• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    • Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Maren, Hannah.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Céline, Melena.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • SweetCreature •
    * Isak Valtersen • 17 • Paddiecakes •
    * Lucas van Heesselt • 17 • Ludeon •


    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian •
    * Bry Heimersson • 19 •
    M0NA •
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw •
    * Maren Solveig Håkon • 17 • Psithurism •
    * Hannah Newton Caldwell • 17 • HannahBaker •
    * Melena Edita Dagrun • 19 • HannahBaker •



    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, SweetCreature, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,SweetCreature.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:44 ]


    How far is far

    Mag ik Isak? ;o


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Mag ik Isak? ;o

    Sure! c:


    How far is far

    Kan ik meedoen?


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Zou ik een meisje mogen?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Princesas schreef:
    Kan ik meedoen?

    Yup! Zou je een jongen of een meisje willen?


    How far is far

    BelIona schreef:
    Zou ik een meisje mogen?

    Sure! Ik zal je erbij zetten.


    How far is far

    Olivanders schreef:
    (...)
    Yup! Zou je een jongen of een meisje willen?


    Een jongen, maar ben eerlijk gezegd niet bekend met deze serie en ben erg lang weg geweest van Quizlet en daarom ben ik een beetje vergeten op welke manier ik de personage moet inschrijven, hoop dat dit geen probleem is ? :)


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Princesas schreef:
    (...)

    Een jongen, maar ben eerlijk gezegd niet bekend met deze serie en ben erg lang weg geweest van Quizlet en daarom ben ik een beetje vergeten op welke manier ik de personage moet inschrijven, hoop dat dit geen probleem is ? :)

    Nee hoor, is geen enkel probleem. Ik zal een jongen voor je reserveren! Ik heb er dus expres voor gekozen om er ook zelfbedachte personages bij te doen zodat mensen die niet bekend zijn met de serie ook gewoon mee kunnen doen.


    How far is far

    Olivanders schreef:
    (...)
    Nee hoor, is geen enkel probleem. Ik zal een jongen voor je reserveren! Ik heb er dus expres voor gekozen om er ook zelfbedachte personages bij te doen zodat mensen die niet bekend zijn met de serie ook gewoon mee kunnen doen.


    Okay heel erg bedankt! Wat moet er in het lijstje van mijn jongen komen te staan?


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Princesas schreef:
    (...)

    Okay heel erg bedankt! Wat moet er in het lijstje van mijn jongen komen te staan?

    Geen probleem hoor c:

    Lijstje:
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    How far is far

    Moet je de serie kennen om mee te doen?
    - Oh ik lees het nu!

    Mag ik een meisje reserveren?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 17:06 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Moet je de serie kennen om mee te doen?
    - Oh ik lees het nu!

    Mag ik een meisje reserveren?

    Ik zet je erbij!


    How far is far

    Naam: Aydin Beqiri
    Leeftijd: 19 jaar
    Innerlijk: Aydin is geboren in Oslo, zijn moeder is dan ook Noors en zijn vader komt uit Pakistan. Aydin heeft een strenge opvoeding gehad waarbij er thuis niet veel getolereerd werd, er werd erg gehamerd op presteren op school en het verdienen van geld. Erg rijk is zijn gezin namelijk niet, waardoor iedereen gedwongen werd om werk te zoeken. Aydin is erg gehecht aan zijn broertje en zijn moeder, voor wie hij dan ook alles over heeft. De relatie met zijn vader is echter het tegenovergestelde. Hij heeft constant ruzie met zijn vader door de regels die hij Aydin oplegt en het feit dat hij amper thuis is en veel in het buitenland zit. Aydin zelf heeft nogal een ‘houding’ gecreëerd tegenover mensen die hij niet goed kent. Hij doet zich harder voor dan hij werkelijk is, maar als je hem beter kent zal je merken dat hij een enorm goed hart heeft en je met respect zal behandelen. Hij is erg gevoelig, zorgzaam en erg beschermend naar de mensen van wie hij houdt. Verder heeft Aydin last van slapeloosheid waardoor hij soms down en geprikkeld over kan komen. Hij kan niet zo goed tegen kritiek, maar is bereid anderen te helpen. Verder zal hij zich goed gedragen zolang hij omringd is met de juiste mensen. Op sommige momenten kan hij een erg grote bek hebben, maar dat is niet meer dan een masker. Omdat hij vaak gekwetst is door zijn vader weet hij niet altijd hoe hij met zijn gevoelens moet omgaan en dit kan zich uiten in onverschilligheid of soms in agressie. Verder heeft hij een ontzettend goed gevoel voor humor als hij daarvoor in de stemming is. In een vriendengroep kan hij de gangmaker zijn, maar ook degene die zich stil op de achtergrond houdt.
    Relaties: Ik heb eerlijk gezegd geen idee, misschien kunnen we dat bespreken met de mensen die meedoen?
    Uiterlijk: Aydin heeft een gesloten uitstraling, maar een lief gezicht en donkere ogen. Hij is niet groot en haalt net de 1.73, waar hij zelf nogal onzeker over is. Op zijn armen heeft hij een aantal littekens door de ruzies met zijn vader. Zijn haar is bijna net zo donker als zijn ogen en zit meestal in model, maar er zijn ook dagen bij dat het totaal in de war zit. (De guy op de foto heet Abbas Mourad)
    Extra: Hij heeft nogal slechte gewoontes zoals roken en drinken dat hij probeert te verbergen voor zijn ouders, omdat ze dit niet tolereren. Zoals ik al zei heeft hij een slaapprobleem en verder valt hij zowel op meisjes als op jongens.


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Is er nog iets dat gebeurt tijdens de rpg, waar we naartoe werken?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Is er nog iets dat gebeurt tijdens de rpg, waar we naartoe werken?

    Het is eigenlijk gewoon het volgen van tieners op een middelbare school, die er naartoe werken hun diploma te halen, die naast school natuurlijk ook andere dingen meemaken. Natuurlijk speelt niet alles zich op de school af, en is de school alleen maar de basis waar ze elkaar van kennen. Tussendoor zullen er ook wel dingen plaatsvinden zoals feestjes en kerstmis.


    How far is far