• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Quidditch stands • Isla, Roy, Adalae & Maia -> Severus
    "Oh, houd toch op," mompel ik Isla toe, wanneer ze niet zo heel subtiel hint dat ik acht Potters wel aan zou kunnen. Alsjeblieft niet. Ik wil heel graag kinderen, maar zeker geen acht. En zeker niet met James. Ik ben dan ook blij wanneer het onderwerp verschuift van James en mij naar Cedric en Isla, en ik grinnik geamuseerd. "Bewonderenswaardig hoe je het zo precies bijhoudt," plaag ik haar. "Het zou me niets verbazen als je tot op de seconde nauwkeurig weet wanneer jullie samen zijn gekomen." De cupcakes waar ze over praat klinken verdomd goed in mijn oren, maar ik weet dat ik mijn hongerige bui aan mezelf te danken heb. Het ontbijt overslaan met het oog op alle lekkernijen vanavond had een goed idee geleken, maar mijn maag begint het stilletjes aan te berouwen.
          Wanneer Isla me knuffelt en stelt dat ze geen zin heeft om naar huis te gaan pruil ik wat. "Hé, je bent altijd welkom in huize Evans." Ik sta op het punt om haar te vertellen welke voordelen dit allemaal met zich meebrengt, wanneer Roy zich bij ons voegt. Hij ziet er... verschrikkelijk uit (goddank dat hij geen gedachten kan lezen). Ik weet dat hij Mary pijn heeft gedaan en ik ben ongelooflijk boos op hem geweest, maar ik heb zijn brief gelezen en ik kan het niet helpen om me schuldig te voelen. Terwijl Isla hem bijpraat over de wedstrijd, leg ik mijn hand zachtjes op zijn knie. "Het komt wel goed, Roy," vertrouw ik hem met een waterige glimlach toe. Ik denk dat hij oprecht om mijn vriendin geeft en ik vind het rot om hen allebei zo te zien.
          "Jurken zijn drama," mompel ik nog als antwoord op mijn gesprek met Isla. "En dat laatste betwijfel ik ten zeerste, want hij heeft een date met..." Ada. Alsof ik over de duivel spreek. Kort trek ik mijn wenkbrauwen op, mezelf afvragend wat zij hier in Merlins naam te zoeken heeft, maar dan realiseer ik me dat ze Isla's vriendin is en dat ik iedereen tegelijkertijd gelijk geef met hun opmerkingen over jaloezie als ik hier zonder reden rot tegen Ada ga doen. Dat zou best stom zijn, want ik ben niet jaloers dat James een veel te knappe Slytherin aan de haak heeft geslagen... toch? Ik dwing mezelf dus om vriendelijk te glimlachen naar het meisje. "Heel mooi," bevestig ik. "Ik kan niet geloven dat we morgen alweer thuis zullen zijn en..." Mijn ogen vallen op Maia. Wat. In. Hemelsnaam. Komt. Zij. Hier. Doen. Waar haalt ze het lef vandaan om doodleuk te bedenken dat het wel gezellig zou zijn om zich bij ons te voegen? Na alles wat ze mensen, vrienden, heeft aangedaan? Verbijsterd hangt mijn mond open en met een ruk richt ik mijn blik weer op het veld, voordat ik dingen doe waar ik spijt van ga krijgen.
          "Welke slechte grap is dit," mompel ik nog binnensmonds, terwijl ik mijn ogen kort ten hemel sla en ik weet niet precies welke god daar zit, maar één ding is zeker: hij stelt mijn geduld behoorlijk op de proef. Ik onderdruk de neiging om meteen weg te lopen, want ik zat hier nog altijd eerder en ik verdom het om voor haar te wijken, maar tegelijkertijd volg ik de wedstrijd een stuk minder geanimeerd. Vurig hoop ik dat Mary de snitch snel zal vangen, want hoewel het team voor staat, haat ik het om te zien hoe bijna elk van hen wordt geraakt door een bludger. Daarnaast: des te sneller de snitch wordt gevangen, des te sneller kan ik mezelf ontdoen van het gezelschap van Maia. Wanneer het spel wordt stilgelegd schraap ik wat ongemakkelijk mijn keel, me plotseling weer goed bewust van de Slytherins naast Isla.
          Wat hulpeloos zoeken mijn ogen de rest van het publiek af en dan zie ik mijn redding: Severus. Te laat, weliswaar, maar alsnog kan ik hem wel platknuffelen. Ik had niet verwacht dat hij zijn gezicht daadwerkelijk zou laten zien, maar blijkbaar ben ik overtuigender geweest dan ik verwacht had. "Ik zie jullie straks wel," zeg ik tegen niemand in het bijzonder, maar vooral niet tegen Maia. Ik geef Roy een bemoedigend klopje op zijn knie en werp hem een veelbetekenende blik toe, waarna ik Isla's bord teruggeef en me snel door het publiek heen wurm, om Severus in te halen.
          "Hé jij," begroet ik hem op een vrij opgewekte toon, waarmee ik niet alleen Severus, maar ook mezelf probeer op te peppen. "Wat een mooie, zonnige laatste dag om Gryffindor de cup te zien winnen, vind je ook niet?" Ik weet dat hij hier waarschijnlijk niet zo enthousiast over is als ik. Alleen al omdat hij geen Gryffindor is, maar ook zeker omdat hij niet bepaald een sportfanaat is en nou ja, geen heel groot fan is van zekere spelers in het team van mijn afdeling. Dit weerhoudt mij er echter niet van om mijn rood met gouden sjaal losjes om zijn hals te draperen. Veel beter — supporten zal hij.
          "Zin in de zomer?" vraag ik hem, waarbij ik mijn arm in de zijne haak en waarbij mijn blik de tribunes afspeurt naar een vrije plek die bij voorkeur zo ver mogelijk uit de buurt is van een zekere Von Leirko.



