• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.


    [ bericht aangepast op 9 maart 2017 - 20:52 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Dragonneau schreef:
    (...)
    Dat vind ik zelf ook vrij moeilijk, maar ik geloof dat je jet ingeveer zo kon weten:
    Als je bij nevenschikkelijke zinnen het voegwoord weglaat, blijven er twee correcte zinnen over. Als je bij onderschikkelijke zinnen het voegwoord weglaat, houd je geen twee correcte zinnen over.
    Voorbeeld:
    Ik wil dansen en zij wil gaan zwemmen. -> Je laat 'en' weg, er blijven nog twee correcte zinnen over.
    Ik wil niet gaan zwemmen omdat het koud is -> Als je 'omdat' weghaalt, is de tweede zin niet meer correct.

    Is het nu duidelijk? Sorry, ik ben slecht in uitleggen (bloos)

    Aaah thnx. Ja hoor heel erg duidelijk. Heel erg bedankt 😊


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    ^Famke, no prob! c; Vaak helpt googelen hier ook wel bij, ik moest het stiekem ook nog even snel opzoeken voor een duidelijke uitleg en ik studeer Nederlands oeps.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    why do i smell like you


    i put the fun in funeral

    Prongsie schreef:
    ^Famke, no prob! c; Vaak helpt googelen hier ook wel bij, ik moest het stiekem ook nog even snel opzoeken voor een duidelijke uitleg en ik studeer Nederlands oeps.

    Jaa inderdaad, maar deze is echt lastig. Ik heb morgen over grammatica zinsdelen en woordsoorten een toets, en ik ben wel heel goed in Nederlands, alleen op bepaalde onderdelen niet. Like na drie jaar heb ik nog steeds struggles met bedrijvende en lijdende vorm. Mijn docent is heel erg oud en praat op een toon, haha zo wordt het er niet makkelijker op.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    (...)
    Jaa inderdaad, maar deze is echt lastig. Ik heb morgen over grammatica zinsdelen en woordsoorten een toets, en ik ben wel heel goed in Nederlands, alleen op bepaalde onderdelen niet. Like na drie jaar heb ik nog steeds struggles met bedrijvende en lijdende vorm. Mijn docent is heel erg oud en praat op een toon, haha zo wordt het er niet makkelijker op.


    Ik moet toegeven dat ik überhaupt nog nooit van de bedrijvende en lijdende vorm heb gehoord. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik heb een potje muntjes 4 minuten geleden gevonden en hij is nu al half leeg en mijn mond smaakt maar de ijzige poorten naar de hel.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Prongsie schreef:
    (...)

    Ik moet toegeven dat ik überhaupt nog nooit van de bedrijvende en lijdende vorm heb gehoord. :')

    Oh echt niet? Lucky you, het is hell. Het is zeg maar 'spelen' met het lijdend voorwerp door de zin in twee verschillende vormen te doen. Aaaaah lekker vaag. Waarschijnlijk moet je het nog aan kinderen (like me) gaan uitleggen als je docent bent, ahahahahahah :Y)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    (...)
    Oh echt niet? Lucky you, het is hell. Het is zeg maar 'spelen' met het lijdend voorwerp door de zin in twee verschillende vormen te doen. Aaaaah lekker vaag. Waarschijnlijk moet je het nog aan kinderen (like me) gaan uitleggen als je docent bent, ahahahahahah :Y)


    Nee. :'D Ik heb het even gegoogeld en het eerste wat in me opkomt, is de actieve en passieve vorm in een zin, maar ik geloof niet dat dat hetzelfde is, lol. :'D Ik wil inderdaad wel het onderwijs in, he he.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Prongsie schreef:
    (...)

    Nee. :'D Ik heb het even gegoogeld en het eerste wat in me opkomt, is de actieve en passieve vorm in een zin, maar ik geloof niet dat dat hetzelfde is, lol. :'D Ik wil inderdaad wel het onderwijs in, he he.

    Ja, dat is hetzelfde dacht ik? Alleen andere benoeming ah idk. Ik zat altijd te twijfelen tussen, engels, duits of Nederlands studeren hahahaha. Ik heb nog twee jaartjes ^^


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    (...)
    Ja, dat is hetzelfde dacht ik? Alleen andere benoeming ah idk. Ik zat altijd te twijfelen tussen, engels, duits of Nederlands studeren hahahaha. Ik heb nog twee jaartjes ^^


    Oh, wel? Dus zeg maar het verschil tussen de zinnen Ik leg deze grammatica uit en Deze grammatica wordt uitgelegd [door mij]? Didn't know, lol.
    Oeh, allemaal leuk. c: Nederlands is het leukst, though. :Y)

    [ bericht aangepast op 9 maart 2017 - 21:27 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dat viel tegen. :/


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Prongsie schreef:
    (...)

    Oh, wel? Dus zeg maar het verschil tussen de zinnen Ik leg deze grammatica uit en Deze grammatica wordt uitgelegd [door mij]? Didn't know, lol.
    Oeh, allemaal leuk. c: Nederlands is het leukst, though. :Y)

    De een heeft een werkwoord, en de ander heeft twee werkwoorden. Het heeft bepaalde namen, zoals in het engels past simple of zo en in het Nederlands weet ik dat niet.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    doggo schreef:
    (...)
    De een heeft een werkwoord, en de ander heeft twee werkwoorden. Het heeft bepaalde namen, zoals in het engels past simple of zo en in het Nederlands weet ik dat niet.


    Nice. c: Ik ken het als actieve/passieve vorm, he he. Bij de passieve vorm wordt het lijdend voorwerp het onderwerp en is de hier 'door mij' optioneel. En zo. :'D

    // Ik vind het fijn dat je een vriend hebt maar ugh, I feel jealous and I don't want to feel like this because you are happy but I feel like I'm losing you.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Yagouaroundi schreef:
    (...)
    Whaha, dat is lekker easy. I like it. Maar dan moet ik alsnog iets hebben waarover de pva gaat. Ik denk dat ik maar eentje maak voor beweging. Dat ik aan het eind van de maand elke dag naar buiten ga voor minstens 10 minuten.


    Elke dag voor 10 minuten naar buiten lijkt me sowieso wel een mooie, tenzij het afschuwelijk koud is.

    // Ik hoop echt dat ze niet tot half 5 vannacht doorgaan en morgen gewoon op school komen. Alleen is er niks aan.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik zit weer terug in mijn All Time Low/Paramore/We Are The In Crowd/Tonight Alive/PVRIS etc music fase help.


    — Inner peace, it's hard to find. —