• De stelling van deze week luidt:
    Bibliotheken zijn overbodig.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Debbaut schreef:
    (...)

    Famka has actually a nice job.:o

    Echt heeeerlijk, ik hoef alleen een uurtje boeken op te ruimen, en als alles weggewerkt is moet ik gereserveerde boeken zoeken. En ik krijg €3,50 per uur betaald hehe.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Oneens om al genoemde redenen + de bieb voor heel veel mensen een mooie ontmoetingsplek is zonder altijd maar afhankelijk te moeten zijn van facebook iod.
    De bieb is neutraal, nodigt uit voor meer inhoudelijke gesprekken dan gewoon het park, de disco, kroeg of de supermarkt en daarom is de bieb waardevol.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 17:38 ]

    Debbaut schreef:
    Zo hard oneens dat het pijn doet.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Niet mee eens, alleen al omdat ik mijn werkstuk voor mijn studie dan nooit kan (af)schrijven. :')

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 18:38 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Vroeger had ik gezegd van wel maar sinds ik ben begonnen met mijn studie heb ik gemerkt dat bibliotheken belangrijker zijn dan ik dacht. Ze moeten dus lekker blijven bestaan!!


    I DO NOT share my food (:

    Oneens!

    1) Ik ging vroeger en ga nog steeds altijd naar de bib om boeken te lenen als ik eens wil lezen. Ik heb zo al heel veel goede boekenreeksen gelezen zonder geld te moeten spenderen + geen geld kwijt als ik bijvoorbeeld eens een heel slecht boek meeneem. Als ik bijvoorbeeld een boek zie dat al heel vaak gelezen lijkt te zijn, dan neem ik dat ook mee want ja dan moet dat wel een goed boek zijn (zo lees ik ook eens wat anders!). Ik koop ook echt zelden boeken zelf, een boek moet echt al heel goed zijn als ik hem aankoop. En dan vind ik dat ook heel tof als ik eens een boek koop, omdat ik weet dat ik mijn geld goed spendeer en dan koop ik ook meestal een wat duurdere, speciale editie van dat goede boek. (zou sneu zijn als ik zoveel geld neerleg voor een speciale editie, en dat het dan een slecht boek is)

    2) de bib redt mij eeeeecht qua schoolwerk. Ik moet voor mijn opleiding zo vaak boeken raadplegen (bepaalde auteurs en bepaalde edities, maar ook gewoon voor een opzoekwerk over een bepaald thema). Zonder bib had ik echt al heel veel moeten kopen. Ik tel ook wel geld neer in de bib om eens een boek te reserveren of over te laten komen, maar voor die paar euros? Je kan het ook echt lang genoeg voor je schoolwerk houden en dan teruggeven, wat echt ideaal is want ik zou geen plaats hebben hier om al die boeken te bewaren.

    3) serieeees! ik bingewatch echt altijd een serie. Dus een serie een week mogen lenen is voor mij echt ideaal + films ook


    A to the Z

    Oneens ik ga lekker niks betalen
    Maar ik zit mét een vraag in me hoofd
    moet je dan ook betalen voor die op school


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Het uitlenen van boeken en films etc. is vrij overbodig aan het raken, aangezien we met de technologie alle informatie ook online kunnen vinden. In dat opzicht raakt een bibliotheek wel langzaam overbodig als centrum van kennis, omdat kennis voor iedereen veel toegankelijker is. Ditzelfde zie je ook gebeuren met musea, die net als bibliotheken ook hele andere functies krijgen en nieuwe taken op zich hebben genomen die helemaal niet overbodig zijn. Bibliotheken zijn zelden plekken waar je enkel spullen kunt lenen en terugbrengen.
    De kennisgevende functie van bibliotheken is dus vrij overbodig en om die reden zouden bibliotheken niet hoeven blijven te bestaan. Meestal kom je er namelijk omdat je al weet welke boeken je wilt lenen. Het is echter ook mogelijk om dáár ter plekke te studeren: bibliotheken worden ontmoetingsplekken waar cultuur wordt geprobeerd te behouden en om die reden vind ik dat bibliotheken zeker moeten blijven bestaan. In ieder geval voorlopig. Uiteindelijk evolueren dat soort instellingen vanzelf wel mee met de samenleving, geforceerd of niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    oneens.
    Maar ik vind wel dat papieren boeken schade aan de natuur brengen, maar wat tegenwoordig niet?
    Dat moet geen reden zijn om alle biebs te sluiten.


    Never forget who you are and where you come from

    Nope, nope, nope.


    Inspiration can hit you any time

    Helemaal mee oneens


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Omg neeeeee!! Gewoon NEE!!! Bibliotheken zijn gewoon geweldig! Niet alleen omdat ik niet elk boek kan kopen dat ik wil, maar gewoon alleen al het zien van zo veel boeken bij elkaar (H)😍😍


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Nee vind ik niet. In een bibliotheek geven ze maar 1 keer geld uit aan een boek, die de rest van(in mijn geval)Rotterdam kan lezen. Als iedereen datzelfde boek moet kopen zijn we allemaal veel geld kwijt. Verder vind ik dat een bibliotheek bij een stad hoort, in een bieb hangt vaak een gezellige en losse sfeer. Vaak kom je er kenissen tegen. In de Romeinse tijd hadden ze badhuizen, die gedeeltelijk gebruikt werden als ontmoetings- en herenigingsplek, bij een bibliotheek is dat denk ik ook zo.

    fransje schreef:
    Nee vind ik niet. In een bibliotheek geven ze maar 1 keer geld uit aan een boek, die de rest van(in mijn geval)Rotterdam kan lezen. Als iedereen datzelfde boek moet kopen zijn we allemaal veel geld kwijt. Verder vind ik dat een bibliotheek bij een stad hoort, in een bieb hangt vaak een gezellige en losse sfeer. Vaak kom je er kenissen tegen. In de Romeinse tijd hadden ze badhuizen, die gedeeltelijk gebruikt werden als ontmoetings- en herenigingsplek, bij een bibliotheek is dat denk ik ook zo.

    Reageer als je het met me eens bent.

    FaithofBlood schreef:
    oneens.
    Maar ik vind wel dat papieren boeken schade aan de natuur brengen, maar wat tegenwoordig niet?
    Dat moet geen reden zijn om alle biebs te sluiten.

    Ja dat vind ik ook! Maar als iedereen alle boeken die in de bieb Te lenen zijn zelf moet kopen, dan zijn we veel meer geld kwijt.