breng als eerst roomboter in de pan. Laat het smelten op het vuur.
    Voeg daarna de paprika toe, deze laat je bakken. Als het een kleurtje begint te krijgen voeg de tomaten toe en deze laat je bakken tot het begint te koken. Voeg een klein beetje water toe zodat het niet aanbrandt. Hierna de eieren erbij bakken en de zout. Voor smaak kun je rode peper vlokken en peper toevoegen ^^


    Gefrituurde Paprika

    Benodigdheden:
    -2/3 groene paprika's
    -2 middelgrote tomaten/of/1 grote tomaat
    -Yoghurt

    Snij de tomaten in stukjes en paprika's in grote stukken en frituur de paprika's tot ze een kleurtje krijgen. Breng roomboter in de pan en laat het smelten op het vuur. voeg de tomaten toe en deze laat je bakken tot het begint te koken. Voeg een klein beetje water toe zodat het niet aanbrandt. Als je dat hebt gedaan voeg je de Gefrituurde paprika's toe en doe je de zout erbij. De pan kun je hierna van het vuur houden en in een bord/schotel plaatsen. Daarna doe je er yoghurt erover heen en smullen maar!


    Alles is te eten met brood. Het kan zijn dat het allemaal een beetje raar klinkt,geloof het of niet. Het smaakt hemels.
    Let btw niet op mijn kunsten op how ik het vertel. Nog nooit eerder gedaan wahah.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 18:22 ]

    Oeh thanks, sounds very good! ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sidekicks schreef:
    ik ga even lekkere Turkse gerechten voor jou typen want ik heb toch niks te doen rn.

    Aardappel (of ei wat je het lekkerst vindt) salade:


    Benodigdheden:

    2/3 aardappelen
    1 ui
    1/2 theelepels rode peper vlokken
    (Als gewenst een klein beetje zonnebloemolie voor smaak)

    Breng de aardappelen in de kook. Als je aardappelen gekookt zijn, schil het en gebruik een schaal of iets dergelijks om het in stukjes te snijden. Doe hetzelfde bij de ui en mix het samen met de rode peper en olie. Vergeet niet om de zout erbij toe te voegen.
    Dit kan met aardappelen zowel met eieren.


    Menemen

    Benodigdheden:
    -2 kleine tomaten of 1 grote tomaat
    -1 groene paprika
    -1/2 eieren. (ligt eraan hoeveel je op kan)

    Zorg er eerst voor dat de tomaten en paprika in stukjes zijn gesneden.
    Breng als eerst roomboter in de pan. Laat het smelten op het vuur.
    Voeg daarna de paprika toe, deze laat je bakken. Als het een kleurtje begint te krijgen voeg de tomaten toe en deze laat je bakken tot het begint te koken. Voeg een klein beetje water toe zodat het niet aanbrandt. Hierna de eieren erbij bakken en de zout. Voor smaak kun je rode peper vlokken en peper toevoegen ^^


    Gefrituurde Paprika

    Benodigdheden:
    -2/3 groene paprika's
    -2 middelgrote tomaten/of/1 grote tomaat
    -Yoghurt

    Snij de tomaten in stukjes en paprika's in grote stukken en frituur de paprika's tot ze een kleurtje krijgen. Breng roomboter in de pan en laat het smelten op het vuur. voeg de tomaten toe en deze laat je bakken tot het begint te koken. Voeg een klein beetje water toe zodat het niet aanbrandt. Als je dat hebt gedaan voeg je de Gefrituurde paprika's toe en doe je de zout erbij. De pan kun je hierna van het vuur houden en in een bord/schotel plaatsen. Daarna doe je er yoghurt erover heen en smullen maar!


    Alles is te eten met brood. Het kan zijn dat het allemaal een beetje raar klinkt,geloof het of niet. Het smaakt hemels.
    Let btw niet op mijn kunsten op how ik het vertel. Nog nooit eerder gedaan wahah.


    Omg menemen is zooooo lekker! Mijn schoonmoeder maakt het altijd met gehakt erdoor en turkse pepers erin, ze breekt de eieren erop en dan even deksel op de pan. omg foodgasm to the max! Met brood of rijst erbij *kwijlt bijna* Ok. Nu ga ik me vriend ff lief aankijken voor vd week. Hij kan t ook maken ghehe.

    Anyhow.

    Ik maak zelf vaak dingen uit de oven als ik t makkelijk wil hebben. Gisteren had ik bijv zon braadstomen zak. Kippenvleugels. Duurt helaas wel een uur. Ondertussen aardappeltjes en sperziebonen koken en voila.

    Anders vind ik hamburgertjes vaak lekker. Of juist lekker een groenten met olie en kruiden ff 10 minuten in de oven en dan marquez worstjes erbij. Zijn talloze mogelijkheden. Helaas gaat de inspiratie vaak snel weg als je een tijdje opjezelf woont. Maar je heb hier genoeg mensen die helpen zo te zien! Haha succes

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 19:52 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]