• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Maren, Hannah.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Céline, Melena.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • SweetCreature
    * Isak Valtersen • 17 • Paddiecakes
    * Lucas van Heesselt • 17 • Ludeon


    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian
    * Bry Heimersson • 19 •
    M0NA
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw
    * Maren Solveig Håkon • 17 • Psithurism
    * Hannah Newton Caldwell • 17 • HannahBaker
    * Melena Edita Dagrun • 19 • HannahBaker



    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, SweetCreature, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,SweetCreature.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:44 ]


    How far is far

    Mag ik een meisje reserveren? (:

    Syncline schreef:
    (...)

    Yaay, dan zou ik graag een jongen willen reserveren ^^

    Wel nog een probleempje: Ik heb geen FC foto, want mijn FC loopt ergens hier in Nederland rond en ik heb geen foto's van hem (plus dat is awkward om op internet te gebruiken). Ik wil nog wel een tekening van hem maken. Dus is het goed als ik geen foto heb (probeer wel zo goed mogelijk te beschrijven) en later nog volg met een tekening?

    Uhh, ja hoor, maar de tekening daarbij zou dan inderdaad wel fijn zijn!


    How far is far

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Kan ik dan een vrouwelijk personage reserveren?

    Komt voor mekaar!


    How far is far

    Sunrises schreef:
    Mag ik een meisje reserveren? (:

    Natuurlijk ^^


    How far is far

    Olivanders schreef:
    (...)
    Uhh, ja hoor, maar de tekening daarbij zou dan inderdaad wel fijn zijn!


    Haha, gelukkig. Ik zal binnenkort dan eens aan de slag gaan :')


    Stenenlikker

    Mag ik toch mijn mannelijke perso inruilen voor een vrouwelijke? of ben ik nu heel lastig ;s.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Bepalen we eigenlijk van tevoren de relaties tussen de personen of beginnen we gewoon en zien we wel wie met wie bevriend is etc?


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Naam: Morgan Mikaela Engström.


    "I have literally no ability to focus when I need to, but when I'm interested, I can't get my mind off it."
    |Fotografisch geheugen | ADD | Faceclaim is Daisy Clementine Smith


    "I like the gray area a lot, but to stay there, to always wonder and never know, sounds like my worst nightmare."


    • Uiterlijk
    — Grootte • 1.67
    — Lichaamstype • Dun
    — Figuur • Hele lichte zandloper, maar dit is eerder omdat ze zo slank is dan dat ze rondingen heeft.
    — Huidskleur • Blank
    — Gezichtsvorm • Ovaal
    — Expressief gezicht • Nee
    — Wenkbrauwen. • Vrij donker, dik, verzorgd
    — Oogkleur • Blauw
    — Bril of lenzen • Geen van beide.
    — Neus • Aan de grote kant
    — Lippen • Lichtroze, vollere onderlip
    — Kenmerken • Morgan is gezegend met een vrij effe huid.
    — Haarkleur • Morgan is blond.
    — Haartype • Morgan heeft vrij vol, dik haar, dat helaas voor haar, vrij plat om haar hoofd valt, ondanks de lichte slag.
    — Haarstijl • Tot iets over haar schouders
    — Accent • Morgan heeft een heel Amerikaans accent, doordat ze eerst bij haar moeder heeft gewoond.
    — Kledingstijl • Morgan draagt gewoon wat ze mooi vindt en heeft gaan directe stijl.
    — Favoriet kledingstuk • Leather Jackets and dr. Martins
    — Accessoires • Morgan heeft een hekel aan sieraden en vergeet ze ook altijd te dragen.
    — Tatoeages • Deze.
    — Littekens • Morgan heeft verschillende littekens van ongelukkige vallen uit bomen en kleine ongelukjes met ovens en hete pannen.


