• Waarschuwing: het valt waarschijnlijk onder de catergorie zeiktopics

    Gisteren had ik wat kleren gepakt om vandaag voor een minimale periode van 3 maanden naar mijn stiefbroer te vertrekken.

    Vanmorgen was het wat ruzie,niet over mij maar omdat mijn stiefbroer alweer slechte zin had. Dus ik zei ik ga er vandoor en mijn stiefmoeder stond op om mij een knuffel te geven. Nu zit ik in de trein richting school en heb de tranen in mijn ogen staan. Oke, het is gewoon dat ik het huis uit ga maar ik had niet gedacht dat het moeilijker was dan ik eerst had gedacht omdat ik dus wel regelmatig naar huis gewoon ga.

    Nu besef ik dat dit het eerste 'thuis' is geweest waar ik me daadwerkelijk prettig heb gevoeld.
    Anyway, het is voor nu voor mijn rijbewijs. En dat is gewoon belangrijk.

    Om het topic nuttig te houden: viel het jouw zwaar toen je het huis uit ging?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Toen ik de eerste keer op kamers ging, heb ik die dag mijn kamer in orde gemaakt, en toen alles klaar was, heb ik op bed liggen huilen omdat ik me zo eenzaam en alleen voelde. Ik vond het echt moeilijk toen dat mijn vader vertrok (hij had mij gebracht). En de dag erna ben ik zo vroeg mogelijk terug naar huis gegaan. De weken erna ben ik altijd naar huis gegaan wanneer kon, terwijl ik nu met vrije dagen wat langer blijf, zodat ik beter kan studeren.
    Uiteindelijk wen je er wel aan, maar het is inderdaad zwaar als je net uit huis bent.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Volgens mij hadden mijn ouders het er moeilijker mee dan ik, ik was best excited, maar als ik er nu op terug kijk weet ik dat mijn vader er vooral heel veel moeite mee gehad heeft. Hij heeft zelfs voorgesteld om mij elke dag naar school te brengen (en hij was serieus) en hij was ook echt heel erg chagrijnig. Ik heb die vakantie heel veel ruzie met hem gehad, maar ik hoorde pas later dat dat kwam omdat hij niet wilde dat ik ging haha. Zelfs nu wil hij nog dat ik terug kom. Ergens is dat ook wel goed, omdat ik dan weet dat ik thuis meer dan welkom ben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Minder zwaar dan ik verwacht had. Ik had echt helemaal geen zin om op kot te gaan en had er zo'n beetje het ergste van verwacht, maar het bleek uiteindelijk allemaal erg goed mee te vallen. Je hoort het wel vaker dat mensen die er veel zin in hebben, het er uiteindelijk toch moeilijker mee hebben. Ik ga dan wel weer ieder weekend naar huis omdat dat de gewoonte is in België en omdat ik thuis nog een hobby heb in het weekend. Dus dat doet ook wel veel!


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    De eerste keer dat ik uit huis ging, ging ik op een moment op de bank gaan zitten en realiseerde me ineens dat ik volwassen was, dat ik er niet onderuit kon en dat dit nu mijn leven was. Ik heb toen echt een uur met tranen in mijn ogen recht vor mezelf uitgekeken, met echt de gedachten van 'wat nu?'. Ik heb er nog altijd geen antwoord op eigelijk, haha.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Avenir schreef:
    De eerste keer dat ik uit huis ging, ging ik op een moment op de bank gaan zitten en realiseerde me ineens dat ik volwassen was, dat ik er niet onderuit kon en dat dit nu mijn leven was. Ik heb toen echt een uur met tranen in mijn ogen recht vor mezelf uitgekeken, met echt de gedachten van 'wat nu?'. Ik heb er nog altijd geen antwoord op eigelijk, haha.


    Hahaha heel herkenbaar. Ik had dat met 18 jaar. Ik vroeg me af wat volwassen zijn was. Nu nog xD


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik heb er eerlijk gezegd absoluut geen moeite mee gehad. Ik vond het erger dat ik nog ruim een week op internet en tv moest wachten en dat ik dus geen reet te kijken had 's avonds. :')


    Caution first, always.

    Bioshock schreef:
    Ik heb er eerlijk gezegd absoluut geen moeite mee gehad. Ik vond het erger dat ik nog ruim een week op internet en tv moest wachten en dat ik dus geen reet te kijken had 's avonds. :')


    Dat is een hel :O


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."