• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    Celebrity is as celebrity does.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - Quidditch pitch - Lily, Isla, Ada & Maia > Lily & Severus





    Isla kijkt mij nogal twijfelend aan, maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.
    'Ehm, Gryffindor heeft twee keer gescoord, dat is het zo'n beetje... En eh, Mary en nog wat anderen zijn geraakt door een Bludger,' zegt ze. Gelukkig, ze legt tenminste wel uit wat er gebeurd is. Bij Mary's naam krimp ik echter wel een beetje ineen, want ik weet niet. Ik wil eigenlijk niet aan haar denken, maar toch ook weer wel. Oh, wat is dit een lastige situatie.
    'Het komt wel goed, Roy,' zegt Lily dan. Oh, God. Het is dus aan me te zien hoe ik me voel. Dat maakt alles nog erger. Ik wil er niet vreselijk uit zien, want hoewel ik me zo voel, wil ik wel mooi en perfect blijven. Waarom is dat op dit moment zo lastig? Ik heb niets fout gedaan. Waaraan verdien ik deze karma?
    Dan ploft Ada naast ons neer en ik kijk haar met een lichte frons aan. Vooral als ze begint te praten.
    ''Goedemiddag,' mompelt ze, 'Hoe gaat het? Mooie laatste dag.. hé?' Oh.. ja echt geweldig. Ik heb nog nooit zo'n mooie laatste dag meegemaakt. Wie wil er nou niet zo'n mooie laatste dag. Het enige positieve hieraan was dat het morgen voorbij was. Dan hoef ik hier niet meer te zijn voor een paar maanden en daar heb ik echt veel zin in. Op de cruise naar Amerika. Mijn manuscript herschrijven en dan kijken hoe ver ik kom. Misschien zelfs wel inleveren. Ik besluit Ada's vraag dus maar gewoon te negeren. Ik heb geen zin om te praten op dit moment. Wat heel uniek is, want eigenlijk wil ik altijd mijn prachtige stem laten horen. Damn, Mary heeft me echt iets aangedaan en alles wat ik wil is dat het weer goed komt. Ik begin dus met het schrijven van een brief naar Mary, waar ik haar vraag om vergiffenis en uitleg hoe ik me voel. Gaat het helpen? Geen idee. Lily vindt de brief tenminste goed. Hoewel ik niet vaak onzeker ben over mijn schrijfwerk, had ik dit keer toch een second opinion nodig en Lily leek mij daarvoor een perfecte kandidaat.
    Vervolgens voegt Maia zich ook nog bij ons groepje, waardoor ik nu met vier meiden naar Quidditch aan het kijken ben. Alhoewel ik niet heel erg aan het opletten ben. Het enige dat ik weet is dat de Snitch nog niet gevangen is, want dat zal ik wel merken. Het is wel meteen duidelijk dat Lily geen zin heeft om samen met Maia Quidditch te gaan kijken, want vrij meteen staat ze op. Ik weet niet zo goed waarom. Ik vond Maia wel aardig. Ze geeft me nog een klop op mijn knie waardoor ik zwakjes naar haar glimlach en besluit vervolgens weer de wedstrijd te volgen. Hufflepuf heeft zo te zien ook eindelijk gescoord. Het is maar goed dat ik me vandaag in het rood gekleed heb, want Hufflepuf doet het niet echt fantastisch. Ik wil natuurlijk wel voor het winnende team zijn, want ik ben geen loser.
    Via de chat vraagt Lily om eten en omdat ik toch mijn hele tas vol eten heb gepropt, kan ik dat best met haar delen. Ik sta dus op en sla mijn armen om mezelf heen.
    'Hey, uhh, ik ga Lily wat eten brengen. Ik spreek jullie wel weer,' zeg ik en zonder ze een oogverblindende glimlach te geven zoals gewoonlijk, loop ik in de richting waar Lily net verdween. Met een hangend hoofd loop ik haar achterna en als ik haar eenmaak gevonden heb, pak ik zonder een begroeting een koekjestrommel uit mijn zak.
    'Alsjeblieft,' zeg ik zacht en ik duw de trommel in haar hand. Dan kijk ik op naar Severus, 'hey,' zeg ik tegen hem. Hij is een prima vent. Ik heb nooit problemen met hem gehad en hij is vriendelijk. Precies op dat moment klinkt er oorverdovend applaus en mijn blik vliegt naar het veld. Mary heeft de Snitch gevangen. Ik... ik ben echt trots op haar, alhoewel ik ook meteen zenuwachtig wordt. Straks moet ik haar die brief gaan voorlezen! Bij die gedachte merk ik dat mijn wangen bleek worden. Wat een rotgevoel is dit. Ik wil helemaal niet dat Mary mij niet wilt. Ik wil niet gehaat worden.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE QUIDDITCH STANDS || FRAN ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    pretend the guy in the pictures is cedric
    Toen Lily zei dat ze altijd welkom was bij haar thuis, haalde ze lichtelijk haar schouders op. Het was niet dat het bij haar thuis slecht was, het zou niet gewoon zo gezellig zijn als het eerst was. Enkele minuten later kwam Ada bij hen zitten, wat haast automatisch een glimlach op Isla’s gezicht liet verschijnen.
          ’Hoe gaat het? Mooie laatste dag… hé?’ Ada stak nogal awkward haar duimen op, wat haar zacht deed lachen. Haar vriendin was soms echt een beetje een sufkop.
          ’Een hele mooie dag.’ Isla trok Ada in een omhelzing. De mooie dag bleef niet erg lang mooi, want al snel kwam ze in een gesprek met Roza die verre van prettig was, terwijl ze anders altijd van hun gesprekken hield. You slime at his feet. Get over him. Attentionwhore. Are you that stupid? Get over yourself. Haar ogen vulden zichzelf al snel met tranen, en ondanks de warmte verborg ze haar gezicht in haar sjaal, en ontdeed ze haar blonde lokken van de knot, zodat die als een beschermend gordijn langs haar gezicht vielen. Ced is just a rebound. You probably imagine Cas while fucking Ced. Maybe we can ride Cas’ dick together. Cas would cheat on you. You’re dull. No wonder he broke up with you. De tranen stroomden nu als een waterval over haar gezicht en het liefst liep ze gelijk terug naar haar dorm, maar Jase en haar vriendinnen speelde en ze wilde hun steunen, al kreeg ze er niet veel van mee. Cas cheated on you with Marly. He would never date you either, tbh. . Er kwam al snel aan het licht dat het een leugen was, maar het deed er niet minder pijn om. Ze zag er vast uit als een grote idioot, zo huilend op de Quidditch stands. Ze kon het niet geloven dat Roza al die dingen tegen haar gezegd, dingen die ze haar in vertrouwen had verteld, waar ze onzeker over was. Het voelde alsof Roza haar meerdere keren in haar hart gestoken had. Isla kromp ineen. Ze wilde dat ze helemaal in een kon krimpen, want misschien zou ze dan wel verdwijnen. De grapjes die Marly maakte, maakten het niet veel beter. Wat als hij wel echt droomde over zoenen met Marly, terwijl hij nog met haar had. Hoewel ze eerst nog niet naar huis wilde, wilde ze nu niks liever dan gelijk naar huis gaan, en als dat mogelijk was, dan was de kans zo’n 95% procent dat ze het zou doen. De enige reden waarom ze het niet zou doen, was dat ze Ced niet in de steek wilde laten op het feest.
          Tegelijkertijd maakte zich zorgen om Roza, want het leek ook niet helemaal goed te gaan met haar, waardoor ze enkel een grotere emotionele wrak werd. Ze vond het nog steeds lastig te geloven dat Roza haar leuk vond, of dat ze daadwerkelijk seks hadden gehad. Dat zou ze zich toch herinneren? Nova leek het wel te geloven, en viel uit tegen haar, zonder het eerst maar aan haar te vragen. Al was Nova niet de enige die het zomaar geloofde, iedereen deed het. En al had ze wel echt… seks gehad met Roza, hoe had Nova er dan iets op te zeggen, of het recht om er boos op te worden? Het was dan lang gebeurd voordat Roza en zij ook maar bij elkaar kwamen… Om het nog erger te maken hadden ze Fran ook nog gekwetst. De laatste keer dat ze zich zo ontzettend rot had gevoeld, was toen Cas het had uitgemaakt. Isla wist niet goed wat ze allemaal nog moest denken. Het was te veel. Ze was zo in gedachten verzonken dat ze zich pas weer herinnerde dat ze bij een Quidditch wedstrijd was, toen een luid kabaal haar op deed schrikken. Verdwaasd keek ze met tranige ogen om zich heen. Schijnbaar was de wedstrijd al afgelopen. Ze had niet eens gemerkt dat Maia bij hen was komen zitten, en dat Roy en Lily weg waren gegaan. Ze veegde de tranen weg van haar wangen en was er vrij zeker van dat ze er uit zag als een pandabeer.
          Hoeveel Roza haar ook gekwetst had, ze gaf nog steeds om haar. Het liefst zocht ze haar op, maar dan zou Nova enkel bozer worden, en Luke ook. Ze wist niet eens of Roza haar wel wilde zien.
          ‘Ik eh, moet gaan,’ mompelde Isla afwezig. Een reactie van Ada en Maia wachtte ze niet af en terwijl ze zich het stadion uit haastte, wreef ze de laatste tranen weg.
          Een eindje buiten het stadion zag ze Fran staan. Met omlaag hangende schouders en haar ogen op de grond gericht, liep ze op haar af. Ze wist niet goed hoe ze haar moest begroetten. Normaal gaf ze Fran een knuffel. Alleen nu… Fran wilde het waarschijnlijk niet eens. ‘Hey.’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Great Lake • Maia • Outfit

