• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    Celebrity is as celebrity does.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - bathroom floor > Quidditch pitch - alone with his phone > Lily and Isla







    Laatste dag van de school. Ge-wel-dig. Ik kan eigenlijk echt niet wachten tot het zo ver is, maar eerst deze dag. Om te beginnen natuurlijk de Quidditchmatch tussen Gryffindor en Hufflepuf. Iets waar ik eigenlijk niet zo veel mee heb, maar Mary wil graag dat ik kom. Dat is te lezen uit haar whatsappberichten en ik mag niet eens iets van een haarborstel meenemen, wat betekent dat ik dus echt moet gaan opletten in het spel. Op zich niet zo heel erg, maar het probleem is, is dat ik wel iemand moet hebben om mee te praten. Gelukkig stellen Lily en Isla voor dat ik bij hen kan gaan zitten. Dat lijkt me een prima idee. Zij zijn immers aardig tegen mij en ze zijn grote fans. Daar maak ik altijd wel even wat tijd voor vrij.
    Ik sta in de badkamer naar mijn lichaam te staren en te het te aanbidden als de hel losbreekt. Eerst is het over een of ander eenhoorn die blijkbaar Karl heet waardoor ze weer van die nare opmerkingen naar mijn hoofd slingeren, maar gelukkig nemen Maia en Mary het voor me op. Het is wel fijn dat er mensen zijn die snappen dat beroemdheden ook gevoelens hebben. Ik raak aan de praat met Maia die mij juist goed helpt. Ze zegt dat ze me kan helpen met beroemd worden dus ik besluit naar haar te luisteren. Ondanks dat ze niet heel aardig was tegenover Kath.
    De tweede hel breekt pas echt los als ik Mary vraag of we Maia mee kunnen nemen naar het prom vanavond. Het wordt zelfs zo erg dat Mary en ik ernstige ruzie krijgen en ze het met me uit maakt. Nog steeds volg ik Maia's adviezen op, maar de tranen rollen over mijn wangen en ik ga op de grond tegen de badkamermuur aanzitten. Nee... Ik wil niet dat het uit gaat tussen ons. Ik vind haar namelijk echt leuk en ik vind het fijn dat ze echt om me geeft. Veel fans doen dat niet. Ik begin ernstig te snikken naarmate het gesprek volgt. Mary heeft het dus echt letterlijk uit gemaakt via Whatsapp. Via WhatsApp. Als ik dat van iemand niet verwacht had, was dat wel van haar. Vervolgens krijg ik ook nog een hele lading haat over me heen van die eenhoorngroep en voor het eerst in tijden komt dat vreselijke gevoel naar boven borrelen. Onzekerheid. Ik ben zo verschrikkelijk onzeker over dit alles en het is sinds het uit ging met Frankie niet zo erg meer geweest. Normaal kan ik het best goed onderdrukken met een hoge dosis zelfvertrouwen maar nu lukt dat echt niet. Mary heeft me gedumpt, via de chat krijg ik steeds meer haatberichten en Lily besluit dat ze niet meer mijn vriendin wilt zijn. Gelukkig zijn er nog twee mensen die wel voor me klaar staan. Maia en Kath. Echter laat Maia me ook weer twijfelen of Kath wel te vertrouwen is. Ze stuurt me filmpjes waarin Kath duidelijk iemand aan het treiteren is en vervolgens wordt het een soort iets. Kunnen mensen wel of niet veranderen? Kath zegt dat ik niet naar Maia moet luisteren en Maia zegt dat ik niet naar Kath moet luisteren. Ergens weet ik niet wat ik moet doen, maar het enige wat ik wel zeker weet is dat ik vandaag de hele dag op deze badkamervloer blijf liggen. Het maakt mij niet uit als de andere zesdejaars Ravenclaw jongens deze badkamer willen gebruiken. Ik vervloek ze dan wel in den eeuwigheid, want ik blijf hier liggen als een zielig stukje eenzaam verdriet dat zich na tijden weer eens extreem onzeker voelt. Zelfs een vrolijke lach opzetten in de spiegel helpt niet.
    Maar dan komt er onverwacht licht aan het einde van de tunnel. Lily spreekt mij de moed in om met Mary te gaan praten, Kath zegt dat ik juist vrienden kan gebruiken als ik beroemd wil worden en zelfs Maia blijkt het daar mee eens te zijn. Ik moet dus met Mary praten en mijn fouten toegeven? Ik vind dat alleen al doodeng. Ik vind het altijd naar om mijn fouten toe te geven, want ik wil geen fouten maken. Dat is niet perfect.