    • Extra:
    L I K E S X Karaoke en meezingen (Wat super rot is voor andere, aangezien Morgan super vals zingt), ice-skating, kostuum maken, films, snowboarden, halloween, kerst, de kleur blauw, discussies, sneeuw en regen, dansen in de regen
    D I S L I K E S X Schreeuwen, mensen die te veel klagen, labels, mensen die haar 'ons kleine vrijheidsstrijdertje noemen'
    V O E R T U I G E N X Morgan heeft een een eigen auto.
    T A L E N T S X Video Montage, spoilers vertellen, bakken/koken, dingen uitstellen, dinger herinneren, ice-skating
    A L L E R G I E Ë N X Morgan is allergisch voor parfum.
    A N G S T E N X Morgan is bang om geen eigen persoon te zijn, om gewoon nog een kopie te zijn, een volger.
    Maar ze is ook gewoon bang voor hoogtes en het donker.
    V E R S L A V I N G E N X Ben&Jerry's, Series.
    S P O R T S X Snowboarding, Ice-skating, ballet
    A R T S X Morgan is gek op film en doet daar dan ook het liefst zo veel mogelijk mee. Fotografie vindt ze ook heel leuk.
    • About Morgan's past
    De relatie tussen Morgan haar ouders is geëindigt in een vechtscheiding waar Morgan niks van heeft meegekregen, wat logisch is, aangezien ze nog niet geboren was. Morgan's moeder kreeg de voogdij en Morgan groeide op in een gelukkig gezin dat bestond uit haar, haar oudere broer, haar moeder en later, toen ze een jaar of drie was, ook de nieuwe vriend van haar moeder. Hierdoor heeft ze nooit een vader figuur in haar leven gemist en Reagan, de moeder van Morgan, had ook geen intesie om het meisje voor te stellen aan haar biologische vader. Morgan kwam dan pas ook in aanraking met haar vader toen Reagan de voogdij aan hem gaf, omdat ze simpelweg door haar baan en haar financiële situatie niet voor de kinderen kon zorgen. Dit was veel papier werk, aangezien 'even de kinderen van Los Angeles naar Noorwegen verhuizen' een groter obstakel bleek te zijn dan Reagan gehoopt had. Hier heeft Morgan echter ook niet veel van mee gekregen en ze wil er ook niks van weten. Ze heeft uiteindelijk de eerste acht jaar van haar leven in Amerika gewoont. Daarna is ze pas verhuisd naar Noorwegen om bij haar vader te gaan wonen.

    • Relaties
    Isak - It's kind of a best friend thing to me
    Bry - being best friends is so much easier when you life next to each other
    Celine - She my wingman. Woman? I don't even know, but I wouldn't know what to do without her.
    • Bijnaam
          Mor
          Blondie
          Snow White

    • Shortcut
    [justify]
    • Leeftijd: 18
    • Geslacht: Vrouwelijk
    • Geboortedatum: 11 Maart
    • Nationaliteit: Noors/Amerikaans
    • Geloof: Geen.
          — Geloof vanuit thuis: Protestants
    • Seksualiteit: Morgan houdt niet van labels. Morgan is hipster.
    • Moedertaal: Engels
          — Gesproken talen: Engels, Noors, Sweeds
    • Relatiestatus: Single