    [ bericht aangepast op 27 april 2017 - 15:29 ]


    She's imperfect but she tries

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • • ootd

    'Paniek' is de beste manier om mijn gemoedstoestand te beschrijven.
    Ik weet niet hoe ik dit ga vertellen. Ik weet niet hoe dit ooit goed af gaat lopen.
    Dat gaat het niet, dat weet ik nu al. Ik zit zo erg in de problemen...
    Twee lijntjes. Niet eentje, zoals ik hoopte, maar twee. Ergens in mijn achterhoofd wist ik het al - alle tekenen zijn daar. Maar ik hoopte dat ik het mis had.
    Hij gaat denken dat ik het expres heb gedaan, dat ik niet geleerd heb van vorige keer. Maar het was echt een ongelukje. Echt waar.
    Maar goed, dat gaat hij nooit geloven. Dat zou ik ook niet doen, eerlijk gezegd. Wie gelooft zijn vriendinnetje, dat al eerder gelogen en bedrogen heeft, nou?
    Ik weet niet wat ik met mezelf aan moet, en in blinde paniek stuur ik een berichtje naar mijn vriendinnen. Ze steunen me meteen, al weten ze niet het hele verhaal - en begrijpen ze dus niet waarom ik zo extreem in paniek ben.
    Iedereen zou paniekeren, maar niet zoals ik het nu doe. Ik weet gewoon dat er wantrouwen zal zijn, en dat hij me misschien wel dumpt.
    Ik weet niet wat ik wil. Mijn familie zal blij zijn met dit, de rest van de wereld niet. Ik weet niet eens hoe ik me er over voel.
    Blij? Geschokt? Bang? Teleurgesteld? Ik kan geen enkele emotie plaatsen momenteel, alles wordt overstemd door paniek.
    Na de wedstrijd ga ik met Dorian praten, en ik ben angstig. Oké, een emotie. Dat is al meer dan ik dacht dat ik kon voelen.
    Met mijn handen op mijn buik sta ik voor de spiegel. Kun je al iets zien? Vast niet, maar ik ben zo paranoïde dat ik zou zweren een kleine bolling op te merken.




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • QUIDDITCH FIELD • QUIDDITCH PLAYERS

    Een tweede time-out wordt dit keer door Jason gevraagd en we staan al snel weer met onze beide benen op grond. Ik vloek als ik merk dat mijn been oprecht veel zeer doet.
          'Het gaat,' brom ik als wijze van antwoord naar Sirius, maar het doet verdomde veel pijn. Ik verbijt het en pak mijn bezem weer bij de steel vast.
          'We staan voor, we kunnen de Snitch gaan vangen en dan hebben we gewonnen!' grijns ik en ik high five elk teamlid. We moeten zo doorgaan, we hebben de smaak te pakken, al hebben de Bludgers ons ook te pakken. 'Sirius en Theo, houd die Bludgers van ons allemaal weg en mep die Hufflepuffs van hun bezem af, want ze houden van ons, geloof ik.' Ik verman me en als Madame Arestina weer op haar fluitje blaast, zetten we ons meteen af.
          Een Hufflepuff komt angstaanjagend dichtbij onze ringen, maar gelukkig hebben wij Chloe die de Quaffle tegenhoudt. Wij hebben meteen weer bezit van die rode bal en we haasten ons de andere kant op, richting de keeper van Hufflepuff. Ik gooi de Quaffle naar Lana toe, die scoort! Ik juich weer luid en ik steek mijn beide duimen naar haar op. Meteen kom ik weer in actie en ik grijp de Quaffle voor een van de tegenstanders vandaan, waarna ik me omdraai en hard wegvlieg van de rest van de mensen die me volgen. Een paar om me tegen te houden en een paar om me juist te helpen te kunnen scoren. Omdat ik nogal in de knel kom en min of meer verstopt zit tussen de gele gewaden die rond me vliegen, gooi ik op goed geluk de Quaffle weg en tot mijn eigen enthousiasme lukt het me nog ook om te scoren. Het doelpunt verdient geen schoonheidsprijs, maar het zijn weer tien punten en we staan ruim voor op de tegenpartij. Ik wil zo graag die Cup winnen, echt waar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SEEKER/CAPTAIN • SLYTHERIN • TRIBUNES • DORIAN

    Tot mijn grote ergernis scoort Gryffindor veel te veel en ik voel de Cup langzaam uit onze handen glippen. De hele tijd hebben we onze voorsprong behouden, en nu besluiten die vieze mudbloods ineens wat te gaan doen zodat ze op het laatste moment die Cup nog uit onze handen kunnen grissen? Ook Hufflepuff begint langzaam op gang te komen en ik weet dat ze alleen maar de snitch hoeven te vangen om van ons te kunnen winnen. Al met al zijn we dus fucked en eindigen we laag in de top vier. Verdomme, en dat terwijl we op zich goed bezig waren. Ik had en heb vertrouwen in ons team en ik weet dat we het kunnen winnen, maar Celebran begint al te zaniken in onze groepschat dat we losers zijn. Hij wil Captain worden. Captain Celebran, dat zou wat worden. Ik weet niet zo goed wat ik met die jongen aan moet. Hij is een goede speler en hij is een volger van Voldemort, maar aan de andere kant word zelfs ik bang van hem.
          'We gaan verliezen... dat is mijn schuld.' Ik word uit mijn gedachten getrokken door Dorian die bijna letterlijk met de handen in zijn haar zit en naar het spel voor ons kijkt. Ik klop hem op zijn rug.
          'Maar we hebben ons best gedaan.' Gadverdamme, nu klink ik als een watje. Meedoen is belangrijker dan winnen. Nee, meedoen moet gelijk staan aan winnen, zo niet hoger. Het winnen is gewoon het hoogste doel en we moeten het niet doen voor minder. 'Wat ik bedoel te zeggen is dat die watjes misschien wel gewoon beter zijn.' Goed, ik maak het er echt niet beter op en ik kan mezelf wel slaan. Misschien hebben ze wel gelijk, misschien ben ik toch geen goede Captain en ben ik te soft om dit team langer te kunnen leiden. Vinden ze me te jong? Hoewel ik bijna even oud ben als de rest van het team, vinden ze me de baby van het stel omdat ik pas in mijn vijfde jaar zit. Wanneer zij weggaan, zit ik nog een jaar hier. Alleen. 'Verdomme,' scheld ik dan wel even, 'het ligt aan ons allemaal, Do, niet alleen aan jou.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Team

