• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • Quidditch stands • Celeb, Caleb and PChobe
    Geen. Slim. Plan. Uiteraard komt Calebs klap niet geheel onverwacht, maar ik ben te druk bezig met grijnzen om deze daadwerkelijk te ontwijken. Als kers op de taart neemt hij me ook nog in een houdgreep waardoor ik heel even vrees dat mijn hoofd van mijn romp afgescheurd zal worden, maar ik houd ervan om gevaarlijk te leven en dus schroom ik niet om hem van een repliek te voorzien wanneer hij vraagt of ik nog meer te zeggen heb. "Nah," zeg ik als de onschuld zelve. "Ik kom gewoon in alle rust toekijken hoe Slytherin de cup door hun neus geboord krijgt."
          Gelukkig voor mij en mijn hoofd en misschien ook wel een beetje mijn romp en het straatbeeld op Hogwarts, komt Celebran op exact het juiste moment aan en zijn zowel Caleb en ik vertederd door het pluizenbolletje Phobe, of vanaf nu ook wel Chobe. "Chobe it is," mompel ik instemmend. "Eigenlijk moeten we nu ook nog een bijpassende trui voor haar fiksen, maar ik vrees dat dat een catastrofe wordt." Ik grinnik kort om mijn eigen woordspeling, totdat er een enorm gejuich losbarst, dat me laat opkijken. Met samengeknepen ogen volg ik hoe Chobe op Calebs schoot springt, de kleine verraadster, maar ik vergeef het haar al snel wanneer ik doorkrijg dat de wedstrijd is afgelopen en dat Gryffindor de winnaar is geworden. Ik wist wel dat mijn sokken de doorslaggevende factor zouden zijn. Ergens voel ik me schuldig tegenover Taia, want zij is per slot van rekening degene die me de sokken heeft gegeven, maar ik besluit dat zij ze ergens volgend jaar wel mag lenen. Voor nu spreken we af om ons vanavond klem te zuipen en ergens klinkt dat nog best wel oké. Kruupend naar huus; dan is de treinreis die we morgen moeten overleven ook nog niet zo'n ramp en zal ik dankbaar zijn voor elke seconde die ik kan slapen.
          "Wat een topdag," grijns ik opgetogen, wetende dat mijn vrienden het waarschijnlijk niet zullen kunnen waarderen. Caleb lijkt echter ook zonder mijn opmerkingen niet al te vrolijk te kijken en ik trek kort mijn wenkbrauwen op terwijl ik naar de reden hiervan luister — en Celebrans antwoord hierop. Wanneer deze laatste ter bevestiging naar mij kijkt, haal ik onverschillig mijn schouders op. "'t Is niet onze vriendin," luidt mijn antwoord, "maar ik zou me niet al te druk maken om die filmpjes. Ik bedoel, zolang je geen ruzie met haar krijgt tenminste." Over de bloedstatus houd ik wijselijk mijn mond, want om heel eerlijk te zijn vind ik dat behoorlijk vermoeiend worden. Mudblood of niet, Caleb heeft tenminste een vriendin weten te strikken en dat is meer dan Celebran en ik kunnen zeggen. "Op mij komt croissant altijd best li..."
          Alsof je over de duivel spreekt. Met mijn mond nog halfopen zie ik hoe Lana zich op Caleb stort en ik geloof dat heel het filmmateriaal plotseling geen heel groot probleem meer is. Ik sta op het punt om een niet geheel originele 'huur een kamer'-opmerking hun richting op te werpen, wanneer Lana zich al op mij richt. Vragend til ik een wenkbrauw op bij haar woorden, maar al snel blijkt dat de kleine Gryffindor geen geruststellende plannen met me heeft, want het volgende moment hoor ik 'gotcha' en nog belangrijker: voel ik water. Verdomme. Een rilling gaat langs mijn rug, want een abrupte plens water in mijn gezicht brengt geen heel zoete herinneringen naar boven, maar ik herstel me snel en grijp mijn toverstok om mezelf te drogen. Ik ben echter te laat om de kleine duivelin nog iets na te roepen, dus recht ik mijn rug en schraap ik mijn keel.
          "Vergeet wat ik net zei," brom ik. "Ik volg Celebran in dezen: dumpen."