    Ik lach zachtjes op hun reactie als ik eenmaal zit en glimlach meer als Isla mij omhelst. De Quidditchwedstrijd valt niet mee, bijna iedere speler wordt geraakt door een bludger en het ziet er niet meer zo vrolijk uit; voor zover een wedstrijd dat kan zijn, überhaupt. Ik heb mijn blik lang op de wedstrijd gefixeerd als ik een idee heb, dus ik pak mijn telefoon erbij en laat Celeb mijn plan weten. Helaas reageert hij er op eerste instantie niet al te positief op, maar na een paar pogingen lukt het me om hem – soort van – over te halen. Ik frons even; trouwen met Celeb als het echt nodig is? Duizend maal beter dan met iemand die ik voor geen meter ken.
          Ik zucht en merk nu pas dat Lily en Roy weg zijn gelopen en Maia hier nu ook zit. Wat een feest. Ik trek de mouwen van mijn leren jas nog verder naar beneden en blijf naar de wedstrijd staren terwijl ik het niet waarneem. Slytherin gaat toch niet meer winnen. Mijn telefoon begint te trillen en ik pak deze weer op, om een berichtje van Alex op mijn scherm te zien. Een lichte glimlach verschijnt op mijn gezicht, maar als snel verdwijnt. Hij lijkt de plan niet zo erg te waarderen en oppert zelfs om in Celebs plaats te gaan. Hierop lach ik hem enkel uit, de jongen kon wel goed grappen maken af en toe. Alex blijft zeggen dat het geen grapje is en ik blijf hem niet geloven, want even, wie wilt nou vrijwillig met me trouwen? Hij had Astrid op Durmstrang en met haar had hij het tot op zekere hoogte overleefd. Ik zucht zachtjes en speel wat met mijn mouwen. Het is geen grapje dat hij het wilde en hij is hier, op Hogwarts. Mijn hart stop even met kloppen en ik kijk nogal schichtig om me heen om te kijken of hij in de buurt is. Mijn mond hangt lichtjes open van verbazing en ik weet niet meer wat ik moet doen. Na een momentje getwijfeld te hebben, blijf ik toch zitten; ik heb het toch verpest. Ik ben een idioot. Een domme, idiote, idioot.
          Het is alsof mijn dag niet erger kan worden als Celeb me verteld dat hij diegene was die me had aangevallen. Ik val helemaal stil en mijn hoofd stroomt langzaam leeg. Natuurlijk, het moest per se Celeb zijn. Dit is ook het moment dat iedereen het stadion verlaat en ik als – waarschijnlijk – één van de enigen blijft zitten. Al snel sta ik toch op en voel een paar tranen over mijn wangen rollen, die ik snel weer wegveeg met mijn mouw. Alex oppert om me op te zoeken en ik weiger, omdat ik zelf naar het meer kan lopen. Toch blijft hij doordraven en dwingt me haast om buiten het stadion te wachten. Ik wurm me door alle mensen heen zonder pardon en wacht buiten. Opeens realiseer ik me dat ik Maia achter heb gelaten, dus ik loop weer naar binnen en pak Maia's arm vast als ik haar eenmaal zie.
          ''Sorry, noodgeval.'' zeg ik en loop met haar naar het meer toe