    Ik schiet overeind en sta op om naar mezelf in de spiegel te staren. Ik zie er echt totaal niet uit. Mijn wangen zijn nat van de tranen en mijn haar zit vreselijk. Echter heb ik geen tijd om daar wat aan te doen. Ik veeg ruw mijn tranen weg en met rode ogen ren ik de Westertoren uit. Met mijn hand probeer ik al rennend mijn haar weer iets in model te brengen, maar dat lukt niet echt. Gelukkig ben ik in een ontzettend goede conditie en ben ik in no time beneden. Het is absurd rustig in het kasteel. Iedereen is waarschijnlijk al bij de Quidditch match. Die zal ondertussen immers ook al wel begonnen zijn. In de verte zie ik het Quidditchveld opdoemen en ik hoor al honderden stemmen. Iedereen klinkt heel enthousiast en ik kijk omhoog als ik aan de rand van het Quidditchveld ben beland. Ja, ze zijn duidelijk al aan het spelen. Nu moet ik dus wachten tot de match is afgelopen. Twijfelend blijf ik even staan. Wat moet ik doen? Waar moet ik wachten? Dan valt mijn blik op Lily en Isla. Zou ik daar nog kunnen zitten? Zouden ze dat goed vinden? Waarom twijfel ik zo? Natuurlijk vinden ze dat oke! Ik ben Gilderoy Lockhart!
    Ik klim dus de trappen op en als ik eenmaal hijgend boven ben van het trap klimmen en het rennen naar het Quidditchveld, plof ik naast Lily neer. Mijn ogen zijn nog steeds rood en mijn haar zit verschrikkelijk en ik kijk ze nogal onzeker aan.
    'Heb ik iets gemist?' vraag ik zacht.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || QUIDDITCH STANDS || LILY & ROY ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    pretend the guy in the pictures is cedric
    'Kan er iemand acht Potters aan?' lachte Isla, waarna ze Lily met een grijns aankeek. 'Ik ken denk ik wel iemand die acht van hem aan kan, en die persoon zit vlakbij mij.' Ooooooh, wat was het toch leuk om Lily te plagen met James. Everyone could see it. De afgelopen tijd leek het alleen maar meer te worden. Isla loved it. Ze kon stiekem niet wachtten tot het moment dat die twee ein-de-lijk samen zouden zijn. Lily Evans was waarschijnlijk de enige persoon op de hele aardbol die James Potter aankon. Het enige jammere aan de uiteindelijke samenkomst van Jily zou zijn dat ze Lily er minder mee kon pesten. Lily kon ontkennen zoveel als ze wilde, het zei genoeg dat ze vanavond van plan was met James te dansen, ondanks dat hij niet naar date was. Cuuuuute.
          Toen Gryffindor scoorde, stak Isla haar tong uit naar de roodharige naast haar. 'Beter een sterke finish dan een sterke start,' grinnikte ze bijdehand. Even later werden zowel Marly als Roza geraakt door een Bludger, wat haar lichtelijk in elkaar deed krimpen. Autch. Dat zouden zeker blauwe plekken opleveren. 'En jij wel ja. Ik hoef alleen maar mijn vriendinnen aan te moedigen. Bovendien zou Jase mij van de Astronomy tower gooien als ik het hele Gryffindor team zou aanmoedigen. En draag gewoon die smaragdgroene jurk. Een zeker persoon zal zijn ogen dan zeker niet van je af kunnen houden. Al zou hij dat ook niet doen als je een vuilniszak draagt.'
          Een brede glimlach verscheen op Isla's gezicht toen Lily over Ced begint. 'Uhu, wat mij betreft zeker wel. Alleen soms een beetje ongemakkelijk omdat, you know, Ced en Cas kamergenoten zijn.' Haar wangen kleurden rood. Over het andere hield ze haar mond. Het andere was toch "niets". 'Ik voel me nu alleen nogal stom dat ik vergeten ben dat we vandaag vijf maanden samen zijn.' Met een schuldig gezicht beet ze op haar onderlip. Normaal vergat ze nooit van dit soort dingen. Zowel Fran, Ada en Lily hadden gezegd dat ze zich er niet druk om moest maken, maar ze vond het nog steeds slecht van zichzelf. 'Maar Fran gaat mij na de wedstrijd helpen met cupcakes bakken.' Ze hoopte dat hij dat leuk zou vinden. Voor een latere anniversary had ze al een idee, het zou alleen wat meer tijd kostten. Heel wat meer, haar kennende. De persoon die ze het meest vertrouwde op een bezem wilde haar echter niet helpen. Het frustreerde haar en ze snapte niet zo goed waarom hij het niet wilde. Misschien moest ze Roza weer eens raadplegen. Dat zij nog niet gek was geworden van haar, dat snapte Isla zelf ook niet. Ugh, jongens. Over jongens gesproken, Isla zou willen dat Jase Ada ook een kans zou geven. Zo’n vreemd idee was het toch niet?
          Isla zuchtte even en sloeg haar armen om Lily heen. 'Ik wil niet naar huis morgen.' Ze liet haar vriendin pas weer los toen Roy zich bij hen voegde. Aarzelend gleed haar blik van Lily naar Roy, wetende dat Lily niet erg blij zou zijn met Roy, geen enkele van de fugs was blij met hem op dat moment. 'Ehm, Gryffindor heeft twee keer gescoord, dat is het zo'n beetje... En eh, Mary en nog wat anderen zijn geraakt door een Bludger.'

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 4:22 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || I can't help falling in love with you || Quidditch Game || Benji
    Het was een vreemde 5 maanden geweest. Ik had me mee laten voeren en zo goed mogelijk mijn taken als Prefect uitgevoerd, maar om nu te zeggen dat ik nog precies wist wat er allemaal was gebeurt, zou ik liegen. Toch zou de afsluiting gelukkig zijn. Gister na de lessen had ik Benji van het station gehaald, en nu werd ik naast mijn Apollo wakker. Alle stress en zorgen leken naar de achtergrond te verdwijnen als hij in de buurt was, en dit was dan ook een van de weinige nachten dat ik goed had geslapen in dit grote hemelbed. Ik opende langzaam mijn ogen en zag zijn blonde krullen warrig om zijn hoofd en op het kussen liggen. Met een zachte kus maakte ik hem wakker, en zodra zijn grote blauwe ogen die van mij vonden, weerspiegelde mijn brede schaapachtige glimlach zich op zijn gezicht. Na nog een langere kus rolde ik dan toch het bed uit, om een setje normale kleding aan te trekken. Er was dan wel een Quidditch wedstrijd, maar ik had geen enkele zin om mijn uniform aan te trekken. Mijn haar was vrij geel op dit moment en da samen met een zwart t-shirt moest genoeg zijn toch? Ik keek naar Benji, die nog wat slaperig in mijn bed lag, terwijl ik wat op en neer hupste om mijn broek aan te krijgen. "Cuireann siad ar chumas duit a bheith nios fearr nuair a bhionn siad suite ar an talamh, leanbh." mompelde hij, wat een nog bredere glimlach op mijn gezicht toverde. "Fear na mban '" zei ik terug voor ik ook mijn shirt over mijn haren trok en hij met wat onverstaanbaar gemompel toch ook het bed verliet om zijn eigen kleren aan te trekken. Op de app had ik gezien dat zijn komst wat nare reacties had opgeleverd, maar ik had het netjes volgens het boekje gedaan, waardoor hij hier legaal was, en ze konden zeuren wat ze wilden. Benji was hier voor de wedstrijd en het feest, kende de magische wereld al jaren, en de Headmaster had zijn verblijf hier goedgekeurd. Toen we eenmaal allebei aangekleed waren, stal ik nog een aantal kussen van zijn lippen, voor we via het ontbijt naar de Quidditch Pitch liepen. Benji had nog nooit een wedstrijd gezien, en dit was dus het uitgelezen moment om hem deze sport ook eens te laten zien, zelfs al waren we beiden meer van het voetbal en de rugby. We vonden een fijn plekje op de Hufflepuff tribune en settelden onszelf, met mij bijna op zijn schoot. Ik drukte nog een kus op zijn kaak, voor ik mijn mobiel weer opende, en zag dat Maia voor de zoveelste keer heel ver over de streep was gegaan. Dit was ongeveer zo laag als je kon zakken zonder iemand te martelen, dus voor haar was het een stap hoger, maar nog altijd kon dit echt niet door de beugel. Meteen overlegde ik het met de Prefects en besloten alles door te sturen naar McGonnagal. Daarna stopte ik mijn mobiel weg. Ik had hier echt geen zin in. Ik kroop nog wat dichter tegen Benji aan en richtte me op de wedstrijd. Het zou goed zijn als Maia nu eindelijk van school zou worden gestuurt, dat zou een heleboel drama schelen. Nu probeerde ik haar zo veel mogelijk uit mijn hoofd te zetten en te genieten van de wedstrijd en hopelijk zien dat Hufflepuff won.


