• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Great Lake • Maia & Alex • Outfit •

    ’'Dus, wie van jullie heeft mij het meest gemist?’' Voordat ik me kon omdraaien, voel ik hoe zijn armen Maia en ik samenpersen en een luide lach rolde over mijn lippen. Voor even vergeet ik al mijn zorgen en laat mezelf van het moment genieten. Alles lijkt perfect voor een seconde, maar dan word ik weer de realiteit ingezogen. Veel van het gesprek krijg ik niet mee, maar blijf wel naar hen kijken en doen alsof ik er mentaal bij ben.
          ‘'Misschien vrolijkt dit je wat op.’' hoor ik Alex opeens zeggen en hij overhandigt haar twee concerttickets. Imagine Dragons kaartjes. Ik glimlach automatisch en kijk ze allebei met een brede glimlach aan, licht geforceerd. Een licht briesje laat mijn haren door elkaar waaien en ik doe een wanhopige poging om alles in plaats te houden, wetende dat de wind het snel weer gaat verpesten. '‘En voor jou, miss Romanova…’' Ik kijk hem ietwat verbaasd aan en krijg dan een klein sieradendoosje in mijn handen gedrukt. ''Ik hoop dat jullie het leuk vinden,'' zegt hij voordat ik het doosje open doe. Mijn mond valt lichtjes open als ik de ring zie en pak het ding voorzichtig op. Mijn tanden zet ik onwetend in mijn lip terwijl ik het stukje sieraad bekijk in het zonlicht. Ik lach zachtjes en kijk de blonde jongen weer aan.
          ”Waar haal je het geld vandaan gek?” vraagt Maia. “Kom hier,” zei ze, waarna ze hem in een knuffel trok. “Je bent gestoord, maar ik ben erg blij met de tickets.” Ik bekijk de twee glimlachend als ze knuffelen, maar hop nogal gênant van mijn ene been naar het andere. Gênant. Ik ga hoogstwaarschijnlijk met hun neef trouwen. Helemaal niet gênant en dat terwijl iedereen om me heen zegt dat Alex me leuk vindt.
          ''Je bent een idioot, wist je dat?'' vraag ik hem en schuif de ring op mijn vinger. Ik strek mijn arm uit en bekijk het weer. Het is prachtig, maar het voelt raar. Het voelt raar omdat iedereen zegt dat hij me leuk vindt en ik dat niet kan geloven. Het lijkt wel een grap. ''En, hoe was Durmstrang?'' vraag ik en kijk hem met een lichte glimlach aan. ''Hoe waren de meiden daar?'' Ik kijk hem grijnzend aan en vouw mijn armen over elkaar. ''Astrid, toch? Jammer dat ze niet mee is gekomen.'' Gênant dit.


    ''This is dedicated to our unsung heroes.''

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 13:32 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • her room • Dorian •

    "Zo werkt het niet, Do," ik haal diep adem, "zo werk ik niet. Misschien is dat egoïstisch, maar ik kan niet een onschuldig wezen vermoorden.. Deze baby heeft hier niet voor gekozen."
    De jongen staat voor het raam en ik kan zijn pijn bijna op me af voelen komen. Het werkt als een soort schild, waardoor ik niet op hem af durf te stappen. Ik ben niet bang voor hem, ik ben bang voor zijn afwijzing. Want ik weet dat dat komt, de kans is zeer aanwezig.
    "Ik kan je niet dwingen om ook maar iets voor mij, voor ons te beteken.." mijn stem slaat lichtelijk over, maar vreemd genoeg voel ik me ergens diep vanbinnen kalm. Ik heb mijn keuze gemaakt en ik denk niet dat ik daar nog vanaf te brengen ben. Er moet wel een wonder gebeuren, wil ik van gedachten veranderen. "En ik kan je niet dwingen om van dit kind te houden. Maar het is wel een deel van je, Dorian. En ik hou van jou, en daardoor van deze baby. Dat kan niet veranderen."
    Er groeit nu eenmaal een leven in me - hoe pril dan ook - en des te meer ik er over nadenk, des te meer er een liefdesgevoel ontstaat voor het kleine wezen. Misschien heeft het wel Dorian's haar, of zijn ogen. Oh, hopelijk zijn ogen, en niet de mijne. Hopelijk wel mijn longen - mijn gezondheid. Kleine handjes, kleine voetjes, een kleine glimlach.
    "Misschien is je liefde voor mij genoeg om ook om je baby-" de eerste keer dat ik een bezittelijk voornaamwoord gebruik. Jouw baby. Niet deze baby, dit kind. Jouw kind, mijn kind, ons kind. "te gaan geven. En zo niet.. dan respecteer ik dat. Ik weet dat je veel zou riskeren.. Je ouders, je toekomst. Maar onze baby verdient ook een toekomst, Dorian."