    She's imperfect but she tries

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Quidditch stands • Severus, Roy, Mary, James
    Een geamuseerde grinnik rolt over mijn lippen bij het zien van Severus' blik, die boekdelen spreekt. "Oh, kom op, Sev," klaag ik op plagerige toon. "Ze verdienen die cup en je weet het." Meermaals ben ik wakker geworden in een lege dorm, omdat mijn vriendinnen zich in de ochtenddauw door James af lieten beulen en alleen al daarom gun ik hen de overwinning van harte.
          Ik bespaar mijn vriend echter een verdere preek, want hij ontdoet zich niet van mijn sjaal, waardoor hij tenminste nog een beetje fan lijkt. Een glimlach vormt zich rond mijn lippen wanneer hij mijn parfum opmerkt — best indrukwekkend voor een man — en ik knik bevestigend. "Ik vond hem wel zomers," verklaar ik, net zo tevreden met mijn keuze van parfum als Severus. "Sorry dat je er nu hoogstwaarschijnlijk naar stinkt, trouwens." Ik open mijn mond om nog iets te zeggen, maar de woorden die ik wilde uiten, gaan over in een langgerekt 'ohhhh je bent ge-wel-dig' wanneer Roy zich bij ons voegt, gevulde koektrommel incluis. Nog wel gevuld, althans, want ik verhonger en kan het niet laten om de trommel meteen te openen. Beleefdheidshalve houd ik het ding ook voor aan Roy en Severus, maar Roy ziet er niet naar uit alsof hij ook maar een hap door zijn keel zal krijgen. Hij zit echt in over Mary — mooi zo. Ik wil absoluut niet dat hij zich zonder reden rot voelt, maar het is goed dat hij doorheeft dat een leven met Mary aan zijn zijde velen malen rooskleuriger is dan een leven zonder.
          Juist wanneer ik mijn trek stil met een koekje, stijgt een luid gejuich op en mijn ogen schieten naar het veld. Daar, hoog in de lucht, zie ik Mary vliegen met de gouden snitch en een golf van vreugde overspoelt me, terwijl ik snel mijn hap doorslik. "Oh mijn god, ze hebben gewonnen!" roep ik met ogen zo groot als schoteltjes en in mijn enthousiasme vlieg ik zowel Severus als Roy om hun hals, zonder erbij na te denken dat ik de enige Gryffindor in ons midden ben. Dit kan me echter vrij weinig schelen, net zoals de koekjestrommel die zojuist mijn aandacht nog zo opeiste, en ik grijp zowel Severus' als Roy's hand om hen door het publiek heen naar het veld te sleuren. Weliswaar valt het me vaag op dat Roy nog witter ziet dan een laken, maar hij weet evengoed als ik dat dit het moment is om zijn brief aan Mary te laten lezen en haar te feliciteren. Pas wanneer we bij de spelers zijn aangekomen laat ik de handen van de twee arme jongens los, enkel en alleen maar zodat ik me om de hals kan storten van de eerste en de beste rood met gouden speler die op mijn pad komt.
          "Mary, je bent een hellllld," kir ik wanneer ik mijn beste vriendin omhels. Ik druk een kus op haar wang en knijp haar haast fijn, alvorens ik besef dat ik niet alleen ben gekomen. "Roy wil je trouwens spreken," fluister ik in haar oor en ik geef haar een knipoog en een duwtje in de goede richting — waarbij ik zowel Roy als Severus eveneens een niet al te subtiele knipoog gun — alvorens ik me zonder na te denken op de volgende Gryffindor stort. James.
          Gedreven door mijn enthousiasme vlieg ik ook hem om zijn hals, me niet bekommerend om zijn bezwete lichaam of de andere mensen om ons heen. Tegelijkertijd besef ik dat ik het wellicht beter iets voorzichtiger aan had kunnen pakken, aangezien zijn geraakte been hoogstwaarschijnlijk niet al te hard staat te popelen om Lily Evans' volledige gewicht op te moeten vangen, maar voor second thoughts is het nu al te laat. Bovendien moet ik mijn halfslachtig gemaakte belofte om hem een 'overwinningskus' te geven nog waarmaken. Zachtjes maar kordaat druk ik mijn lippen dan ook op zijn wang, alvorens deze naar zijn oor afdwalen.
          "Gefeliciteerd James," fluister ik zachtjes te midden van al het overwinningsgejoel en misschien is dat het juiste moment om hem los te laten en om de volgende bezwete Gryffindor op uitbundige wijze te feliciteren met de winst van de trofee, maar ik laat hem niet los. Ik wil gewoon voor heel even dat hij weet dat ik hem heus niet zo vervelend vind als ik soms beweer en bovenal dat ik ergens, diep van binnen, zo trots als een pauw ben op de manier waarop hij als captain in het team is blijven geloven en hen klaar heeft weten te stomen voor deze inhaalslag. Hij heeft het verdiend.




    She's imperfect but she tries

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || CHASER || RAVENCLAW GIRLS' DORMROOM || WITH FAE

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    ’Ik heb er vier gedaan, Dorcas. En ze zijn allemaal positief - zes tot zeven weken zwanger, volgens twee testen.’ Dorcas vroeg zich af hoe Fae er dan niet eerder achter was gekomen, maar die opmerking hield ze maar voor zich. Ze hield ook maar voor zich dat Fae dan nog achttien weken had om te bepalen of ze een abortie wilde. Als Fetus Deletus nou echt zou werken, dat was handig geweest. Of niet. Stel je voor dat iemand niet weet dat ze zwanger is en dat voor de lol zegt, en poef weg baby. Nee, het was wijzer als ze haar niet erg bemoedigende opmerkingen voor zich hield.
          Het meisje sloot haar armen steviger om haar heen en Dory wreef over haar rug. God, ze was echt niet goed in emotioneel advies geven, daar was Lily beter geschikt voor. ‘Dankjewel.. dat je er bent.’
          ’Naja, daar zijn vriendinnen voor toch?’ .
          ’Dorian komt zo.. en ik waardeer heel erg dat je gekomen bent, maar ik denk dat ik dit alleen moet doen.’ Dorcas had nul verstand over hoe je je vriendje moest vertellen dat je zwanger bent, maar wat Fae zei klonk wel logisch. Het zou waarschijnlijk al moeilijk en ongemakkelijk genoeg zijn zonder haar erbij.
          ’Geen probleem. Ik kan wel buiten de dorm wachten als je wilt? Dan kan ik hem per ongeluk expres van de trap laten struikelen als hij zich als een lul gedraagt.’ Ze hoopte dat haar poging tot een grapje werkte. Gezien ze moest lachen in de meest ontoepasselijk situaties van nervositeit, was ze hier misschien ook niet erg goed in. ‘Maar, volgens mij is Dorian een goede jongen. Hij zou je vast niet zomaar alleen laten.’ Slytherins waren toch ook loyaal? ‘Hoe dan ook,’ ze pakte Fae’s hand vast en kneep er bemoedigend in, ‘het blijft jouw lichaam. De keuze is uiteindelijk aan jou. Dorian is de vader ja, maar je moet hem je niet laten dwingen tot iets wat je niet wilt.’ ’