    Bowties were never Cooler

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • QUIDDITCH FIELD • QUIDDITCH PLAYERS

    Terwijl ik zie dat Lana scoort en ikzelf een enthousiaste kreet slaak omdat we voorlopen en we nog maar vier keer hoeven te scoren voor Mary de snitch kan gaan vangen, hoor ik vlakbij me een 'oef' en zie ik dat Marlene geraakt is door een Bludger. Voelt ze zich niet rot door de chocolade, is dit wel weer de boosdoener. Ik vlieg naar haar heen en glimlach kort naar haar.
          'Gaat het?' vraag ik en ik leg even mijn hand op haar schouder om haar gerust te stellen. Ik kan moeilijk boos gaan schreeuwen dat ze geraakt is terwijl dat duidelijk de schuld is van die Hufflepuffs. Niet veel later krijg ik de Quaffle in mijn handen en in volle vaart vlieg ik af op de ringen van de tegenpartij. Ik ontwijk elk lichaam en alle ballen en uiteindelijk smijt ik de bal door de linkerring heen, langs Jason heen. Ik juich meteen en ook het publiek gaat uit zijn dak, merk ik. Ik geniet er met volle teugen van en het enthousiasme van het publiek geeft me zo mogelijk nog meer energie. Ik besluit dat dit misschien een goed punt is om de wedstrijd kort stil te leggen en ik vlieg razendsnel naar Madame Arestine voor een time-out. Ze fluit op haar fluitje en al snel land ik op de grond, waarna ik mijn team om me heen verzamel.
          'Het gaat goed,' spreek ik ze moed in en ik glimlach kort, 'we staan met twintig punten voor en als we op dit tempo doorgaan, heeft Hufflepuff geen schijn van kans. Mary,' begin ik dan en ik richt me tot de Seeker van ons team, 'houd de Seeker van Hufflepuff in de gaten. Als zij de Snitch ziet, ga achter haar aan en leid haar af. Ze mag hem niet vangen, zeker nu niet. Pas wanneer wij veertig of vijftig punten hebben, mag jij 'm vangen, goed?' vraag ik dan en ik kijk naar de rest van het team. 'Gwen, zorg dat je geen enkel Quaffle onze doelringen laat passeren, we kunnen geen tegenpunten gebruiken want zodra Hufflepuff scoort en de Snitch vangt, hebben zij de Cup gewonnen. Sirius en Theo, mep die Hufflepuffs van hun bezems af. No mercy. Ik ben niet gewelddadig, maar ze mogen niet de kans krijgen ons dwars te zitten. En Lana en Marly, we moeten goed samen blijven werken. Het gaat goed want we hebben twee keer gescoord, maar wie weet gaan de Hufflepuffs nu hetzelfde doen en dat kunnen we oprecht niet hebben. Wanneer je de kans krijgt te scoren, doe het. Wanneer je de kans krijgt de rest in de weg te zitten, doe het. We moeten voorkomen dat ze ook maar in de buurt van Gwen komen. Met een beetje geluk is het voor haar een saaie wedstrijd.' Ik grijns loom naar onze roodharige keepster en dan pak ik mijn bezem weer waarna ik diep ademhaal en naar mijn team grijns. 'Kom op, for Gryffindor!' roep ik en meteen zet ik me af van de grond.
          Het duurt dan niet lang of ik krijg de Quaffle in mijn handen en deze gooi ik naar Lana zodra ik zie dat ze niet gehinderd wordt door onze tegenstanders. Ik roep haar toe dat ze moet scoren, voor de tweede keer, en voor ik het weet belandt de Quaffle in de ring, wederom langs Jason heen. Ik geef haar meteen een high five als ze langs me heen vliegt en ik werp een veelbetekenende blik naar Mary. Nog twee keer, dan mag ze actief de Snitch zoeken en vangen, natuurlijk. Ik ben daardoor even afgeleid van het spel en voor ik het weet, vliegt er een Bludger in volle vaart tegen mijn been aan, waardoor ik mijn evenwicht wat verlies en enkele meters naar beneden val. Ik herstel me gelukkig voor ik te pletter val op de grond en ik grom kort in mezelf doordat ik mijn been echt wel voel. Gebroken of gekneusd? Geen idee. Pijnlijk? Zeker wel. Ik moet me echter groot houden. Voor pijn en gekreun en gesteun is hopelijk zo snel mogelijk tijd, nu moeten we koste wat het kost deze wedstrijd winnen.

    [ bericht aangepast op 24 april 2017 - 22:14 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SEEKER/CAPTAIN • SLYTHERIN • QUIDDITCH TRIBUNES • DORIAN

    Dit was niet wat ik verwacht had, maar met mijn dronken hoofd vind ik het echt niet erg. Frankie en ik in de douches van de Quidditchkleedkamers en... je weet wel wat er verder gebeurde. Geen seks, dat niet, maar wel wat anders. Dat gaat niemand verder wat aan en ik zal ervoor zorgen dat niemand het te weten krijgt. Sirius zou me vierkant uitlachen als hij merkt dat ik dit heb gedaan — of Frankie heb laten doen — met mijn verloofde die ik niet uit kan staan. Oké, goed, ik vind haar niet zo heel erg meer, maar ik zou het ook niet erg vinden als de verloving per direct af wordt gebroken.
          Frankie en ik spreken af er niks over te zeggen en te doen alsof het niet gebeurd is. If only that were true.


    Vandaag is de laatste schooldag, waarin er belabberd weinig aan school wordt gedaan. Alle examens zijn achter de rug en hoewel ik het liefst nu al naar huis ga, staan er nog enkele dingen op het programma: Quidditch en prom. Ik moet denk ik wel aanwezig zijn bij de wedstrijd tussen Gryffindor, want ik weet hoe erg Potter zijn team afgemat heeft om klaar te zijn voor deze wedstrijd. Wij, Slytherin, staan nog bovenaan in het klassement, maar het spant erom. Ik wil niet dat ons team verliest van die doetjes, maar ik weet ook dat we er weinig aan kunnen doen. We kunnen slechts afwachten op wat de rest gaat doen.
          Ik kom in de Common Room van Slytherin en ik zie Dorian daar staan. Ik klop hem op zijn rug en ik grijns. 'Zullen we die watjes zien verliezen?' spreek ik mezelf wat moed in, want ik weet ook dat Hufflepuff ons vorige keer genadeloos heeft afgeslacht. Ook weet ik dat diezelfde afdeling alleen maar de Snitch hoeft te vangen om gelijk te komen met ons qua aantal punten. Met 'watjes' doel ik dus eigenlijk op beide partijen die van ons gaan verliezen, ook al moet ik misschien wat realistisch blijven. Dat wil ik echter niet en draag ik een grijns rond mijn lippen waarna ik met Dorian in de richting van het stadion loop. Er is al veel gejuich te horen en ik realiseer me dat de wedstrijd vast al begonnen is, al kan mij dat weinig schelen. Ik ben nooit zo'n muggenzifter als het aankomt op op tijd zijn en dit is dus echt geen uitzondering.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • QUIDDITCH TRIBUNES • FRAN

    'Ik bescherm je tegen haar. Ik ga haar je nooit meer aan laten raken. Ooit. Beloofd.' De woorden van Roza zorgen ervoor dat mijn hart een slag overslaat, dat de vlinders in mijn buik weer beginnen te vliegen en dat het warme gevoel zich van mijn kruin tot aan de puntjes van mijn tenen verspreidt. Ik heb zo enorm veel geluk met haar, dat besef ik nog niet eens nu. Ik houd oprecht van haar en ik voel me heel, heel gelukkig.