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 2 mei 2017 - 12:43 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • • ootd

    Het is fijn dat Dorcas gekomen is, want in mijn eentje zou ik mezelf veel te veel aan het opvreten zijn. Ik vergeef haar dus ook voor het feit dat ze suggereerde dat we bescherming hadden moeten gebruiken - ik ben niet achterlijk, Dorcas. Maar hey, bedankt voor de tip die zo'n zeven weken te laat gekomen zou zijn als ik niet op de hoogte was geweest van anticonceptie. Erg nuttig, zeker achteraf. Wrijf het er even in.
    "Ik heb er vier gedaan, Dorcas. En ze zijn allemaal positief - zes tot zeven weken zwanger, volgens twee testen." Ik haal diep adem om niet te gaan huilen en omhels Dorcas wat steviger. "Dankjewel.. dat je er bent."
    Ik laat me op mijn bed vallen en staar naar mijn telefoon. Dorian en ik zijn aan het kibbelen - je zou het bijna ruziën kunnen noemen. Ik wil gewoon dat hij opschiet, want elke seconde die ik langer moet wachten is ook een extra seconde om te overwegen om uit het raam te springen. Zo val ik niemand lastig met mijn.. onze fout.
    "Dorian komt zo.. en ik waardeer heel erg dat je gekomen bent, maar ik denk dat ik dit alleen moet doen." Ik ben angstig voor zijn reactie, dat wel, maar als Dorcas hier blijft is het al helemaal raar. Voor hem, vooral. Als je vriendin je vertel dat ze zwanger is wil je niet dat een van haar vriendinnen vanuit een hoekje meeluistert.
    Misschien dumpt hij me wel, en dan heb ik mijn vriendinnen wel nodig. Oh shit, moet ik Dorcas vragen te blijven?
    Nee. Als Dorian zo goed is als ik denk dat hij is, doet hij dat niet. We komen er samen wel uit.. toch?





    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Blake's dorm • Blake

    Ik beuk hard tegen Mary op en spring half op haar bezem terwijl ik haar compleet plat knuffel. 'WE HEBBEN GEWONNEN! JE BENT GEWELDIG MARY!' gil ik en ik bedek haar hele gezicht met kussen. Vervolgens daal ik neer op de grond en ren ik half gillend naar James. Ik spring op zijn rug en schreeuw en gil zo hard als ik kan terwijl de adrenaline door mijn lichaam raast. Mijn armen heb ik in de lucht gestoken en als ik weer op de grond sta begin ik enthousiast heen en weer te springen terwijl James de Quidditch Cup in zijn handen gedrukt krijgt. 'WE DID IT!' schreeuw ik en ik druk een natte kus op James' wang, waarna ik hem opnieuw knuffel. De rest van het team komt daarna. Ik geef iedereen een stevige knuffel en een extreem natte kus op hun wang. Lachend en gierend blijf ik heen en weer springen tot ik haast geen stem meer over heb. De Quidditch Cup is gi-gan-tisch. Ik heb hem al eerder gezien, maar het blijft me verbazen. Professor McGonagall komt ook het veld op gerend en geeft ieder van het team een enthousiaste hand. Ik zweer dat ze op het punt staat om James een knuffel te geven, maar ze doet het niet. Dus daarom doe ik het. 'McGogo!' schreeuw ik terwijl ik haar aanval met een knuffel en hetzelfde doe als wat ik bij mijn team heb gedaan. Ik druk een kus op haar wang, maar voordat ze me van school af kan sturen, laat ik haar los en ren ik weg. Ik lach hard en blijf mijn team genoten zoveel knuffels geven dat ik uiteindelijk weggeduwd wordt door Kathelaine met het bevel dat ik me om moet gaan kleden. Ik grijns.
          Als ik mijn stem bijna helemaal kwijt bent, besluit ik dat het maar eens tijd wordt om naar de kleedkamers te gaan. Ik kan het niet laten om hard mee te zingen met de muziek die ik opgezet heb op mijn mobiel en even enthousiast verlaat ik de kleedkamers. Ik ga Blake maar eens opzoeken om iets van mijn enthousiasme op haar over te brengen. Als dat mogelijk is. Huppelend ga ik op weg naar de Slytherin Common Rooms, want ik heb haar niet buiten gezien. Ik gooi de deur open en stap naar binnen, maar zo te zien is Blake in haar Dorm. Fluitenend huppel ik de trap op en als ik binnen kom, ren ik op haar af en trek ik haar in een stevige knuffel. 'Babyyyyy.' Ik grinnik en plaats een kus op haar wang. 'Ik ben zo blij dat jij mijn date bent. Alle andere mensen zijn shitheads.' Ik laat haar een beetje los, maar hou mijn handen op haar heupen. 'Hoe gaat het met je?' vraag ik en ik kijk haar wat bezorgt aan. Voorzichtig strijk ik een plukje haar uit haar gezicht. 'Kan ik iets voor je doen om je moed in te praten voordat je met Jason gaat praten? Alcohol misschien?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    CHLOE MALIETTE PORTER