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    We hadden gewonnen... Gryffindor had écht de Quidditch Cup gewonnen. Ik kon nog steeds niet helemaal bevatten dat ik de Snitch had weten te vangen. Dat stomme, kleine rot balletje. Iemand beukte vervolgens ruw tegen mij op en bijna viel ik van mijn bezem, gezien ik nog steeds in de lucht zat. Ik voelde een stel armen om mij heen.
          ‘WE HEBBEN GEWONNEN! JE BENT GEWELDIG MARY!’
          ‘Ow. Sirius. Bludger. Pijn,’ bracht ik ademloos uit, maar als antwoord werd ik overladen met een heleboel natte zoenen. Ik trok een vies gezicht en haalde opgelucht adem toen Sirius besloot James lastig te vallen. Ik veegde even met de mouw van mijn tenue langs mijn gezicht, waarna ik vervolgens op de grond neerdaalde. Ik begaf me richting de kleedkamers en kleedde me snel om, gezien ik waarschijnlijk een uur in de wind stonk. Na me kort gedoucht en schone kleding aangetrokken te hebben, liep ik de kleedkamers uit.
          ‘Mary, je bent een hellllld.’ Ik keek in de richtig van de stem, maar mijn gezichtsveld werd geblokkeerd door een stel rode lokken. Ook al had ik een paar vriendinnen met rood haar, wist ik gewoon dat deze toebehoorden aan Lily. Ze sloeg haar armen stevig om mij heen en ik kromp even kort ineen van de pijn.
          ‘Ow. Lily. Bludger. Pijn,’ bracht ik even ademloos uit, zoals ik bij Sirius had gedaan. Desalniettemin knuffelde ik haar terug. ‘Maar dankjewel.’
          ‘Roy wil je trouwens spreken.’ Ik verstijfde en waarschijnlijk zag ik in een keer lijkbleek. Ik slikte en wilde nog protesteren, maar Lily had me al een zetje richting Roy gegeven. Ik wilde haar op een vriendschappelijke manier uitschelden – maar ze was al te druk ergens anders mee, of eigenlijk, met iemand anders. Onbewust verscheen er een tevreden grijns op mijn gezicht. Jily, hehe. Nu nog mijn vriendje, of ex-vriendje.
          ‘Dus eh, je wilde mij spreken?’ bracht ik uit, toen ik tegenover hem stond en ik keek hem ongemakkelijk aan. Ergens schaamde ik me wel dat ik het had uitgemaakt via een WhatsApp berichtje, dat was wel heel lag van mij geweest.



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Quidditch field

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 7:53 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JONATHAN CLERMONT