    Het is eindelijk de laatste schooldag en ik heb heel erg uitgekeken naar deze dag. Niet in de laatste plaats omdat het Quidditch is, maar ook omdat Roza en ik al meer dan vijf maanden bij elkaar zijn en ik nog altijd op wolken loop. Sinds Valentijnsdag heeft Maia me niet meer aangeraakt en dus heeft Roza haar belofte gehouden. Ik kan voor mezelf zorgen, maar Maia is nog altijd een gevoelig onderwerp. Ik heb geen woord meer met haar gewisseld behalve in de groepschat op WhatsApp en ik moet zeggen dat dat nogal een opluchting is.
          Nu is Roza al druk bezig met voorbereiden voor de laatste wedstrijd van het jaar tussen Hufflepuff en Gryffindor en ik maak me klaar om haar straks luid aan te gaan moedigen. Zoals gewoonlijk ben ik iets aan de late kant en moet ik me zelfs haasten om nog op tijd te zijn voor de 'aftrap'. Ja, hallo, ik ben een Muggleborn en zelfs na zes jaar op deze school gebruik ik nog muggletermen voor sommige dingen. Aftrap bijvoorbeeld, dat is van voetbal en hoe moet ik anders de start van Quidditch noemen? De opgooi? Niet catchy genoeg. De aftrap werkt prima.
          Ik hol door de gangen. Mijn geelzwarte sjaal waaiert om me heen en ik moet zorgen dat ik deze niet verlies, want ik moet wel in stijl blijven. Het is echter vrij warm buiten en daardoor neem ik alleen de sjaal mee, zonder me verder druk te maken om eventuele accessoires en verder kledingstukken, want het moet wel praktisch zijn en ik wil niet wegzweten als ik in de volle zon bovenop de tribunes sta. Eenmaal daar zoek ik naar bekende gezichten bij gebrek aan Hufflepuffs, merk ik Fran op. Ik loop naar haar toe en sla mijn arm om de Amerikaanse heen waarna ik grijns.
          'Blijf je nog langer op Hogwarts?' vraag ik. Anders zal morgen haar laatste dag hier zijn en ik zou het oprecht jammer vinden. Ze was hier maar een halfjaar, maar in die tijd ben ik erg gesteld op haar geraakt en ik hoop dat het wederzijds is. Vandaag juich ik het hardst voor Roza, maar ook Lana, Gwen, Marly en Mary ontkomen niet aan mijn aandacht, ze zijn tenslotte deel van de fugs.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Quidditch tribunes • Roy, Isla and Lily • Outfit

    Met de kat op mijn schouder en de andere twee dozen in mijn armen, loop ik naar Celebs dorm toe. De kat miauwt zachtjes en knabbelt wat aan mijn haar. Mijn neus jeukt en ik moet niezen, maar ik kan het me niet veroorloven om mijn taart te laten vallen en dan te verpesten. Shit. Snel ren ik naar zijn bed toe en leg de dozen neer, voordat ik de kat in mijn armen neem en keihard nies. De kitten springt uit mijn armen op het bed en gaat daar verder met slapen. Verdomme kattenallergie. De kitten is al diep in slaap als ik me omdraai en de kamer verlaat. Ik vond dat hij wel een paar cadeautjes verdiende en zeker omdat ik er niet was op zijn verjaardag. Daarbij liet hij zijn liefde voor katten wel merken, voor zover dat mogelijk was voor Celebs doen.
          Ik loop wat doelloos rond in de gangen voor een volle half uur, voordat Ik naar de Great Hall loop en pak daar een muffin, voordat ik me naar de tribunes begeef. De wedstrijd is druk bezig en een eindje verderop zie ik Celeb met de kat – die hij trouwens Phobe heeft genoemd – en de doos taart met Castor en Caleb zitten. Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd terwijl ik verder loop. Na een tijdje zoeken zie ik Isla samen met Roy en Lily. Ik blijf staan en twijfel. Lily vindt James leuk en vice versa, maar ze heeft een andere date en nu ben ik James' date. Complicated? Helemaal niet. Oh, en in de vijf maanden heb ik ook nog gerotzooid met Jase.
          Ik zucht zachtjes en loop langzaam op ze af. ''Goedemiddag.'' mompel ik terwijl ik naast Isla neerplof. Dit is gênant, of niet soms? Ik kijk voor me uit en focus me gewoon op de wedstrijd in plaats van de mensen naast me. ''Hoe gaat het?'' vraag ik in het algemeen. Ondertussen had ik al opgemerkt dat Roy er niet zo moedig uitzag als normaal en op het moment, durfde ik Lily niet te peilen. Ik moet minder schichtig zijn. ''Mooie laatste dag.. hé?'' Ik draai mijn hoofd langzaam naar ze toe en schenk ze een zwakke glimlach. You suck, Ada. Heel langzaam en awkward steek ik mijn duimen op, en dat is het moment wanneer ik mezelf wel kan slaan.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 20:39 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || I need to keep my head in the game || Quidditch Game || The Gryffindor Team

    Het liep allemaal niet lekker vandaag. Ik was om 6.00 uit mijn bed gevallen, had mijn hoofd gestoten aan de wasbak toen ik mijn tandenborstel had laten vallen, kon mijn Quidditch-uniform nergens vinden, en tot overmaat van ramp was ik uiteindelijk zo laat klaar, dat ik niet kon ontbijten voor de Quidditch wedstrijd. Normaal vond ik het al lastig om compleet op te letten tijdens een wedstrijd, maar nu helemaal. Uiteindelijk stapte ik op mijn bezem en stapte het veld op, samen met het team. Nadat James en Jase handen hadden geschud, begon de wedstrijd. Ik probeerde zo goed mogelijk Bludgers weg te houden bij onze spelers, maar mijn grommende maag en hoofdpijn van het wasbakincident, leidden me heel erg af, nog erger dan Gwen normaal al deed. Nu wist ik een Bludger tegen een Hufflepuff Beater te slaan, maar daarvoor waren al wel twee van onze eigen spelers geraakt. Mijn grommende maag werd steeds erger, terwijl de wedstrijd doorging. Sirius was een stuk beter bezig dan ik, en tot een aantal keer toe zakte ik een stuk naar beneden, puur omdat ik me niet kon concentreren op iets anders dan mijn maag en hoofdpijn. Ik moest me vermannen en mijn hoofd bij de wedstrijd houden, maar terwijl het een normaal iets leek, vond mijn lichaam het heel lastig. Inmiddels werd Sirius geraakt, maar hij wist nog wel de Bludger weg te slaan tegen Roza aan. Ik vloog naar hem toe, om te kijken of het goed ging. Ik stak mijn duim vragend naar hem op en hoopte dat het goed met hem ging. Hierdoor was ik niet optijd om een Bludger weg te slaan van Marly. Niet veel later scorede James en vroeg hij voor een time-out. Ik liet mezelf naar de grond zakken en probeerde op te letten op James. Ik probeerde toch wel aan een granolareep te komen, om in elk geval iets te eten. Het probleem was wel dat, toen ik het net in mijn mond stak, dat het fluitje weer ging, en ik weer de lucht in moest. Ik probeerde verder te eten, terwijl ik, nu ik iets in mijn maag had, net iets beter kon opletten, ik ook een aantal Bludgers van Gwen weg kon houden, al lukte het me niet om datzelfde bij James te doen die werd geraakt tegen zijn been. Intussen probeerde Hufflepuff een paar keer te scoren, maar Gwen wist ze goed weg te houden. "G-g-go G-g-gwen!" riep ik naar haar met een glimlach op mijn gezicht, waarna ik toch weer zakt, omdat mijn hoofdpijn weer opzette. Toch probeerde ik het te verbijten. We konden nog winnen, en dat wilde ik zeker, net als de rest van het team, maar toch vond ik het lastig om mijn pijnlijke hoofd erbij te houden.