    Voor de eerste time-out gaat er iets goed mis. De pijn in mijn heup is niet te harden en het wordt er niet beter op als ik ook nog eens een bludger hard tegen mijn ribben krijg waardoor alle lucht uit mijn longen geperst wordt. De tranen staan in mijn ogen en ik maak een snel excuus dat ik naar de wc moet, terwijl Jason de speech houdt. Ik weet niet zo goed waarom ik het mee heb, maar ik heb een klein flesje alcohol in mijn tas gestopt, omdat ik zo'n vermoeden had dat ik het vandaag nodig ging hebben. Het is mijn laatste dag hier op school en morgen moet ik weer naar huis. Terug naar mijn ouders die me gaan behandelen alsof ik ziek ben en er iets mis met me is. Terug naar mijn broers en zussen die me doodzwijgen. Ik drink het halve flesje in één keer leeg en laat me op de grond zakken. Ik masseer mijn pijnlijke heup met gesloten ogen en zucht diep. Uiteindelijk kom ik weer overeind en begin ik naar het veld te strompelen. Isla begint tegen mij te praten en ik heb er absoluut geen zin in, dus de reacties die ik haar geef zijn nou niet bepaald aardig. Het gaat zelfs zo ver dat ik haar uit irritatie vertel dat Castor vreemd gegaan is toen hij met Isla was. Ik weet niet waarom ik het doe, maar het gooit meteen alles overhoop. Ik wil mezelf vervloeken, maar voordat iets aan mijn stomme actie kan doen, moet ik alweer mijn bezem op.
          Met mijn gedachten ergens anders gaat het niet echt geweldig in de wedstrijd. Gryffindor blijft scoren en hoewel Jason het geweldig doet, kan hij niet alles tegenhouden. Uiteindelijk roept Jason weer voor een lay-out en ik plof op de grond neer. Mijn lichaam gaat het zo nog begeven en ik sta op het punt om in janken uit te barsten. Ik heb het mooi verpest bij Isla. Het is ook zo messed up. Ik heb jarenlang een enorme crush op haar gehad, zonder dat ze het doorgehad heeft en je kan je wel voorstellen hoe jaloers ik was toen ze besloot te gaan daten met mijn beste vriend. Ze weet er dan ook niet van dat we verscheidende dronken kussen hebben gedeeld tijdens ons verblijf in Amerika, net nadat het uit was. Een avond is het zelfs verder dan dat gegaan, maar het voelt nog steeds alsof ik haar gebruikt heb die avond, dus ik heb mijn mond erover gehouden. Nu heb ik haar eindelijk verteld over die crush, maar het is te laat. Ik heb haar vertrouwen geschonden en ze denkt dat ik enkel een grap met haar uithaal. Au.
          De peptalk van Jason pept me redelijk wat op en ik dwing mijzelf om deze wedstrijd heelhuids af te maken, ook al wordt dat lastig met de bludgers die om mijn oren vliegen en een wazig gevoel door de alcohol. Een gevoel van schaamte bekruipt me. Ik ben dronken. Tijdens een Quidditch wedstrijd. Als Jason hier ooit achter komt, gooit hij me direct uit het team. Gelukkig weet ik mijn eer een beetje te behouden om te scoren, maar dat gebeurt pas nadat James en Marlene drie keer hebben gescoord. Hufflepuff staat ver achter. Als we nu de Snitch niet vangen, eindigen we ook nog eens helemaal onderaan.


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    FRANK LONGBOTTOM

    17 | Volbloed | Ravenclaw | Ravenclaw Common Room

    Het einde van het jaar, we zouden nu al snel weer naar huis gaan. Ik had het eigenlijk allemaal maar net gehaald. Ik had er een paar weken eerder echter een stuk slechter voorgestaan. Zo slecht zelfs dat de school vond dat ik er meer tijd aan moest besteden, tijd in de vorm van bijles. Persoonlijk vond ik dit echt klinklare onzin. Misschien had ik er wat minder goed voor gestaan, maar ik wist zeker dat dat aan het eind van het jaar wel verholpen zou zijn. Ik zou gewoon even mijn best moeten doen, dat kon ik best.
    School was het er echter niet mee eens geweest en had besloten dat het een goed idee was als ik bijles zou krijgen. Verschrikkelijk vond ik, zeker toen ik hoorde van wie ik het zou krijgen. Nou oké, ik moest zeggen dat ik op dat moment nog niet echt een verwachting had van de bijlessen. Natuurlijk waren mijn gevoelens, maar mijn mening over degene die mij de lessen zou gaan geven had ik nog niet gevormd. Later zou dit enorm veranderen.
    De aangewezen persoon was Alice, waarschijnlijk het slimste meisje van de school, prefect van Ravenclaw. Ik moet zeggen dat ik eerder altijd waardering voor haar had, zo gedreven en zo slim als zij was niemand. Jammer genoeg moest deze kijk op haar veranderen. Want, het spijt me, maar wanneer iemand zó betweterig,
    stimulerend en irritant doet kan ik niet meer zoveel positiefs over je zeggen. Dan zie ik stimulerend ook niet als iets positiefs, meer als voortdurend voortduwend.
    Wanneer je niet meer kan, je nog steeds hard door laten werkend, als het niet nog harder is.
    Maar goed, eerlijk is eerlijk; ik had het nu wel gehaald. Ik had al mijn examens ruim voldoende voltooid en zou dus ook volgend jaar gewoon weer te zien zijn op Hogwarts, joepie. Misschien is het verbazingwekkend dat een ravenclaw, je weet wel; zo'n megaslimme verschijning, het jaar misschien niet zou gaan halen, maar ik denk eigenlijk dat het ook best logisch is. Slimme mensen denken sneller en vervelen zich eerder. Verveling zorgt voor demotivatie en demotivatie zorgt ervoor dat er geen enkele productiviteit meer te vinden is in een persoon, dus. Best logische verklaring toch?