    De laatste dag. Het leek alsof het jaar voorbijgevlogen was, maar misschien kwam dat ook wel doordat ik nu Scarlett had en met haar leek ik geen besef van de tijd te hebben. Alhoewel ik het hier absoluut niet erg vond, afgezien van een aantal mensen dan, had ik heel erg uitgekeken naar de vakantie. Vooral door de gebeurtenissen die me dan te wachten hadden gestaan. Ik zou een aantal weken naar het huis van Scarlett gaan. Ze woonde daar met haar tante en die was bovenal niet vaak thuis, dus zouden we in principe het huis voor ons alleen hebben. Dat moest geweldig zijn. Een hele tijd alleen wij twee, Scarlett en ik.
    Jammer genoeg konden de plannen natuurlijk weer niet zo gaan als van te voren. Ach, ik had het kunnen weten. Niet alleen regels, maar ook plannen lijken er te zijn om gebroken te worden.
    Vanochtend werd ik wakker gebeld door mijn moeder. Ik snap niet hoe ze zo vroeg - notabene zes uur - al wakker genoeg was om haar zoon dit vervelende telefoontje te doen. Ik was er in ieder geval nog niet klaar was. Ze belde me met de mededeling dat ik deze vakantie hard nodig zou zijn in het familiebedrijf.
    Het ging wat minder goed de laatste tijd en blijkbaar zagen ze me als een uitstekende potentiele opvolger van mijn vader. Het zou slim zijn om nu al mijn tijd in deze toekomst te stoppen. Tussen de zinnen door hoorde ik dat mijn moeder misschien niet helemaal tevreden was met Scarlett. Ze klonk niet bepaald vrolijk wanneer ze te sprake kwam, insinuerend dat we toch niet lang samen zouden blijven. Ze vond het dan ook geen probleem om mijn problemen zomaar te dwarsbomen. Mijn tegenspraak leek ze niet te dulden. Ik zou geen verandering kunnen maken in haar beslissingen. Bovendien vond ik het nogal onbeleefd mijn familie niet te helpen, ze waren immers wel mijn familie.
    Ik wist niet echt wat ik hiermee moest. Ik wilde Scarlett niet teleurstellen zoals mijn moeder mij teleurgesteld had. De hele ochtend had ik lopen nadenken.
    Er was een Quidditch wedstrijd geweest en alhoewel ik normaal geen enkele wedstrijd miste, was ik vandaag niet gegaan. Ik kon Scarlett niet een hele vakantie missen. Skype, Whatsapp en andere mobiele communicatiemiddelen waren onzin, dat was heel anders dan dat ze in het echt bij me zou zijn.
    Misschien was ik wanhopig, misschien dacht ik echt dat het een goed idee was, maar ik besloot haar een serenade te geven. Je weet wel, met een gitaar voor iemand gaan zingen. Het mooiste zou natuurlijk zijn om vanaf beneden naar een balkon te zingen waar zij dan toevallig op zou staan, maar zover ik wist had Hogwarts geen balkons, spijtig. Het enige probleem van een serenade was dat ik geen gitaar had. Daarom besloot ik op Whatsapp op zoek te gaan naar een gitaar; iemand die me een gitaar uit zou kunnen leren en misschien nog een beetje kon leren spelen. Misschien waren er twee problemen; ik kon geen gitaar spelen. Toch hield dat me niet tegen. Ik was ervan verzekerd dat dit me zou gaan lukken, waarschijnlijk ook wel omdat ik niet echt een andere oplossing zag.
    Gelukkig was het bij de tweede raak; Fran had een gitaar en zou me wel een paar akkoorden willen, durven leren. Ik vroeg me ergens in mijn achterhoofd namelijk wel af of dit eigenlijk wel één van mijn talenten zou gaan zijn.
    Tijd of plaats hadden we niet echt afgesproken, maar ik wist dat ze Ravenclaw was en misschien wel in de common room zou zijn, zo niet in haar eigen dorm.
    Ik ging haar dus maar zoeken, misschien wist iemand anders wel waar ze was.
    In de common room en in haar eigen dorm was ze echter niet te vinden, dus keerde ik maar gewoon terug naar mijn eigen dorm. Scarlett was toch ergens met weet ik veel wie weet ik veel wat aan het doen en bovendien denk ik dat ik het nieuws haar dan meteen zou zeggen en dan zouden mijn plannen opnieuw in de soep lopen.
    Eenmaal terug op mijn dorm was ik daar niet meer alleen. Cedric lag op zijn bed en verder lagen er allemaal bloemen in de kamer. Deze had ik verder ook al op de gang gezien, maar een verband met welke relatie of persoon dan ook had ik er eigenlijk niet mee verbonden. Ik was te diep in mijn gedachten, hoogstwaarschijnlijk.
    'Hey man,' Ik plofte op mijn eigen bed neer. Ik keek naar de bloemen en volgde ze naar de deur. 'Stoor ik?' Ik stond op en keek uit het raam. Geen waarom eigenlijk, noch Fran noch Scarlett zou ik waarschijnlijk buiten zien. Ze waren hoogstwaarschijnlijk wel buiten, maar als ik hen wilde zien, zou ik door een raam aan de andere kant van het gebouw moeten kijken.
    'Weet jij misschien waar Fran is? Misschien een beetje gekke vraag, maar ik heb haar nodig.'

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 10:21 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Faelia "Fae" Christina Brown


    17 • Year 6 • Ravenclaw • Beater • • [ •

    "Dankjewel, Dorcas. Ik waardeer het heel erg."
    Ze heeft gelijk - de keuze is uiteindelijk aan mij. En toen Dorian en ik vorige keer voor een soortgelijk dilemma stonden, reageerde hij er ook.. relatief goed op. Alleen was het toen alleen maar angst, en deze keer is het werkelijkheid. Misschien is dat iets lastiger te behappen, maar ik kan niet veel meer doen dan hopen op het beste.
    Ik check ondertussen mijn telefoon voor de duizendste keer.. waar blijft Dorian? Zo ver kan het toch niet lopen zijn?
    Echter heb ik hem nu al veel te vaak verteld dat hij moet opschieten, dus als ik dat nog een keer probeer zou dit nog wel eens in een ruzie kunnen aflopen voordat hij ook maar een stap in mijn kamer zet. En dat zou de sfeer al helemaal verpesten.
    "Als je in de buurt zou kunnen blijven zou ik dat heel fijn vinden," mompel ik tegen Dorcas terwijl ik de stof van mijn shirt wat omlaag trek uit nervositeit. "Mocht het dan mis gaan heb ik in ieder geval iemand om bij uit te huilen." Dat laatste zeg ik met een soort geforceerd lachje, al meen ik het natuurlijk wel. De kans dat het mis gaat is aanwezig, en als ik dan alleen ben gaat het sowieso verkeerd.
    Zenuwachtig schuif ik de gordijnen volledig open, dan weer een beetje meer dicht en weer wagenwijd open. Je zou kunnen zeggen dat ik wat dwangmatig word als ik nerveus ben. Een klein beetje maar.
    Heel kort vouw ik mijn handen op mijn buik, maar als ik besef wat ik doe haal ik ze snel weer weg. Je kunt je nog niet hechten aan dit alles.
    "Oké..," ik glimlach zwakjes, "tot zo, denk ik?"