    Bowties were never Cooler




    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch

    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • Quidditch field • Quidditch players • Nervous, competitive, hopeful

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."

    Het is duidelijk dat mijn woorden hem verbazen. Meteen krijg ik spijt van dat ik dit zo eruit gegooid heb. Wat als dit nu alles alleen nog maar ingewikkelder maak? 'Je.… Ik... ja, ik misschien ook, maar ik weet dat dat fout was. Ik kan... Het spijt me zo erg... ik kan gewoon niet. Ik heb met Fae en toen ik jou eindelijk had verteld wat ik voor je voelde, had jij in een keer met Sirius. Ik b-begrijp dat hij beter is, maar... je weet wel, je kan beter iemand zoals hem of Theo weer daten, want dat is beter voor je... zij zijn beter voor je en...' Hij zwijgt kort. 'Ik verdien jou niet... en Fae ook niet... dus je zou.... iemand anders, je kan niet...' Nu valt hij stil. Hij lijkt zoveel pijn te hebben en zichzelf geluk niet te gunnen.
    Wat hij zegt, verwart me. Het klinkt alsof hij niet bewust niet voor mij gekozen heeft, maar dat het eerder gewoon zo gebeurd is en hij nu niemand wil kwetsen door te veranderen. Of haal ik dat er gewoon allemaal uit..
    Ik bijt op mijn lip en weet even niet zo goed wat ik moet doen. Zou het beter voor ons beiden zijn als ik dit gewoon losliet? Waarschijnlijk wel, maar ik kan het niet.
    Ik schuif zijn sporttas naar mijn rug en sla mijn armen stevig om zijn nek, om hem in een omhelzing te trekken. ‘Dorian Arcelin Kasai, laat alsjeblieft niemand je ooit vertellen dat je iets of iemand niet verdiend. Jij bent het beste deel van deze wereld en verdient het beste. Zolang het je gelukkig maakt. Kies wat jou gelukkig maakt,’ zeg ik zacht. Mijn stem trilt enigszins. ‘Zelfs als dat niet de meest verstandige keuze is.’



    Onder druk voel ik me nooit erg comfortabel. Bij de laatste Quidditch wedstrijd van het jaar, die allesbepalend is en waar James ons weken lang voor heeft gedrild, komt dit natuurlijk ultiem tot uiting. Ik stond in de kleedkamer, op het punt het veld in te gaan. Nerveus sprong ik van het ene been op het ander en probeerde ik mezelf in ieder geval een beetje los te schudden. Ik voel me kotsmisselijk van de spanning. Het is niet erg ongewoon, maar het blijft een naar gevoel.
    ‘Verkloot het niet, verkloot het niet, verkloot het niet..’ mompel ik in mezelf, terwijl we allemaal het veld op gaan. Ik neem mijn positie bij de ringen in en wanneer het fluitje gaat, merk ik dat ik langzaam maar zeker een beetje focus begin te krijgen.
    Hufflepuff probeert een aantal keer te scoren en ondanks mijn zenuwen weet ik ze tegen te houden, wat me enigszins vertrouwen geeft. Vervolgens scoren we ook nog eens. Het lijkt nog allemaal goed te komen; wellicht heeft de extra training toch nog geholpen.
    De moed zinkt even in de schoenen wanneer ik zie dat zowel Mary als Lana geraakt worden door een Bludger. Natuurlijk doet het pijn, maar het is geruststellend wanneer Mary langsvliegt en er nog oké uitziet. ‘Go Gwen,’ roept Mary en ik glimlach even kort.
    ‘Wees voorzichtig en vind die Snitch!’ roep ik terug.
    Even later scoort James ook, waardoor we op genoeg punten staan dat als we de snitch vangen we gelijk met Slytherin staan. Nog één en vanaf dan maken we kans op de winst. Hard juich ik mee met het publiek. De winst wordt een mogelijkheid; mentaal klop ik meteen af.
    Ik word uit mijn gedachte gehaald door James die ons bijeen roept voor een time-out. Ik vlieg naar de grond en het team verzamelt zich rondom James.
    'Het gaat goed, we staan met twintig punten voor en als we op dit tempo doorgaan, heeft Hufflepuff geen schijn van kans. Mary, houd de Seeker van Hufflepuff in de gaten. Als zij de Snitch ziet, ga achter haar aan en leid haar af. Ze mag hem niet vangen, zeker nu niet. Pas wanneer wij veertig of vijftig punten hebben, mag jij 'm vangen, goed? Gwen, zorg dat je geen enkel Quaffle onze doelringen laat passeren, we kunnen geen tegenpunten gebruiken want zodra Hufflepuff scoort en de Snitch vangt, hebben zij de Cup gewonnen. Sirius en Theo, mep die Hufflepuffs van hun bezems af. No mercy. Ik ben niet gewelddadig, maar ze mogen niet de kans krijgen ons dwars te zitten. En Lana en Marly, we moeten goed samen blijven werken. Het gaat goed want we hebben twee keer gescoord, maar wie weet gaan de Hufflepuffs nu hetzelfde doen en dat kunnen we oprecht niet hebben. Wanneer je de kans krijgt te scoren, doe het. Wanneer je de kans krijgt de rest in de weg te zitten, doe het. We moeten voorkomen dat ze ook maar in de buurt van Gwen komen. Met een beetje geluk is het voor haar een saaie wedstrijd.' Ondanks dat hij optimistisch klinkt, lach ik nerveus. Ik moest er nu vol bij zijn, want als er mochten geen tegendoelpunten komen als we nog wilden winnen.
    'Kom op, for Gryffindor!' roept James als laatste en we keren weer terug naar het veld. Ik haal diep adem en herpak me weer.
    James wordt geraakt door een Bludger en het ziet er slecht uit. We kunnen nu niet hebben dat James out of all people minder goed kan spelen.
    ‘Ben je oké?’ roep ik naar hem, als hij langsvliegt. Het maakt me al enigszins nerveuzer nu hij misschien niet meer optimaal is, ook als vervolgens Marlene ook geraakt wordt door een Bludger. Het lijkt alsof vrijwel iedereen geraakt wordt en snel doe ik een schietgebedje dat ik deze wedstrijd gespaard blijf.
    Van de pogingen die Hufflepuff doet om te scoren, houd ik ze allemaal tegen en het triomfantelijke gevoel wat me zo van Quidditch laat houden keert weer terug. Elke keer als het publiek juicht, als de Quaffle niet door de ringen gaat, maakt mijn hart een sprongetje.
    ‘G-g-go G-g-gwen!’ hoor ik van Theo. Ik lach naar hem. ‘Lekker bezig! We kunnen dit!’ roep ik. Er is hoop dat we dit nog winnen!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Blake Sophia Haynes