    papa don't preach, i'm in trouble deep


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Quidditch stands • Severus, Roy, Mary, James
    Ik gniffel kort wanneer Mary protesterend kreunt, maar ze knuffelt me wel terug, dus ik ga ervan uit dat het met de pijn wel meevalt. Wat ze me waarschijnlijk minder in dank afneemt, is de milde dwang waarmee ik haar nu met Roy laat praten, maar ik ben ervan overtuigd dat dit straks wel goed zal komen. De brief die de jongen heeft geschreven is lief en komt recht uit zijn hart en ik vermoed dat mijn vriendin hier wel begrip voor op zal kunnen brengen — als Roy het tenminste niet alsnog verpest.
          Een tweede persoon die ik pijn bezorg met mijn enthousiaste geknuffel is James, maar het volgende moment voel ik hoe hij zijn armen stevig om mijn lichaam heen slaat en ik glimlach kleintjes, beseffend dat dit zo slecht nog niet voelt. Hij weet het echter te verpesten door te vragen of hij ook nog een 'echte kus' krijgt en ik geef hem met mijn hand een zachte tik tegen zijn wang, waarna ik me bevrijd uit de omhelzing. "Een klap voor je hoofd kun je krijgen," brom ik, al siert een kleine glimlach mijn gezicht. Deze verandert in een ongelovig lachje wanneer James me ervan probeert te overtuigen om alsnog met hem naar het prom te gaan en ik schud mijn hoofd.
          "Merlin James, ik vind het heel fijn om te horen dat je zoveel om je eigen date geeft," mompel ik sarcastisch, "maar ik dump de mijne niet enkel om het feit dat jij zo nodig je imponerende dansskills wil laten zien. Daarnaast ga je al met Adalae en — nou ja, dat is een behoorlijk... knappe date en ik ben ervan overtuigd dat ze maar al te graag je dansskills wil bewonderen." Ik pers mijn lippen even op elkaar, waarbij ik over mijn eigen woorden nadenk. "Maar weet je wat?" verzucht ik dan. "Als jij Theo de moed in kunt praten om Gwen als date te strikken, dan zal ik met jou naar het prom gaan." Een belofte waarvan ik niet verwacht dat ik hem na zal hoeven komen. De arme jongen is zo bang om het bij mijn roodharige vriendin te verpesten dat hij niet eens op haar af durft te stappen.
          "Als je überhaupt nog op het prom belandt." Ik wijs naar zijn been. "Je moet Pomfrey daar even naar laten kijken." Zachtjes wurm ik mezelf onder zijn arm, zodat hij tijdens het lopen niet telkens zijn volledige gewicht op zijn zere been zal hoeven te zetten. Ik weet dat ik heb afgesproken met de fugs, maar ik ben er zeker van dat ze wel even kunnen wachten — ongetwijfeld al helemaal als ze horen de reden een zekere James Potter is.
          "Heb je eigenlijk nog... berichtjes gehad?" vraag ik James zachtjes. Ik weet dat hij evengoed berichtjes binnen kreeg van een anoniem persoon en hoewel ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk niet meer dan een zieke grap is, merk ik dat het nog voldoende door mijn hoofd spookt om de vraag te stellen.


    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 16:33 ]


    She's imperfect but she tries

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Nova

    'Doe dat maar...' zegt ze. Ik speel een beetje met haar vingers en zucht diep. Alles voelt nu als zoveel moeite en mijn hele lichaam voelt zwaar aan. 'En... Isla zei dat wij maar moesten gaan, dat zij voor jou zou betalen. Ik heb gezegd dat dat nergens voor nodig was, dat we vast wel met z'n allen kunnen... maar ik weet niet of jullie dat willen.'
          'Ik wil wel met Isla,' fluister ik, 'maar ik wil niet dat iemand voor mij betaald, dat regel ik zelf wel. Ik ga wel werken.' Ik sluit mijn ogen even kort en kruip wat dichter tegen mijn vriendin aan. In mijn zak trilt mijn mobiel, maar ik negeer die voor nu. Ik ben bang dat de berichtjes die ik krijg nog meer beschuldigingen bevatten. Ik verdien ze na wat ik gezegd heb, maar ik ben net rustig en dat wil ik zo houden.
          'Wil je naar de ziekenboeg? Pomfrey lapt je snel op, dat weet je...' zegt Nova. Even twijfel ik, maar dan knik ik langzaam. 'Gaat het?' Mijn mobiel trilt opnieuw. 'Wat wil je doen?'
          'Laten we maar naar Pomfrey gaan,' mompel ik. 'Maar... alleen voor de bludgers,' fluister ik zachtjes. Ik haal mijn mobiel tevoorschijn. Mijn hart zinkt. Het is Maia. Met trillende handen open ik het berichtje waarin ze zegt dat iemand blijkbaar een brief naar mijn ouders gestuurd heeft. Mijn gezicht trekt wit weg. Een brief over Nova en mij. Mijn ouders weten niks van Nova en ze zijn onder de indruk dat ze me aan het genezen zijn door me naar de psycholoog te sturen die me behandeld. Ik kijk Nova angstig aan. De paniek is weer terug met de kracht van een orkaan. Ik sla mijn armen om me heen. Als ze dit lezen en ik naar huis ga, dan gaat alles mis. Ik kan een ruzie verwachten zodra ik ze zie en dan ga ik al helemaal niet meer naar Luke en Nova mogen, of naar buiten. Ik probeer overeind te komen, maar mijn lichaam begeeft het en ik zak in elkaar als een lappenpop terwijl ik naar adem hap en de paniek probeer te onderdrukken. Een zachte kreun van pijn verlaat mijn lippen en een paar tranen biggelen over mijn wangen heen.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Daddy Dorian "Dora" Arcelin Kasai

