• Hoii!

    Ik heb eergisteren voor de eerste keer in mijn leven een (bekende) schrijver in het echt gezien! Op mijn school nodigen ze elk jaar voor het eerste middelbaar een schrijver uit om te komen vertellen en al tien jaar lang is dat de enige echte Luc Descamps! Hij heeft verteld over zijn boeken zoals 'Gewoon Anders, Gewoon Kwetsbaar (Roodkontje) en nog een paar boeken. Hij vertelde zo goed en iedereen zat met grote ogen te luisteren! (ja, je kan sinds kort met je ogen luisteren!) Hij heeft ons ook levenlessen geleerd, zoals dat je mensen niet moet pesten, dat als iemand iets doet wat je niet wilt bij je dat je dan stop moet zeggen en nog veel meer! Het was zeer interessant en na afloop kregen we een brief voor als we boeken wouden bestellen! Ik heb het boek 'Gewoon Anders' besteld, dus die komt na de paasvakantie binnen! Vandaag heb ik trouwens mijn klas vertegenwoordigt voor de jeugdboekenquiz en raad eens? Van iedere klas waarvan iemand die klas vertegenwoordigde mocht diegene een boek kiezen! Er waren veel boeken, zoals de drie boeken van de eilandenserie van Luc Descamps, Gruwelhotel, Raspoetin, Hart Van Goud (ook van Luc Descamps) en nog een paar boeken! Ik werd vijfde, dus ik mocht als vijfde een boek kiezen! Ik koos voor Hart Van Goud omdat er een heel mooi verhaal achter zit! Luc Descamps heeft daar namelijk ook over verteld! Het gaat over een jongen, Jonas die zes jaar geleden is gestorven. Hij kwam terug van een reis naar Frankrijk met zijn ouders. Maar, hij kwam terecht in een auto-ongeluk.. Het busje kantelde om en omdat hij zijn gordel niet aanhad belande hij onder het busje.. Luc Descamps werd uitgenodigd om naar de begrafenis te komen.. Hij kon het idee van Jonas niet uit zijn hoofd krijgen, en daarom schreef hij er uiteindelijk een boek over!

    Om dit topic nog een beetje nuttig te maken: Hebben jullie al eens een schrijver ontmoet? En zoja, welke? En hebben jullie boeken gelezen van Luc Descamps? Wat vinden jullie er van?


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Wat vet!! Het klinkt echt super leuk en wat fijn dat je er zo enthousiast over bent!

    Ik weet even niet meer of ik er nog meer ontmoet heb, maar in ieder geval Phillip Huff! Ook via school.

    Ik ken Descamps eigenlijk niet...

    [ bericht aangepast op 17 feb 2017 - 18:17 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Eh, ja, geloof ik. Voornamelijk op de boekverkoop/boekenbeurs op school en op de boekenbeurs in Antwerpen, haha.
    Erin Hunter, Mark Tijdmans, Do van Ranst, Pascale Naessens (even tellen als bekende auteur, haha), en nog een hele hoop anderen. Best veel, eigenlijk.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Sulit schreef:
    Eh, ja, geloof ik. Voornamelijk op de boekverkoop/boekenbeurs op school en op de boekenbeurs in Antwerpen, haha.
    Erin Hunter, Mark Tijdmans, Do van Ranst, Pascale Naessens (even tellen als bekende auteur, haha), en nog een hele hoop anderen. Best veel, eigenlijk.


    Omg, Erin Hunter is echt een van mijn favoriete auteurs! Heel leuk trouwens dat je al zoveel schrijvers hebt ontmoet! ;D


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Ohhh wat leuk zeg! En ook super dat je je klas mag gaan vertegenwoordigen, gaat vast goedkomen denk ik zo!

    Ehm, nee, volgens mij niet denk ik. Wel een paar onbekendere schrijvers bij het boekengedeelte van Elfia, maar verder niet eigenlijk.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik merk dat je enthousiast bent! Je hebt maar 5 x een punt aan het einde van je zin gebruikt(; ik doe het zelf ook. Echt gaaf!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Aah gaaf!
    Ik zat bij de zoons van Corien Oranje in de klas en heb haar ook wel meerdere keren gesproken, maar ik weet niet of zij telt als écht bekende schrijfster.

    Ik heb eigenlijk geen idee meer of ik een schrijver heb ontmoet.. weleens een kennis (vriendin van mijn moeder) die een boek had uitgebracht.


    Don't walk. Run, you sheep, run.