• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Maren, Hannah.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Céline, Melena.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • SweetCreature
    * Isak Valtersen • 17 • Paddiecakes
    * Lucas van Heesselt • 17 • Ludeon


    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian
    * Bry Heimersson • 19 •
    M0NA
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw
    * Maren Solveig Håkon • 17 • Psithurism
    * Hannah Newton Caldwell • 17 • HannahBaker
    * Melena Edita Dagrun • 19 • HannahBaker



    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, SweetCreature, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,SweetCreature.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 22:44 ]


    How far is far

    RICHARD VINCENZO MCKENZIE
    SOMETIMES MEMORIES OF YOU SNEAK OUT OF MY EYES AND ROLL DOWN MY CHEEKS

    NAAM

    Richard • heerser • Engels
    Vincenzo • overheersend • Italiaans
    McKenzie • de eerlijke • Schots


    LEEFTIJD
    Richard is zeventien jaar geleden geboren in Schotland. Hij is geboren op twee februari wat de jongen een waterman van sterrenbeeld maakt en een tijger in de Chinese astrologie. Vooral het laatste is goed bij Richard te merken aan zijn intelligentie en creativiteit.


    I CLOSED MY EYES AND SPOKE TO YOU IN A THOUSAND SILENT WAYS


    INNERLIJK
    Het kost tijd voordat Richard iemand kan vertrouwen. Hij voelt zich prettig als hij mensen 'echt' kent en als dat niet zo is, zal hij altijd een soort muur opbouwen tussen hem en de andere persoon in. Hierdoor kan het voor anderen ook erg lang duren om hem te leren kennen en kunnen mensen de verkeerde indruk van hem krijgen. Als hij zich in de val gedreven voelt, zijn woorden zijn wapen. Richard wilt niet snel iets vergeten. Hij is constant op zijn hoede om erachter te komen wie er aan zijn kant staat en wie niet. Hij ziet dingen vaak erg zwart en wit, al zou hij zelf zeggen van niet. Richard zal niet wijken voor iets dat hij wil, hij zal er alles aan doen om dat te krijgen. Ook al zou hij daarvoor een aantal mensen moeten bespelen. Verder is hij een gevoelige jongen. Hij trekt zich dingen gauw persoonlijk aan en daar kan hij echt niet tegen. Het liefste zou een hart van steen hebben, maar dat heeft hij niet. Hij is namelijk iemand met een groot hart. Hij weet dit goed te verbergen door zijn behoeften voorop te stellen. Hij houdt er in principe niet van om iemand pijn te doen, maar omdat hij zichzelf wil bewijzen doet hij dat wel. Omdat hij zichzelf altijd wil bewijzen, kan hij gauw agressief zijn. Hij uit zijn gevoelens vaak op een boze manier.
    Tenslotte is Richard, tegen alle verwachtingen in, een intelligente jongeman. Hij leert ontzettend snel en hij neemt zaken gemakkelijk in zich op.
    THE WORLD IS NOT A WISH GRANTING FACTORY
    UITERLIJK
    • FC: Jack Falahee •


    Lichaam in het algemeen
          Figuur • tenger en pezig • 1.83m
          Huidskleur • blanke huid • verkleurt snel
          Tatoeages • Ja, op zijn bovenbeen voor zijn moeder.
          Piercings • Nee

    Gezicht
          Wenkbrauwen • donkerblond • redelijk vol
          Wimpers • zwart • kort
          Ogen • bruin
          Neus • normale grootte
          Lippen • roze • dun
          Kaaklijn • scherp

    Haren
          Haarkleur • donkerbruin
          Haarstijl • warrig • golvend

    Stem
          Intonatie • vrij laag
          Accent • Brits (Schots)

    Kledingstijl
          Kleuren • zwart • grijs • donkerrood • (donker)blauw
          Typerend • ripped black jeans

