• Wist niet goed waar dit hoorde maar goed

    Binnenkort gaan we met de klas een paar dagen weg. Super tof. We hebben dan meerdere activiteiten maar 1 daarvan is dus iets in het zwembad. Maar nooit niet in m'n hele lang zal z'n leven dat ik mezelf in een bikini of badpak hijs en ga meezwemmen. Het is echter wel een verplichte activiteit, maar ik zie zó op tegen dat hele kleine onderdeel van een uur dat ik haast overweeg om niet mee te gaan. Maar ook dat is verplicht. Hóe kom ik hier nou onderuit? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet mee hoef te doen? Help :/

    EDIT: gewoon de waarheid vertellen werkt dus het best, haha. Inmiddels verteld en was geen probleem. Wat kan een mens zich druk maken om niks :')

    [ bericht aangepast op 29 maart 2017 - 21:09 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    De ongesteld-truc. Gewoon doen. Ze mogen je niet dwingen het te laten zien, ze mogen je niet dwingen tampons in te doen.
    Ik kan na vele keren proberen ook nog steeds geen tampon in doen, dus als ze je vertellen dat je dat moet doen kan je ook lekker zeggen dat je m dr niet in krijgt.

    Elke andere methode kan gecontroleerd worden, maar ongesteldheid niet. Tenzij ze willen dat je je onderbroek uit doet om te laten zien. Maar dan zijn ze gewoon gestoord en kan je dat gerust zeggen ook.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wat een vreemde actie eigenlijk, dat er zoveel druk wordt gezet op de aanwezigheid bij een dagje zwemmen. Ik zou eigenlijk gewoon eerlijk zeggen dat ik echt niet wil zwemmen en als ze daar niets mee doen dan lekker thuis blijven. Jij hebt dan eerlijk gezegt hoe het zit en dat je wel op een andere manier wil participeren, meer kun je niet doen en ik vind het echt belachelijk als je school het jou dan alsnog verplicht.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Zoals al veel hebben gezegd: zeggen dat je ongesteld bent en geen tampon kán hebben. Dat je daar gewoon echt niet tegen kan. Voor de zekerheid maandverband meenemen zodat het geloofwaardig is.

    Richonne schreef:
    Van mij of van school? Met dat laatste ben ik het helemaal eens, maar dat komt omdat ze in eerste jaren dus een stuk relaxter waren en er toen niemand meedeed :') Ze hadden toen van alles georganiseerd en niemand wilde. Dat was lullig. Dus nu MOET je, tenzij een heeele goede reden én dat wordt gecheckt.

    Het kan ook heel goed zijn dat ze het nu ontzettend overdrijven om er gewoon voor te zorgen dat de meesten inderdaad meedoen, en uiteindelijk niet zo ontzettend streng zijn wanneer een enkeling duidelijk maakt dat het echt niet gaat. Ik zou me niet te veel zorgen maken, zij hebben immers ook geen zin in overbodig veel meer gedoe. En inderdaad, aanbieden om te helpen met dingen klaar te zetten etc. is een goed idee.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Eurus schreef:
    Zoals al veel hebben gezegd: zeggen dat je ongesteld bent en geen tampon kán hebben. Dat je daar gewoon echt niet tegen kan. Voor de zekerheid maandverband meenemen zodat het geloofwaardig is.

    (...)
    Het kan ook heel goed zijn dat ze het nu ontzettend overdrijven om er gewoon voor te zorgen dat de meesten inderdaad meedoen, en uiteindelijk niet zo ontzettend streng zijn wanneer een enkeling duidelijk maakt dat het echt niet gaat. Ik zou me niet te veel zorgen maken, zij hebben immers ook geen zin in overbodig veel meer gedoe. En inderdaad, aanbieden om te helpen met dingen klaar te zetten etc. is een goed idee.


    Dat lijkt mij ook. Menig EHBO-team heeft wel iets beters te doen.


    Tijd voor koffie.