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Blake Sophia Haynes


    19 • Year 6 • Slytherin• Prefect • ootd •

    Het is fijn dat Sirius er is, al is het maar voor heel eventjes.
    De wolken in mijn hoofd, die zich nu ook in de kamer verspreid hebben, worden heel kort aan de kant geduwd door zijn glimlach en ik kan het niet laten om zwakjes terug te lachen.
    "Gefeliciteerd met jullie overwinning," mompel ik, terwijl ik wanhopig een trekje van de joint tussen mijn vingers neem en mijn ogen kort sluit. "Met mij gaat het kut, zoals elke keer dat je het me vraagt.."
    Dat ik zometeen met Jase ga praten maakt me nerveus, al heeft Ada me ingefluisterd dat Jase er net zo instaat als ik - hij mist me. En ik mis hem, oh wat heb ik hem gemist. Het maakt me wanhopig, hoe erg ik hem mis.
    Hij laat het wel raar zien - door seks te hebben met een van mijn vriendinnen én met de nicht die me het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar mezelf kennende vergeef ik hem dat zodra ik zijn glimlach zie of hij me alleen maar aankijkt.
    Ik weet dat het egoïstisch en onrealistisch is om te verwachten dat ik me goed ga voelen als ik Jase weer zie en spreek, alsof hij een soort medicijn is voor mijn ongelukkigheid. Onze break-up was niet de enige reden voor mijn gemoedstoestand, al heeft het er enorm aan bijgedragen. Toch wel zo'n negentig procent, denk ik.
    "Ik ben ook blij dat jij mijn date bent," zeg ik dan, terwijl ik hem een zacht duwtje tegen zijn schouder geef, "als ik met jou aan mijn zij niet Prom Queen win weet ik het ook niet meer.."
    Ik deponeer de rest van de samenhangende tabak in een asbak en rek me uit. "Ik moet me aankleden.. wat schreeuwt 'die ex die je terug wil' maar is niet te wanhopig? Jij bent mijn gay best friend, adviseer me."




    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • UNDER THE TRIBUNES • ROZA

    Ze kijkt me niet aan en lijkt zelfs mijn blik zo goed mogelijk te ontwijken. Terwijl ik haar probeer te kalmeren, wrijft mijn hand zacht en voorzichtig over haar rug heen, zodat ze niet start met hyperventileren. Dan zitten we hier onder de tribunes niet goed. Ik heb niks bij de hand om haar echt goed tel aten kalmeren, dus hopelijk doet mijn aanwezigheid dat in ieder geval een klein beetje.
          'H-het spijt me. Ik w-weet d-dat het niet fijn is om dat te horen, maar het was lang geleden en Isla is nu niks meer dan een hele goede vriendin. I-ik wilde je niet jaloers maken, ik w-wilde het je gewoon laten s-snappen. Ik k-kan alles uitleggen en het spijt me heel erg.' Ik merk dat ze compleet gebroken is. Zo ken ik Roza niet echt, zo openlijk emotioneel wordt ze niet snel en ik moet zeggen dat ik niet helemaal weet hoe ik erop moet reageren, maar ik moet het wel doen. Ik moet haar rustig houden en tegen haar zeggen dat ik het haar niet (meer) kwalijk neem. Ik ben haar vriendin... natuurlijk moet ik het begrijpen.
          'Rustig...' zeg ik weer op zachte toon en ik bijt op mijn onderlip als ik haar stevig tegen me aan trek en ik slik de brok in mijn keel weg. 'Ik reageerde te heftig... het spijt me. Dat had ik nooit mogen doen. Ik heb geen recht om jaloers te zijn op Isla, want wij hadden nog lang niets...' beken ik en ik zorg dat ze me dit keer wel aankijkt. Haar lichaam is volgens mij helemaal beurs en ik wil haar niet nog meer lichamelijke pijn bezorgen. Ik streel een pluk haar uit haar gezicht en ik leg mijn hand even tegen haar wang aan. Ik glimlach dan kort naar het meisje tegenover me. 'Sorry, Roza... ik wilde je nooit zo overstuur maken. Het is oké...' Aarzelend buig ik me naar haar toe en ik druk een kleine kus op haar volle lippen. 'Ik hou van je... Ik wil je voor geen goud kwijt.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ollie Gabriel Reid


    18 • Year 6 • Mudblood • Hufflepuff • Chloe •

    Zodra ik haar zie is het onmogelijk voor me om niet te glimlachen.
    Hoe wonderbaarlijk ook zijn we al vijf maanden samen, en gaat alles zo soepel als maar kan. Natuurlijk hebben we af en toe een discussie, maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig geweest ben.
    "Hey." ik druk een kus op haar lippen en vouw een arm om haar schouder. "Goed gespeeld."
    Quidditch interesseert me eerlijk gezegd heel weinig, dus dat we verloren hebben is voor mij niet een enorme tegenslag. Ik vind het vervelend voor al mijn vrienden die er wel van balen, maar ach. Het is maar een spelletje.
    "Dus.." ik glimlach, "heb je zin in vanavond? Prom?" Ik heb mijn pak al een tijdje in de kast hangen, maar dat is niet het meest spannende van de avond. Het spannendste is dat.. nou ja, als het goed is gaat het vanavond gebeuren.
    Veel mensen zouden het waarschijnlijk raar vinden dat we zo lang gewacht hebben - we zijn immers al vijf maanden samen - maar het voelt goed zo. Niet dat we het echt afgesproken hebben, of zo. Het is niet dat we onze agenda's er bij gepakt hebben en samen hebben bekeken welke datum het handigst was.
    Het lijkt een soort onuitgesproken afspraak waarvan we allebei op de hoogte zijn. Natuurlijk zijn we er in de afgelopen maanden wel eens bij in de buurt geweest, maar er was altijd iets dat er tussen kwam. Het voelde gewoon niet.. juist. Maar vanavond zal alles perfect zijn, hopelijk.
    Oh shit, dat moet je natuurlijk niet zeggen, want dan gaat er sowieso iets mis. Knock on wood, Ollie, knock on wood.
    Nee, het is Chloe. Met Chloe voelt alles goed, dus al is het niet perfect, dan is het nog geweldig. Hoop ik ten minste.
    Alle voorbereidingen zijn al getroffen, nu alleen nog mijn zenuwen onder controle krijgen. "Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit, liefje."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SEEKER/CAPTAIN • SLYTHERIN • TRIBUNES • DORIAN & SCARLETT