    GESCHIEDENIS & FAMILIE
    VADER — Aaron McKenzie — 51
    † MOEDER — Jessica McKenzie (Née Green) — 46
    PLEEGVADER — Jørgen Nicholson — 58
    PLEEGMOEDER — Emma Nicholson (Née Gunnar) — 53
    PLEEGBROER — Kristoffer Nicholson — 19
    BROERTJE (twin) — Parker McKenzie — 12
    BROERTJE (twin) — Trevor McKenzie — 12
    ZUSJE — Brooklyn McKenzie — 9


    Richard is geboren in Edinburgh, schotland waar hij tot zijn tienerjaren zorgeloos heeft gewoond.Op zijn elfde kreeg zijn moeder te horen dat leukemie had. Zijn moeder was veel in het ziekenhuis en daardoor kregen zijn vader en Richard steeds meer ruzie door geldproblemen, veroorzaakt door de medicijnene en ziekenhuisbezoeken die nodig waren voor zijn moeder. Op zijn veertiende is Richard weggelopen van huis en door een zorginstelling naar zijn oom en tante in Noorwegen gestuurd omdat het thuis net meer leefbaar was. Helaas kon hij hier niet lang wonen omdat zijn oom en tante ook met grote finaciele problemen zaten door het falliet gaan van hun bedrijf. Hierdoor werd Richard in een pleeggezin geplaats en hier woont hij nogsteeds. Zijn jongere broertjes en zusjes zijn naar verschillende pleeggezinnen door het land verspreid en heeft hierdoor amper contact met hun. Een paar weken geleden heeft hij te horen gekregen dat zijn moeder is overleden door de leukemie.


    • "EVERYBODY HAS A CHAPTER THEY DON'T READ OUT LOUD" •

    RELATIES
    komt

    EXTRA
    • Seksualiteit • biseksueel
    • Huisdieren • Een kat genaamd Mister Meow
    • Allergie(ën) • onbekend
    • Verslavingen • kettingroker
    • Taal • Engels en Noors.
    • Geheimtalent • zingen
    • Instrument • gitaar en stem (zang)
    • Hobbies • gitaar spelen • fotografie • koken (ook al is hij niet een hele goede kok)
    • Fobie • Coulrofobie, angst voor clowns.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2016 - 16:32 ]


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    Dasha Allison Martinez
    ''I'm not Crazy,
    me reality is different
    then yours.''

    NAAM
    Dasha ~ Geschenk van God ~ Grieks
    Allison ~ Edele ~ Engeland
    Martinez ~ Oorlogvoerend ~ Spaans

    LEEFTIJD
    17, ze zit in klas 2. Dasha zou op 7 december geboren worden, maar kwam een week te laat en daarom vieren we haar verjaardag op 14 december.

    INNERLIJK
    ''Dasha, even dimmen.'' Dat is was het Engelse meisje elke dag moet aanhoren. Dasha is best wel hyper, waardoor veel mensen haar raar aankijken als ze iets doet. Dasha is ook erg naïef. Ze is goed gelovig en toont geen enkele eigenschap die met wantrouwen te maken heeft. Dasha is ook eerlijk en heeft een haat aan liegen, maar als mensen tegen haar liegen en het doet haar pijn krijgen die mensen vaak wel een tweede kans. Dasha is niet vaak boos. Het is lastig om haar boos of chagrijnig te krijgen, ze weet hoe ze het om moet zetten in vrolijkheid. Dasha is trouw en erg loyaal, en kan desnoods echter wel een geheim bewaren, wat niet vaak van haar verwacht wordt. Dasha is erg nieuwsgierig en wil graag van alles weten, ze zeggen vaak ''steek je neus niet in andermans zaken'', maar die uitspraak is Dasha wel vaker vergeten.
    RELATIES
    Morgan || ''Every girl have 50% fantasy and 50% beauty and the brains.''
    Juni || ''It is better to start slowly.''
    Even || ''You're happy, i happy, you're mad i make you happy.''
    Lucas ||

    EXTRA


    GESCHIEDENIS

    Chloe Annastia Martinez - Moeder - 49 Jaar
    Mabel Florence Martinez - Moeder - 50 Jaar