    Vanaf het moment dat het spel begonnen was, had ik gelijk met mijn volle concentratie de snitch achterna proberen te gaan. Nou ja, proberen te gaan. Dat ding was - natuurlijk - meteen onzichtbaar, ik was hem meteen al uit het oog verloren. Met een schuin oog op Mary, om te zien of zij al iets op het spoor was, vloog ik rond, druk zoekend naar de snitch. Af en toe kwam er een ander persoon langs, maar wie of wat het was of wat er gebeurde, had ik geen benul van. Mijn volle concentratie was hier, we moesten immers winnen en Jase had me expliciet gevraagd mijn volle concentratie op de snitch te houden, alhoewel dat volgens mij überhaupt de taak van de seeker was. Wat had ik anders moeten doen? Ik was echt niet van plan opeens te gaan scoren of bludgers aan te kant te slaan. Beiden zou ik waarschijnlijk niet kunnen en dus hard falen. Het was maar beter dat ik me gewoon aan mijn seekertaken hield.
    Nou ja, ik moet wel eerlijk zijn. Als ik het over volle concentratie was, was het misschien niet de volle concentratie die ieder ander zou bedoelen, maar voor mij was dit begrip gewoon niet anders mogelijk. Vanavond zou een bijzondere avond worden. Nou ja, ik wist natuurlijk niet hoe Ollie erover dacht, maar ik vond het heel speciaal. Het was misschien raar om het af te spreken, of niet, ik weet het eigenlijk niet. Feit was in ieder geval dat we na prom onze eerste keer zouden gaan hebben. Je zou kunnen zeggen dat het misschien een beetje laat was, maar dat vond ik eigenlijk niet zo heel erg. Zo wisten we tenminste dat we elkaar echt leuk vonden en dat we geen overhaaste fouten zouden maken of hadden gemaakt. Dus ja, het was vrijwel onmogelijk om mijn "echte" volledige aandacht op het spel te houden, maar ik probeerde het zo goed mogelijk.
    De stand probeerde ik bij te houden door te luisteren naar het publiek, al kon ik dan niet horen wie er gescoord had, dus moest ik maar een beetje gokken. In ieder geval zouden we waarschijnlijk toch kunnen winnen als ik nu de snitch te pakken zou krijgen, dus maakte het allemaal ook niet zo heel veel uit.
    Na één keer duidelijk gejuich voor scoren - dat was toch echt wel anders dan gejuich voor andere dingen, leek het erop dat ik het kleine gele balletje eindelijk te pakken zou krijgen. Zo snel mogelijk als het zag, nog niet eens zeker wetend of ik het wel goed gezien had, ging ik erachter aan. Ik ging steeds harder, maar ook het tempo van de snitch versloomde niet en zo kwam het dat toen ik de snitch bijna had, deze opeens uit mijn vizier verdwenen uit. Ik kon wel janken, ik dacht echt dat ik de snitch nu bijna te pakken had. Ik wist dat hij nog niet heel ver kon zijn en keek dus zo goed mogelijk om me heen, maar het gele ding leek echt helemaal verdwenen te zijn.
    Voordat er een time/out ingeroepen werd door de captain van Gryffindor, hoorde ik voor een tweede keer gejuich. In de time-out kwam ik erachter dat de twee keren gescoord waren door Gryffindor, serieus? Ik had eigenlijk wel verwacht dat wij ook wel wat punten hadden, maar niet dus, teleurstellend. Dat betekende echter dus dat ik nog harder mijn best moest doen en dat was dus ook wat ik deed na de time-out. Er werd nog negen keer gescoord en ik had twee keer opnieuw de kans de snitch te pakken te krijgen, maar opnieuw verprutste ik deze en werd de snitch helaas gepakt door Mary, verdorie.
    Zo snel mogelijk verliet ik dan ook het veld, nadat de game afgelopen was. Op het moment had ik niet zoveel zin om te praten met wie dan ook. Het was immers mijn schuld dat we nu verloren hadden en ieder ander zou me of verwijten maken of nog schuldiger laten voelen. We hadden dit moeten winnen. Nu hadden we al helemaal geen kans om dit jaar te winnen. Jase zou gegarandeerd boos op me zijn. Ik had niet gedaan wat hij me gevraagd had. Nou, gelijk had hij. Ik had dat ding immers zelfs drie keer gezien én gemist. Shit.
    Ik pakte mijn tas zo snel mogelijk in en verliet de kleedkamer zo snel mogelijk. Ik ging naar mijn kamer en zou me daar opsluiten tot het tijd was om naar prom te gaan en- Ik voelde een hand om mijn arm en keek in een gezicht dat alle negatieve gedachten weg liet drijven en een glimlach op mijn gezicht toverde.


    hufflepuff | year 6 | muggleborn | Quidditch

    [ bericht aangepast op 2 mei 2017 - 21:24 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Common Room • Marlene • Outfit

    Een opgelucht gevoel overspoelt me als Mary de snitch vangt en we gewonnen hebben. We hebben de cup! Hoewel ik me nog steeds rot voel, kan ik het niet helpen maar te glimlachen. Ik land op de grond en laat het team me feliciteren en feliciteer met mild enthousiasme de rest. Ik zoek Caleb in de tribunes, maar kan hem niet vinden tussen alle mensen. Ik zucht zachtjes en als ik even later mijn mobiel tevoorschijn haal twijfel ik om hem een berichtje te sturen. Echter, voordat ik iets kan sturen heb ik al een berichtje van hem. Ik glimlach zwakjes en kleed me langzaam om in de kleedkamers. De knoop in mijn maag verdwijnt als Caleb aangeeft dat hij zich erover heen wil zetten en hoewel ik zijn get together met zijn vrienden niet wil verpesten, besluit ik toch even bij hem langs te gaan. Al is het maar enkel voor een knuffel. Ik stond al op het punt om in huilen uit te barsten en om eerlijk te zijn kan ik een knuffel nu wel gebruiken. Met mijn Quidditch spullen over mijn schouder en gehuld in een van Calebs oversized truien, loop ik de tribunes op naar waar hij zit. Als ik bovenaan kom en Castor zie bedenk ik me wat. Ik bijt mijn lip om een mysterieuze glimlach tegen te houden en loop op Caleb af. Ik sla mijn armen om hem heen en geef hem een korte knuffel. Waarschijnlijk kom ik nu over als een vervelend, kleverig vriendinnetje, maar ach, dat is dan maar even zo.
          'Dank je voor je vertrouwen in me,' mompel ik en ik druk kort een kus op zijn lippen, waarna ik overeind kom. 'Helaas weet ik niet of je vrienden me hierna nog gaan accepteren,' zeg ik en ik haal mijn wand tevoorschijn. Ik draai me om naar Castor en roep met een grijns: 'aguamenti!' Een spurt water komt uit mijn wand. 'GOTCHA!' schreeuw ik, voordat ik nog een kus op Calebs wang druk en naar beneden ren in de richting van het kasteel. Zachtjes lachend kom ik tot een halt voor de deuren en loop ik vervolgens in de richting van de Gryffindor Common Room. Marlene zit daar al en ik plof naast haar neer bij de haard.
          'Hey... Marlene,' zeg ik en ik bijt mijn lip. Ik heb het gesprek met haar een beetje gevolgd op whatsapp en het lijkt alsof er iets niet helemaal goed gaat. 'Ehm..
    is alles oké? Je klonk... boos via whatsapp. Is het iets tussen jou en Lily wat er aan de hand is?' Ik trek mijn benen op en steun mijn kin op mijn knie.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Alice Fortescue
    “She was chaos and beauty intertwined – a tornado of roses from divine.”