    Vandaag was de dag van prom. Ik had geen date, maar zou gewoon lol gaan maken met vrienden en Pixie, die eigenlijk ook gewoon een vriendin was, maar het wel verdiende om apart vernoemd te worden. Ze bezat naar mijn inzicht namelijk wel iets meer hersencellen dan alle andere imbecielen die ik tot mijn vrienden rekende. Nou ja, ik hoopte dat ze niet te erg aan hun dates vastgeplakt zouden zijn, zodat ze ook nog een beetje tijd voor deze jongen zouden hebben, maar ergens wist ik ook dat ik niet te erg verbaasd moest zijn als dat niet zo zou zijn. Een aantal leken het namelijk nogal te pakken te hebben, die meisjes leken ze helemaal in hun greep te hebben. Misschien kon ik wel blij zijn dat ik single was, vrouwen konden zo veeleisend zijn.
    Voor prom had ik echter nog een laatste afspraak met Alice. Ik zou een aantal dingen die ik van haar geleend had aan haar teruggeven. Verder had ik ook een cadeautje gekocht. Misschien was ik niet zo tevreden met hoe ze me behandelde, maar bijles voor gedrag heb ik nooit nodig gehad. Denk ik. Hoop ik. Hopelijk zou dit dan ook de laatste keer zijn dat ik tijd met haar door zou brengen, één op één.
    We zouden elkaar zien in de Ravenclaw Common Room en dat was dan ook waar ik nu, neergeploft op één van de banken, zat te wachten op haar.

    [ bericht aangepast op 28 april 2017 - 12:04 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman



    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch

    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • Quidditch field • Quidditch players • Nervous, competitive, hopeful

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."

    Na de time-out en peptalk van James zou het allemaal beter moeten gaan. Hoe goed het nu ging, hoe erger ik lijk af te zakken.
    Een van de Chasers komt op me afgevlogen en door de zenuwen en niet goed opletten, vliegt de Quaffle langs me door de ringen. Ik scheld in mezelf. Dit is niet het moment om in te kakken en het te verpesten. Alles ligt al klaar om te winnen, nu moeten we het nog afmaken. Gelukkig scoort Marlene al snel twee keer en doet James ook nog een aantal keren een poging, die helaas mislukken. Dit compenseert weer een beetje voor mijn geklungel.
    Jason vraagt een time-out aan, wat de kans geeft om bij te komen. Het halve team is al een of meerdere keren door een Bludger geraakt. De wedstrijd begint zijn tol te eisen.
    We vliegen naar de grond en waarschijnlijk net als de anderen hoop ik op bemoedigende woorden die wellicht mijn hoofd weer bij het spel kunnen krijgen.
    'We staan voor. Als Mary nu de Snitch vangt hebben we gewonnen.' Ik glimlach bij de gedachten. De Quidditch Cup winnen zou wel een mooie afsluiting van het jaar zijn.
    ‘Kom op guys. We kunnen dit. Jullie spelen echt geweldig.’ De woorden van Sirius geven me een beter gevoel. Ondanks onze magnetische aantrekkingskracht tot de Bludgers zijn we in vorm. ‘Ik weet zeker dat we dit kunnen winnen.’
    James zegt nog wat laatste dingen. 'Sirius en Theo, houd die Bludgers van ons allemaal weg en mep die Hufflepuffs van hun bezem af, want ze houden van ons, geloof ik.'
    Madame Arestina op haar fluitje blaast en we weer verder moeten, haal ik een keer diep adem en gaan we weer.
    De eerste aanval blokkeer ik, wat me een opgelucht gevoel geeft. Echter – wanneer Lana en James scoren en ik me even laat meeslepen in de blijdschap en ik slecht oplet – weet Roza te scoren. Gefrustreerd door mezelf probeer ik me weer te herpakken.
    De volgende aanvallen gaan allemaal niet door de ringen en alles lijkt weer tot rust te komen. Totdat een van de Beaters een Bludger in mijn richting slaat, terwijl ik niet goed oplette. Ik probeer het nog te ontwijken maar de Bludger raakt me tegen mijn ribben.
    Alle lucht verdwijnt uit mijn longen en een gevoel van misselijkheid overspoelt me. Uit een reflex grijp ik kort een van de ringen vast, om stabiel te blijven. Na drie keer diep adem te halen, weet ik mezelf weer te herpakken.
    Vrij snel valt een van de Chasers aan, maar de Bludger heeft niet geholpen met scherp verdedigen. Hufflepuff scoort. Alweer.
    Terwijl er gejuicht wordt, probeer ik mezelf te herpakken. Diep ademhalen werkt niet, aangezien elke ademhaling pijn doet met beurse ribben dus ik klap mezelf kort in het gezicht. Twee keer wordt er aangevallen en beiden keren missen ze of stop ik ze.
    Over de tijd beginnen de pijnlijke grimassen toe te nemen, terwijl de scherpte en snelheid afneemt. Het wordt nog spannend of we dit gaan winnen en eigenlijk ligt de grootste taak nu bij Mary, die koste wat het kost de snitch moet vangen.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Caleb Brody Hughes
    “Is the only reason you're holding me tonight 'cause we're scared to be lonely?”