    Micheal Andrew Mcnamara - Neef - 21 Jaar

    Aege Avaldamon Hansen - Pleeg Vader - 48 Jaar
    Gudrid Bergdis Hansen - Pleeg Moeder - 46 Jaar
    Halvor Avang Hansen - Pleeg broer - 17 Jaar
    Ragna Audamula Hansen - Pleeg zus - 16 Jaar

    Dasha wordt geboren als Engels meisje bij het lesbische stel Mabel en Chloe Martinez. Dasha heeft van ze geleerd gelukkig te zijn met wat je hebt, en niet te hopen naar iets wat je nooit krijgt. Daarom miste Dasha nooit een vaderfiguur in haar leven, want ze kwam nooit te kort. Dasha is het enige kind van het stel. Dasha werd echter wel gepest, aangezien Dasha nog al vaak hyper was en soms ook echt raar deed. Haar neef heeft het uit eindelijk voor haar opgenomen, en dat is echter ook haar beste vriend.

    Dasha werd door haar neef getipt om naar de Hartvig Nissen School in Noorwegen te gaan, want hijzelf was daar ook voor handbal wedstrijden. Dasha ging hier direct mee akkoord en verliet haar gezin om naar Noorwegen te gaan. Dasha zit voor zolang ze op de school zit in een gast gezin.

    UITERLIJK
    — Huidskleur • Blank, wordt niet erg snel bruin.
    — Gezichtsvorm • Ovaal.
    — Wenkbrauwen. • Licht rood.
    — Oogkleur • Helderblauw.
    — Neus • Strak, klein.
    — Lippen • Lichtroze, slank, goed verzorgd.
    — Kenmerken • Haar ogen is vaak het eerste dat aan haar uiterlijk opvalt.
    — Haarkleur • Rood.
    — Haarlengte • Tot haar middel.
    — Haarstijl • Pluizig, vaak stijl.
    — Stem • Zacht, met een Engels accent.
    — Accessoires • Een ring die ze van haar moeders kreeg.
    — Tatoeages • Geen.
    — Piercings • .Geen.
    — Littekens • Op haar voet zit een snee van toen ze ooit van de trap viel.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 17:20 ]


    Life is tough, my darling, but so are you - Stephanie Bennet Hendry

    Waarom heb ik dit niet eerder gevonden? O.O
    Kan ik nog joinen?


    kindness is never a burden.

    Tarjei schreef:
    Waarom heb ik dit niet eerder gevonden? O.O
    Kan ik nog joinen?

    Haha Sure! We zijn al wel begonnen met het speeltopic, dus als dat voor jou niet uitmaakt heb ik je er graag bij!


    How far is far

    Even schreef:
    (...)
    Haha Sure! We zijn al wel begonnen met het speeltopic, dus als dat voor jou niet uitmaakt heb ik je er graag bij!


    Erg ver zitten jullie toch nog niet?
    Ik twijfel atm tussen Magnus en Jonas, dus ik laat je mijn keuze nog weten.


    kindness is never a burden.

    Tarjei schreef:
    (...)

    Erg ver zitten jullie toch nog niet?
    Ik twijfel atm tussen Magnus en Jonas, dus ik laat je mijn keuze nog weten.

    Nee klopt, en neem gerust de tijd om te kiezen.


    How far is far

    Tarjei schreef:
    Waarom heb ik dit niet eerder gevonden? O.O
    Kan ik nog joinen?


    Same..
    Kan ik er nog smoothly bijkomen? (':

    Honeylooops schreef:
    (...)

    Same..
    Kan ik er nog smoothly bijkomen? (':

    Haha, sure!


    How far is far

    Ik zou graag Jonas reserveren - imma do it for the eyebrows -


    kindness is never a burden.

    Tarjei schreef:
    Ik zou graag Jonas reserveren - imma do it for the eyebrows -

    Is goed, ik zet je erbij! Goeie keuze. Go for them eyebrows.


