•       Set in the present day and based on the iconic Archie Comics characters, "Riverdale" is a surprising and subversive take on Archie (KJ Apa), Betty (Lili Reinhart, Surviving Jack), Veronica (Camila Mendes), Jughead Jones (Cole Sprouse, The Suite Life of Zack and Cody), Josie (Ashleigh Murray) and their friends, exploring the surrealism of small town life -- the darkness and weirdness bubbling beneath Riverdale's wholesome facade.
          As a new school year begins, the town of Riverdale is reeling from the recent, tragic death of high school golden boy Jason Blossom - and nothing feels the same... Archie Andrews (KJ Apa) is still the all-American teen, but the summer's events made him realize that he wants to pursue a career in music - not follow in his dad's footsteps - despite the sudden end of his forbidden relationship with Riverdale's young music teacher, Ms. Grundy (Sarah Habel). Which means Archie doesn't have anyone who will mentor him - certainly not singer Josie McCoy (Ashleigh Murray), who is only focused on her band, the soon-to-be-world-famous Pussycats.
          It's all weighing heavily on Archie's mind - as is his fractured friendship with budding writer and fellow classmate Jughead Jones (Cole Sprouse). Meanwhile, girl-next-door Betty Cooper (Lili Reinhart) is anxious to see her crush Archie after being away all summer, but she's not quite ready to reveal her true feelings to him. And Betty's nerves - which are hardly soothed by her overbearing mother Alice (Madchen Amick) aren't the only thing holding her back.
          When a new student, Veronica Lodge (Camila Mendes), arrives in town from New York with her mother Hermione (Marisol Nichols), there's an undeniable spark between her and Archie, even though Veronica doesn't want to risk her new friendship with Betty by making a play for Archie. And then there's Cheryl Blossom (Madelaine Petsch)... Riverdale's Queen Bee is happy to stir up trouble amongst Archie, Betty, and Veronica, but Cheryl is keeping secrets of her own. What, exactly, is she hiding about the mysterious death of her twin brother, Jason? Riverdale may look like a quiet, sleepy town, but there are dangers in the shadows...







    De eerste aflevering is nu te zien op Netflix!
    Wie kijkt? Heeft gekeken?
    Wat vinden jullie?
    Spoilers graag onder de spoilerknop!







    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Omnomnom die laatste aflevering!
    Echt jongens!!
    Niet onder de spoiler kijken als je hem echt nog niet gezien heb, want ik maak echt een huge spoiler!!

    Ik moet wel zeggen dat alles nu voor mijn gevoel een beetje in sneltrein vaart wordt opgelost. Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen. FP wist allang dat hij niet zelf de dader was, maar dat het Blossom was. Maar goed, het was wel zo 1,2,3 opgelost. En ik zat maar: WAT ZIEN ZE TOCH OP DIE LAPTOP?! IK WIL HET WETEN... (En zat al de balen dat dat waarschijnlijk pas volgende aflevering zou gebeuren, maar goed, het viel mee.) -- die ophanging van Blossom btw, dat vond ik nogal wat... Brrrr...

    Ik ben echt benieuwd wat ze nu in die laatste aflevering van Riverdale gaan doen. En hoe ze een opstapje gaan maken naar het tweede seizoen. Gaat het nog goedkomen tussen Betty en Jughead? Wat voor straf krijgt FP? Wie is nu die Hiram Lodge? Ik ben echt heel erg benieuwd naar Veronica's vader. -- Plus wist Hiram ook iets van het feit dat Blossom zijn zoon vermoord had, want door de blossoms was hij natuurlijk in de gevangenis gegooid? Of heeft die vader ook iets te maken met de drugs die in de siroop zijn gevonden. Ik ben zooooo nieuwsigierig. En dan moet men weer een week wachten. Zucht


    It's never gonna happen, Guys.

    Ben ik de enige die totaal niet in shock is dat Clifford Blossom de dader is en het eigenlijk vanaf het begin al dacht?


    That is a perfect copy of reality.

    Marlow schreef:
    Ben ik de enige die totaal niet in shock is dat Clifford Blossom de dader is en het eigenlijk vanaf het begin al dacht?


    Op zich was hij wel nummer 1 verdachte idd. Het is niet echt een schok dat hij het gedaan heeft. Nee, het was geen totale verrassing ofzo..