    19 • Year 6 • Slytherin• Prefect • ootd

    Een woord, 9 letters. Suïcidaal. Mooi woord voor galgje of scrabble, ook een goede beschrijving van mijn gemoedstoestand.
    Niet alleen vandaag, bijna alle dagen sinds die vervloekte Valentijnsdag.
    Maar, extreem knap dat het gelukt is, is mijn humeur nog meer gezakt na Maia's actie in de groepschat.
    Ik zit in een kleermakerszit op mijn bed, een half opgeladen laptop voor mijn neus en mijn telefoon in mijn handen. Een combinatie van wanhoop, woede en verstandsverbijstering vliegt door mijn lichaam. Ik wist dat ze een feeks was, en niet te vertrouwen, maar dat ze zo ver zou gaan om haar reputatie hoog te houden komt toch als een lichte verrassing.
    De aandacht die ik ermee genereer zou voor mensen als aangenaam gezien kunnen worden, maar zo ervaar ik het niet. Ik wil niet dat mensen me zo zien - als een slachtoffer van iemand anders' daden.
    Het vooruitzicht dat ik met Jase ga praten maakt me angstig - weer een emotie die ik kan toevoegen aan mijn eindeloze lijst. We hebben elkaar de afgelopen vijf maanden ontweken - dat denk ik ten minste. Mijn emoties konden het niet aan om hem te zien, en nu ik weet dat hij met minstens een van mijn vriendinnen het bed is gedoken weet ik wel zeker dat het hem minder deed.
    Ik word de sletterige genoemd, terwijl ik in de afgelopen vijf maanden geen jongen heb aangeraakt. Ja, dat klinkt ongeloofwaardig, maar het is waar.
    Door de speakers van mijn laptop komt ondertussen Flightless Bird, American Mouth terwijl ik heel zachtjes en zielig, bijna als in een film, huil. Dat heb ik de afgelopen maanden amper gedaan, maar het is nu echt nodig. Maia's woorden brachten beelden, geluiden en gevoelens terug die ik al jaren probeer te onderdrukken. Het liefst zou ik nu schreeuwen, maar dat kan ik niet. Ik voel me verlamd.
    Mijn vingers glijden rondjes over de inkt op mijn onderarm, mezelf vervloekend voor alles, als ik mijn ogen sluit. Kan ik niet gewoon stoppen met alles?




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – The Quidditch Field – Many people – Year 6


    Verscheidene maanden waren voorbij gegaan, om precies te zijn vijf, en alle relaties die rond Valentijnsdag gevormd werden, bestonden nu nog steeds. Je kon zeggen dat het een succesvolle Valentijnsdag was geweest. Behalve voor Castor en haar dan, dat liep nog steeds niet echt. Of het nou kwam doordat ze toch minder goed bij elkaar pasten dan gedacht of omdat ze allebei te lui/bang waren om de volgende stap te zetten, was niet duidelijk.
          Nu, vijf maanden later stond ze in de kleedkamers van Gryffindor, voor de laatste wedstrijd van dit schooljaar. Marlene zou liegen als ze zou zeggen dat ze niet nerveus zou zijn. Dit schooljaar had ze echt niet volgens de verwachtingen gepresteerd en ze was dan ook aan het overwegen om haar plekje te schenken aan iemand die het beter kon dan haar.
          Zodra het fluitje klonk, stegen beide teams op in de lucht. Het spel was begonnen. Die begon al gelijk goed, sarcastisch gezegd. Mary werd al vroeg in de wedstrijd geraakt door een bludger, waarna de teamleden van Gryffindor afgeleid genoeg waren om Hufflepuff balbezit te geven, tot Marly’s grote geluk wist Gwen de quaffle te stoppen. Helaas had niet veel later ook Lana een pijnlijke ontmoeting met een bludger, wie zich gelukkig snel wist te herpakken en te scoren. Marlene juichte even, waarna ze bijna van haar bezem afviel en besloot om vanaf nu met minstens een hand aan de bezem vast te zitten.
          De minuten daarna waren erg frustrerend om te zien, omdat er aan beide kanten om de haverklap werd aangevallen, maar niks door de ringen kwam. Uit haar ooghoeken zag ze ook dat Chloe achter de locatie van de snitch was gekomen, wat haar alleen maar meer nerveuze kriebels gaf. Oh Mary, please pakte die snitch eerder. Uiteindelijk werd een Hufflepuffer ook geraakt door een bludger. Nou ja, de bludger was duidelijk niet alleen anti-gryffindor vandaag.
          Het spel ging in alle rust verder, inmiddels had Lana een nieuwe poging gedaan tot scoren en gemist en ook Marly’s poging werd tegengehouden door Jason, wat haar een gevoel van falen gaf. Marly beet zachtjes op haar lippen, maar probeerde zich eroverheen te zetten. Er gebeurde heel veel op het veld. Allereerst sloeg Sirius een bludger recht tegen Roza’s heup. Marlene’s gezicht betrok even, dat zou vast pijn moeten doen. Veel tijd om te treuren had ze echter niet, want een beater van Hufflepuff besloot om het terug te doen bij Marlene. De bludger raakte hard haar schouder en ze piepte van de pijn. Tranen prikte in haar ooghoeken, maar ze moest doorzetten. Toen James scoorde, lukte het haar het op te brengen om voor hem te juichen. Gelukkig vroeg James niet veel later om een time-out.
          Na de time-out begonnen ze weer aan een frisse start, dat goed benut werd door Lana, omdat ze voor een tweede keer scoorde. Ook Marlene beging een tweede poging, die ze tot haar grote frustratie weer miste. Niet veel daarna werd James hard geraakt door een bludger en raakte hij duidelijk gewond. Well fuck, dat konden ze nu echt niet gebruiken. Vooral niet nu Marly al zo belabberd speelde.
          Vanaf de positie waar Marly stond kon ze goed zien wat er in het veld allemaal gebeurde, waaruit ze opmerkte dat Chloe weeral de snitch in haar zicht had. “Pak hem niet, pak hem niet, pak hem niet,” smeekte ze zachtjes. Marlene zuchtte opgelucht toen Gwen Luna’s aanval tegen hield en deed een soort van vreugdedansje toen James weer scoorde. Die vreugde zakte helaas weer toen Lana miste.
          De vreugde zakte nog meer toen ook Tilden de eerste tien punten binnenhaalde voor Hufflepuff. Het frustreerde haar, nu waren ze een punt dichterbij winst. Niet veel later had Marlene echter de quaffle in haar handen gekregen, waarna ze op de doelen van Hufflepuff afvloog en de quaffle door de ringen smeet. Net langs Jasons vingers. Een glimlach vormde er op haar gezicht. Dat Hufflepuff dit niet kon waarderen, merkte ze wel toen ze weer een bludger haar richting op zag komen, weeral door Marcus geslagen. Deze bludger raakte hard haar knie en met die leugen die Roza niet veel eerder had verspreid over haar en Castor liepen de tranen nu over haar wangen heen.
          Marlene probeerde zich te herpakken, wat lastig ging door de schrijnende pijn die ze nu in haar knie en schouder voelde. Toen Theo de bludger weer tegen Roza’s tengere lichaam aanknalde, kon Marlene het niet laten om te denken: “verdiend” – iets waar ze zich direct weer schuldig over voelde, want Marlene wist prima wat er aan de hand was met Roza en wist dat ze het echt niet om expres drama te zaaien. Het was immers Maia niet.
          Marlene scoort weer yay