    I had to add this.


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Dorm • Fae and his baby

    'Zo werkt het niet, Do,' hoor ik haar zeggen, 'zo werk ik niet. Misschien is dat egoïstisch, maar ik kan niet een onschuldig wezen vermoorden.. Deze baby heeft hier niet voor gekozen.' Ik weet dat ze zo werkt en ik weet dat het ding leeft, maar wat moet ik dan? Ik wil geen vader worden. Ik kan geen vader worden. 'Ik kan je niet dwingen om ook maar iets voor mij, voor ons te beteken.. En ik kan je niet dwingen om van dit kind te houden. Maar het is wel een deel van je, Dorian. En ik hou van jou, en daardoor van deze baby. Dat kan niet veranderen.' Ik bijt mijn lip. Mijn baby. Mijn kind zit in haar buik. Ik kan het bijna niet beseffen. Ik durf er niet bij stil te staan, want wat nou als ik dan de beslissing niet meer kan maken? Een klein baby. Een jongetje of een meisje. Een nieuw leven zit in haar buik. Kan ik haar überhaupt wel vragen om dat weg te geven? Nee. 'Misschien is je liefde voor mij genoeg om ook om je baby te gaan geven. En zo niet.. dan respecteer ik dat. Ik weet dat je veel zou riskeren.. Je ouders, je toekomst. Maar onze baby verdient ook een toekomst, Dorian.' Ik slik en duw me langzaam weg van het raam. Ik draai me naar haar om en voor de eerste keer kijk ik haar aan.
          'I-Ik...' Mijn ogen gaan automatisch naar haar buik, alsof ik daar al iets zal kunnen zien. Is ze nu al wat dikker? Of is dat gewoon mijn fantasie. 'W-Wat nou als we... als we het... nee, als ik bij je blijf d-dan...' Ik haal diep adem. Dit is het moment om de beslissing te maken. 'N-Niemand mag weten dat we een kind hebben,' mompel ik, 'want mijn ouders vermoorden het dan... en jou. Dat kan ik niet hebben. Ik w-weet nog niet hoe we het op kunnen lossen, maar...' ik val even stil en loop dan naar haar toe. Voorzichtig pak ik haar hand. Ik weet niet of dit de juiste keuze is, maar ik weet wel dat ik haar niet zomaar kan laten gaan. 'Ik... blijf bij je en dan help ik je om mini Forian,' ik slik, 'o-op te voeden. M-Misschien moeten we iedereen vertellen d-dat we uit elkaar zijn, om ervoor te zorgen dat jij veilig blijft en...' ik wijs kort naar haar buik, 'o-ons kind.'


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 17:06 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • UNDER THE TRIBUNES • ROZA

    'Ik wil wel met Isla, maar ik wil niet dat iemand voor mij betaalt, dat regel ik zelf wel. Ik ga wel werken. Laten we maar naar Pomfrey gaan, maar... alleen voor de bludgers.' Ik kijk naar mijn vriendin en glimlach kort waarna ik instemmend knik. Ze haalt eerst haar telefoon tevoorschijn en ik doe hetzelfde. Mijn hart zakt tot in mijn tenen als ik zie wat Maia dit keer geflikt heeft en naast me raakt Roza meteen in blinde paniek. Ik kijk naar haar en ik leg mijn telefoon weg waarna ik me over de brunette ontferm.
          'Roza, rustig,' zeg ik meteen maar ik zie nu al dat het totaal niet werkt. Ik slik moeilijk en vervloek Maia vanbinnen. Moet ze per se alles zo gruwelijk verpesten? Ze is al niet populair en ze maakt het echt niet beter nu. Zeker niet voor mij, want godverdomme, ik háát haar. Ik zou haar wat aan willen doen zodat ze eindelijk inziet wat ze aanricht, maar dat heeft bij haar waarschijnlijk echt geen zin. Ze is zo oblivious en ze houdt dat onschuldige masker nog op ook. Verdomme. 'Roza...' zeg ik zachtjes als ze wil opstaan en ik sla mijn armen meteen om haar heen. Het doet misschien pijn, maar het is beter dat ze met haar hoofd te pletter slaat op de stenen die onder ons liggen. 'Negeer haar, ze is het niet waard... dat heb ik ook gemerkt. We gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze terugneemt wat ze heeft gezegd en dat je ouders het niet te weten komen...' Haar normaal wat getinte gezicht is wit weggetrokken en ik leg mijn handen tegen haar wangen als ik zorg dat ze niet omvalt en ik wil dat ze me aankijkt. 'Rustig... ademhalen...' zeg ik. Dit werkt totaal niet mee. Ze was even gekalmeerd en nu rinkelen alle bellen weer waardoor ze wederom lijkt te gaan hyperventileren. Godverdomme, ik kan het wel blijven herhalen... 'Taia...' fluister ik zachtjes en in een poging haar af te leiden, druk ik mijn lippen op die van haar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • QUIDDITCH FIELD • LILY

    Ik krijg een tik tegen mijn wang en ik grinnik als ze me loslaat. Ik vind het jammer, maar kan haar moeilijk dwingen me vast te houden. Ik leun toch wel een klein beetje op haar omdat mijn been daadwerkelijk veel pijn doet en ik straks echt maar even naar de ziekenboeg moet gaat.
          'Merlin, James, ik vind het heel fijn om te horen dat je zoveel om je eigen date geeft, maar ik dump de mijne niet enkele om het feit dat jij zo nodig je imponerende dansskills wil laten zien. Daarnaast ga je al met Adalae en — nou ja, dat is een behoorlijk... knappe date en ik ben ervan overtuigd dat ze maar al te graag je dansskills wil bewonderen.' Ik kijk haar aan en houd mijn hoofd schuin. Ik heb geen idee of Ada een groot fan van Quidditch is, maar zojuist hebben we wel haar team verslagen en ik weet niet of ze daar heel blij mee is. Daarbij komt nog dat ik niet gevraagd heb om Ada als mijn date. Dat ze niet samen ging met Celebran, viel me nogal tegen. Ze zegt tegen me dat als ik Theo kan strikken met Gwen te gaan, ze mijn date zou zijn. Ik grijns breed.
          'Challenge accepted,' zeg ik, met mijn beste impressie van Barney Stinson uit How I met your mother. Wat? Ik kijk af en toe wel Muggle stuff. Ik zal Theo overtuigen zijn gestotter achterwege te laten en Gwen gewoon te vragen.
          Lily ondersteunt me en we lopen het veld af waarna ik even lach en mijn arm om haar heen sla. Ja, mijn been doet nogal veel zeer, maar ik neem het op de koop toe, zeg maar. Het is prettig dat zij me erbij helpt. Als antwoord op haar vraag schud ik mijn hoofd.
          'Niet meer na die laatste paar,' antwoord ik dan en ik zucht. 'Het is vast een domme grap, ik gok dat de Slytherins erachter zitten. Ze kunnen het niet hebben dat wij de Cup hebben gewonnen, natuurlijk.' Ik grijns breed naar Lily en ik leg mijn arm om haar middel heen. Ik hink achter haar aan en verbijt enkele kreten van pijn als ik op mijn slechte been leun en het echt heel, heel veel zeer doet. 'Gelukkig ben je op me op te vangen,' plaag ik om het gesprek een luchtigere kant op te sturen en ik kijk haar aan. Ik zal Theo overtuigen en ik zal Lily meenemen als mijn date. Ooit moet het zover komen dat ze haar gevoelens accepteert. De kus die we op Valentijnsdag deelden zei genoeg. Ze kuste me uit zichzelf de tweede keer. En ik zal het niet vergeten, echt niet. 'We zijn nu alleen... kan er echt geen kusje vanaf?' vraag ik met mijn liefste stem en smekende ogen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Hospital Wing – Lana – Year 6

    Lana sloeg haar armen stevig om Marlene heen en trok haar overeind. “We gaan nu naar madam Pomfrey,” zei ze kordaat, duidelijk geen tegenspraak duldend. Marlene kreunde wat, dat moest dienen als instemming. Met een simpele beweging van haar wand toverde ze een emmer tevoorschijn en ze gaf die aan haar. “Je ziet nogal groen.” Een zwak glimlachje verscheen er op Marlene’s gezicht.
          Lana trok haar mee uit de Common Room en begon haar in de richting van de ziekenzaal te loodsen. Marlene zag dat ze af en toe een blik op haar wierp, waarschijnlijk om te kijken of het nog ging met haar. ‘’Et ies van de chocolat, of niet?' vroeg ze zachtjes, waarop Marlene antwoordde met een knik. Zodra ze de Hospital Wing bereikte, duwde Lana haar lichaam tegen de deur aan om de deuren open te duwen, komt Madam Pomfrey al op het tweetal afgestormd.
          ”A-Alergische reactie,” pufde ze. Marlene werd met hulp van Lana en Madam Pomfrey op een van de dichtstbijzijnde bedden gelegd en ze sloot haar ogen even. “C-Chocolat,” pufte Lana er daarna nog uit, waarna ze op een stoel naast Marlene’s bed neerplofte. Marlene voelde korte plaatsvervangende schaamte, wat moest Madam Pomfrey wel niet denken? Precies hetzelfde geval als begin dit jaar.
          ”En bludgers,” mompelde Marly toen zachtjes. “Twee bludgers.. L-Lana ook,” mompelde ze toen bijna onhoorbaar, waarna ze de emmer vastgreep en haar maaginhoud erin uitspuugde. Wel aan de andere kant van het bed zodat Lana het niet specifiek hoefde te zien. Toen dat eenmaal voorbij was, zette ze de emmer even neer en draaide ze zich naar Lana. Ze pakte de hand van het meisje vast en kneep erin.
          ”Dankjewel,” fluisterde ze tegen haar, waarna ze wat zweet van haar voorhoofd afveegde. Ze kreeg een drankje van Madam Pomfrey in haar handen geduwd dat er niet heel smakelijk uitzag en Marlene keek er met een vies gezicht naar. Ze liet zich even achterover vallen op het bed en keek Lana aan.
          ”Ben je moe?” fluisterde ze.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 20:32 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • her room • Dorian •

    Hij blijft. Verrekt, het is me gelukt. Hij blijft.
    "Hoe wil je er voor zorgen dat niemand er achterkomt? Je weet dat ik binnen nu en een aantal maanden opzwel, he?" De opmerking komt er nog sarcastischer uit dan bedoeld, maar kom op zeg. Het is niet alsof niemand mag weten dat we stiekem getrouwd zijn of zo - dat valt nog geheim te houden. Maar een baby valt iets lastiger te verbergen.
    "Sorry, ik bedoel..," ik omhels hem, stevig en warm. Hij blijft echt, en het wordt vreselijk lastig, maar misschien ook wel geweldig. Of alleen maar lastig. Maar hij blijft in ieder geval. En ik ben in tijden niet zo opgelucht geweest. "Ik ben zo blij dat je er bent, Do.. Zonder jou zou het een stuk lastiger zijn."
    Mijn moeder heeft me alles verteld over haar zwangerschap, en van haar verhalen weet ik dat een mini-mensje in je dragen niet makkelijk is. Als mijn zwangerschap is zoals de hare heb ik geluk, en zelfs dan wordt het afzien.
    Ze was super slank - ik heb haar figuur - en zag er uit alsof ze een skippybal ingeslikt had. Misschien heb ik dat wel van haar - ik zou zweren dat er nu al een soort half-opgeblazen ballon te zien is, als je heel goed kijkt.
    Na de omhelzing vouw ik een hand over mijn buik, een soort beschermend moeder-instinct misschien wel. Jemig, Fae, hoor jezelf nou denken. Je weet net een uur dat je zwanger bent en je voelt je nu al een soort van beschermheilige over je zoontje. Of dochtertje. Waarom gaat mijn brein als eerste naar een jongen? Misschien omdat ik hoop dat de baby op Dorian lijkt.
    "En kunnen we de baby alsjeblieft niet 'mini-Forian' noemen? Zelfs Bob klinkt beter dan dat."



    papa don't preach, i'm in trouble deep


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Quidditch stands • Severus, Roy, Mary, James
    Een verbaasd lachje verlaat mijn keel wanneer ik een How I met your mother-referentie uit James' mond hoor komen. "James Potter, sinds wanneer ben jij verknocht geraakt aan muggle-series?" Ik heb mijn wenkbrauwen lichtjes opgetrokken en grinnik. "Het zal in ieder geval niet vanaf Bambi zijn, want daar heb je nul komma nul van meegekregen." Ik denk dat we allebei wel weten wat de reden is die hierachter schuilt, want James schroomt niet om me al dan niet indirect te herinneren aan Valentijnsdag, of meer in het bijzonder: wat er tussen ons gebeurd is op Valentijnsdag. We weten het allebei en waar James het als een uitgelezen kans ziet, probeer ik het vooral te negeren. Haast alsof de gedachte dat hij eigenlijk best wel knap en lief is vanzelf zal wegebben als ik hem een zomer lang niet meer hoef te zien. Het voelt alsof ik een lang stuk onder water aan het zwemmen ben en dat ik pas morgen, wanneer de treinreis achter de rug is, naar boven kan zwemmen om adem te halen.
          Ik besef dan ook direct dat een verwijzing naar Valentijnsdag me niet heel erg zal helpen om James buiten mijn opgetrokken muren te houden en ik vervolg dan ook snel mijn woorden: "Daarnaast wens ik je veel succes. Op het moment durft Theo nog niet eens te ademen in de buurt van Gwen." Ik schud mijn hoofd even. "Hij zei overigens dat jij en de jongens hem niet bepaald hielpen wat dat betreft. Help that poor boy out."
          Ik knik stilletjes wanneer James aangeeft geen berichtjes meer ontvangen te hebben — net zomin als ikzelf, en een kleine, gedempte gniffel verlaat mijn keel. "Quidditch is het antwoord op alles voor jou, hm?" We lijken allebei een poging te doen om het zwaardere onderwerp weg te wimpelen en ik lach zachtjes. "Daar zou ik maar niet zo gerust op zijn," mompel ik, wanneer hij plagerig meedeelt dat ik hem wel kan opvangen. "Merlin, wat ben jij een zwaargewicht. Met een beetje pech beland ik met een hernia naast je op de ziekenboeg." Terwijl ik deze woorden uitspreek, schuilt er echter een plagerige fonkeling in mijn groene ogen. Ik voel hoe zijn arm is afgegleden naar mijn middel, maar ik voel me niet geroepen om er iets aan te doen. Ergens voelt het zelfs wel vertrouwd, zelfs al probeer ik zijn puppy-ogen en lieve toon te weerstaan.
          "Ik zou bijna echt medelijden met je krijgen en de pijn weg kussen," vertrouw ik hem toe, "ware het niet dat je nog altijd genoeg praatjes hebt en dat de pijn dus wel mee zal vallen. Misschien kun je Pomfrey er wel van overtuigen om de pijn weg te kussen, met die puppy-ogen van je." Ik schud mijn hoofd en lach zachtjes. "Je bent een idioot, James," murmel ik zachtjes tegen hem, terwijl een glimlach mijn gezicht siert. "Een lieve, dat wel." Traag lopen we verder door de gangen, terwijl ik ervoor probeer te zorgen dat James zo min mogelijk gewicht op zijn gewonde been hoeft te zetten.
          "Heeft deze idioot nog wat leuks op de planning staan deze vakantie?" vraag ik hem dan, in een poging hem af te leiden van de pijn.



    She's imperfect but she tries

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "You tell me i'm wreck, you say that I'm a mess, how could you expect anything less?"
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Isla

    Nog steeds iets verward keek ik met een schuin hoofd naar de Quidditch match. Ik wist nog steeds niet goed wat ze nou precies aan het doen waren, ondanks de pogingen die mensen hadden gedaan om het goed uit te leggen. Ik wist dat de snitch gevangen moest worden en veel verder kwam ik al niet. Ik zuchtte zachtjes terwijl mijn gedachte afdwaalde naar wat er gebeurt was op valentijnsdag.

    Ada leek weg te gaan en Isla was op mij afgelopen. Ik dacht dat het voor de schoenen was, dat ze zo snel mogelijk wilde hebben
    ‘Oh, Frannie!’ had ze gegiecheld terwijl ze me een knuffel had gegeven. ‘Ik ben zo, zó blij voor je dat je een date hebt voor het feest. Je gaat het vast leuk hebben met Celeb. En ik wil je haar doen en mee een jurk uitzoeken. Misschien kan ik Ada vragen om aan hem te vragen welke kleuren en wat voor soort jurken hij leuk vindt, dan kunnen we daarop een jurk zoeken. Maar je bent gorgeous dus zelfs een gebruikte vuilniszak zal jij er fabulous uit zien.’
    Isla leek daarna lang te twijfelen voor ze haar mond weer opende. ‘Ehm, sorry alvast voor dit.’
    Ik fronsde. Sorry? Sorry voor wat. Ik had het kunnen zien aankomen. De manier waarom ze naar mijn lippen had gekeken, mij aan had gekeken en weer terug naar mijn lippen. Toch bleef ik verward staan terwijl ze haar lippen op de mijne drukte. Mijn hele lichaam leek even te verstenen en voor een seconde die voelde als een eeuwigheid vergat ik zelfs terug te zoenen. Of wilde ik dat wel überhaupt? Alsof instinct het overnam zoende ik terug, zachtjes, terwijl ik heel voorzichtig mijn hand op haar zij en wang neer legde. Zodra ik door had dat ik haar iets dichterbij trok duwde ik haar gelijk ook weer weg.
    "Ik denk dat dit betekend dat je je dare voltooid heb," fluisterde ik terwijl ik knipperend een stapje achteruit zette. Ik slikte moeilijk terwijl ik mijn schoenen uit mijn tas haalde en ze aan Iz gaf. "Emh, veel plezier op je date in ieder geval."