    It's never gonna happen, Guys.

    Marlow schreef:
    Ben ik de enige die totaal niet in shock is dat Clifford Blossom de dader is en het eigenlijk vanaf het begin al dacht?


    Hij stond ook bovenaan mijn lijstje. Zeker vanaf het moment dat Polly zijn kamer ziet, vol met pruiken. Creepy, creepy mannetje.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Marlow schreef:
    Ben ik de enige die totaal niet in shock is dat Clifford Blossom de dader is en het eigenlijk vanaf het begin al dacht?


    In mijn geval totaal niet, ik had verwacht dat het hem zou zijn en heb dus ook gelijk gekregen.


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Holy shit. EP13 spoilers ahead.

    Ik heb echt even geen woorden. Ten eerste ben ik blij dat al mijn ships seizoen 1 overleeft hebben, Bughead (they're so cute together) en Archie & Veronica. Maar aan het einde van de episode ging dat ook wel weer de verkeerde kant op, Jug becoming a Serpent en Archie might still have feelings for Betty? De manier hoe hij naar haar keek na zijn optreden, idk. CHERYL BLOSSOM, ik heb haar altijd een tof personage gevonden en my god wat ben ik blij dat ze nog leeft en hoe badass dat ze het huis heeft afgebrand. Archie, you are a hero. Betty, I fucking love you for that speech. Veronica, you go my little sassy child. Jughead, please continue being you bc you're awesome.
    EN NEE, Archie's vader. Ik ben heel blij dat ze ons niet like, met die cliffhanger hebben laten zitten, zo van: wie is er neer geschoten. En eerlijk gezegd verwacht ik wel dat hij het overleeft. Maar damn, damn.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2017 - 15:53 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Toen Cheryl het huis afbrandde, kon ik eigenlijk alleen maar aan oma Blossum denken. Hopelijk hebben ze haar er ook uit gehaald :W


    I am an idiot, I move.

    Waddles schreef:
    Toen Cheryl het huis afbrandde, kon ik eigenlijk alleen maar aan oma Blossum denken. Hopelijk hebben ze haar er ook uit gehaald :W


    OH WOW, je hebt gelijk... Die is er ook nog inderdaad. Zou dat een foutje zijn van de makers of hebben we iets gemist? Ze leefde nog, toch.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Noooo Archie's vader :c hij is zo'n schat.. wat gaat er nu gebeuren met Archie? Ook naar een pleeggezin zoals Juggie of naar zijn moeder?

    + ben ik de enige die Archie en Betty nog steeds shipt ?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Fresco schreef:
    (...)

    OH WOW, je hebt gelijk... Die is er ook nog inderdaad. Zou dat een foutje zijn van de makers of hebben we iets gemist? Ze leefde nog, toch.

    Ik hoop heel erg dat het gewoon een foutje is XD


    I am an idiot, I move.

    Please don't tell me dat seizoen twee nu ook over een poging tot moord/moord gaat. :'D


    That is a perfect copy of reality.

    Omnomnom dat einde, deze hele aflevering... Buh wat spannend. Ik wil nu seizoen 2


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb zo hard zitten huilen met die scene van Cheryl en het meer, jesus christ... Cheryl is wel echt mijn favoriete karakter dus ik wilde echt niet dat zoiets ging gebeuren, maar thank God voor Archie. Echt een geweldige scène was dat. Ook had ik echt de laatste scène met Archie's vader niet verwacht... En AAAAAAH JUGGIE IS A SERPENT NOW AAAAAAAAAAH


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Zojuist heb ik de Pilot bekeken, ik heb het heel erg lang uitgesteld omdat het me eigenlijk niet erg interesseerde. Maar nu is de vakantie net begonnen en heb ik niks beters te doen dus het is nu eindelijk zover. :'D En om mijn gemis naar de Lucifer episodes te verminderen tot de herfst.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Manoeuvre schreef:
    Zojuist heb ik de Pilot bekeken, ik heb het heel erg lang uitgesteld omdat het me eigenlijk niet erg interesseerde. Maar nu is de vakantie net begonnen en heb ik niks beters te doen dus het is nu eindelijk zover. :'D En om mijn gemis naar de Lucifer episodes te verminderen tot de herfst.


    Welcome to the club. & Hell yeah Lucifer rocks. Tom Ellis is geweldig! *O*


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus