• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:52 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik moet even zeggen dat ik het lastig vind dat de sfeer een beetje bedrukt dreigt te worden. Men zegt dat er geen sprake van aanval is, maar het lijkt toch dat jullie het graag anders zien. Als jullie voorstellen hebben, heb ik liever dat jullie dat dan zeggen.

    Ik heb echter deze opzet gekozen, omdat ik op zoek ben naar een dialoog en omdat deze opdracht jullie uitdaagt om met een aanzienlijke dialoog te oefenen.

    De marge aan de woorden voor de dialoog zelf komt ook niet helemaal uit de lucht vallen, want ik heb bepaalde dingen overgenomen uit het nieuwe programma 'de pennen zijn geslepen' (kent iemand het?).

    Over het inleiden en afsluiten van je verhaal: Ik heb gezegd dat je minder punten aftrek krijgt wanneer je boven het woordenaantal zit, dan wanneer je eronder zit. Misschien biedt dat een uitkomst.

    Als jullie willen dat ik het woordental omhoog schroef, dan moeten jullie wel onthouden dat daarmee ook de marge van de dialoog omhoog gaat.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2016 - 11:59 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    In ieder geval vanmiddag. Vanwaar de haast, als ik vragen mag?


    Geen idee ik ben gewoon nieuwsgierig.

    Het was niet mijn bedoeling je het gevoel te geven dat je wordt aangevallen en ik denk dat ik dan voor iedereen spreek. Maar het is wel zo dat ik me niet helemaal kan vinden in het gehalte gesproken woorden in de eerste opdracht. Ik denk dat een goede dialoog door iedereen anders wordt geschreven en misschien is het dan niet handig om een vast percentage aan gesproken woorden vast te stellen?

    Dat is echt het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben. Verder speelt er bij mij niets anders. (;


    oi, suzy

    Escherichia schreef:
    Het was niet mijn bedoeling je het gevoel te geven dat je wordt aangevallen en ik denk dat ik dan voor iedereen spreek. Maar het is wel zo dat ik me niet helemaal kan vinden in het gehalte gesproken woorden in de eerste opdracht. Ik denk dat een goede dialoog door iedereen anders wordt geschreven en misschien is het dan niet handig om een vast percentage aan gesproken woorden vast te stellen?

    Dat is echt het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben. Verder speelt er bij mij niets anders. (;



    Ik ga de marge niet weglaten, omdat ik denk dat het belangrijk is, maar ik kan hem wel aanpassen. Een minimum van 250 woorden voor de dialoog, ongeacht het totale woordenaantal. Ik heb het zelf geprobeerd en ik ben ervan overtuigd dat het zo goed te doen is.

    Ik hoor graag van jullie of dat helpt!

    - ik ga nu de mail sturen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ik moet even zeggen dat ik het lastig vind dat de sfeer een beetje bedrukt dreigt te worden. Men zegt dat er geen sprake van aanval is, maar het lijkt toch dat jullie het graag anders zien. Als jullie voorstellen hebben, heb ik liever dat jullie dat dan zeggen.

    Ik heb echter deze opzet gekozen, omdat ik op zoek ben naar een dialoog en omdat deze opdracht jullie uitdaagt om met een aanzienlijke dialoog te oefenen.

    De marge aan de woorden voor de dialoog zelf komt ook niet helemaal uit de lucht vallen, want ik heb bepaalde dingen overgenomen uit het nieuwe programma 'de pennen zijn geslepen' (kent iemand het?).

    Over het inleiden en afsluiten van je verhaal: Ik heb gezegd dat je minder punten aftrek krijgt wanneer je boven het woordenaantal zit, dan wanneer je eronder zit. Misschien biedt dat een uitkomst.

    Als jullie willen dat ik het woordental omhoog schroef, dan moeten jullie wel onthouden dat daarmee ook de marge van de dialoog omhoog gaat.


    Het is helemaal niet dat ik het er niet mee eens ben. Alleen door de verwarring die er gisteren zo'n beetje ontstond kreeg ik het idee dat je een bepaald beeld had van de opdracht waar ik helemaal niet aan kon voldoen (hence mijn onrealistische verwachtingen opmerking). Nu het me iets duidelijker is hoe je het dan wél in je hoofd had, kan ik daar prima mee werken en gewoon fijn iets schrijven. Mijn eigen interpretatie van de opdracht kwam gewoon niet helemaal overeen met de verwachtingen in jouw hoofd/de wijze waarop jij graag wil dat wij de opdracht uitwerken. Lijkt me dus een typisch communicatiedingetje, but all is good, wat mij betreft.

    Wilde je geen rotgevoel geven en vind het nog steeds een hele leuk wedstrijd! ☺️

    Escherichia schreef:
    Het was niet mijn bedoeling je het gevoel te geven dat je wordt aangevallen en ik denk dat ik dan voor iedereen spreek. Maar het is wel zo dat ik me niet helemaal kan vinden in het gehalte gesproken woorden in de eerste opdracht. Ik denk dat een goede dialoog door iedereen anders wordt geschreven en misschien is het dan niet handig om een vast percentage aan gesproken woorden vast te stellen?

    Dat is echt het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben. Verder speelt er bij mij niets anders. (;


    Hier precies hetzelfde (: het is nooit mijn/onze bedoeling geweest je aan te vallen, ik ben het gewoon ook niet echt eens met de opdracht. Maar goed, we zullen hem toch moeten maken en dan zien hoe jij/de jury gaat beoordelen.
    En ik weet hoe moeilijk het is een wedstrijd te organiseren, en je doet het heel goed, we hebben gewoon wat vragen en opmerkingen.

    EDIT: met de aanpassing ben ik het ook helemaal eens ^^

    [ bericht aangepast op 2 dec 2016 - 17:11 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind je oplossing een mooi compromis en iedereen heeft er nog zin in, dus het lijkt mij wel opgelost (: Ik kijk er echt naar uit om alle inzendingen te lezen ^^


    Mhm?

    Fijn om te horen dat jullie er nog zin in hebben, echt een opluchting!


    Ik hoop dat deze oplossing iedereen bevalt. Ik zal het aanpassen in de opdracht!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Lukt het schrijven?

    - Wie gaat er Sinterklaas vieren dit weekend/maandag? Ik ben echt blij met alle pepernoten hihi


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vier het vanavond! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik vier het vanavond! (:


    Oeh leuk!! Veel plezier!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Scribe schreef:
    Ik vier het vanavond! (:

    Ik ook ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Ik ook ^^


    Hihi, veel plezier!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben het at this very moment aan het vieren bij de familie van mijn vriend. ^^ Ondanks een mentale break down is het wel heel gezellig geworden. (:


    oi, suzy

    Gezien ik de opdrachten ga gebruiken in een story die ik nu schrijf ben ik hard bezig met het plotten van de verhaallijn zodat ik kan beginnen met de dialoog. Dit is nog een uitdaging haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.