• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Nog twee dagen!!

    Hoe gaat het?

    Misschien moet ik vandaag dan maar eens beginnen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    O, shit ben helemaal vergeten dat de deadline al zo snel is, aaah. Oké, komt vast goed. Haha.

    Hij is af, maar ik ben er nog niet 100% tevreden mee. Bleh.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Klinkt goed, dames! Haha

    Veel succes!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik wil denk ik graag meedoen, alleen ben ik slecht in de cover.


    Cinderella never asked for a prince, she asked for a night off and a dress.

    piscine schreef:
    Ik wil denk ik graag meedoen, alleen ben ik slecht in de cover.


    Cover??

    - Daarbij als je besluit mee te doen, hoort je inzending ingeleverd te zijn voor dinsdag aanstaande 21:00. (Opdracht één)

    [ bericht aangepast op 11 dec 2016 - 18:30 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Shit, ik dacht dat de limiet 1400 woorden was D: Wat moet ik nu :c En ik moet gaan slapen, want morgen school en examen en nu zit ik ook te stressen en ik kom niet eens aan 250 woorden dialoog (maar iets van een 215). Dit is echt wenen :c


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi, ik heb het woordenaantal van mijn dialoog niet eens geteld. Uh-oh. (krul)

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 21:59 ]


    oi, suzy

    Plato schreef:
    Shit, ik dacht dat de limiet 1400 woorden was D: Wat moet ik nu :c En ik moet gaan slapen, want morgen school en examen en nu zit ik ook te stressen en ik kom niet eens aan 250 woorden dialoog (maar iets van een 215). Dit is echt wenen :c


    1400 krijg en geen 250 is het 3 van de 5 punten uit mijn hoofd.
    Maar misschien tel ik anders dialoog dan jij, dus misschien is het nog meer dan je denkt! Maak je geen zorgen. Als je verhaal door die 1400 woorden meer af is, zul je meer punten scoren op de rest!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    FUCK DIT Q ZEI EERST DAT IK NOG MAAR 9 WOORDEN BOVEN DE LIMIET ZIT EN NU ZIJN HET ER OPEENS 46. Bedankt Q. Anyway, ik hou dit niet meer vol :') Genoeg slaap voor een paar goede examens is net iets belangrijker dan deze wedstrijd, sorry :') Je zult het moeten doen met prut die 46 woorden boven de limiet zit XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Jullie hebben nog (net geen) vierentwintig uur de tijd!!



    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Plato schreef:
    FUCK DIT Q ZEI EERST DAT IK NOG MAAR 9 WOORDEN BOVEN DE LIMIET ZIT EN NU ZIJN HET ER OPEENS 46. Bedankt Q. Anyway, ik hou dit niet meer vol :') Genoeg slaap voor een paar goede examens is net iets belangrijker dan deze wedstrijd, sorry :') Je zult het moeten doen met prut die 46 woorden boven de limiet zit XD


    Heel begrijpelijk, succes met je examen!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    @mensen die al in hebben gezonden: jullie weten dat jullie nog een dag hebben?

    [ bericht aangepast op 12 dec 2016 - 22:15 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ja, maar mijn opleiding laat helaas niet toe dat ik er nog even overheen kijk, daar heb ik geen tijd (en inspiratie) voor, jammer genoeg.


    oi, suzy

    Cozyre schreef:
    Ja, maar mijn opleiding laat helaas niet toe dat ik er nog even overheen kijk, daar heb ik geen tijd (en inspiratie) voor, jammer genoeg.


    Dan is het goed! Succes!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.