• • HET GROTE FLAPTEKST-TOPIC •


    Naar aanleiding van het “plaats hier je laatst geschreven zin”-topic bedacht ik me dat dit topic ook wel leuk zou zijn. Plaats hier je nieuwste flaptekst, vraag én geef feedback!

    Ik zal beginnen.

    De jonge Jens Edmunds heeft niemand meer. Zijn familie is dood en ondanks zijn wanhopige pogingen aansluiting te vinden bij zijn medestudenten, slaagt hij er maar niet in toekomstbestendige vriendschappen op te bouwen. Dat hij zich eenzaam voelt, lijkt niemand iets uit te maken. Tot er, nadat hij bruut voor autist wordt uitgemaakt, iets in hem knapt. Hij besluit het heft in eigen handen te nemen en laat zich door niemand meer stoppen.


    • The worst thing you write is still better than the best thing you did not write •

    [ bericht aangepast op 26 jan 2017 - 9:46 ]


    oi, suzy

    Yugen schreef:
    niet te serieus nemen haajahaha

    Addie, Lieke, Esmée, Gab en Eva

    De hoes van de lage landen. Deze hechte vriendengroep heeft een prettig avontuurlijk leven. Door te fangirlen (en fanboyen) over verscheidene series, films te bingewatchen en te feesten, kun je hen niet meer van elkaar wegdenken. Esmée is de moeder van de groep, die de losgeslagen leden van de groep kalmeert indien nodig. Gab is de meest afwezige want sinds kort is ze liever met haar vriendje (het is geen vriendje): Chris Wood. Lieke heeft het wat zwaarder aangezien zij zwanger is, haar drunk food is nu chocolade en Criminal Minds, Eva is druk bezig met fanfic lezen en op alles reageren en Addie, tja, die moet nog steeds achterhalen wie die Ian Somerhalder is en waarom hij steeds in dezelfde club is als hij.


    Ik ga helemaal los why


    Danmarks Dynamite.

    Na honderden jaren van niks doen, besluit Apollo, god van het licht, de muziek, de dichtkunst en de spiritualiteit, om weer in contact te komen met de mensen op aarde. Als hij op een high school belandt, komt hij erachter dat de mensheid een stuk ingewikkelder in elkaar zit dan hij aanvankelijk had gedacht.

    Het had de zeventienjarige Maia niet slechter uit kunnen komen. Net als ze eindelijk een kans blijkt te hebben bij het meisje van haar dromen, komt er een nieuwe jongen in haar klas. Hij ziet eruit alsof de goden hem persoonlijk hebben gezegend met perfect DNA, en dan blijkt hij ook nog eens overdreven goed te zijn in het versieren van meisjes. Ze ziet haar kansen verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar vastberaden het hart van haar eerste liefde te veroveren gaat ze de strijd met de vreemde jongen aan.

    Dit is mijn nieuwste, haha.

    Prediker schreef:
    (...)
    Dit is mijn nieuwste, haha.

    Dit klinkt zo leuk! Ik krijg er echt kriebels van


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Kogane schreef:
    (...)
    Dit klinkt zo leuk! Ik krijg er echt kriebels van


    Aaah dankjewel!!!

    Wat vinden jullie hiervan?

    De grote Risa Stankic, zoon van Dmitri Stankic, wordt beschouwd als een legende in de onderwereld. Als huurmoordenaar kan hij doden als geen ander, geruisloos en ongezien. Het is dan ook niet zo gek dat hij het moordenaarsimperium van zijn vader overneemt.
    Maar één opdracht verandert alles. De hiërarchie wordt overhoop geschopt, er worden aanslagen op de familie gepleegd en Risa is de aangewezen persoon om nog enige orde in de chaos te creëren – en dat alles terwijl talloze familiegeheimen opduiken. Lukt het hem de zaak te redden, te midden van leugenaars en bedriegers?


    Of dit?

    De grote Risa Stankic, zoon van Dmitri Stankic, wordt beschouwd als een legende in de onderwereld. Als huurmoordenaar kan hij doden als geen ander, geruisloos en ongezien. Het is dan ook niet zo gek dat hij het moordenaarsimperium van zijn vader overneemt.
    Maar één opdracht verandert alles. De hiërarchie wordt overhoop geschopt, er worden aanslagen op de familie gepleegd en Risa is de aangewezen persoon om nog enige orde in de chaos te creëren – en dat alles terwijl talloze familiegeheimen opduiken en ook zijn eigen jeugdtrauma’s weer naar boven komen. Lukt het hem de zaak te redden, te midden van leugenaars en bedriegers?


    En weten jullie misschien een titel?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2017 - 9:58 ]


    oi, suzy

    Oef, ik weet even niets.

    27 december 2017 • 21:46
    "Een gin tonic en een pijnstiller. Zo begon deze gekke avond. Alhoewel, ik zou het niet gek noemen. Meer ongewoon. Ik zat op een stoeltje. Het belletje aan de deur rinkelde. Toen kwam ze binnen. De vrouw die deze zevenentwintigste december onvergetelijk zou maken."

