• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Maren, Hannah.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Céline, Melena.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • SweetCreature
    * Isak Valtersen • 17 • Paddiecakes
    * Lucas van Heesselt • 17 • Ludeon


    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian
    * Bry Heimersson • 19 •
    M0NA
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw
    * Maren Solveig Håkon • 17 • Psithurism
    * Hannah Newton Caldwell • 17 • HannahBaker
    * Melena Edita Dagrun • 19 • HannahBaker



    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, SweetCreature, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,SweetCreature.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:44 ]


    How far is far

    HannahBaker schreef:
    Ik wil nog wel een dame?

    Sure c;


    How far is far

    Druckley schreef:
    (...)
    Sure c;

    Ik begin na het eten,
    dat betekend dat ik nu snel ga eten,
    daarna nog even een uur iets anders ga doen
    en dan begin aan mijn rol. (baby)


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    Hmm, ik zou nog wel een rol willen ^^
    Liefst vrouwelijk want dan duurt het maken van de rol iets minder lang, mannelijk kan echter wel net wat jou het beste uitkomt c:


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Hannah Newton Caldwell



    Student
    The girl who laughs and talks a lot and seems very happy,
    is alto the girl who may cry herself to sleep.


    NAAM

    Hannah Newton Caldwell
    Mening ~ Hannah schaamt zich niet voor haar naam en laat anderen zich ook niet ''Newton'' noemen.
    Bijnamen ~ Han is een afkorting die ze wel eens hoort. Van Jace kreeg ze wel eens ''Beauty'' te horen, maar dat is iets tussen hem en Hannah.


    LEEFTIJD

    Leeftijd ~ Hannah is 17 jaar
    Sterrenbeeld ~ Hannah haar sterrenbeeld is een stier.
    Geboortedatum ~ Hannah is geboren op 18 mei.


    GESLACHT
    Hannah is een jongedame die al zeventien jaar rond de aarde loopt.

    ''Its hard to forget someone who gave you so much to R E M E M B E R.''



    INNERLIJK
    Hannah was een lief, druk en creatief meisje dat altijd zin had in een praatje. Helaas is dit na de dood van Jace en het vertrek van Joelle veranderd, en is ze ''zeg maar'' verpest. Hannah werd stiller en ging vaker alleen zitten. Haar zelfvertrouwen ging naar beneden en de jongedame werd niet degene die op iemand af ging lopen, maar degene die er op hoopte dat iemand ergens toch naast haar wilde zitten. Toch was ze nog ergens de vroegere Hannah. Tegen degene met wie ze toch nog een beetje bevriend was, was ze nog wel aardig en opgewekt. Ze kon hier en daar nog wel tegen haar vrienden een grapje maken en grappig doen, maar ergens bleef ze degene die naar het gesprek luistert. Hannah kan nog wel haar zegje doen, maar niet met de angst uitgelachen te worden. Haar antwoorden zijn soms ook niet erg powerful, eerder zijn ze tegen onbekenden droogjes of hard.

    UITERLIJK
    — Huidskleur • Blank.
    — Gezichtsvorm • Ovaal.
    — Wenkbrauwen. • Donkerbruin.
    — Oogkleur • Blauw.
    — Neus • Normale lengte, beetje smal.
    — Lippen • Lichtroze, slank, zacht.
    — Kenmerken • Haar glimlach.
    — Haarkleur • Donkerbruin.
    — Haarlengte • Over haar schouders soms kort in de lay-out.
    — Haarstijl • Zacht, pluizig.
    — Stem • Kalm, rustig.
    — Accessoires • Een ketting van Jace.
    — Tatoeages • Geen.
    — Piercings • .Geen.
    VERLEDEN

    Rose Marlin Clark Caldwell - 49 Jaar - Serveerster
    Jimmy August Caldwell - 52 Jaar - Cafébaas
    Skylar Jasmine Caldwell - 11 Jaar - Basisscholier

    Rose&Jimmy Caldwell zijn gelukkig na de geboorte van hun dochters, Hannah en een paar jaar later Skylar. In de eerste levensjaren van de dames gebeuren er niet veel speciale dingen. Hannah groeit normaal op, als een gelukkige jongedame. Op de middelbare school komt het eerste probleem, vrienden. Aangezien Hannah eigenlijk nog niet heel veel zelfvertrouwen had ging dat was lastiger dan gedacht. Gelukkig had Hannah al één vriend en één vriendin, Jace en Joelle (tweeling). Helaas werd Jace gepest, maar wilde Hannah er niet bij betrekken. Op verschillende momenten zou Hannah het voor hem op willen nemen, maar de jongeman wilde het niet. Soms werd Hannah ook gepest, maar dat hield dan ook weer snel op. Helaas werd het alleen maar erger voor Jace en op vijftienjarige leeftijd sprong Jace van het dak en stierf in de armen van Hannah. Dit heeft Hannah wat verpest. Al snel ging het ook slecht tussen Joelle en Hannah. Joelle vond dat het de schuld was van Hannah, omdat ze nooit hieraan iets deed. Hun vriendschap hield al snel op en toen was Hannah alleen, maar ook het gepest van Jace ging naar Hannah. Rose en Jimmy waren bezorgd om hun dochter en na een tijdje verhuisden ze en ging Hannah op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen. Hier wilden ze het liefste dat hun dochter weer zich zelf werd.