    Ik zat in m'n eentje op een tribune, toen iemand mij een klap tegen mijn achterhoofd verkocht. Verontwaardigd keek ik om en zag ik Castor staan – wie anders. Hij nam naast mij plaats en ik keek hem met een opgetrokken wenkbrauw aan.
          ‘Ook hallo, Cassie.’
          ‘Ik zie dat je met al je vrienden zit, maar ik hoop dat je het niet erg vindt als ik jullie vergezel?’ Ik rolde met mijn ogen en gaf hem nu een klap tegen zijn achterhoofd, waarna ik hem in een soort houdgreep nam.
          ‘Nog meer dingen die je kwijt wilt, Eichenauer?’
          ‘Dus, wat heb ik gemist? Zijn er al gewonden gevallen?’ Ik keek op en zag dat Celeb bij ons was komen zitten – met een zwarte kat. Ik keek een beetje verbaasd naar hoe... liefdevol Celeb omging met de kat. Langzaam liet ik Castor los uit de houdgreep en ik knikte naar Celeb ter begroeting. ‘Hoi, trouwens. Dit is Phobe. Phobe zegt ook hoi.’
          ‘Teleurstellend weinig.’
          ‘Hoe weet jij dat nou – je zit hier nog geen vijf minuten,’ merkte ik droogjes op en keek Celeb aan. ‘Bijna iedereen is al neergeknald door een bludger – maar behalve dat is het nogal een niet zo interessante wedstrijd.’
          ‘Ik had me de taart iets minder harig voorgesteld.’ Ik grinnikte en knikte instemmend.
          ‘Maar Phobe is wel schattiger dan een taart. Hoi Phobe.’
          ‘Ik vind 'r leuk. Ze mag blijven, Cel. Al ben je wel een ramp in het geven van namen, want waar is de C gebleven?’ Er steeg een luid gejuich op van het publiek en ik richtte mijn blik weer even kort op de wedstrijd. Mijn aandacht werd getrokken door Lana en meteen schoten de beelden, die Maia had gestuurd, door mijn hoofd. ‘Wat zou deze dag mooi beginnen als er nu ook nog een bludger tegen O'Donnell's hoofd aan vliegt.’ Een afwezig, instemmend geluidje verliet mijn lippen.
          ‘Hufflepuff is toch al niet goed bezig. Ze verliezen constant de Quaffle en Jason laat bijna alles door.’ Ik haalde mijn schouders op en volgde Lana met mijn ogen. ‘Jullie hebben vast wel de footage gezien van Lana op Beauxbatons, of niet soms?’ Ik scheurde mijn blik los van het veld en keek mijn twee beste vrienden vragend aan.




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • CCC


    I just caught the wave in your eyes


    William Theodore 'Theo' 'Teddy' Weasley
    Gryffindor || I am just not a normal guy || Quidditch Game || The Gryffindor Team

    Toch bleef het niet zo goed gaan. Hufflepuff kwam vaker langs het team en wist zelfs Gwen te omzeilen om toch te scoren. Gelukkig wist Marlene hetzelfde te doen aan hun kant, maar toch gaf het een bitterzoete smaak. We moesten winnen, terwijl ons team nog maar half op hun bezems zat door alle Bludgers die Sirius en ik niet hadden weten af te wenden. Sowieso werd deze wedstrijd vrij vuil gespeeld met de Bludgers, en om eerlijk te zijn deed ik mee als ik de kans kreeg, zoals nu ook, waarbij ik een van de Hufflepuff Chasers goed wist te raken. Dat was payback voor het doelpunt. Hierna wist Marlene gelukkig weer te scoren en bleef de Quaffle grotendeels in ons bezit. Het lukte mij zelfs nog om nog een Bludger flink hard in de richting van hun Keeper te slaan, maar die schoot jammer genoeg net mis. Niet veel later kwam de tweede time-out van de wedstrijd. Het was wel prettig, want we hadden het zeker wel nodig, gezien de Bludgers die ons om de oren bleven vliegen en Sirius en ik die wat faalde in ons werk om ze weg te houden bij de anderen. De peptalk deed me toch best heel goed, zelfs al wist ik niet hoe nuttig deze was met de staat waarin ons team zich bevond. Al snel ging het fluitje weer en schoten de Bludgers ons weer om de oren. Lana en James wisten te scoren, maar in de euphoria van dat moment, wist Roza langs ons te glippen en te scoren. "K-k-komt g-g-goed." riep ik naar Gwen, die duidelijk gefrustreerd was door dit doelpunt. We moesten gefoccussed blijven. Gelukkig wist ze de volgende twee aanvallen af te weren, maar toen een hufflepuff beater uit het niets boven haar leek te verschijnen en een Bludger naar haar sloeg, was ik machteloos. Ik zach haar zich stabiliseren aan de ringen en vloog bezorgd naar haar toe. "S-s-sorry, G-g-gwen." piepte ik, voor er een Quiffle langs ons vliegt en Hufflepuff in dit moment van zwakte wist te scoren. Precies op dat moment kwam er ook een Bludger deze kant op, die ik met een harde mep tegen een van de Chasers sloeg, en weer hetzelfde meisje raakte. Scoren met een bijna uitgeschakelde Chaser leek gelukkig een stuk lastiger voor Hufflepuff, en intussen leek Gwen zich ook een stuk te hebben herpakt, waardoor ze de volgende aanvallen wist af te wenden. Haar gezicht verwrong steeds verder in een pijnlijke grimmas, eentje die alleen Mary kon verminderen door deze wedstrijd voor ons te winnen. Onze Chasers waren intussen aan de Hufflepuff kant aan het proberen door de verdediging te komen, maar na alle Bludgers, waren zij bijna even afgezwakt als die van Hufflepuff, en werd er niet gescored. Toch kon ik mijn aandacht daar niet bijhouden, omdat er een Bludger recht naar Gwen toe vloog. Zonder echt te denken vloog ik naar haar toe en liet het ding mij raken in plaats van haar. Het raakte me recht op mijn rug, waardoor ik tegen mijn bezem klapte en zo bijna tot op het gras omlaag stortte, terwijl ik probeerde de pijn en onstabiliteit te onderdrukken. Net voor ik het gras raakte, herpakte ik mezelf en vloog omhoog, om daar een Bludger recht tegen de slagarm van de Beater te slaan, die mij een zere rug had bezorgd. Ik had intussen weinig tijd om echt nog verder iets mee te krijgen, want het publiek brak uit in een oorverdovend applaus. In eerste instantie dacht ik dat we hadden verloren, tot ik Mary triomphantelijk rond zag vliegen emt de Snitch in haar hand. Ik kreeg een grote grijns op mijn gezicht en vergat voor even de pijn. Ik vloog omhoog naar Gwen en bleef naast haar hangen. "W-w-we z-z-zijn K-k-kampioen!" piepte ik overenthousiast, voor ik mijn lippen op die van haar drukte. Het was niet lang voor ik me besefte wat ik precies had gedaan, en ik weer naar beneden begon te vallen uit paniek, en de terugkerende pijn, waarbij ik dit keer wel mijn bezem verloor en hard op het gras klapte met een kop zo rood als mijn haren. Eenmaal op het gras bleef ik liggen, terwijl de zwarte vlekken voor mijn ogen dansten en de pijn van de Bludger en de val mijn lichaam overnamen, door de extase van de overwinning en de kus met Gwen te verdrijven.