    How far is far

    Naam
    Aphrodite; Griekse godin van de liefde, schoonheid en vruchtbaarheid
    Synnove; Noors; 'geschenk van de zon'
    Bjørnson; gebruikelijke Noorse achternaam, letterlijk 'Bjørn's zoon'

    Bijnaam
    Nova; afgeleid uit haar tweede naam; Synnove, veranderd in Nova

    Leeftijd
    Aphrodite is geboren op 4 december 1998, wat betekend dat ze kortgeleden 18 is geworden. Deze datum geeft haar het sterrenbeeld sagittarius; oftewel boogschutter. Alhoewel ze zelf niet in horoscopen gelooft, passen de 'boogschutter'-eigenschappen wel goed bij haar karakter. Aphrodite zit in klas 3.

    Innerlijk
    Als je zo naar dit lachende, roodharige meisje kijkt, zul je me misschien niet geloven als ik zeg dat ze een ijskoninginnetje in haar verschuilt. Dit is niet altijd zo geweest, het is iets van de laatste jaren. Ze heeft een goed hart, maar is een beetje verpest door de scheiding van haar ouders. Sinds haar vader hen in de steek liet is ze steeds gemener en hartelozer geraakt; het boeide haar gewoon niet meer. Iedereen die ook maar een beetje te close komt, qua vriendschap of liefde, probeert ze zo snel mogelijk weg te duwen uit haar leven. Haar filosofie is; hoe hartelozer ik ben naar mensen, hoe minder ze met me om zullen gaan en hoe minder pijn het zal doen als ze me uiteindelijk toch verlaten. Zodra Aphrodite een beetje vergeet hoe ze zich voor wilde doen, als harteloos prinsesje, en een beetje plezier heeft of kan lachen; is ze een opgewekt, druk meisje. Ze is niet altijd gemeen, maar haalt wel vaak haar plezier uit het leedvermaak van anderen. Normale, vriendelijke gesprekken kan ze best voeren, zo lang haar hoofdje er ook naar staat.. Ook stroomt het sarcasme door haar aderen, en zijn omstanders meestal niet zeker of ze iets nou meent of niet.

    Uiterlijk
    Ontzettend groene ogen, lang rood haar. Dun gebouwd, 1m78 lang. Ze heeft een vrouwelijk gevormd lichaam, rondingen aanwezig; klein maar geproportioneerd. In tegenstelling met haar lengte heeft ze relatief kleine handjes en voetjes, slechts maatje 38.

    Faceclaim
    Madeline Ford

    Familie
    Ouders; Emilie & Jørgen Bjørnson
    Verdere familie onbekend

    Relaties
    Yet to come..

    Verleden
    Aphrodite groeide vrij zorgeloos op, in het kleine dorpje waar zij met haar ouders woonde. Het meisje was uiterst gelukkig, totdat dit haar helaas niet meer gegund was. Haar ouders vlogen elkaar steeds vaker in de haren, en op een zwarte dag in haar verleden was haar vader niet meer in het huishouden aanwezig. Het roodharige meisje was pas 13 toen het gebeurde. Zodra ze in begon te zien dat haar vader niet meer terug zou komen, ging het al snel de verkeerde kant op. Op 14 jaar al aan de alcholistische drankjes, en hieruit volgden sigaretten ook snel. Ze rookt tot op vandaag nog steeds, om het verleden te kunnen vergeten.


    Aphrodite Synnove Bjørnson


    But he who dares not grasp the thorn
    Should never crave the rose


    [ bericht aangepast op 28 dec 2016 - 17:14 ]

    Whoops, ik heb hier blijkbaar toch niet goed over nagedacht. Laat mijn reservering maar vallen! I'm sorry for the inconvenience.


    kindness is never a burden.

    Tarjei schreef:
    Whoops, ik heb hier blijkbaar toch niet goed over nagedacht. Laat mijn reservering maar vallen! I'm sorry for the inconvenience.

    Geen probleem hoor c;


    How far is far

    BelIona went Granian


    We've lived in the shadows for far too long.

    Bisou - poulpe :)


    Life is tough, my darling, but so are you - Stephanie Bennet Hendry