    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 14:32 ]


    That is a perfect copy of reality.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Isla / Lily / Roy / Adalae – Quidditch Tribunes – Beater – Year 6

    Vandaag was het een van de laatste schooldagen van dit jaar, of beter gezegd, de laatste. De laatste Quidditch-wedstrijd zou gespeeld worden en ondanks dat Slytherin eerste stond, was het nog maar de vraag of ze dit jaar de cup mee naar huis zouden brengen. Hufflepuff stond immers maar 150 punten achter, dus aan de snitch zouden zij genoeg hebben en als Gryffindor het quidditch-licht had gevonden en opeens super goed zou spelen, zouden zij ook best wel eens kunnen winnen.
          Terwijl de meeste mensen zich buiten bevonden, heerlijk in het zonnetje, was Maia in de bibliotheek bezig. Ze was namelijk een brief aan het schrijven. Niet zomaar een brief, maar een brief naar Roza’s ouders. Vanuit “Roza” geschreven. In die *brief zou Roza vertellen over haar vriendinnetje, Nova, waarmee ze al vijf maanden samen was. Het was misschien een heel achterbakse actie, maar goed, daar stond ze nu eenmaal toch bekend om. Toen die brief eenmaal geschreven was, stond ze op en verliet ze de bibliotheek. Ze moest nu die brief nog versturen.
          Toen ze dat eenmaal achter de rug had, besloot ze om maar eens de beziggaande quidditch wedstrijd bij te wonen. Op haar weg daarheen kon ze het niet laten om weer drama te schoppen omtrent Blake, die natuurlijk weer gelijk alle aandacht van de wereld kreeg, terwijl zij werd doodgewenst. Maia rolde geërgerd met haar ogen, het was precies hetzelfde liedje als altijd. Ze was er onderhand wel gewend aangeraakt.
          Het was een redelijk stuk lopen en in die tijd had ze én ruzie gemaakt en een verontschuldiging gestuurd en beloofd aan Luke dat ze zich nu zou gaan gedragen, welliswaar had ze bij die beloftes haar vingers achter haar rug gekruist, maar goh, wie zou dat nu geloven als ze haar “belofte” had gebroken. Wat sowieso zou gaan gebeuren, want ze had die brief verstuurd. Wel voor die beloftes natuurlijk, maar of Luke daarnaar ging kijken?
          Uiteindelijk kwam ze bij de tribunes aan en ging ze naar boven toe. Ze spotte al snel Ada, Isla en Roy, maar ook Evans moest zonodig daarbij zitten. Een zwakke glimlach verscheen er op haar gezicht.
          ”Op mijn begrafenis wil ik rode rozen,” mompelde Maia zachtjes, waarna ze op het viertal afliep en ze stuk voor stuk begroette. Ze ging naast Ada zitten en schoof met haar hoofd naar Ada’s oor toe.
          ”Wat. Doet. Evans. Hier,” fluisterde ze tegen haar, waarna ze Ada vragend aankeek.

    *
    De brief
    Mom and dad,

    I am writing you this letter just before I am coming home again, because there is something I want you to know, before I’m going home. I thought the bes way to tell you this, was via a letter.

    You know Nova Archer right? One of my best friends in Hogwarts? Our friendship got a little more than a friendship. To put it lightly. Mom and dad, I have a girlfriend. I’ve had one for the past five months. Her name is Nova and she is the greatest person I’ve ever met. Please don’t disown me, I… I’ve tried to stop the feelings. Nova is just so sweet, and amazing, I couldn’t do it.

    I know you think it is some kind of treatable disease.. But it’s not and I hope I can prove you that with letting you meet Nova. Do you mom and dad? Do you want to meet my girlfriend, for me? It would make me very happy.

    Kisses,
    Roza

    "Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."

