• Hoi hoi,

    Heeft er iemand van jullie ervaring met Scrivener? Ik hoor er erg veel van en heb besloten om het dertig dagen gratis uit te proberen. Misschien dat anderen dat ook interessant vinden.

    Scrivener is een schrijfprogramma voor, je raadt het al, schrijvers. Het biedt verschillende tools die je helpen bij het schrijven van een manuscript. Zo kun je verschillende scènes heel makkelijk ordenen en kun bijvoorbeeld je je research en schrijfplan met één klik vinden. Ik heb het zelf dus nog niet gedaan, dus meer over de mogelijkheden vind je hier. Het zorgt er in elk geval voor dat je al je aantekeningen bij elkaar hebt en niet meer tussen verschillende bestanden hoeft te snuffelen.

    Je kunt hier een gratis trial vinden. Misschien dat we met elkaar onze ervaringen kunnen delen. Het schijnt geen heel makkelijk programma te zijn, maar misschien dat we elkaar kunnen helpen als we iets cools hebben ontdekt. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb de 30 dagen trial geprobeerd, maar eigenlijk was het gewoon niets voor mij vooral omdat ik het geduld niet had om al de verschillende opties uit te testen etc.
    Geef mij voorlopig maar gewoon Word.^^


    The soul needs autumn.

    Ik vind Scrivener op zich handig, maar er zijn veel tweaks nodig om hem exact 'juist' te zetten naar war ik graag heb. Ik vind het vooral heen handig bij het afwerken van een verhaal, bij het herschrijven.


    Ex astris, sciencia

    Ik heb er inderdaad ook veel over gehoord en ook ooit een hele YouTube tutorial gekeken, maar ik heb het nog nooit zelf gebruikt. Het ziet er wel supergaaf uit, en ik kan me voorstellen dat het erg handig kan zijn voor sommige mensen. Wat mij vooral tegenhoudt is dat ik gewoon echt totaal geen zin heb om geld te betalen voor een schrijfprogramma terwijl Word (of Kladblok, of de notitieapp op mijn telefoon; ik ben niet kieskeurig) voor mij ook altijd perfect heeft gewerkt, en ik gooi uiteindelijk toch altijd mijn aantekeningen en schrijfwerk op één grote stapel, dus ik betwijfel een beetje of het voor mij echt werkt, haha. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jaaa, Scrivener! Ik had het op mijn vorige laptop en hoewel mijn ervaring ermee niet langer heeft geduurd dan een maandje of zo, moet ik zeggen dat ik er toch wel erg blij mee was. Het helpt in ieder geval enorm om te leren omgaan met het gevoel dat de lege pagina je aanstaart en daarnaast vond ik het ook wel erg handig om al mijn aantekeningen en research binnen hetzelfde "project" zo aan te kunnen klikken. Maar ja, toen ging mijn laptop dood en was ik al mijn werk (en het programma) kwijt. :c


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    Ik heb er inderdaad ook veel over gehoord en ook ooit een hele YouTube tutorial gekeken, maar ik heb het nog nooit zelf gebruikt. Het ziet er wel supergaaf uit, en ik kan me voorstellen dat het erg handig kan zijn voor sommige mensen. Wat mij vooral tegenhoudt is dat ik gewoon echt totaal geen zin heb om geld te betalen voor een schrijfprogramma terwijl Word (of Kladblok, of de notitieapp op mijn telefoon; ik ben niet kieskeurig) voor mij ook altijd perfect heeft gewerkt, en ik gooi uiteindelijk toch altijd mijn aantekeningen en schrijfwerk op één grote stapel, dus ik betwijfel een beetje of het voor mij echt werkt, haha. (krul)

    Als je zonder de uitgebreide compilatiefunctie kan, dan kan je altijd Ywriter uitproberen! Die werkt ongeveer hetzelfde; je deelt hoofdstukken in in scenes, én je kan voor elke scene de tijd, datum, personages en locatie noteren. Enkel het samenzetten is iets minder uitgebreid dan die van Scrivener.


    Ex astris, sciencia