    De school was behoorlijk leeg, wat ook wel logisch was. Vandaag vond immers de laatste Quidditch wedstrijd van het jaar plaats. Persoonlijk had ik niet zoveel met Quidditch. Op zich vond ik het wel een lollige sport om zo nu en dan naar te kijken, maar een hardcore supporter was ik niet echt. Ik had om eerlijk te zijn ook geen idee welke teams er nu eigenlijk bestonden. Uiteraard kwam ik altijd kijken wanneer Ravenclaw speelde, maar gezien we sowieso niet meer die Cup zouden winnen, had ik niet meer de moeite genomen om te gaan kijken. Ik had wel hier en daar opgevangen dat het een spannende wedstrijd zou worden. Slytherin stond namelijk voor in het klassement, maar zowel Gryffindor als Hufflepuff maakten nog kans om te winnen. Voor zover ik wist waren de meesten van de fugs naar de wedstrijd gaan kijken, maar ik had daar helemaal niet zoveel zin in gehad – maakte mij dat nu een slechte vriendin? Vast wel.
    FRANK LOSERBOTTOM
    >> can you maybe like hurry up a bit, i'm waiting for you
    << ugh, fine
    >> good. I'll give you two minutes, i'll just keep your stuff if you're not on time
    << "my stuff"?
    >> your books, remember, smartass
    << ohh totally forgot
    >> wow this is a miracle. First time you admit you forgot something. Maybe you're human after all
    << oh stfu, maybe you should show a little more gratitude


    Ik rolde met mijn ogen en liep richitng de Ravenclaw Common Room. Beter bleef hij gewoon met zijn poten van mijn boeken af, en als er ook maar één vouw in één van de kaften zou zitten... Eenmaal in de Common Room, zag ik hem zitten op één van de sofa's.
          ‘Je bent ook echt een ongeduldig stuk stront hè, Longbottom.’ Ik plofte naast hem neer op de bank en keek hem aan. ‘Als je mij-mijn boeken gewoon geeft, hoeven we elkaar wat mij betreft niet meer te spreken, en gezien de vakantie ook niet meer te zien.’



    16 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Prefect
    Ravenclaw Common Room • Frank


    I just caught the wave in your eyes

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – The Quidditch Field – Many people – Year 6


    ”Hey, gaat het Marly?” fluisterde Sirius en hij veegde de tranen weg met zijn mouw. Hij gaf haar een knuffel. Kathelaine ging op de grond zitten met haar ogen gesloten. “We staan voor. Als Mary nu de Snitch vangt hebben we gewonnen.” Sirius glimlachte. “Kom op guys. We kunnen dit. Jullie spelen echt geweldig.” Hij klopte op Theo's rug en knipoogde naar Gwen. “Ik weet zeker dat we dit kunnen winnen.”

    Na de tweede time-out ging de wedstrijd nog een tijdje door en ondanks dat Sirius’ speech en zijn poging om haar op te vrolijken wel werkte, lukte het Marlene niet om nogmaals te scoren. Het moment dat Mary de snitch ving en het dus duidelijk was dat Gryffindor deze wedstrijd gewonnen had én daarmee ook de Quidditch-cup, was het moment dat Marlene opgelucht adem kon halen. Ze kon nu eindelijk weg van alle mensen. Het gaf haar een verstikkend gevoel, al die mensen, al die aandacht, al dat gejuich.
          Zodra ze op de grond geland was, merkte ze gelijk dat ze niet direct weg kon lopen. Er kwam vrijwel direct mensen haar richting toegelopen, overige teamgenoten en natuurlijk McGogo met de Quidditch Cup. Overdreven werd Marlene omhelsd en ze glimlachte zwakjes. Ze keek rond en wachtte het moment af dat ze veilig weg kon lopen. Ze excuseerde zich en liep richting de kleedkamers, waarna ze zich snel omkleedde in de kleedkamers.
          Ze vertrok daarna naar de Common Room, terwijl ze in gesprek raakte met Lily en anderen via WhatsApp. Nou ja, in gesprek, je kon het beter een ruzie noemen. Een naar gevoel bekroop haar en ze stopte haar telefoon weg. Bij de Common Room aangekomen ging ze bij de haard zitten en staarde ze voor zich uit. Niet veel later kwam ook Lana binnengewandeld, die al snel naast haar kwam neergeplofd.
          ”Hey... Marlene,” zei ze en ze beet op haar lip. “Hey..” zei Marly zachtjes terug, nog steeds voor zich uitsparend. “Ehm.. Is alles oké? Je klonk... boos via whatsapp. Is het iets tussen jou en Lily wat er aan de hand is?” vroeg ze toen en Marly zuchtte diep. Ze had al verwacht dat die vraag eraan zou komen, maar desalniettemin hoopte ze dat Lana ‘m niet zou stellen. Of dat ze het gesprek niet eens gevolgd had. Marly keek toe hoe Lana haar benen optrok en met haar kin op haar knie steunde.
          Marlene draaide nu haar hoofd richting Lana. “Nee.. Het is.. Niks tussen Lily en mij. Of nou ja, het, uhm, was niks.. Ik heb dat nu wel een beetje verpest,” zei Marly en een kort en spijtig lachje verliet haar mond.
          ”Ik ben gewoon een beetje dom bezig.. Ofzo,” vervolgde ze, een beetje off-lijkend. Ze haalde haar schouders op en zuchtte zachtjes, voordat ze met haar hoofd op haar knieën ging rusten. “Goed gespeeld trouwens, je was de held van het veld,” zei ze toen zachtjes, na een korte stilte.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2017 - 0:36 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ALEXANDER "ALEX" BLACKBOURNE II
    HUFFLEPUFF || AT THE LAKE || MAIA&ADA bubbles&buttercup ||