    [ bericht aangepast op 26 april 2017 - 15:30 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch stands • Celeb, Caleb and Phobe
    Met een schaapachtig grijnsje steek ik mijn hand op naar een of andere Hufflepuff op wiens teen ik ben gaan staan, terwijl ik mezelf verder naar mijn vriend toe beweeg: Caleb. Ik ben één rij te hoog ingelopen, maar ben te lui om terug te lopen, dus geef ik hem ter begroeting een tik tegen zijn achterhoofd wanneer ik bij hem aankom en ik spring vervolgens soepel en met een loom grijnsje rond mijn lippen een rij omlaag, om naast hem neer te ploffen. "Ik zie dat je met al je vrienden zit, maar ik hoop dat je het niet erg vindt als ik jullie vergezel?" begroet ik hem dan ook met woorden. Ik kijk kort om me heen, maar Celebran is nog in geen velden of wegen te bekennen, dus haal ik mijn schouders op. De wedstrijd is al even begonnen wanneer zijn stem me laat opkijken — en hij is niet alleen gekomen.
          "Teleurstellend weinig," geef ik antwoord op zijn vraag of er al gewonden zijn gevallen, al ben ik meer geïnteresseerd in het katje — Phobe — op zijn schoot dan in de wedstrijd. "Ik had me de taart iets minder harig voorgesteld," grijns ik, al kan ik moeilijk niet vertederd raken door het pluizenballetje op Celebrans schoot. Dit komt mijn mannelijkheid waarschijnlijk niet ten goede, maar heel eerlijk gezegd kan het me behoorlijk weinig schelen wat mensen van me vinden. Misschien maar goed ook, gezien het feit dat Taia Isla heeft verteld dat ik met Marly gezoend zou hebben terwijl wij nog bij elkaar waren. Uitgerekend Isla, die vervolgens niet al te subtiel in de groepschat om verheldering heeft gevraagd. 't Is haast alsof ik zojuist gecast ben voor een magische versie van Gossip Girl, maar ik geloof dat ik toch liever hersenloos naar een schermpje staar. Wat een gezeik om, nou ja, niks.
          Ik durf te wedden dat onze vierde musketier het zonder meer met me eens is, want wanneer ik uiterst voorzichtig over Phobes kopje aai, duwt ze tegen mijn hand aan en ik besluit dat te zien als een non-verbale instemmingsactie. "Ik vind 'r leuk," besluit ik met een kordaat knikje. "Ze mag blijven, Cel. Al ben je wel een ramp in het geven van namen, want waar is de C gebleven?" Wanneer mensen om ons heen in gejuich uitbarsten, lijk ik mezelf te herinneren waarom we hier ook alweer zitten. Quidditch. Met lichte tegenzin richt ik mijn aandacht op het veld, terwijl mijn blik zoekt naar mijn favoriete krullenbol en favoriete Gryffindor. Taia en Marly zijn eigenlijk de enige twee die me echt interesseren deze wedstrijd en om het makkelijk te maken zitten ze nog niet in hetzelfde team ook. Bummer.
          "Wat zou deze dag mooi beginnen als er nu ook nog een bludger tegen O'Donnell's hoofd aan vliegt," mompel ik wanneer de een na de ander geraakt wordt door het vliegende voorwerp, terwijl ik ontspannen mijn armen achter mijn hoofd vouw. Ravenclaw is dit jaar sowieso ten dode opgeschreven wat de cup betreft, dus voor mij is deze wedstrijd überhaupt niet heel spannend meer en als ik heel eerlijk ben, is het me ook om het even wie er wint. Ik gun het Marly, maar ook Taia, zelfs nadat ze me als onderwerp heeft gebruikt voor een van haar niet zo grappige grappen. Misschien zouden de meer tere zieltjes onder ons mijn voorbeeld moeten volgen, in plaats van haar shit geven om iets wat niets te betekenen heeft. Maar hé, wie ben ik en daarbij: waarom zouden mensen het elkaar makkelijk proberen te maken als het ook moeilijk kan? Fuck logic.



    She's imperfect but she tries

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Quidditch Field • Team

    Nou. We staan in ieder geval voor. Het helpt alleen dat de meeste van ons team een voor een door Bludgers van hun bezem afgeslagen worden. Ik grom en vlieg van de ene naar de andere kant om de Bludgers weg te slaan van mijn teamgenoten, maar de Bludgers zijn extreem lomp bezig vandaag en het helpt niet dat de andere Beaters ook redelijk goed zijn. Net na de time-out wordt James ook nog eens hard geraakt. Ik vloek hard en vlieg snel langs hem om te checken of hij oké is. Dat overleefd hij wel. Hoop ik. 'Nice one Theo!' roep ik over het veld als hij Rozalua van Hufflepuff raakt met een Bludger. Marlene scoort twee keer achter elkaar ondanks dat ze al twee keer geraakt is door een Bludger. Ik schreeuw enthousiast en klopt haar op haar schouder terwijl ik langsvlieg. 'Als ik geen relatie had zou ik je nu kussen, je bent geweldig!' schreeuw ik haar toe. Ik kijk op naar Mary die nog steeds niet naar beneden gedoken is voor de Snitch. Iedereen weet het. Als we nu de Snitch vangen dan hebben we gewonnen. Nog een keer probeert James te scoren, maar Jason houdt de quaffle tegen. Oké, hij is te goed. Ik hou mijn ogen open om te kijken of ik een Bludger zijn kant op kan slaan. Theo weet een bludger zijn kant op te slaan, maar helaas mist deze en Jason weet de Quaffle nogmaals tegen te houden. Op dat moment klinkt het fluitje, Jason heeft voor een time-out gevraagd. Ik vlieg naar de grond en land naast mijn team-genoten. Ik zie dat Marlene sporen van tranen op haar wangen heeft staan en de andere zien er ook niet geweldig uit. Ik frons en stap op Marlene af. Ik sla een arm om haar heen.
          'Hey, gaat het Marly?' fluister ik en ik veeg de tranen weg met mijn mouw. Ik geef haar een knuffel. Kathelaine gaat op de grond zitten met haar ogen gesloten. Ik kijk naar James. 'We staan voor. Als Mary nu de Snitch vangt hebben we gewonnen.' Ik glimlach. 'Kom op guys. We kunnen dit. Jullie spelen echt geweldig.' Ik klop op Theo's rug en knipoog naar Gwen. 'Ik weet zeker dat we dit kunnen winnen.' Ik glimlach bemoedigend naar Marlene. 'Hoe voelt je been, Prongs?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Tribunes • Regulus

    ‘Dorian Arcelin Kasai, laat alsjeblieft niemand je ooit vertellen dat je iets of iemand niet verdiend. Jij bent het beste deel van deze wereld en verdient het beste. Zolang het je gelukkig maakt. Kies wat jou gelukkig maakt,’zegt ze. Ik kijk naar haar en bijt mijn lip. ‘Zelfs als dat niet de meest verstandige keuze is.’ Ik knik en trek haar dan in een knuffel. Ik sla mijn armen om haar middel heen en zucht diep. Mijn hoofd leg ik op haar schouder.
          'Het spijt me, dat alles zo'n rotzooi is,' mompel ik. Ik sluit mijn ogen en voor een paar seconden heb ik de neiging om mijn lippen op de hare te drukken en alle gevolgen te vergeten, maar ik doe het niet.

    Het is de laatste dag van school en ik kijk er enorm tegenop om naar huis te gaan. Ik zal Fae voor die tijd moeten missen, hoewel ik wel hoop dat we elkaar in de tussentijd nog gaan zien. Anders wordt het al helemaal een hel. Ik loop de Common Room in. Vandaag is de laatste Quidditch wedstrijd die uit zal maken of Slytherin gaat verliezen of gaat winnen. 'Zullen we die watjes zien verliezen?' hoor ik achter me. Regulus is in de Common Room verschenen en ik knik zwakjes. Met z'n tweeën lopen we richting de tribunes. Met een zenuwachtig gevoel neem ik plaats. Mijn ogen glijden langzaam over de spelers van Gryffindor en blijven hangen bij Gwen. We hebben elkaar niet echt meer gesproken zoals tijdens valentijn, maar ik heb dat moment sinds dien constant opnieuw afgespeeld. Heb ik de goede keuze gemaakt? Of de veilige?
          Het ene na het andere doelpunt vliegt door de hoepels van Hufflepuff. 'Shit,' mompel ik. 'We gaan verliezen...' Ik kijk Regulus aan en kreun. 'Dat is mijn schuld.' Ik schud mijn hoofd en verberg mijn gezicht in mijn handen. Ik heb te veel goals binnen gelaten tijdens de vorige wedstrijden. Ik ben echt een ramp. Ze kunnen me maar beter uit het team gooien.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.