• Klassieke muziek, dus.

    I know, niet iedereen kan het waarderen.

    Ik wel, though. Daarom heb ik een lijstje gemaakt met een aantal van mijn favoriete stukken.

    Dus, voor de mensen die interesse hebben: https://www.quizlet.nl/lijstje/3383/geweldige-klassieke-muziekstukken/



    Om dit topic nuttig te houden: zijn er hier mensen die soms of vaak naar klassieke muziek luisteren? Wat luisteren jullie graag?

    Omfg, ja, ik ben een grote fan van klassieke muziek. :9~
    Noooo, ik zie Canon in D daar als nummer 1 staan, en dat is de grootste vijand van de cellisten, haha.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 22:22 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, ik vind klassieke muziek ook prachtig! Op mijn lijstje zou zeker ook nog de vier seizoenen van Vivaldi staan. Zelf heb ik nog nooit Canon in D gespeeld, dus ik ben benieuwd hoe killing hij is! (; Daarnaast vind ik Chaikovsky ook heel leuk om te luistern voor klassieke muziek.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Maaaar waar is Chopin? Awesome lijstje tho!


    Heaven is a place that we all have

    Voornamelijk Einaudi en Satie haha (lekker commercieel ikr)


    And then we'll see it.

    Nefyd schreef:
    Maaaar waar is Chopin? Awesome lijstje tho!

    ^^^^^^^^^^
    tbh als ik een dergelijk lijstje zou maken zou het waarschijnlijk 90% Chopin worden lol


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik ben ook wel een groot fan!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Quintana schreef:
    (...)
    ^^^^^^^^^^
    tbh als ik een dergelijk lijstje zou maken zou het waarschijnlijk 90% Chopin worden lol


    Me basically.

    Chopin, Tchaikovsky en Vivaldi zijn inderdaad ook geweldig! En Einaudi is ook super; vooral zijn muziek van Intouchables is prachtig!
    Er zijn zo veel geweldige muziekstukken. Te veel om een lijstje van te maken. En altijd vergeet je wel weer een mooi stuk :')
    Ik denk wel dat mijn persoonlijke voorkeur bij de Duitse componisten ligt :')

    Hannibal_Lecter schreef:
    Chopin, Tchaikovsky en Vivaldi zijn inderdaad ook geweldig! En Einaudi is ook super; vooral zijn muziek van Intouchables is prachtig!
    Er zijn zo veel geweldige muziekstukken. Te veel om een lijstje van te maken. En altijd vergeet je wel weer een mooi stuk :')
    Ik denk wel dat mijn persoonlijke voorkeur bij de Duitse componisten ligt :')

    Einaudi is leven, maar geen klassiek (anders zou ik naast mijn Einaudi niet nog eens de Toccata op piano spelen haha). Maar Ik ken ze wel allemaal in je lijstje. Ik zal wel een aantal anderen erin hebben staan waaronder de Bolero van Ravel


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sangwoo schreef:
    (...)
    Einaudi is leven, maar geen klassiek (anders zou ik naast mijn Einaudi niet nog eens de Toccata op piano spelen haha). Maar Ik ken ze wel allemaal in je lijstje. Ik zal wel een aantal anderen erin hebben staan waaronder de Bolero van Ravel


    Klopt, daarom past hij er eigenlijk ook niet tussen.
    Oh, natuurlijk. Bolero is ook top! Zoals ik al zei: er zijn zo veel geweldige stukken. Te veel om op te noemen :')

    Nonpluvius schreef:
    Ja, ik vind klassieke muziek ook prachtig! Op mijn lijstje zou zeker ook nog de vier seizoenen van Vivaldi staan. Zelf heb ik nog nooit Canon in D gespeeld, dus ik ben benieuwd hoe killing hij is! (; Daarnaast vind ik Chaikovsky ook heel leuk om te luistern voor klassieke muziek.


    Als ik me goed herinner speel je als cellist maar een paar verschillende noten in een heel langzaam tempo. Dus hij is killing in de trant van doodsaai, haha.
    Als violist is ie wel leuk om te spelen :')

    Ik kan nu niet echt favoriete stukken/componisten opnoemen, maar ik kan klassieke muziek zeker wel waarderen. Radio 4 staat bij ons thuis altijd op en ik vind het heerlijk.
    Ohja, Holst is in ieder geval een van mijn favorieten, vooral zijn the Planets. De vuurvogel van Stravinsky vind ik ook geweldig.


    Stenenlikker