    float like a butterfly,
    sting like a bee

    Een gefrustreerde zucht kwam over Alex’ lippen. ‘Verdomme Ada.’ Natuurlijk was ze niet bij het stadion gebleven. Ty-pisch. Ze was zo koppig soms. Dat ze hem daarvoor had verteld dat ze met Celeb wilde trouwen, Celeb van alle mensen op de aardbol, dat maakte hem niet vrolijker. Gefrustreerd perste hij zijn lippen op elkaar. Hij hoopte dat hij zijn neef niet snel tegen kwam, want de kant was erg groot dat het zou eindigen met hemzelf die Cel een blauw oog bezorgde. De familiefeestjes waren zonder dat al saai en ongemakkelijk genoeg, met al die stijve mensen. Hij hoopte bij Merlin dat Ada niet nog steeds met hem wilde trouwen, het zou hem in elk geval weinig verbazen als ze het nog steeds wilde. Zo gek was ze nog wel. En hij mocht dan doodleuk toekijken. Ugh.
          Terwijl hij richting het meer liep, kwam hij meerdere mensen tegen die een gesprek met hem aanknoopten, waardoor het wat langer duurde voordat hij eindelijk bij het meer aankwam. Vanaf een afstandje zag hij dat Ada niet alleen was, en het andere gestalte leek verdacht veel op die van Maia. Aarzelend bleef hij staan. Het was niet fijn om te horen dat zij hem niet als haar broer zag, al had ze kort erna wel haar excuses er voor aangeboden. Met een zucht zette hij zichzelf er over heen en benaderde hij de twee meisjes van achteren.
          ’Dus, wie van jullie heeft mij het meest gemist?’ Een grijns stond op zijn gezicht en hij trok ze tegelijkertijd in een knuffel. Toen hij ze losliet, begon hij gelijk een kietelaanval op Maia. ‘Saying I won’t kick your ass, huh?’ Zonder veel moeite tilde hij haar op. ‘Weet je wat er gebeurd met meisjes die niet luisteren.’ Hij draaide zijn hoofd richting Ada en knipoogde, ten teken dat zij de volgende zou zijn. Voordat hij het deed, zag hij echter een litteken op de rechterkant van Maia’s gezicht. Die zat er voor Durmstrang nog niet. En ja, ze was onhandig soms, maar een litteken op haar gezicht? Met een bezorgde frons op zijn gezicht zette hij haar neer. ‘Wat heb je gedaan, Bubbles?’ Alex plaatste zijn hand onder haar kin en draaide haar gezicht zo dat hij het beter kon zien. ‘Het ziet er pijnlijk uit.’ Hij liet haar gezicht weer los en frummelde even in zijn jaszak. ‘Misschien vrolijkt dit je wat op.’ Op de twee concerttickets die hij haar gaf stond “Imagine Dragons” geschreven. ‘En voor jou, miss Romanova…’ In haar handen drukte hij een klein sieradendoosje, waar een ring in zat. ‘Ik hoop dat jullie het leuk vinden.’ Haast wat nerveus keek hij naar Ada. Hij had haar zeker gemist. En ja, hij had Astrid op Durmstrang, maar dat was meer om niet de gehele tijd aan de knappe brunette naast hem te denken.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2017 - 3:33 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Scarlett Rose River
    "Whiskey Princess, Drink me under, Pull me in"
    [/grey

    ]



    17 • Slytherin • Pure Blood • Chaser • Regulus & Dorian • Quidditchfield

    Echt, wat een jaar. Voor het eerst niet gevuld met drama voor mij. Nee in tegendeel zelfs, sinds de wintervakantie is het alleen maar goed gegaan. Goed tussen Jonathan en mij en zelfs goed op school. Enige waar het minder goed mee ging, Blake. Hoewel het vijf maanden geleden is merk ik nog steeds aan haar hoeveel het Blake eigenlijk doet. De break-up met Jason heeft haar gebroken en het maakte niet uit wat Sirius en ik probeerde om haar op te vrolijken. Niets leek te helpen. Het sloopte mij om haar zo te zien. Sirius en ik hebben van alles geprobeerd, van vriendschaptattoo’s, tot roadtrips en veel alcohol. Maar Blake leek er niet vrolijker van te worden. Met een diepe zucht stap ik de douche uit. Vandaag is de laatste dag van school en vanavond prom. Hoewel ik uitkijk naar het feest, zit ik met mijn gedachten ook bij Blake. Ook de vraag wat ik na deze dag ga doen is nog onbekend. Een thuis om heen te gaan heb ik niet echt meer, niet sinds mijn tante me er ook uit had getrapt. Normaal gesproken zou ik de zomer doorbrengen met Caleb, Sirius of Blake, maar al mijn vrienden hadden andere dingen aan hun hoofd. Een van de redenen waarom ik hen er niet lastig mee wil vallen. Aan de andere kant wil ik ook niet desprate overkomen. Scarlett River kan makkelijk voor zichzelf zorgen. Al maakt die gedachten me ergens ook wel bang. Vandaag is het ook weer tijd voor Quidditch, al speel ik, helaas, zelf niet vandaag is het altijd goed om Sirius aan te moedigen. Het is mooi weer en ik besluit om mijn mede teamgenoten een appje te sturen. De eerste die reageert is Regulus. Aangezien ik het altijd goed kan vinden met de jongere versie van mijn beste vriend besluit ik met hem af te spreken. Niet alleen met hem, maar gewoon op de tribunes. Lekkere fles whiskey erbij, sigaretten mee en de dag kan eigenlijk niet meer stuk. Nadat ik me heb
    omgekleed in een strakke licht-kleurige spijkerbroek en een zwart kort crop-topje. Daarover heen trek ik mijn legerkleurige bomberjack en ik vertrek richting de Quidditch velden. Eigenlijk ben ik al iets later dan normaal gesproken en als ik de tribune opstap, zie ik dat ik de wedstrijd vrijwel helemaal gemist heb. Dorian en Regulus zitten aan de zijkant en ik neem plaats naast mijn, waarschijnlijk balende teamgenoten. ’Hey guys, het komt goed, volgend jaar winnen wij weer.’, zeg ik terwijl ik naast Reg plof en de fles whiskey uit mijn tas haal. ‘En anders zal dit het pijnlijke moment wel iets verzachten.’, zeg ik zacht lachend terwijl ik de fles whiskey aan mijn lippen zet en hem vervolgens doorgeef aan Regulus.


    I'm a rebel with a cause..