    • Sterrenbeeld:
          Vissen



    • Innerlijk:
    Morgan is een beetje vreemd. Ze is een echte dromer en dan vooral als het gaat om dingen die ze wil bereiken of die ze denkt dat kunnen gebeuren, maar ook is ze erg ondernemend als het gaat om die dromen te realiseren. Morgan doet vaak net iets te erg haar best, omdat ze altijd beter wil zijn in iets dan een ander; ze is dan ook erg competitief ingesteld, vaak tot in het onrealistische. Ze denkt vaak alles zelf te kunnen doen en weigert vaak om hulp aan te nemen, terwijl ze best wel weet dat ze die wel nodig heeft. Dit is ook deels om zichzelf te bewijzen. Morgan heeft namelijk een fotografisch geheugen, waardoor school haar altijd vrij makkelijk afging, maar mensen dit nooit als bewonferingswaardig beschouwden zodra ze hoorde van haar fotografisch geheugen, of in ieder geval werd het niet als speciaal beschouwd door het grootste gedeelte van haar familie en leraren. Hierdoor is Morgan ook lichtelijk onzeker geworden over haar prestatie, over of ze heel goed genoeg is.
    Waar Morgan niet onzeker over is, is over hoe ze eruit ziet. Morgan is zeer tevreden met hoe ze eruit ziet en heeft nooit problemen met zichzelf gehad, ook is ze nooit gepest. Hierdoor heeft Morgan wel altijd een beetje in haar eigen wereldje geleefd, waar discriminatie, pesten en buitensluiten niet leek te bestaan, al realiseerde Morgan zich wel rond haar zestiende dat zij altijd een van de populaire mensen was geweest die andere mensen buitensport. Toch is ze niet veel veranderd. Morgan is namelijk goud eerlijk en misschien iets te oprecht en recht door zee, waardoor het moeilijk voor haar is om aardig te blijven op het moment dat ze zich irriteert aan iets, of iemand gewoon erbij te laten zitten als ze dat eigenlijk helemaal niet wil.
    Morgan is erg enthousiast en spontaan. Regels zijn er om gebroken te worden en plannen is overrated. Dit betekend niet dat Morgan alles maar goedkeurt, maar voor haar gaat het mee om eigen normen, waarden en moralen dan om wat algemeen geaccepteerd is, in de meeste gevallen dan. Elke dag is voor Morgan een nieuw avontuur en ze kan heel slecht alleen zijn, omdat ze vrij veel aandacht nodig heeft.
    Morgan is vrij sarcastisch ingesteld en misschien ook wel zelfs vrij snel geïrriteerd te noemen. Ondanks deze eigenschappen weet ze wel wanneer ze moet stoppen of haar mond moet houden.
    Morgan is absoluut geen flirt, jongens is dan ook totaal niet haar terein. Ze is vrij onhandig als het om jongens gaat en weet vaak niet goed wat ze moet doen rondom jongens die ze leuk vindt.
    Ook is Morgan een heel gepassioneerd meisje, dat volledige inzet heeft voor de dingen die ze wil bereiken.


    "I don't get why slut is used a swearword. It's your life, why is slut-shaming still a thing? Unless you hurt people by being a slut, then you can fuck off. See what I did there? I know my puns are thrash."



    "Sometimes I'm so typical and predictable that even when I'm being spontaneous, I'm doing exactly what people expected me to do."

    [ bericht aangepast op 26 dec 2016 - 17:13 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Leora schreef:
    Mag ik toch mijn mannelijke perso inruilen voor een vrouwelijke? of ben ik nu heel lastig ;s.

    Nee hoor, dat mag c;


    How far is far

    Princesas schreef:
    Bepalen we eigenlijk van tevoren de relaties tussen de personen of beginnen we gewoon en zien we wel wie met wie bevriend is etc?


    Hm, ik denk dat het makkelijker is om van te voren wat af te spreken met elkaar. Aangezien velen niet in de eerste klas zitten, en waarschijnlijk al een tijdje bij elkaar in de klas zitten lijkt het me handig om daar sowieso de relaties tussen te bespreken. Ook is dat net iets handiger met de beginposts.


    How far is far

    Oeh mag ik als faceclaim Samaire Armstrong? Ik moet nu echt even iets afmaken voor school dus mag van mij zelf nog niet beginnen met lay-out en personage hihi


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Oeh mag ik als faceclaim Samaire Armstrong? Ik moet nu echt even iets afmaken voor school dus mag van mij zelf nog niet beginnen met lay-out en personage hihi

    Tuurlijk! En succes c;