    'We zijn niet slecht. Ik bedoel... we hebben jou en de rest van het team... iedereen is goed... we hebben hard getraind.' Wanneer het publiek ineens uit zijn dak gaat, rol ik met mijn ogen. Natuurlijk moet Gryffindor de snitch vangen. Ze hebben de wedstrijd en de Cup gewonnen. Godverdomme. 'Ehm. Met wie ga jij naar het feest?' vraagt hij uiteindelijk en we staan op als we weg willen van de tribunes.
          'Frankie,' antwoord ik. 'We willen het allebei niet, maar waarschijnlijk houdt iedereen ons in de gaten. Ik wil niet nog meer gezeik van mijn ouders,' brom ik. We lopen de tribunes af en ik haal mijn schouders op. 'En jij? Met Fae, gok ik?' grijns ik kort en ik geef hem een stoot tegen zijn schouder aan. Ik weet wel dat er af en toe troubles in paradise zijn, dat Gwen, zijn ex-lover of zijn ex-crush of ex-bedpartner nog altijd in zijn hoofd rondspookt, maar dat is een klein detail. Hij heeft tenminste de keus met wie hij zal gaan daten, terwijl het voor mij en Frankie is opgelegd.
          Ineens staat Scarlett voor onze neus en ik lach als ik de blondine even in me opneem en grijns. 'Hey guys, het komt goed, volgend jaar winnen wij weer. En anders zal dit het pijnlijke moment wel iets verzachten.' Ik neem de fles dankbaar van haar aan, neem een slok en geef deze aan Dorian.
          'Laten we het hopen,' zeg ik en ik schud mijn hoofd lachend, 'volgend jaar is jullie laatste jaar. Ik zit dan nog met die jonkies opgescheept en ik wil tenminste nog één keer de Cup winnen.' We lopen richting het kasteel en ik haal mijn hand door mijn zwarte haren heen. Wanneer de fles weer bij mij aankomt, neem ik nog een slok en ik overhandig de fles weer aan Scarlett. 'Ga je met Jonathan naar het feest, Scar?' vraag ik het meisje. Ik heb op een of andere manier toch meer vrienden in het jaar van mijn broer dan in mijn eigen jaar of de jaren eronder, al komt dat denk ik ook door Quidditch. Het is kut dat ze na volgend jaar allemaal weg zijn en ik in mijn eentje achterblijf. Maar goed. Dan ben ik toch... getrouwd. Of zo. 'Waar heb jij nou last van, Do?' vraag ik de jongen naast me uiteindelijk. Hij ziet er nogal... distressed uit.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Common Room • Marlene • Outfit

    'Nee.. Het is.. Niks tussen Lily en mij. Of nou ja, het, uhm, was niks.. Ik heb dat nu wel een beetje verpest,' zegt Marlene en ik kijk haar aan met een verdrietige glimlach. Ik heb het idee dat ze ergens mee zit en ik begrijp het wel. Net voor de wedstrijd ben ik ook uitgevallen in de fugs groep, omdat Caleb raar deed. Soms kan je jezelf er niet van weerhouden om je gevoelens af te reageren op degene die om je heen zijn. Ik kan het haar niet kwalijk nemen. 'Ik ben gewoon een beetje dom bezig.. Ofzo. Goed gespeeld trouwens, je was de held van het veld.'
          'Iedereen ies wel eens dom bezig,' zeg ik zachtjes en ik haal mijn schouders op. 'Maar wat ies er echt aan de 'and. 'et ziet er uit alsof je ergens mee zit,' mompel ik. 'En iek de 'eld van het veld? Nah, dat viel wel mee, iek denk dat we allemaal geweldig gespeeld 'ebben. Iedereen 'eeft meerdere goals gescoord en zonder Mary...,' zeg ik met een glimlach en ik haal mijn schouders op. 'We moeten dit een beetje vieren! We hebben de Quidditch cup gewonnen.' Ik lach en kom overeind. Ik haal mijn wand tevoorschijn en mompel "accio butterbeer" met mijn gedachten op de butterbeer die in de keukens staan. Binnen een minuut heb ik twee butterbeertjes in mijn handen en ik druk er eentje in de handen van Marlene. 'Kom 'ier,' zeg ik. Ik trek haar overeind en geef haar een stevige knuffel waarna ik onze twee flesjes tegen elkaar klets. 'Maak je geen zorgen, Marlene. Iek weet dat je je zorgen maakt over of je wel goed genoeg bent, maar dat ben je. Je bent geweldig, net zoals de rest van het team. Dat is de reden waarom we gewonnen 'ebben. Daar 'eb jij ook aan meege'olpen!' Ik ga weer zitten en haal mijn mobiel tevoorschijn. 'Iek nodig de andere fugs ook uit, goed? 'et is tijd voor een beetje girl bonding.'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 5 mei 2017 - 19:38 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Blake's dorm • Blake