    [ bericht aangepast op 30 april 2017 - 23:18 ]


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Alone

    Eventuele trigger warning (derde alinea).

    Ik voel me belachelijk. Hier zit ik dan, op een bezem, onder de blauwe plekken, dronken en met tranen in mijn ogen die bijna over mijn wangen stromen. Waarom ben ik zo'n fuck-up? Ik krijg het voor elkaar om Isla, Marlene en Nova boos te maken en alle relaties tussen mijn vrienden overhoop te gooien, gewoonweg omdat mijn eigen gevoelens niet aan kan. Ik weet hoe slecht ik nu bezig ben. Ik reageer mijn eigen situatie af op anderen. Ik haal anderen door het slijk, omdat ik een rot periode heb. Het helpt ook totaal niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien en al snel is mijn aandacht enkel nog maar gericht op de gesprekken die plaats vinden op mijn telefoon. Tot het te veel wordt. Mijn ademhaling is in de afgelopen minuut flink omhoog gekropen en mijn hart klopt in mijn keel. Een misselijk gevoel overmand me en even denk ik van mijn bezem af te gaan donderen. Het spel gaat nog steeds door, maar ik volg het maar half. Ik probeer mijn teamgenoten te volgen en kom uiteindelijk toch in handen van de Quaffle, maar mijn worp is verre van raak. En dan hoor ik het gegil. Het gejuich. Het hele Gryffindor team schreeuwt en gilt. In de handen van Mary kan ik een gouden balletje zien glinsteren. Het besef daalt in en langzaam laat ik me naar de grond zakken. Mijn lichaam begeeft het bijna zodra de bezem me niet meer ondersteunt, maar ik hou mezelf overeind.
          Samen met het team sjok ik richting de kleedkamers, maar ik ga niet mee naar binnen. De tranen prikken nu zo erg achter mijn ogen dat ik weet dat ik elk moment breek. Ik heb er geen behoefte aan om dat te doen tegenover het hele Quidditch team. Misschien enkel tegenover Jase, maar hij heeft al genoeg drama zonder mij. Ik laat me zakken onder de tribunes, verstopt tussen alle houten pilaren en verschuilt in de schaduw. Mijn wang leg ik tegen het koele hout aan en voordat ik het kan stoppen, beginnen de tranen over mijn wangen te rollen. Ik sla mijn armen om me heen en krul me op terwijl ik half tegen het hout aan lig. Mijn lichaam is compleet verbrijzeld door bludgers, maar in vergelijking tot de mentale pijn is dat enkel een schrammetje. Ik heb het zo enorm hard verpest. Met iedereen. Isla wil niet eens meer met me in één kamer slapen en ook al is het nu een soort van goed tussen Nova en mij, ik heb haar nog steeds pijn gedaan. Hoe krijg ik het toch voor elkaar dat alles al zo slecht is en dat ik als reactie daarop alles nog slechter maak.
          Met trillende handen pak ik mijn wand uit mijn gewaad en accio ik mijn tas met alle spullen erin naar me toe. Met een plof laat ik deze voor me neer vallen en met trillende handen, haal ik het kleine flesje wodka tevoorschijn. Zonder te twijfelen giet ik de rest naar binnen. Het brandt naar in mijn keel en ik voel me al schuldig voordat de eerste druppel überhaupt mijn tong raakt, maar ik weet dat het de pijn voor een tijdje zal verminderen en dat is wat ik nu nodig heb. Een vlaag van woede rolt over me heen en ik wil iets slaan. Iets pijn doen. Ik zet mijn lange nagels in mijn pols en haal ze hard over het oppervlak van mijn huid heen, net zo lang tot er een druppeltje bloed opwelt. Buiten adem staar ik naar de geïrriteerde huid en opnieuw bouwt schuld zich op. Ik klem mijn armen weer tegen me aan en begin nog harder te huilen. Ik doe een poging mezelf stil te houden, maar dat is amper nodig door het publiek dat boven schreeuwt en joelt. Langzaam laat ik mezelf op de grond zakken zodat ik opgekruld lig en verberg ik mijn gezicht in de mouwen van mijn Quidditch gewaad.


    “There's bravery in being soft.”