    How far is far

    E V E N      B E C H      N Æ S H E I M



    INNERLIJK


    Bij Even is een grote glimlach vrijwel onmisbaar. De meeste kennen hem dan ook als een uiterst vriendelijke, maar vaak hyperactieve jongen. Hij heeft zeker smaak in humor, maar geeft daar vaak nogal zijn eigen twist aan. Hij kan ontzettend van de kleine dingen in het leven genieten, en gaat graag met anderen mensen om. Hij praat graag met anderen, en heeft een duidelijk aanwezige eigen mening, waarvan hij niet bang is hem te uiten. Verder kan Even zich heel goed in mensen verplaatsen, en goed naar ze luisteren, en helpt hij ze ook graag. Toch heeft deze kant van hem ook een keerzijde. Het ene moment voelt hij zich alsof hij de wereld aankan, terwijl hij op het andere moment zich zo neerslachtig voelt dat hij niet eens meer zijn bed uit kan komen. Even is namelijk bipolair. Oftewel een stoornis die bekent staat om wisselende stemmingen.
    Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij óf zich goed voelt, óf ontzettend slecht, er is ook een tussenweg waarbij hij zich dagen, weken en zo af en toe zelfs maanden goed kan voelen.
    Hij kent manische en depressieve episoden. Bij een manie neemt zijn behoefte aan slaap af, kan hij last hebben van extreme eigenwaarde, is hij snel geprikkeld, is hij actiever en neemt zijn spraakzaamheid toe. Terwijl hij als hij een depressieve episode heeft het liefst de hele dag slaapt, een toegenomen libido heeft en zeer neerslachtig is. Ook deze episoden variëren in ernst. De ene keer kan hij als hij een depressieve episode heeft niet eens opstaan, terwijl een andere keer hij zich enkel bevindt op het randje van een depressieve episode.
    Even is zich er heel goed van bewust dat leven met hem niet altijd even makkelijk is. Hij heeft er echter wel een vreselijke hekel aan als mensen hem de les gaan lezen. Hij is negentien jaar oud, en weet best wat hij wel en niet kan.
    Even is vaak heel impulsief, en als hij ook maar iets in zijn hoofd heeft moet het gebeuren. Over het algemeen is hij een leuke, nogal aantrekkelijke jongen waar je niet zo snel om heen kunt. Hij is graag creatief bezig, en doet graag aan tekenen. Ook houdt hij van de basic dingen zoals gamen en feesten. Hij is ook zeker niet vies van drank en hier en daar wat drugs, wat bij hem meestal meer impact heeft dan bij zijn leeftijdsgenoten. Maar als er iets opmerkelijk aan hem is -is het wel zijn liefde voor romantische films, en dan het liefst van zijn favoriete director Baz Luhrmann, en denkt graag over zichzelf als een charmeur, met zijn eeuwige film referenties.


    UITERLIJK


    [Fc: Henrik Holm.]
    Even is een lange, slank gebouwde jongen. Hij heeft wilderig bruin golvend haar, waarvan meestal speels een plukje voor zijn voorhoofd bungelt. Hij heeft vrij licht gekleurde wenkbrauwen, welke hij vaak beweegt als hij aan het praten en vooral aan het flirten is. Hij doet er vaak geen enkele moeite voor om ook maar iets aan zijn uiterlijk te doen, en heeft er dan ook geen enkel probleem mee om met ongekamd haar de deur uit te gaan. Hij heeft een vrij lichte huid, waar zo hier en daar een moedervlek op te zien is.
    Hij heeft erg volle, wat donker roze gekleurde lippen, waar vaak enkele barstjes in zitten. Verder heeft hij grijsblauwe ogen, waar lach rimpeltjes rond verschijnen als hij lacht, en zo nu en dan wel lijken te fonkelen. Het is bij Even makkelijk emoties van zijn gezicht af te lezen, en daar spelen zijn ogen de grootste rol in. Hij kan met zijn kijkers zowel pure liefde als pure haat uitstralen.
    Zijn kleding stijl is over het algemeen zeer simpel. Hij draagt vaak hoodies, of simpele effe shirts met zijn denim jasje erover. Qua schoenen draagt hij vrijwel altijd zijn afgetrapte Nike's, en wil hij als accessoires wel eens een muts over zijn warrige haar trekken.