    'Gefeliciteerd met jullie overwinning,' mompelt ze. Ze neemt een trekje van haar joint en ik steel deze behendig tussen haar vingers uit. Ik knipoog en neem er zelf ook een diepe haal van voordat ik hem weer terug geef. Vervolgens wrijf ik kort met mijn hand over haar schouder. Ik kus haar kruin en sla mijn armen om haar heen.
          'Dank je, schat,' mompel ik, terwijl ik over haar rug wrijf. Ik kan er niet tegen dat Blake zich zo miserabel voelt. Gelukkig heb ik haar al weten te overtuigen dat ze deze zomer in mijn appartement blijft, want ik wil niet dat ze alleen naar huis gaat. 'Ik heb trouwens de mensen van het appartement gebeld en ik mag komen kijken. Dus je mag mee en dan kunnen we als het goed is zo snel mogelijk de sleutel ophalen, goed?'
          'Ik ben ook blij dat jij mijn date bent,' zegt ze en ze geeft me een duwtje tegen mijn schouder. Ik lach zacht. Natuurlijk. Iedereen wil mij als prom date. Nou ja. behalve Remus blijkbaar. Oké, dat is niet eerlijk. Ik weet dat hij eerder weg moet omdat zijn moeder ziek is, maar ik mis hem. Het lijkt wel alsof hij express feestjes ontwijkt, ook al weet hij dat ik er zo'n fan van ben. Blake is geweldig als date, maar ik denk dat we beide liever zij aan zij hadden gelopen met degene waarvan we houden. 'Als ik met jou aan mijn zij niet Prom Queen win weet ik het ook niet meer. Ik moet me aankleden.. wat schreeuwt 'die ex die je terug wil' maar is niet te wanhopig? Jij bent mijn gay best friend, adviseer me.' Ik frons, lach en laat haar los. Langzaam begin ik door haar kledingkast heen te kijken.
          'Wat denk je van gewoon een shirtje dat mooi om je borsten sluit,' zeg ik en ik haal een rood, fluwelen shirtje tevoorschijn. 'Dit heeft een beetje een décolleté en de kleur staat je geweldig.' Ik druk het shirtje in haar handen en haal vervolgens een simpele, maar strakke, zwarte broek tevoorschijn. 'Hier heb je een prima kont in. Het ziet er leuk uit, maar is niet te sletterig. Daarnaast hoef je je geen zorgen te maken over wat je aantrekt, oké? Je bent geweldig mooi, fantastisch, lief, slim en grappig. Als hij dat niet ziet dan is hij een blinde kip.' Ik loop naar haar toe en plaats mijn handen op haar wangen. Ik kijk haar doordringend aan. 'Geloof dat, alsjeblieft? Je bent het waard en ik weet dat je dat niet ziet, maar ik zie dat wel.' Ik strijk een plukje uit haar gezicht en kus haar voorhoofd. 'Ik hou van je, oké, Blakie?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Tribunes • Fae