    [ bericht aangepast op 30 april 2017 - 23:20 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || CHASER || RAVENCLAW GIRLS' DORMROOM || WITH FAE

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    Okay. Suggeren aan Fae dat ze condooms had moeten gebruiken was niet het slimste wat ze ooit gezegd uit. Sterker nog, het stond waarschijnlijk ergens boven aan het lijstje van "Domme uitspraken van Dorcas". Hoewel, advies geven dat mensen een condoom moeten gebruiken is op zich slim, ze had gewoon moeten bedenken dat Fae en Dorian wel een condoom hadden gebruikt. Ze was niet voor niks een Ravenclaw, al hoopte ze dat de andere huizen er ook aan dachten. Ze voelde zich in elk geval nogal schuldig toen ze naar de wedstrijd liep, en draaide zich halverwege om, om terug te lopen naar de Ravenclaw dorms. Ze opende deur naar de Ravenclaw meisjeskamer en zag Fae voor de spiegel staan. Een zachte zucht kwam over Dory's liep. Het beeld van Fae met haar handen op haar buik liet haar enkel schuldiger voelen.
          'Oh, Fae.' Dory liep naar haar toe en sloeg haar armen om het langere meisje heen. 'Het komt goed. Dorian is volgens mij wel een okay jongen, en hij laat je vast niet zomaar in de steek als je echt zwanger bent.' Ze trok Fae bij die spiegel vandaan, richting het bed. 'Heb je slechts één test gedaan? Ik heb gelezen dat ze niet altijd kloppen. Dus misschien dat je nog een kan proberen. Het schijnt ook dat je minstens een week moet wachten na je gemiste PMS.' Ze gaf het zelf wel toe: ze was barslecht in mensen troosten op een emotionele manier. 'Wat er ook aan de hand is, we zullen je hoe dan ook steunen in je keuze.' Al kon Dory ergens niet helpen maar hopen dat ze de baby niet zou houden, niet om zelf te houden in elk geval. Naar hogwarts gaan ging lastig met een kind op je arm, en ze vond dat haar vriendin meer was dan één of andere broedmachine, of huisvrouw. ’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    17 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • TRIBUNES • LOOKING FOR ROZA

    Ik weet niet wat me overkomt als ik van het ene op het andere moment ruzie heb met zowel Isla als Roza als Luke en ik krijg de neiging mijn telefoon het veld op te smijten zodat deze kapot valt en alle berichtjes weg zijn. Niet dat ik ze kan vergeten, maar ik wil het niet meer zien en ik wil niet met mijn neus op de feiten gedrukt krijgen dat ik het weer eens flink heb verpest. Ik word gewoon heel snel jaloers en hoewel ik weet dat het niet goed is, kan ik het af en toe echt niet helpen.
          Tot mijn grote ergernis moet Gryffindor ook nog eens de snitch vangen zodat zij zowel de wedstrijd als de Cup winnen, waardoor Hufflepuff, en vooral Roza, nogal neergeslagen lijkt. Ik app haar meteen maar ze reageert raar en ik maak me zorgen omdat ik weet dat ze net al wat gedronken had. Fuck fuck fuck. Ik excuseer me bij Fran en hol meteen naar beneden. De aanhangers van Gryffindor juichen en zijn overduidelijk apetrots op hun team en ik gun het de helft van de fugs ook zeker, maar het voelt toch wel rot. Ik vraag waar Roza is maar ze typt scheef en ik slik moeilijk. Ze zit onder de tribune, kan ik er uiteindelijk uit opmaken en ik loop er meteen heen.
          'Roza?' vraag ik zachtjes. De tribunes zijn groot en ze kan overal zitten, dat snap ik ook wel, maar ik moet haar vinden. 'Roza, waar zit je?' Ik slik moeilijk en voel me heel erg schuldig dat ik bood op haar werd. Ik had dat nooit mogen doen... Ik besluit maar onder de tribunes te gaan lopen en dan vallen de donkere krullen me al snel op. Ik loop meteen naar haar toe en ik zie kleine druppeltjes bloed op haar polsen en zelfs op haar gele gewaad. Ik slik moeilijk en zak meteen bij haar neer waarna ik mijn armen stevig om haar heen sla. Ik probeer voorzichtig te doen want ik weet dat ze enkele keren geraakt is door een bludger wat ervoor zorgt dat je botten nogal beurs zijn, maar ik wil haar stevig vasthouden en knuffelen.
          'Taia...' fluister ik en ik slik de brok in mijn keel weg. 'Het komt wel goed... Niet huilen...'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Tribunes • Regulus

    'Maar we hebben ons best gedaan.' Ik kijk hem schaapachtig aan en zucht diep. We hebben nog steeds verloren. Ik haal een hand door mijn donkere haar en richt mijn blik weer op de game. Als Gryffindor gelijk de snitch had gevangen, hadden we nog kunnen winnen, maar ondertussen staat Gryffindor al te ver voor. Ik vloek binnensmonds. 'Wat ik bedoel te zeggen is dat die watjes misschien wel gewoon beter zijn.' Ik bijt mijn lip en schud mijn hoofd. 'Verdomme, het ligt aan ons allemaal, Do, niet alleen aan jou.'
          'We zijn niet slecht,' mompel ik. 'Ik bedoel... we hebben jou en de rest van het team... iedereen is goed... we hebben hard getraind.' Ik zucht diep en verberg mijn gezicht in mijn handen. Op dat moment klinkt er hard geschreeuw en gegil. Ik durf mijn handen bijna niet weg te halen, omdat ik gewoon weet wat er gebeurd is. De snitch is gevangen. Ik kijk op en zie dat Dumbledore al opgestaan is om de gigantische beker mee naar beneden te nemen het veld op. Gryffindor heeft gewonnen. 'Shit,' vloek ik terwijl ik toe kijk hoe het hele roodgekleurde publiek uit zijn dak gaat. Ik kijk naar Regulus met een zure uitdrukking op mijn gezicht en zucht dan diep. Ik speel een beetje teneergeslagen met mijn telefoon. 'Ehm. Met wie ga jij naar het feest?' vraag ik dan, in een poging het gesprek een wat minder deprimerende kant op te sturen. Ik kom wat overeind. 'Laten we naar binnen gaan,' zeg ik zacht. 'Ik heb geen zin om dit te zien.' Met mijn ogen teneergeslagen begin ik vanaf de trappen naar beneden te lopen.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Tribunes • Caleb, Castor en Phobe