    Twee gekwelde individuen vinden elkaar in een kroeg. De ene was een onbekende romanschrijver en de andere een serveerster. Elk met hun eigen netwerk van problemen en verloren contacten. Al gauw blijkt dat ze elkaar beter begrijpen dan anderen. Hun karakters vullen elkaar aan. Ze luchten hun hart bij elkander, praten over het leven en discussiëren over poëzie. Het duurt niet lang voor het duo vertrekt om een nacht te beleven. En man, wat een onvergetelijke nacht was dat.

    "Ik had nooit gedacht dat ik dit zou doen."
    De man haalde zijn schouders op.
    "Wat maakt het uit?"

    [ bericht aangepast op 20 maart 2017 - 20:10 ]


    Heaven is a place that we all have

    Nefyd schreef:
    Oef, ik weet even niets.

    (...)

    Ik zou 'snappen' schrappen en er 'begrijpen' van maken. 'Snappen' klinkt als spreektaal. Ook 'het lijkt alsof' neigt naar spreektaal. Ik zou dan zeggen "hun karakters vullen elkaar aan".


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)
    Ik zou 'snappen' schrappen en er 'begrijpen' van maken. 'Snappen' klinkt als spreektaal. Ook 'het lijkt alsof' neigt naar spreektaal. Ik zou dan zeggen "hun karakters vullen elkaar aan".


    ahh hartstikke bedankt!


    Heaven is a place that we all have

    Nefyd schreef:
    Oef, ik weet even niets.

    (...)


    "als anderen" is in schrijftaal "dan anderen", verder klinkt het als een leuk verhaal en nu wil ik het lezen maar ik weet niet wanneer dan. Miep.


    obsessive rage

    Vesania schreef:
    (...)

    "als anderen" is in schrijftaal "dan anderen", verder klinkt het als een leuk verhaal en nu wil ik het lezen maar ik weet niet wanneer dan. Miep.


    ooit i guess hahah maar tenks


    Heaven is a place that we all have

    Op een donkere dag, midden in de winter, wordt het lichaam van een jong meisje gevonden in de buurt van Helsingborg. Ze is mishandeld, verkracht en daarna bruut vermoord.

    Jaren later, wanneer de lente zich aandient en de wereld ontwaakt, sterft opnieuw een onschuldig meisje, deze keer in Uppsala. De overeenkomsten tussen de twee moorden zijn bizar. Een klopjacht op de dader begint, maar wat de rechercheurs zich niet realiseren, is dat de oplossing zich verbazingwekkend dichtbij hen bevindt.



    Meh. Ik weet het niet. Gevoelsmatig moet er iets in over mijn hoofdpersoon met zijn verknipte karakter en de monsters in zijn hoofd... Iemand ideeën?


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)

    Meh. Ik weet het niet. Gevoelsmatig moet er iets in over mijn hoofdpersoon met zijn verknipte karakter en de monsters in zijn hoofd... Iemand ideeën?


    Persoonlijk vind ik dit echt een hele leuke flaptekst. Het laat veel open, maar vertelt genoeg om te weten of het in een bepaalde smaak valt.


    Mhm?

    Pennywiise schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik dit echt een hele leuke flaptekst. Het laat veel open, maar vertelt genoeg om te weten of het in een bepaalde smaak valt.

    Ja vind je echt? Ik twijfel erg. Ik ben inmiddels zo trots op mijn personage dat ik een tipje van de sluier wil oplichten... Maar ja, hoe? Ik ga eens nadenken.


    oi, suzy

    Pennywiise schreef:
    (...)

    Persoonlijk vind ik dit echt een hele leuke flaptekst. Het laat veel open, maar vertelt genoeg om te weten of het in een bepaalde smaak valt.


    Hier ben ik het mee eens. Misschien kun je het verknipte karakter in de proloog laten zien?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ads schreef:
    "Een gin tonic en een pijnstiller. Zo begon deze gekke avond. Alhoewel, ik zou het niet gek noemen. Meer ongewoon. Ik zat op een stoeltje. Het belletje aan de deur rinkelde. Toen kwam ze binnen. De vrouw die deze zevenentwintigste december onvergetelijk zou maken."

    Twee gekwelde individuen vinden elkaar in een kroeg. De ene was een onbekende romanschrijver en de andere een serveerster. Elk met hun eigen netwerk van problemen en verloren contacten. Al gauw blijkt dat ze elkaar beter begrijpen dan anderen. Hun karakters vullen elkaar aan. Ze luchten hun hart bij elkander, praten over het leven en discussiëren over poëzie. Het duurt niet lang voor het duo vertrekt om een nacht te beleven. En man, wat een onvergetelijke nacht was dat.

    "Ik had nooit gedacht dat ik dit zou doen."
    De man haalde zijn schouders op.
    "Wat maakt het uit?"


    Het ziet er super interessant uit, maar wat me wel meteen opvalt is dat je in de tweede alinea twee verschillende talen door elkaar gebruikt. Twee mensen vinden elkaar, maar daarna gaat het over in was. Datzelfde heb ik ook met deze en toen - het zijn twee verschillende tijdsaanduidingen. Als ik jou was zou ik daar een duidelijkere keuze in maken. Maar verder ziet het er echt super gaaf uit! Ik zou het echt lezen.

    - Ik zie nu pas dat dit al van 20 mei is, nvm ;-;

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 23:54 ]


    Tijd voor koffie.