• Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry House Tournament

    Return the Magic to Quizlet





    Lang geleden op een warme zomerdag 17 juli 2011 opende een zekere Quizlet user genaamd Excelsior een heel speciaal en mogelijk gevaarlijk topic. Tweedledee, Grizzly en Konoyo volgden al snel haar voorbeeld en een ware revolutie was gestart. De Potterheads namen Quizlet over. Toppen werden overspoeld met zogenaamde "DM" stories en men kon spreken van 'maar vijftig kudos' als het op een Harry Potter fanfiction aankwam. In 2013 is het idee toen deels overgenomen door de moderators, dusdanig geïnfecteerd door de drakenpokken die iedere user leken te bekeren tot het Harry Potter virus. Een ware plaag die nooit tot een einde leek te komen. Toch scheen hij even onderdrukt te zijn. Overspoeld door een One Direction virus, waarna een situatie ontstond waarin de Quizletter een uitstervend ras was. Gedoemd om tot stof te vergaan...


    Vol magische trots en eindeloze hoop breng ik, Goldstein, u dan ook de oplossing voor al uw problemen: The Ilvermorny School of Witchcraft and Wizardry House Tournament. Een vijf maanden lange ongebonden thema wedstrijd tussen de vier Houses van Ilvermorny.


    Hoe gaat deze wedstrijd in zijn werk?
    Het zal een wedstrijd tussen de verschillende Houses zijn, Thunderbird, Pukwudgie, Horned Serpent en Wampus. Elk House zal zijn eigen Common Room (een topic op het offtopic) hebben waar leden van dat specifieke House kunnen kletsen, overleggen en samenwerken om de verschillende opdrachten zo goed mogelijk uit te voeren. Er is dus geen sprake van individuele deelname en dus is het niet erg als je één van die maanden minder tijd hebt en dus afwezig bent. Bovendien kan je je ten alle tijden inschrijven, maar ook uitschrijven. Het winnende House zal de archieven ingaan als House van 2017 en de virtuele House Cup in ontvangst mogen nemen. Het gaat hier dus om de eer en de House pride. Verder zijn er GEEN credits, spotlights of andere vormen van promotie te winnen, omdat er geen sprake is van een individuele winnaar.


    Wat zijn de regels?
    ~ Iedereen dient zich aan de huisregels van Quizlet te houden
    ~ Elkaars werk afkraken is ten strengste verboden
    ~ Iedereen is welkom. Jong, oud, human, beast... etc.
    ~ Medestudenten beheksen kan leiden tot het moeten inleveren van je toverstaf
    ~ Liefde is de sterkste magie van al, dus wees lief voor elkaar
    ~ In de Common Rooms is het toegestaan zowel gezellig te kletsen als te werken aan de opdrachten
    ~ Degene die als laatste reageert in een vervolgens volle Common Room, maakt het nieuwe topic aan
    ~ De wedstrijdtopics worden enkel aangemaakt door Goldstein
    ~ Na afloop van de wedstrijd mogen de Common Rooms gebruikt blijven worden
    ~ Het overnemen van (delen van) deze wedstrijd is niet toegestaan
    ~ Geef naamsveranderingen door
    ~ Geef het even aan als je tijdelijk afwezig bent
    ~ Er is geen minimaal of maximaal aantal deelnemers en ik heb GEEN jury nodig
    ~ Je kan altijd nog deelnemen en instappen

    Slecht gedrag en het niet of te laat inleveren van huiswerk kan resulteren in schorsing, aftrek van punten, of melding bij een auror (moderator) afhankelijk van de overtreden regel.


    Wizards & Witches (Deelnemers)


    Thunderbird:

    ~ Krolock
    ~ Jaceler
    ~ Casterwill
    ~ Dysphoria
    ~ Triumph
    ~ FaramirOfGondor
    ~ Pickett
    ~ ProngsPotter
    ~ Incantatem
    ~ Trishanakru
    ~ Serdaigle
    ~ Brinvi
    ~ Patholoog
    ~ Sulit
    ~ TwinButterfly
    ~ Lilly_Potter
    ...
    Pukwudgie:

    ~ Hypergraphia
    ~ Jethro
    ~ Lockhart
    ~ Richonne
    ~ DreamerN
    ...
    Horned Serpent:

    ~ Prediker
    ~ Granian
    ~ macusa
    ~ Nundu
    ~ Mieczyslaw
    ~ Picquery
    ~ Vesania
    ...
    Wampus:

    ~ The100
    ~ SIytherin
    ~
    ...

    Note: Via Pottermore kan je je House achterhalen. Mocht je je per se niet willen registreren op Pottermore of die moeite niet willen nemen, doe dan deze Quiz: In welk Ilvermorny House hoor jij thuis?
    Note 2: Voor hen die dat nog niet doorhadden, als je op je House klikt, kom je bij je Common Room. Deze worden geüpdatet als de oude Common Room vol zit en er een nieuw topic is. Zo kan je de Common Rooms dus altijd terug vinden.