    RELATIES
    EXTRA

    ''You C R Y, but you don't tell anyone.''



    [ bericht aangepast op 8 april 2017 - 20:54 ]


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    Hygge schreef:
    Hmm, ik zou nog wel een rol willen ^^
    Liefst vrouwelijk want dan duurt het maken van de rol iets minder lang, mannelijk kan echter wel net wat jou het beste uitkomt c:

    Is goed ^^


    How far is far

    Hey, hullo Hannah Baker haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Paddiecakes schreef:
    Hey, hullo Hannah Baker haha.

    KIJK JIJ OOK. :o


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    HannahBaker schreef:
    (...)
    KIJK JIJ OOK. :o

    Ik ook lol :')


    How far is far

    HannahBaker schreef:
    (...)
    KIJK JIJ OOK. :o

    Alles al gezien hehe c;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Paddiecakes schreef:
    (...)
    Alles al gezien hehe c;

    Ja, ik ben bij aflevering 6.
    Toch weet ik gwn veel.
    Laat mij. :$

    Druckley schreef:
    (...)
    Ik ook lol :')

    Ik ben één en al fandom. ^^

    [ bericht aangepast op 8 april 2017 - 20:01 ]


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    Oké, ik kan geen verleden zonder drama maken.
    Alleen ik wil ook weer iets van Hannah Baker in Hannah Caldwell hebben.
    Dus DAILY STRUGGLE.

    [ bericht aangepast op 8 april 2017 - 20:42 ]


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    Melena Edita Dagrun



    Student
    Quote.

    NAAM

    Melena Edita Dagrun
    Mening ~ Melena is wel blij met haar naam, en het boeit haar niet wat anderen vinden.
    Bijnaam ~ Melena heeft weinig bijnamen, ''pinky'' of ''Mel'' is een bijnaam die de jongedame vaak hoort.


    LEEFTIJD
    Leeftijd ~ 19 Jaar.
    Sterrenbeeld ~ Schorpioen.
    Geboortedatum ~ 12 november.


    GESLACHT
    Melena is een dame en loopt 19 jaar rond de aarde.

    ''Guys my age don't know how to L O V E me good.''


    INNERLIJK

    UITERLIJK
    — Huidskleur • Blank.
    — Gezichtsvorm • Ovaal.
    — Wenkbrauwen. • Donkerbruin.
    — Oogkleur • Groen.
    — Neus • Normale lengte, normale breedte.
    — Lippen • Lichtroze, slank, zacht.
    — Kenmerken • Haar haar.
    — Haarkleur • Haar echte haarkleur is donkerbruin, maar nu is het roze.
    — Haarlengte • Schouderlengte.
    — Haarstijl • Kort, zacht en glanzend.
    — Stem • Hard, kalm.
    — Accessoires • Geen.
    — Tatoeages • Een tattoo in haar nek als respect teken voor haar ouders.
    — Piercings • Geen.
    VERLEDEN

    Audun Balder Dagrun - Vader - 47 Jaar - Advocaat
    Guo Guoleifr Haakon Dagrun- Vader - 49 Jaar - Advocaat

    Aangezien Melena haar ouders op haar vierde te kwamen overlijden ging de dame naar het homo stel Audun en Guo Dagrun. Haar achternaam, die toen nog anders was, veranderde in Dagrun. Melena vierde niet zonder soms enige onraad op. Haar vaders waren homo en helaas waren er nog altijd homohaters in de wereld. Ook in hun straat waren er mensen die soms de garage deuren bekladden met ''vieze homo's'' of andere scheldwoorden, maar dat was het minste. Toen Guo op een dag in het ziekenhuis belandde, omdat hij gewoon op straat wandelde, was voor Melena de druppel. Iedereen die maar één woord over haar vaders zei kreeg een vuile blik en zelfs een paar keer gaf ze degene gewoon een klap. ''Had je maar niet zo stom moeten zijn,'' was de reden. In de jaren erna gebeurde er soms nog wel stomme dingen, maar dat had voor Melena geen punt. Ze verhuisde naar een homo vriendelijke buurt en leefde haar gewone leven.
    RELATIES
    EXTRA

    ''Quote.''


    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 17:02 ]


    "Why didn't you say this to me when I was alive?" [Hannah Baker - 13 Reasons Why]

    Zou ik me nog een jongedame kunnen wensen?


    https://irusu-00.tumblr.com/

    Psithurism schreef:
    Zou ik me nog een jongedame kunnen wensen?

    Ja tuurlijk!


    How far is far

    Druckley schreef:
    (...)
    Ja tuurlijk!

    Zou ik misschien je gebruik van ''Times'' mogen lenen?


    https://irusu-00.tumblr.com/