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead


    Cedric James Carrow
    "You got to fight for the things you really want.
    [/grey

    ]



    18 • Ravenclaw • Captain • Alone • Ravenclaw common Room

    [justify]
    De Quidditch cup konden we dit jaar wel gedag zwaaien, desondanks wilde ik toch gaan kijken bij de wedstrijd. Niet omdat ik het zo leuk vond om andere mensen er van door te zien gaan met mijn prijs, nee in tegendeel zelfs, meer omdat ik het miste. Zoiets gebeurd altijd als het jaar bijna voorbij is. Het hele jaar was Quidditch het enige waar ik mee bezig ben geweest, met uitzondering van dit jaar. Ik had immers Isla ook. Hoewel het raar is om te besteffen, aangezien ik nooit echt van de vaste relaties ben geweest, maakt Isla mij zo gelukkig. Vandaag zijn we vijf maanden samen, alweer vijf maanden. Wat vliegt de tijd als je gelukkig bent. Ik kijk de tribunes over en spot Isla bij haar vriendinnen. Als ik haar zie lachen voel ik me gelijk opwarmen vanbinnen. Wat een prachtige glimlach, ik stuur haar een appje of ze wilt afspreken. Maar ze is blijkbaar nog niet klaar met mijn cadeautje maken. Terwijl ik haar meerdere keren probeer duidelijk te maken dat ik helemaal geen cadeautje van haar wil, geef ik het toch maar op. We besluiten om later af te spreken en ik besluit om mijn kamer helemaal netjes op te ruimen en rozen op het bed neer te leggen, lekker cliché ook. Als het goed is zijn mijn roommates er toch niet. Ik ga na de wedstrijd terug naar mijn kamer om hem helemaal romantisch te maken. Een spoor van rozenblaadjes vanaf het begin van de Hufflepuff CommonRoom, helemaal naar mijn slaapkamer toe. Met aan het einde van het spoor een cadeautje en hele belangrijke vraag voor Isla. Het liefste blijft ze een aantal weken bij mijn familie en mij voor de zomer. Maar misschien gaat het dan allemaal wel te snel. Normaal gesproken was dit allemaal veel makkelijker, maar bij Izzy is het zo anders. Het is zo speciaal, alsof ik nog nooit zoiets heb meegemaakt. Ik maak een foto van de rozenblaadjes en stuur een foto naar Isla. Just follow the rose petals x
    [/12]

    [/center]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    FRANK LONGBOTTOM

    17 | Volbloed | Ravenclaw | Ravenclaw Common Room

    Het meisje liet lang op haar wachten. Na een aantal minuten voor me uit gestaard te hebben en nog een beetje in de boeken gebladerd te hebben, besloot ik mijn telefoon erbij te pakken en haar te vragen wat haar zo vertraagde. Dit resulteerde echter in een nogal negatief gesprek. Verder bleek ik ook niet zo geliefd in de groepschat, heel fijn. Ze vonden het zelfs goed van Alice dat ze te laat was. Volgens mij was het niet heel gek om van een persoon te verwachten op tijd te komen en zeker niet als de persoon spullen zou moeten ontvangen van het wachtende persoon, die diegene dan dus een gunst moest geven, maar ik was blijkbaar de enige die dat vond. Het liep uiteindelijk uit tot dat er werd beweerd dat ik Alice leuk vond en daarom op haar wachtte. Nou zeg, werd mijn beleefdheid, dat overigens gewoonlijk nogal zeldzaam was, zeker met Alice, gezien als een teken van iemand leuk vinden. Alice zou waarschijnlijk de laatste persoon zijn die ik leuk vond. Echter besloot ik er maar gewoon mee in te gaan en mijn liefde voor haar te bevestigen, soort van.
    Na een hele tijd en een verzonden en ontvangen woorden later, kwam mevrouw eindelijk aankakken op de afgesproken plek waar ik nu dus al een hele tijd zat.
    'Eindelijk.' bromde ik toen ik haar binnen zag lopen. Ieder persoon dat me gezien had, had kunnen bevestigen dat ik niet bepaald vrolijk was op dit moment en al zeker niet in een bui om volledig vriendelijk te zijn. Ze liep meteen naar me toe en plofte naast me neer op de bank.
    ‘Je bent ook echt een ongeduldig stuk stront hè, Longbottom.’ Ik keek haar aan en rolde mijn ogen. Moest zij zeggen. ‘Als je mij-mijn boeken gewoon geeft, hoeven we elkaar wat mij betreft niet meer te spreken, en gezien de vakantie ook niet meer te zien.’
    'Dat lijkt me een geweldig idee.' antwoordde ik, terwijl ik de stapel boeken van naast me pakte en op haar schoot neerzette, ik kan niet zeggen dat mijn bewegingen bepaald teder waren, maar pijn konden de boeken haar in ieder geval niet doen. Mijn ogen gingen langs de bloemen die ik in mijn beweging per ongeluk op de grond liet glijden. Oh ja, die had ik ook nog. Ergens had ik er nu spijt van dat ik deze voor haar gehaald had.
    'Deze had ik nog voor je.' mompelde ik onverschillig terwijl ik over mijn knieën, nog steeds zittend, de bloemen van de grond pakte en aan haar gaf. 'Ja, je ziet maar wat je ermee doet.'
    'In ieder geval bedankt voor de bijlessen. Ik vond het hartstikke fijn dat je mij hebt willen helpen het eind van dit jaar toch te halen. Ik wens je het beste toe.' Ik wist toch een bedankje uit mijn strot te krijgen na een kort kuchje om mijn keel helemaal vrij te maken. Sarcastisch? Jij mag het zeggen. In ieder geval bracht ik de woorden nogal eentonig uit. Ze moest zelf maar weten wat ze ervan zou maken.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2017 - 21:55 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman



    Severus 'Sev' Snape


    "I am NOT a fan of quidditch..."


    De laatste paar weken van school waren als een waas voorbij gegaan. Voor het eerst in een lange tijd voelde ik me compleet. Het applaus en gekreun van teleurstelling om me heen, zorgde eer bijna voor dat ik doof werd. Hoe kwam het zo ver dat ik hier sta? Ergens in het publiek vond ik de ginger die mij zover heeft gekregen. Het deed mij goed dat het weer prima tussen ons ging ondanks dat het op de verkeerde voet is goedgekomen. Schuldgevoel had ik zeker, vooral omdat ik wist dat de waarheid het licht zou vinden maar voor nu genoot ik van mijn aandacht. In mijn ooghoeken zag ik dat Maia zich in het gesprek mengde en natuurlijk stond mijn bloed weer op 180 graden celsius. Al zou het niet door mij gebeuren maar ooit en serieus ooit zou zij eens haar verdiende loon krijgen. De naam Von Leirko verdiende ze niet. Over Von Leirko gesproken... Ik speurde de tribunes af naar Celebran. Ik werd weer half doof door het geschreeuw van de supporters. Waarom had ik mij weer laten overhalen? Ik zag de gingerkleurige haren dansen door het publiek mijn richting op komen en ik kon een glimlach niet onderdrukken. Dat ze niet eens een vermoeden heeft van mijn gevoelens door de jaren heen, verwonderde mij nog steeds. Daarbij moest ik bekennen dat ze ook daadwerkelijk verliefd werd op Potter. Ik had het vrede mee. What ever makes her happy, right?