    House Points (Tussenstand)







    Het Rooster (Planning & Opdrachten)


    Eerste Maand

    Kennismaking & Inschrijving

    Deadline 1e opzet (mini) Opdracht 1:
    20 Januari

    Deadline (mini) Opdracht 1:
    31 Januari

    Tweede Maand

    Fantastic Beasts

    Deadline 1e opzet Opdracht 2:
    18 Februari

    Deadline Opdracht 2:
    28 Februari

    Derde Maand

    Magical Music

    Deadline 1e opzet Opdracht 3:
    20 Maart

    Deadline Opdracht 3:
    31 Maart

    Vierde Maand

    Spells of Creativity

    Deadline 1e opzet Opdracht 4:
    20 April

    Deadline Opdracht 4:
    30 April


    Vijfde Maand

    Nakijken

    Uitreiking van de House Cup 2017:
    15 Mei

    Opdracht 1
    Richt de Common Room in!
    Opdracht 1 is een kleine opdracht, omdat deze samenvalt in de maand van kennismaking. Zoals jullie hebben gezien, zijn de House Topics nu allemaal vrij basic. Er staat belangrijke informatie van de wedstrijd in en welk House het is, maar verder niks. Het is aan jullie om dit topic aan te vullen. Aan de wedstrijd informatie mag niks worden aangepast, maar verder krijgen jullie alle vrijheid om het topic verder in te vullen en helemaal aan te passen naar eigen smaak en inzicht. Laat zien wat je kan en hoe creatief jullie zijn! Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen)
    ~ Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen)




    Opdracht 2

    Find that Fantastic Beast!
    Deze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    ~ De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    ~ Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!



    Opdracht 3

    Volgt



    Opdracht 4

    Volgt




    Credits voor Inspiratiebronnen en Toestemmingen

    Fantastic Users (and where to find them)


    Toestemming van de moderators:
    Hallo Anna,

    Hierbij geef ik je toestemming om in januari te beginnen met je Ilvermorny thema wedstrijd. Je hebt welgeteld vijf maanden om je wedstrijd af te ronden. Wanneer je erachter komt dat dit niet lukt, mag je mij een berichtje sturen. Als je drie weken niet in je wedstrijdtopic reageert, zullen we helaas je topic moeten sluiten.

    Groetjes,
    Femke


    Toestemming van en credits voor Krolock:
    Het brein achter het eerste idee omtrent de House Cup georganiseerd door de moderators in 2013.


    Credits voor de al eerder genoemde Founders:
    Excelsior, eerste eigenaar van de Slytherin common room, Tweedledee, eerste eigenaar van de Gryffindor common room, Grizzly, eerste eigenaar van de Ravenclaw common room en Konoyo, eerste eigenaar van de Hufflepuff common room.


    Credits voor Pickett
    Voor het organiseren van Quizlet's Inter-House Quidditch Cup • Thema Wedstrijd, voor zover bij mij bekend één van de eerste grote Harry Potter thema wedstrijden en daarmee een grote inspiratiebron en bovendien altijd een bron van steun.


    Credits voor Billywig, ProngsPotter, Virtues en Esra22Erbay
    Voor het organiseren van De Quizlet Games, een grote zich telkens weer herhalende thema schrijfwedstrijd en daarmee voor mij een grote inspiratiebron.





    [ bericht aangepast op 18 feb 2017 - 20:15 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Het hoeft niet gelijk te zijn. Met twee actieve mensen kan je alsnog iets veel beters in elkaar zetten dan met tien niet zo actieve creatieve mensen namelijk c;


    Dat is waar. Nou zet me dan maar bij Thunderbird. Ik vind die tijd wel (:

    Florian met hoofdletter i btw

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 13:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik kom ook uit op Thunderbird!


    Every villain is a hero in his own mind.

    FIorian schreef:
    (...)

    Dat is waar. Nou zet me dan maar bij Thunderbird. Ik vind die tijd wel (:

    Florian met hoofdletter i btw


    Ik kopieer altijd usernames zodat dat niet fout kan gaan (wbw)


    Happy Birthday my Potter!

    Pukwudgie :Y)


    all because i liked a girl

    Dysphoria schreef:
    Ik doe ook mee! :'D Ik zit in Thunderbird, volgens Pottermore ook.

    Volgens jouw quiz zit ik ook in Thunderbird, dus dat komt goed uit. ^^


    Take me to wonderland

    ik weet niet welke afdeliiiiing
    op pottermore heb ik Horned Serpent en bij jouw quiz Wampus
    maar ik vind ze alle vier zo leuk en ik vind mezelf bij geen van de vier passen lol :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Yes, ik wil ook meedoen!
    Volgens Pottermore ben ik Thunderbird. (Jeetje, wat een hoop thunderbirds!)


    Stenenlikker

    i wanna join! Horned Serpent hier!

    Krolock schreef:
    Ik doe mee. *O* Ik zit in Thunderbird, volgens Pottermore.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik wil meedoen! Ik zit in Horned Serpent


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ungoliant schreef:
    i wanna join! Horned Serpent hier!


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    Granian schreef:
    Ik wil meedoen! Ik zit in Horned Serpent


    Heaven is a place that we all have

    Even een MT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dilemma:

    Ik wil heel graag meedoen maar deze wedstrijd lijkt me niet echt iets voor mij.

    Eh ik denk dat ik toch niet meedoe. Nog plezier met de wedstrijd! En succes!

    Oeh, dit is leuk! Ik zit in Wampus volgens Pottermore.


    16 - 09 - '17