    Ik schrok op uit mijn gedachte door Nova die tegen mij praatte. 'Blijf je nog langer op Hogwarts?' vroeg Nova.
    Ik knikte langzaam. "Mijn moeder moet naar Europa voor werk, zei ze. Ik denk dat ze gewoon wil dat ik mijn zevende jaar hier ook kan doen."
    Ik had geen idee wat mijn moeder haar bedoelingen nou echt waren. Werk, een vriendin helpen, het boeide eigenlijk ook niet helemaal. Alles wat voor mij belangrijk was, was dat ze er vaag over deed.
    [tab[Na de match was Nova naar Roza gegaan, wat ik begreep. Ook gaf het mij ruimte om zo snel mogelijk naar Iz te gaan. Ik wachtte op haar net buiten de quiddtich pitch.
    ‘Hey.’ hoorde ik naast me. Ik keek glimlachend op naar Iz, maar Iz leek op het punt van huilen te staan. Ze had me op app al gevraagd of ze me een knuffel mocht geven en zonder aarzeling sloeg ik mijn armen om haar heen. Ik zei eerst niks en ik wilde er niet bot over zijn, maar als we de cupcakes op tijd af wilde hebben moesten we nu gaan lopen.
    "Kom, dan gaan we cupcakes bakken," zei ik terwijl ik haar hand vast pakte om haar mee te trekken naar de keuken. "Gewoon alleen maar gezellige gedachtes vanaf nu." Terwijl we naar de keuken liepen probeerde ik de stilte te vervangen door nutteloos gepraat over mijn jurk, die ik van Celeb had gekregen en over de opties voor mijn haar. Eenmaal bij de keuken probeerde ik mijn oprechtste glimlach. "Dus, wat maken we en hoe maken we het, chef?"



    [ bericht aangepast op 8 mei 2017 - 1:17 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    ALEXANDER "ALEX" BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || AT THE LAKE || MAIA&ADA bubbles&buttercup ||

    float like a butterfly,
    sting like a bee

    Hij geloofde Maia's antwoord over haar litteken niet helemaal, maar besloot het maar te laten gaan, voor nu. Er ging duidelijk iets niet helemaal goed bij haar. De Maia die hij kende voordat hij wegging, had nooit (okay misschien niet nooit) expres dingen gedaan die haar vrienden zouden kwetsen. Dat nam niet weg dat de dingen die ze gedaan had niet verschrikkelijk waren, hij wist dat ze dat wel waren, maar hij ergerde zich erg aan dat mensen het vreemd vonden dat hij Maia verdedigde. Ze was praktisch zijn zusje, for fuck's sake. Wat verwachtten ze? Dat hij haar gewoon voor de haaien zou gooien? Not gonna happen. Sterker nog, als Luke daadwerkelijk zijn oom en tante een brief zou sturen, vanuit Maia, dat Maia naar Durmstrang wilde, en zijn oom en tante geloofden dat, dan ging hij met haar mee. Als het hier al niet goed met haar ging, dan ging het daar al helemaal niet goed komen. Alex was in elk geval blij om te zien dat Maia was met de tickets.
          'Waar haal je het geld vandaan gek? Kom hier.' Alex glimlachte toen Maia hem in omhelzing trok. Dat ze nog blij werd van zulke dingetjes, was voor hem bewijs dat ze ergens nog wel de Maia die hij kende was. 'Je bent gestoord, maar ik ben erg blij met de tickets.'
          'Daar doe ik het voor, Bubbles.' Hij trok haar nog even stevig tegen zich aan, en liet haar pas weer los toen Ada begon te praten.
          'Je bent een idioot, wist je dat?' Hij keek toe hoe de brunette de ring om haar vinger schoof. Het stond haar goed, zoals hij gehoopt had.
          'Je weet dat idioten andere idioten aantrekken?' vroeg hij haar met een brede grijns. 'Ik hoop dat je de ring leuk vindt, anders kan ik het nog wel ruilen.' Hij bracht het nonchalant, maar was er eigenlijk wel onzeker over. Hij had een uur als een idioot in de winkel staan twijfelen.
          'En, hoe was Durmstrang? Hoe waren de meiden daar? Astrid, toch? Jammer dat ze niet mee is gekomen.' Ada had een grijns op haar gezicht, maar hijzelf kon er niet echt om lachen. Hij werd nog gek van al haar gepraat over Astrid. Alex zou haast denken dat Astrid Ada's vriendinnetje was geweest, en niet de zijne.
          'Ze is een leuk meisje, echt, maar niks voor een langere tijd.' Dat had hij Ada ook al meerdere malen via whatsapp laten weten, maar ze scheen het niet te geloven.
          Daarna was er wat gedoe op whatsapp over dates. Het was niet alsof hij niet met Ada wilde gaan, in tegendeel, maar hij had Gwen eerst gevraagd. Ja, wel omdat Ada bezet was, maar hij had Gwen niet voor niks ooit gedate en hij vond het niet erg gentelman-ish om ineens niet meer met haar te gaan. Hij had Gwen ook duidelijk gemaakt dat ze met iemand anders mocht gaan, als ze dat liever wilde, en ze zei dat ze graag met hem ging. Schijnbaar had James Ada gedumpt als een date, wat Alex persoonlijk een behoorlijke lul-streek vond, maar later ging Ada toch weer met hem schijnbaar. Hij volgde er niet veel meer.
          Alex trok Ada in zijn armen en bracht zijn lippen naar haar oor. 'Het is niet dat ik zozeer niet met je wil gaan, maar ik heb nou eenmaal Gwen gevraagd en ik wil haar niet zomaar laten vallen. Dat zou een naai streek zijn,' murmelde hij. 'Dus die dans die je wilde, daar ga je niet onderuit komen.' Hij liet Ada weer los, en focuste zijn aandacht op Maia. Hij maakte zich nog steeds zorgen om haar.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2017 - 8:44 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Nova