    ‘Teleurstellend weinig,' is het antwoord van Castor en ik maak een teleurgesteld geluidje, maar net op dat moment wordt James geraakt door een bludger. Flink hard. Dat maakt het toch wat beter. Ik grijns lichtjes. Karma. Dan had hij maar niet naar het feest moeten gaan met Adalae. Het is niet perse dat ik jaloers ben. Of misschien wel, maar niet echt jaloers omdat ik met Adalae wil gaan. Ik ben meer jaloers omdat ik niet wil dat iemand met haar naar het feest gaat, want om eerlijk te zijn verdient niemand haar. Het zijn allemaal een stelletje sukkels hier op school. Het voelt raar om met Adalae te hebben afgesproken dat we met elkaar gaan trouwen als we moeten trouwen en ik vraag me af hoe serieus het is, maar ik weet niet of ik toe kan kijken terwijl ze iemand anders date. Ik denk dat het vooral een soort beschermend gevoel is. Ik ben er zeker van dat ieder ander haar pijn zou doen en dan moet ik ze weer helemaal martelen. Om eerlijk te zijn is het gewoon veel te veel gedoe.
          ‘Hoe weet jij dat nou – je zit hier nog geen vijf minuten,’ zegt Caleb en hij richt zich op mij. ‘Bijna iedereen is al neergeknald door een bludger – maar behalve dat is het nogal een niet zo interessante wedstrijd.’ Een geamuseerde grijns verspreidt zich over mijn gezicht terwijl ik Phobe aai.
          ‘Ik had me de taart iets minder harig voorgesteld,' zegt Castor en hij laat zijn blik even kort over Phobe glijden.
          'Maar Phobe is wel schattiger dan een taart. Hoi Phobe.’
          ‘Ik vind 'r leuk. Ze mag blijven, Cel. Al ben je wel een ramp in het geven van namen, want waar is de C gebleven?’
          'Wat zou deze dag mooi beginnen als er nu ook nog een bludger tegen O'Donnell's hoofd aan vliegt.’
          'Mij maakt het niet zoveel uit wie er geraakt wordt, als ze er maar flink van langs krijgen, vooral de Gryffindors,' zeg ik, 'en je mag haar ook Chobe noemen, Castor, dat vind ik ook prima. Dan is het vanaf nu CCCC.' Phobe is ondertussen opgekruld op mijn schoot in slaap te vallen en ik eet nog steeds van mijn overheerlijke taart.
          ‘Hufflepuff is toch al niet goed bezig. Ze verliezen constant de Quaffle en Jason laat bijna alles door,' zegt Caleb. ‘Jullie hebben vast wel de footage gezien van Lana op Beauxbatons, of niet soms?’ Ik kijk hem aan en frons lichtjes.
          'Om eerlijk te zijn hoef ik niet te zien hoe je vriendin seks heeft, dus nee ik heb het niet gezien of niet aandachtig. Ik vond het op zich wel grappig eruit zien hoe ze dat meisje een klap verkocht, maar goed. Je weet mijn mening over Savore. Ze blijft een mudbloodje. Om eerlijk te zijn kan je haar maar beter gewoon nu dumpen, dan heb je een goede reden en ben je er gelijk vanaf.' Ik haal mijn schouders op. 'Vind je ook niet Cas?' Mijn ogen gaan weer terug naar de wedstrijd en mijn mond zakt lichtjes open als Mary de snitch vangt. Shit. Ik vloek zachtjes en kom overeind waardoor Phobe van mijn schoot afglijd en hard miauwt. Ze springt vervolgens op Calebs schoot, maar ik heb het niet door want mijn ogen schieten vuur terwijl ik zie hoe James Potter de cup in handen gedrukt krijgt. Die zou van Slytherin moeten zijn. 'Wacht maar, Potter,' sis ik, onhoorbaar door het gegil en gejuich van de Gryffindor afdeling.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Nova

    Isla wil weten waar ik ben. Evenals Luke. Uiteindelijk zeg ik het wel, maar om eerlijk te zijn heb ik geen behoefte aan iemand. Nee, dat is niet waar. Ik wil geen behoefte hebben aan iemand, maar ik heb eigenlijk juist heel veel behoefte aan een knuffel. Ik wil dat vooral niet toegeven. Even denk ik een mijn naam te horen, maar ik kijk niet op en verberg mezelf verder in de schaduwen van de tribune. Ik kan bijna niks horen dan het gejuich, dus het zal wel niet. 'Roza, waar zit je?' Ik hoor nogmaals mijn naam ergens in de verte klinken en het is nu overduidelijk dat er naar me gezocht wordt. Nova. Ze zakt naast me neer en ik voel haar armen om me heen. Ik kreun zachtjes, want de bludgers hebben me flink ervan langs gegeven, maar Nova doet overduidelijk haar best om me geen pijn te doen. Ik kruip tegen haar aan en verberg mijn gezicht in haar nek. Mijn armen houd ik tegen mijn lichaam aangeklemd, omdat ik niet wil dat ze ziet wat ik mezelf aangedaan heb. Ik knijp mijn ogen dicht en laat de tranen geluidloos over mijn wangen stromen terwijl mijn schouders heen en weer schudden van de snikken.
          'Taia...' fluistert ze zachtjes, maar ik hef mijn hoofd niet op. Ik durf haar niet aan te kijken. Ik wil niet geconfronteerd worden met haar bezorgde of misschien zelfs wel kwade blik. 'Het komt wel goed... Niet huilen...'
          'H-Het spijt me,' snik ik dan. 'Ik w-weet d-dat het niet fijn is om dat te horen, maar het was lang geleden en Isla is nu niks meer dan een hele goede vriendin. I-Ik wilde je niet jaloers maken, ik w-wilde het je gewoon laten s-snappen.' Ik veeg mijn tranen weg, maar ze blijven maar stromen. De dammen zijn eindelijk gebroken en het lukt me niet zo snel om ze weer dicht te maken. 'Ik k-kan alles uitleggen en het spijt me heel erg.' Een snik verlaat mijn mond en ik verberg mijn gezicht weer. Haar aanwezigheid zorgt ervoor dat ik weer wat helderder na kan denken. Haar warmte en geur zorgen ervoor dat de paniek lichtelijk weg trekt, maar hij schuilt nog steeds onder het oppervlak en ik ben bang dat ik elk moment weer compleet in paniek kan raken.


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.