• Wist niet goed waar dit hoorde maar goed

    Binnenkort gaan we met de klas een paar dagen weg. Super tof. We hebben dan meerdere activiteiten maar 1 daarvan is dus iets in het zwembad. Maar nooit niet in m'n hele lang zal z'n leven dat ik mezelf in een bikini of badpak hijs en ga meezwemmen. Het is echter wel een verplichte activiteit, maar ik zie zó op tegen dat hele kleine onderdeel van een uur dat ik haast overweeg om niet mee te gaan. Maar ook dat is verplicht. Hóe kom ik hier nou onderuit? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet mee hoef te doen? Help :/

    EDIT: gewoon de waarheid vertellen werkt dus het best, haha. Inmiddels verteld en was geen probleem. Wat kan een mens zich druk maken om niks :')

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 21:09 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    De klassieke ongesteld-truc misschien?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Mojtabai schreef:
    De klassieke ongesteld-truc misschien?


    Dit of zeggen dat je allergisch bent aan chloor?


    16 - 09 - '17

    Mojtabai schreef:
    De klassieke ongesteld-truc misschien?


    This. Of:
    • Bikini 'vergeten'?
    • Probleem voorleggen aan je begeleider/mentor?


    Mojtabai schreef:
    De klassieke ongesteld-truc misschien?

    En zeggen dat je geen tampons draagt en nooit geprobeerd hebt.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Normaal gesproken zou ik wss ook de smoes 'vergeten' of 'ongesteld' gebruiken maar vandaag werd ons dus even heel duidelijk verteld dat we écht ervoor moeten zorgen dat we mee kunnen doen en er een EHBO team is voor het geval je niet mee kan doen die gaan dan kijken of dat echt zo is en of je niet toch wat kunt proberen of zo. Dus ik heb zo'n vermoeden dat ze zoiets hebben van 'tampon erin en je moet meedoen'. Of dat ik problemen krijg als ik mijn bikini 'vergeet' terwijl ze er juist zo streng op zijn. MAAR UGH het idee alleen al geeft me stress :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Apfelstrudel schreef:
    (...)
    En zeggen dat je geen tampons draagt en nooit geprobeerd hebt.


    Of dat je überhaupt al geen bikini meehebt omdat je wist dat je ongesteld zou worden!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Richonne schreef:
    Normaal gesproken zou ik wss ook de smoes 'vergeten' of 'ongesteld' gebruiken maar vandaag werd ons dus even heel duidelijk verteld dat we écht ervoor moeten zorgen dat we mee kunnen doen en er een EHBO team is voor het geval je niet mee kan doen die gaan dan kijken of dat echt zo is en of je niet toch wat kunt proberen of zo. Dus ik heb zo'n vermoeden dat ze zoiets hebben van 'tampon erin en je moet meedoen'. Of dat ik problemen krijg als ik mijn bikini 'vergeet' terwijl ze er juist zo streng op zijn. MAAR UGH het idee alleen al geeft me stress :/


    WTH. Dat is echt heel gek?
    Gewoon heel expleciet zeggen dat je GEEN tampon in gaat doen. Ze kunnen je absoluut niet dwingen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Zeggen dat je een oorontsteking had en dat je nu niet in de buurt van water mag komen? Dat het dan weer erger wordt? Veel succes!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nee, dat is waar, ze kunnen me natuurlijk niet dwingen, maar ik maak me dan óók weer zorgen over de indruk die dat achter laat. Ik ben zeker bereid om mee te gaan, vanaf de kant aan te moedigen, helpen met klaar zetten, opruimen, alles - ik ga alleen níet dat bad in. Ik heb alleen het idee dat ze me dan zo'n opstandige puber gaan vinden die loopt te zeiken. En ergens wil ik wel eerlijk zijn, maar misschien beter van niet? Ben ook wel bang dat ze me dan helemaal niet serieus nemen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    Normaal gesproken zou ik wss ook de smoes 'vergeten' of 'ongesteld' gebruiken maar vandaag werd ons dus even heel duidelijk verteld dat we écht ervoor moeten zorgen dat we mee kunnen doen en er een EHBO team is voor het geval je niet mee kan doen die gaan dan kijken of dat echt zo is en of je niet toch wat kunt proberen of zo. Dus ik heb zo'n vermoeden dat ze zoiets hebben van 'tampon erin en je moet meedoen'. Of dat ik problemen krijg als ik mijn bikini 'vergeet' terwijl ze er juist zo streng op zijn. MAAR UGH het idee alleen al geeft me stress :/