    'Roza, rustig,' hoor ik Nova zeggen, maar in mijn blinde paniek klinkt het in de verte. 'Roza...' zegt ze opnieuw en ze vangt me op zodra ik weer door mijn benen zak. Ze breekt mijn val, maar mijn lichaam doet nog steeds pijn door de beurse plekken. 'Negeer haar, ze is het niet waard... dat heb ik ook gemerkt. We gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze terugneemt wat ze heeft gezegd en dat je ouders het niet te weten komen...' Ze legt haar handen op mijn wangen en dwingt me om haar aan te kijken. We kunnen het niet verhelpen. Maia heeft de brief al gestuurd. Als mijn ouders erachter komen dat ik een vriendin heb, dan ben ik nooit meer welkom thuis. Waarom begrijpt Nova dat niet? Dit is een ramp. Ik kan net zo goed in het meer springen en mezelf verdrinken. 'Rustig... ademhalen...' zegt ze, terwijl ik nog steeds naar adem hap, bijna als een vis op het droge. Tranen van angst en paniek stromen ondertussen weer over mijn wangen en ik wil me los vechten uit haar grip. Ik kan niet ademen. Ik stik. 'Taia...' Ik voel zachte lippen op de mijne en voor een even wil ik haar wegduwen omdat het me een benauwd gevoel geef, maar langzaam leidt het me af van de paniek. Het warme gevoel wat ik altijd voel bij Nova keert in kleine maten terug. Langzaam maar zeker lukt het me om te kalmeren en voorzichtig kus ik haar terug. Na een tijdje trek ik me terug en kijk ik haar aan. Lichtelijk gegeneerd veeg ik de tranen onder mijn ogen vandaan. Ik laat mijn hoofd op haar schouder zakken en sluit mijn ogen.
          'Je mag nooit weg gaan,' fluister ik zachtjes. 'Ik heb je nodig.' Ik sla mijn armen voorzichtig om haar nek heen en kruip dichter tegen haar aan voor zover ik dat kan verdragen. 'A-Als mijn familie b-besluit me uit het huis te schoppen, w-wil jij dan... mag ik dan alsjeblieft naar jou komen o-of naar Luke of n-naar iemand anders? Zodat ik niet alleen b-ben dan. Ik wil gewoon n-niet alleen zijn.' Ik pruts een beetje met haar shirt en haal trillerig adem. 'S-Sorry... dat ik zo'n zooitje ben.'


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hospital Wing • Marlene • Outfit

    'En bludgers,' mompelt ze. 'Twee bludgers.. L-Lana ook,' mompelt Marlene voordat ze overgeeft in de emmer die tussen haar benen staat. Ik trek een vies gezicht en schud mijn hoofd terwijl ik zachtjes lach. Volgens mij is dit niet de eerste keer dat Marlene chocolade eet en er een allergische reactie van krijgt, maar ik zeg maar niks. 'Dankjewel,' zegt ze zachtjes en ik schenk haar een glimlach. Pomfrey geeft Marlene een drankje, waarschijnlijk om haar op te knappen en ik laat mijn hoofd op het bed rusten. 'Ben je moe?' fluistert ze.
          'Oui,' zeg ik zachtjes, 'van de Quidditch wedstrijd en alle drama en de bludgers. 'elaas moeten we nog de 'ele avond dansen en gezellig doen. Iek 'eb er wel zin in, maar nu wil iek eigenlijk liever slapen.' Ik zucht en haal mijn telefoon tevoorschijn. Een zachte lach verlaat mijn mond als ik het berichtje van Roy leest. 'Blijkbaar gaat Gilderoy slakken voor mij zoeken, zodat iek me thuis voel.' Ik snap niet wat iedereen zo vreselijk aan die jongen vindt. Ja, oké, hij is behoorlijk vol van zichzelf, maar dat heeft duidelijk zijn redenen. In het begin wilde ik hem eigenlijk vooral helpen om mezelf te verbeteren, wat ergens behoorlijk egoïstisch is, maar hij is niet zo erg als iedereen denkt. Hij is gewoon... wat lastig.
          'Ging jij nou met Castor naar 'et feest? Misschien kunnen jullie samen met mij en Caleb gaan, iek denk dat ze dat wel leuk zouden vinden?' zeg ik. 'We moeten misschien straks maar gewoon naar de dorm gaan, misschien kunnen wij elkaar 'elpen met de jurken en de rest van de dag besteden aan onszelf opmaken en zo.
    En vooral gewoon 'eel veel eten in het proces. Dat ies 'et beste van dingen samen doen met vriendinnen. Iek 'ou van eten,' mompel ik en ik onderdruk een gaap.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.