• De kennis van nu (programma op NPO 2) besteedde er vandaag aan in hun aflevering: Uit de groep, in de put. Ik vond het zeker interessant om te zien. Er werd dus gezegd dat buitensluiten even veel pijn doet als fysiek geweld. Dat vond ik best heftig. Dus ik heb even het artikel opgezocht wat er bij hoorde en daar werd ook gezegd dat het niet alleen op scholen gebeurd. Maar ook op werkplekken.

    En eigenlijk heb ik wel behoefte om over dit onderwerp te praten, maar ik wist niet zo goed wie ik er het beste mee kon lastig vallen. Zelf heb ik het mee gemaakt (op school) en misschien wil ik het daarom er over hebben.

    Onder spoiler staan linkjes naar het artikel over buitensluiten en de aflevering over buitensluiten. Ook staat er een link naar Het Vertrouwenspersonen Initiatief, voor wie met iemand wil praten zonder dat diegene het door vertelt.



    Ben jij wel eens buiten gesloten geweest?

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 20:42 ]


    Physics is awesome

    Op mijn basisschool werd ik eigenlijk altijd buitengesloten. Tot vandaag heb ik eigenlijk het gevoel gehad dat ik overdreef, maar ik moet dat programma echt eens gaan kijken.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik word altijd buitengesloten :W
    Je went er op een duur aan.

    Woar schreef:
    Ik word altijd buitengesloten :W
    Je went er op een duur aan.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    @Wormjet

    Wat erg dat ze je op de basisschool hebben buiten gesloten.

    Ik zal in de beginpost even linkjes naar het artikel en de aflevering zetten.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 20:21 ]


    Physics is awesome

    Oh, meid. Mijn leven bestond alleen maar uit buitensloten worden. Vooral op de basisschool, en op de middelbare school bleef het erg. Maar nu op de universiteit heb ik er nog steeds last van, hoewel je zou denken dat volwassen mensen wel een beetje normaal zouden doen. Ik vind het verschrikkelijk. Gisteren nog zat ik met een vriendin te studeren, en een vriend van haar zat bij ons. Ik zei iets onbenulligs en meteen begonnen ze te lachen! Het was waarschijnlijk niet kwaad bedoeld, maar nog steeds voel ik me dan vernederd en 'buiten de boot vallen'. Erfenisje van vroeger. Ik heb nog steeds de angst dat mensen tijdens practica niet met mij willen samenwerken en dat iedereen tegen mij is. Gelukkig heb ik nu een heel lieve vriend met wie ik daar open over kan praten, maar toch, het blijft aanwezig en zal waarschijnlijk nooit meer helemaal overgaan.


    oi, suzy

    @Woar

    Ik vind het erg dat het gebeurt en blijft gebeuren. Het hoort niet te gebeuren.


    Physics is awesome

    @cobblepot

    Dit is een van de dingen die waarschijnlijk nooit went. Tenminste, als ik weer buiten gesloten zou worden dan zou het weer pijn doen. Want ik wil uiteindelijk toch ergens bij horen.


    Physics is awesome

    @Olsson

    Dat vind ik dus heftig want je blijft het met je mee dragen. Ik ben wel blij dat je er met je vriend over kan praten. Maar ik kan zeker begrijpen dat je bang bent dat het weer gebeurt. Dat heb ik ook en ik vind het een rotgevoel.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    @Woar

    Ik vind het erg dat het gebeurt en blijft gebeuren. Het hoort niet te gebeuren.

    Dat is waar, maar sommige mensen vinden het echt niet erg anderen buiten te sluiten. Na een tijdje doe je niet eens meer je best om er bij te horen zodat je geaccepteerd wordt. Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat ik dagelijks een masker op had, als ik bijv op school was.

    Ik word nog steeds buitengesloten


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    @Woar

    Dat vind ik jammer. Want zij zouden het zelf ook niet fijn vinden. Dat werd ook gezegd in de aflevering, op een gegeven moment doe je ook niet meer je best om bij de groep te horen. Dat is op zich ook logisch, want waarom moeite doen voor mensen die je toch niet willen?


    Physics is awesome

    @bff_bestfriend

    Dat is naar. Kun je er met iemand over praten?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    @Woar

    Dat vind ik jammer. Want zij zouden het zelf ook niet fijn vinden. Dat werd ook gezegd in de aflevering, op een gegeven moment doe je ook niet meer je best om bij de groep te horen. Dat is op zich ook logisch, want waarom moeite doen voor mensen die je toch niet willen?

    Precies, er zijn vanzelf mensen die je wél mogen hoe je bent en waarvoor je niet je masker hoeft op te zetten.

    Op de lagere school ben ik altijd heel erg buitengesloten geweest. Op het middelbaar gaat het al beter omdat iedereen zich dan alleen maar met zijn eigen groepje bemoeit en ik eindelijk fijne vrienden heb gevonden, maar toch. Onlangs hoorde ik van iemand dat ik 'veel socialer ben geworden' en toen had ik iets van 'Bitch please, ik ben niet veranderd, jij hebt gewoon nooit de moeite genomen om me te leren kennen en te kijken of dat imogo van vreemde nerd dat ik had wel klopte'.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 21:02 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    @Woar

    Gelukkig wel. Maar die zijn soms moeilijk te vinden.


    Physics is awesome