    Mijn vriendin is een bitch. Nee, dat bedoel ik niet letterijl. Ze is niet echt een bitch, maar ze gedraagt zich er nu echt naar. Ik weet niet waarom, maar ze heeft besloten dat ik haar in de steek laat omdat ik naar een Quidditch wedstrijd ben gaan kijken. Ze wil met me praten — en om eerlijk te zijn dacht ik dat ze me ging dumpen, al helemaal door haar gedrag — en ik heb geen flauw idee waarover.
          'Frankie,' zegt hij en ik kijk hem even verbaasd aan, maar dan realiseer ik me dat het over de dates gaan. Mijn frons verdwijnt echter niet. Frankie? 'We willen het allebei niet, maar waarschijnlijk houdt iedereen ons in de gaten. Ik wil niet nog meer gezeik van mijn ouders. En jij? Met Fae, gok ik?' zegt hij, maar ik kijk hem niet al te enthousiast aan. Ik open mijn mond om te beginnen over alles wat er aan de hand is, maar dan staat Scarlett ineens bij ons. Daar gaat mijn kans om al mijn zorgen uit te storten bij Regulus. Nou, dat zal hij vast niet zo erg vinden.
          'Hey guys, het komt goed, volgend jaar winnen wij weer. En anders zal dit het pijnlijke moment wel iets verzachten.' Ik kijk even naar de fles en gooi dan een abnormale hoeveelheid naar binnen. Dat ga ik nodig hebben. Voordat ik hem aan Scarlett geef, neem ik nog een flinke slok.
          'Laten we het hopen, volgend jaar is jullie laatste jaar. Ik zit dan nog met die jonkies opgescheept en ik wil tenminste nog één keer de Cup winnen. Ga je met Jonathan naar het feest, Scar?' Ik zucht diep en loop met de twee mee, terwijl ik door de berichtjes van Fae scroll. 'Waar heb jij nou last van, Do?'
          'Fae... wil met me praten,' mompel ik en ik kijk hen aan. 'Dus... ik geloof dat ze mijn kop eraf gaat bijten als ik nu niet ga,' zeg ik, lichtelijk geïrriteerd. 'Ik... zie jullie later nog wel.' Met die woorden verdwijn ik. Ik ren bijna naar de Ravenclaw Common, omdat Fae me zo aanspoort. Als ik uiteindelijk de deur open gooi, klap ik bijna dubbel, zo erg buiten adem ben ik. Ik kijk naar Fae. 'Wat... w-wat is er aan de hand?' hijg ik.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || I can't help falling in love with you || Bedroom || Benji
    De wedstrijd was zeker niet zo gegaan zoals ik had gehoopt. Het grootste deel was best heel goed gegaan voor ons team, zelfs al ware beide teams compleet in elkaar geslagen door de Bludgers, die meer agressief leken dan normaal. Uiteindelijk wist Gryffindor de Snitch te vangen en te winnen. Ik had het altijd erg oneerlijk gevonden, want dit getuigde niet ervan dat het beste team won, maar degene met het meeste geluk. Toch maakte ik me wel heel veel zorgen om Roza. Gelukkig wist ik via Benji's telefoon te weten te komen dat Nova naar haar ging. Roza wilde niet dat niemand erbij zou zijn als zij spraken, en Nova was daar heel duidelijk over geweest, en daarom probeerde ik ook Isla weg te houden van de twee. Zij hoefde niet ook door het jaloerse meisje afgekat te worden. Intussen gaf dit mij de perfecte kans om wat tijd met mijn vriendje door te brengen voor het diner en het bal. Ik nam hem mee van de tribunes af en trok hem mee door het kasteel richting de Hufflepuff Common Room. Om nu vrolijk te huppelen, was niet iets wat nu in me op kwam, maar wat lol met mijn vriendje kon ik zeker wel gebruiken, voor in elk geval Roza zich hopelijk bij ons zou voegen. Ik had hem de afgelopen maanden, en zeker met alle shit die dit jaar allemaal was gebeurt, enorm gemist. Ik wilde vanavond gewoon lol met hem hebben, en dan mogen met hem en Roza terug gaan richting thuis, Ierland, waar het veilig was, waar we wisten wat we moesten verwachten. Eenmaal bij de deur van de Common Room trok ik hem aan zijn shirt naar me toe en drukte mijn lippen stevig op die van hem. Ik voelde zijn armen om mijn middel en wikkelde die van mij om zijn nek, met mijn handen in zijn blonde krullen, terwijl we wat onhandig door de deur en de Common Room stuimelden opweg naar mijn kamer. Gelukkig wisten we dit zonder te veel blauwe pleken te halen en belanden op het bed. Ik haalde mijn toverstok uit mijn borstzak, om deze niet te laten breken, en sloot hiermee de deur af, want hoe kindvriendelijk de rest van dit zou zijn, wist ik niet, gezien dit kon uitlopen in ons die over 3 minuten een potje mario-cart zaten te spelen, of sex, maar waarschijnlijk een combinatie van beide scenarios.


    Bowties were never Cooler

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Nova

    'Rustig...' zegt ze. Ik sla mijn armen stevig om haar heen en zorg dat mijn gezicht verborgen is in haar nek. Ik leun wat tegen haar aan. Mijn lichaam is compleet uitgeput van de wedstrijd, maar ook door mijn belachelijk slechte mentale staat. Als mijn mijzelf zo zie, snap ik waarom mijn ouders denken dat ik mentaal ziek ben. Ergens is dat ook wel zo, maar goed, dat betekent niet dat mijn gevoelens voor Nova ook een ziekte zijn. 'Ik reageerde te heftig... het spijt me. Dat had ik nooit mogen doen. Ik heb geen recht om jaloers te zijn op Isla, want wij hadden nog lang niets...' zegt ze en ze zorgt ervoor dat ik haar aan kijk. Ik veeg mijn gezicht af met de bebloede mouw van mijn Quidditch gewaad. Zachtjes streelt ze een pluk haar uit mijn gezicht. Ik sluit mijn ogen kort als ik haar hand op mijn wang voel. 'Sorry, Roza... ik wilde je nooit zo overstuur maken. Het is oké...' Ik voel zachtjes haar lippen op de mijne en mijn hart slaat een slag over. 'Ik hou van je... Ik wil je voor geen goud kwijt.' Ik laat mijn vingers zachtjes over haar wang glijden.
          'Ik hou ook van jou,' fluister ik zachtjes. 'En... het is niet jouw schuld, het is gewoon het hele gezeik met mijn ouders. Ik kan er gewoon niet tegen... ik.' Ik haal diep adem. 'Je weet hoe close ik met mijn ouders was,' fluister ik zachtjes. 'Het voelt gewoon zo alleen,' snik ik. 'E-En ik weet dat ik genoeg mensen heb en i-ik heb jou, maar... het is mijn familie en het is gewoon heel erg l-lastig.' Ik veeg ruw mijn tranen weg en druk mijn lippen kort op de hare. 'Sorry voor alle drama, dit is normaal echt niet mijn ding... ik beloof dat... dat dit niet is hoe het a-altijd gaat zijn.' Ik speel met mijn mouwen. 'E-En s-sorry voor dit,' snik ik en ik gebaar naar mijn armen, terwijl mijn stem overslaat. Ik vouw mijn armen om mijn lichaam heen en leg mijn hoofd op haar borst. Ik speel een beetje met haar vingers. Ik ben bang dat ze absoluut geen zin heeft in mijn drama naast alle drama die er al is. Dat zorgt ervoor dat ik me nog slechter voel dan ik al doe.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.