    Jezus. Het is maar een paar uurtjes zwemmen.. Geen super belangrijke wedstrijd.. Wat overdreven zeg.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Richonne schreef:
    Nee, dat is waar, ze kunnen me natuurlijk niet dwingen, maar ik maak me dan óók weer zorgen over de indruk die dat achter laat. Ik ben zeker bereid om mee te gaan, vanaf de kant aan te moedigen, helpen met klaar zetten, opruimen, alles - ik ga alleen níet dat bad in. Ik heb alleen het idee dat ze me dan zo'n opstandige puber gaan vinden die loopt te zeiken. En ergens wil ik wel eerlijk zijn, maar misschien beter van niet? Ben ook wel bang dat ze me dan helemaal niet serieus nemen.


    Ja dat is dan ook wel weer zo. Je gaat wel gewoon geruster op die trip als je het van te voren verteld, maar dat brengt indd dat risico met zich mee.

    Ik zou het zo doen: Je bent ongesteld, draagt geen tampons en hebt geen bikini meegenomen omdat je van te voren al wist dat je niet mee kon zwemmen. En als ze dan boos worden, trek dan de kaart van: yo ik kan er ook niks aan doen, human nature en zo.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Van mij of van school? Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar dat komt omdat ze in eerste jaren dus een stuk relaxter waren en er toen niemand meedeed :') Ze hadden toen van alles georganiseerd en niemand wilde. Dat was lullig. Dus nu MOET je, tenzij een heeele goede reden én dat wordt gecheckt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Zeg dat het je teveel stress geeft! Dat is eerlijk én gewoon écht een reden. :o

    En de meeste mensen willen je in zo'n geval echt wel helpen.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 16:10 ]

    Richonne schreef:
    Van mij of van school? Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar dat komt omdat ze in eerste jaren dus een stuk relaxter waren en er toen niemand meedeed :') Ze hadden toen van alles georganiseerd en niemand wilde. Dat was lullig. Dus nu MOET je, tenzij een heeele goede reden én dat wordt gecheckt.


    Ja maar kom op, ze gaat toch niet zo ver als controleren of je wel echt bloed? Dat zou absurd zijn, dat mag ook helemaal niet.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Echt super bizar dat ze er zo op staan dat je gaat zwemmen en dat er zelfs gecontroleerd wordt. Bijna alsof er gerekend op wordt dat er mensen bij zijn die het niet willen. Ik zou toch die tampontruc proberen, aangezien er genoeg redenen zijn waarom je geen tampon zou willen dragen. Al is het maar pijn of ethisch of whatever. Misschien kun je alvast een mailtje vooruit sturen zodat je de discussie nu al kan voeren en niet straks aan de rand van het zwembad, wanneer je wat kwetsbaarder bent. In dat geval lijkt het me dat je het beste twee dagen van te voren een mailtje stuurt met 'hee, dit is hiero de situatie en ik kan niet mee'. Met dus de informatie dat je ongesteld bent geworden, en niet kunt vanwege de bovengenoemde redenen.
    Het is echt bizar dat zou je willen dwingen te gaan zwemmen terwijl het niet echt belangrijk is. Een leraar begrijpt toch wel dat er misschien mensen zijn die daar wat moeite mee hebben?

    Edit. Als ze echt willen checken of je ongesteld bent en bijvoorbeeld je ondergoed willen checken, heb je sowieso genoeg reden om hogerop deze gang van zaken te melden. Dat is echt niet oké.
    Nog een editje; School mag je al helemaal niet dwingen om een tampon in te doen als je duidelijk aangeeft dat je dat niet kan of wil. Dat mag gewoonweg niet - dan kun je echt gewoon naar het bestuur stappen.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 16:18 ]


    Tijd voor koffie.