     "Hé jij." Hoorde ik van de ginger die voor mij opeens stond en ik glimlachte.
    “Hey Lily.” maar ik had het gevoel dat het door de juichende menigte werd overstemt.
    "Wat een mooie, zonnige laatste dag om Gryffindor de cup te zien winnen, vind je ook niet?" Ik keek Lily aan met een -you have to be kidding me- blik en voordat ik het wist, drapeerde ze haar sjaal om mijn nek heen. De meeste Slytherins konden me nu wel vermoorden maar ik was in de zevende hemel. Haar parfum was hemels.
    “Heb je een nieuwe parfum? Ruikt in ieder geval goed, Lily.”  

    "Zin in de zomer?" ze haakte haar arm in de mijne terwijl ze de vraag stelde. Ik werd een beetje down van de vraag en schudde mijn hoofd.
    “Je weet dat ik daar nooit zin in heb maar ik heb met mam al gesproken dat ik eventueel naar oma kan, alleen ja moet ik jouw weer missen.” en ik stak mijn tong naar haar uit voordat ik de vraag weerkaatste.
    ”En heb jij plannen?”

    In mijn ooghoeken zag ik Gilderoy Lockhart aankomen en naar mijn gevoel was hij niet bepaald happy. Hij gaf Lily een trommel en ik moest lachen. Ze had vast en zeker weer het briljant idee om zich weer vol te duwen tijdens het avondeten.
    ”Hey.” hoorde ik Gilderoy zeggen. Ik heb het altijd raar gevonden that ik hem aardig vond. Okay, hij was soms een arrogante zak maar wel een van de vriendelijkste die ik ook heb leren kennen. Ik mompelde nog een “hey” terug voordat Gryffindor de Snitch ving en het publiek uit zijn dak ging. Vlug keek ik links van mij naar Gilderoy en ik zag een positieve verandering in zijn gezicht. Zijn blik was gefocust op de Zoeker van Gryffindor, Marly en ik kon me nog iets vaag herinneren dat die twee een stukje geschiedenis met elkaar deelde. Ik klopte hem op zijn schouder en schreeuwde door het lawaai van het publiek.
    “Ik weet niet veel van vrouwen maar wel van kansen en dit is jouw kans!”


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Tilden Toots
    Hello and welcome back to "Toots, Shoots 'n' Roots" with me, Tilden Toots!



    Tilden Toots - Hufflepuf - Halfblood/Pureblood/whatever you like, honey - 17 year old - Quidditch pitch - People on the field





    Quidditch! Yay! De sport waar ik en mijn drie groene duimen voor leven. Vliegen is immers mijn lust en mijn leven. Echter heb ik me een beetje verslapen, dus ik schiet snel in mijn kleren en haast me naar het veld. Natuurlijk heb ik wel even een broodje pindakaas naar binnen gewerkt, want vliegen op een lege maag, dat is een no-no. In de kleedkamers kleed ik me snel om en let niet echt op mijn teamgenoten. Nee ik wil vliegen en mijn elf vingers willen hetzelfde.
    Als het spel eindelijk begonnen is, voel ik de wind door mijn haren en ik kan het niet laten om te grijnzen. Quidditch is bijna even geweldig als Herbology en Potions.
    Dan begint het spel en doe ik mijn uiterste best om goed op te letten, ondanks dat ik maar een boterham op heb.
    Ik zie hoe meerdere mensen geraakt worden door bludgers, wat er pijnlijk uit ziet. Ik haat bludgers echt. Wat als ze een van mijn drie groene duimen kneuzen?
    'Fuck,' vloek ik als die ene Gryffindor scoort en het nu 10-0 staat. Gelukkig krijg ik zelf ook de bal snel in handen en doe een gooi richting de doelpalen. Damn, gemist. De bludgers blijven ook maar mensen raken en het ziet er naar uit dat dit een bloederig spel gaat worden. Misschien moet ik vragen hoe het met ze gaat. Dat is wel zo aardig.
    'Alles goed?' schreeuw ik naar niemand in het bijzonder (//als je iets nodig hebt voor meer tekst, voel je gerust aangesproken). Ook James, die captain van Gryffindor scoort vervolgens en gefrustreerd maak ik een rondje op mijn bezem. Kom op Hufflepuf! Mijn schietgebedje helpt duidelijk niet, want binnen een paar minuten scoort Gryffindor nog twee keer en staat het al 40-0. Oke, ik moet nu echt gaan ingrijpen.
    Ik vang de bal die een van mijn teamgenoten naar mij toe gooit. Zo'n rode bal vloekt echt onzettend bij mijn drie groene duimen. Met alle kracht die ik heb, gooi ik vervolgens de bal richting de ringen en scoor dan eindelijk de eerste tien punten van Hufflepuff. Hehe, eindelijk. Dat was ook wel nodig. Ik steek mijn zesvingerige hand op naar het publiek, waarvan de geel geklede mensen juichen. Het hele van hufflepuff en mijn groene vingers zien er ook niet al te mooi uit, maar het is beter dan met rood.
    De bludgers sparen niemand, behalve mij zo te zien, want ik ben nog niet geraakt. Ik voel me wel schuldig tegenover mijn teamgenoten, want ze verdienen het niet om geraakt te worden. Maar alhoewel, blauwe plekken staan ook niet goed bij groene duimen. Ik luister naar de speech die Jason voor ons heeft voordat we eindelijk weer de lucht in kunnen.
    Roza scoort ook en ik steek mijn vuist juichend naar haar op. Ja! Dat is wat we nodig hebben! Het is immers nu al 70-20, dus het gaan totaal niet de goede kant op. Ving Chloe maar gewoon die Snitch. Dan hadden we gewonnen. Ik probeer nog een keer te scoren maar faal weer. Ugh, kom op! We moeten winnen! Daarna lukt het me echter wel om te scoren en maak ik de score 70-30. We komen dichterbij! De bludgers vliegen nog steeds om mijn oren, maar ik ben nog steeds niet geraakt, waar ik echt dankbaar voor ben. Ik probeer nog een keer te scoren, maar dat mislukt weer.
    Aan het plotselinge geschreeuw is te horen dat de Snitch nu ook gevangen is en ik zie een zee van rood. Nee! Ik wilde winnen! Maar ik ben wel heel blij voor mijn vrienden dat Gryffindor gewonnen heeft. Ik sla mijn zesvingerige hand voor mijn gezicht en besluit af te dalen. Echt jammer dat we niet hebben gewonnen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!