    RELATIES

    * Isak Valtersen
    Sinds de dag dat hij Isak voor het eerst voorbij zag lopen had Even al een zekere interesse in de jongen. Sinds die dag is het voor Even een beetje een sport geworden om de jongen te spotten en expres oogcontact met hem te maken, en "per ongeluk" tegen hem aan te lopen, om maar in contact met hem te komen. Zo heeft hij een aardig grote crush voor hem ontwikkelt.

    * Juni Lovise Knutsen
    Even en Juni zijn elkaar op school een aantal keer tegen het lijf gelopen, en kwamen tot de conclusie dat het eigenlijk wel goed klikt. Sinds dien zijn ze vrij goede vrienden, en praten ze geregeld met elkaar. Toch zullen zijn ze geen beste vrienden te noemen, en zal Even na schooltijd ook niet snel met haar afspreken.

    * Bry Heimersson
    Even en Bry zijn niet bepaald vrienden te noemen. Bry laat duidelijk merken dat ze niet van hem en zijn drugsgebruik gedient is, en Even heeft het idee dat ze denkt dat hij constant stoned is. Even laat dit gaan, en trekt zich er niet al te veel van aan, behalve dat hij het in een zeker zin wel vermakelijk vindt dat ze zich er zo druk om maakt.

    * Lucas van Heesselt
    Lucas verblijft tijdens zijn uitwisseling bij Even en zijn familie thuis. Even kan het zeer goed met hem vinden, ondanks dat de jongens erg verschillen. Lucas is het echter niet zo mee eens met sommige keuzes van Even, zoals zijn drugsgebruik, maar ondanks dat kan Even Lukas een goede vriend van hem noemen.

    * Cecilie "Céline" Astrid Norendal
    Céline is Even zijn ex vriendin. De relatie is op de klippen gelopen door Even zijn crush op Isak, maar ondanks dat zijn de twee nog wel bevriend met elkaar.

    * Alexis Bailey Knutsen
    Bailey en Even zijn wat je kunt noemen vrij goede vrienden van elkaar. Even kan goed met Bailey overweg, en kan zowel met hem over serieuze dingen met hem praten en kan ook met hem dollen. Even heeft de laatste tijd echter wel door dat Bailey zijn gedrag tegenover hem wat veranderd is, maar kan er zijn vinger niet op leggen wat hier nou precies de reden van is. Het blijkt dat Bailey een crush op Even heeft, wat hij uiteraard zelf nog niet door heeft.

    * Dasha Allison Martinez
    Dasha en Even zijn vrij goede vrienden van elkaar. Dasha begrijpt Even, en Even vertrouwt haar dan ook door en door. Integenstelling tot veel anderen blijft Dasha niet lang boos op hem wat Even erg op prijs stelt.

    EXTRA

    Even heeft sinds een tijdje een enorme crush op Isak, en doet er alles aan om de jongen zijn aandacht te krijgen. Door de crush op Isak heeft hij dan ook ondervonden dat hij meer geïnteresseerd is in het mannelijk dan het vrouwelijk schoon, en heeft er absoluut geen probleem mee om dit te uiten.
    NAAM


    Even Bech Næsheim.


    LEEFTIJD


    19 jaar.



    [ bericht aangepast op 14 mei 2017 - 21:13 ]


    How far is far

    Wow jullie personages zijn echt uitgebreid en de lay-out ziet er echt goed uit! Ik kan dit niet zoals jullie, maar ik kan wel proberen Aydin wat uitgebreider te beschrijven.


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    Princesas schreef:
    Wow jullie personages zijn echt uitgebreid en de lay-out ziet er echt goed uit! Ik kan dit niet zoals jullie, maar ik kan wel proberen Aydin wat uitgebreider te beschrijven.

    Maakt niet uit, het gaat bovendien om het personage, niet om de lay-out van de rol c;


    How far is far