    Ik heb zelf echt 5 jaar geen tampon kunnen dragen wegens intense pijn, en ze kunnen en mogen ook absoluut niet checken of je echt ongesteld bent.
    Vergeet alleen niet de rest van de dagen dat dat je leugen was, voordat je door de mand valt


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Heb je een piercing ergens? Zeg dat hij opnieuw geprikt is, geïnfecteerd is geweest, whatever, en dat je niet in chloor water mag komen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Of je geeft aan dat je het absoluut niet fijn vind in een bikini of badpak rond te lopen en als ze niet luisteren dan kan je altijd nog proberen of je in een hemd en een zwembroek kan gaan zwemmen.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 17:54 ]

    Ik denk eigenlijk niet dat ze een chloor allergie zomaar kunnen testen. En je even in het zwembad duwen om dat wel te doen, lijkt me niet echt helemaal oké (:
    (En even wat druppels sprenkelen gaat ook niet echt, want een allergie hoeft zich niet altijd meteen te tonen. Ik had ooit een allergische reactie op een bepaald zwembad, maar dat zag je pas een uur na het zwemmen.)


    Mhm?

    Zeggen dat je niet kunt zwemmen? Of angst voor water hebt na een of ander vaag ongeval?


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik zou aanklacht indienen als ze je willen checken of je wel daadwerkelijk een maandverband in heb of dergelijk. Daarnaast draag ik zelf ook nooit tampons. Zit gewoon niet lekker en vind het ook fijner met maandverband (naast het afschuwelijke geluid wat daarbij komt als je wilt verschonen) dus ik vind period wel een legit reden, tenzij ze de rode zee willen nadoen ofzo c;

    [ bericht aangepast op 21 maart 2017 - 19:02 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ja dit riep mijn school ook rond, uiteindelijk deden ze niet zo moeilijk. Ik zou het eerlijk vertellen of anders zeggen dat je iets ontstoken hebt of zo.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Zeg dat je snel last van hebt van zwemmerseczeem en je huid net hersteld is van de laatste keer en je liever dat zo houdt? Of dat je er nog last van hebt (moeten ze alleen niet controleren en moet je het hele weekend douchen met slippers aan) en je het niet erger wil maken dat het is (en niet anderen wil aansteken)?

    Maar ik vind dat ze er vrij bizar over doen, tbh. Succes nog!

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 10:00 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat je vooral niet moet doen, is onzeker zijn. Jij weet dat je het water niet in wilt en daar moet je voet bij stuk houden. Ze kunnen je niet dwingen (stel je voor dat je een fobie hebt voor water, dan kan dat ook niet).

    Ik zou geen smoesjes aankaarten, want als je met de ongesteldheidsbrief komt, dan lijk je pas een opstandige puber.

    Jij weet dat niet zwemmen het beste is voor jou en je mentale gesteldheid en daar houd je het gewoon bij. Ze kunnen door de stront zakken

    Misschien kan een vriendin je helpen om standvastig te blijven?

    [ bericht aangepast op 22 maart 2017 - 10:13 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Wat je vooral niet moet doen, is onzeker zijn. Jij weet dat je het water niet in wilt en daar moet je voet bij stuk houden. Ze kunnen je niet dwingen (stel je voor dat je een fobie hebt voor water, dan kan dat ook niet).

    Ik zou geen smoesjes aankaarten, want als je met de ongesteldheidsbrief komt, dan lijk je pas een opstandige puber.

    Jij weet dat niet zwemmen het beste is voor jou en je mentale gesteldheid en daar houd je het gewoon bij. Ze kunnen door de stront zakken

    Misschien kan een vriendin je helpen om standvastig te blijven?


    Ook al kwam ik zelf met een smoesje aanzetten, ik sluit mij bij Perrfect aan. Ze kunnen door de stront zakken, dat jij hier zo gestresst van raakt geeft al aan hoezeer je dit niet wilt. Hopelijk komt het nog goed zo!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Dat van die tampon vind ik dus erg. Als je geen tampon wilt in je lichaam, dan wil je geen tampon. Dit gaat wel om intieme lichaamsdelen en ik vind het erg dat ze mensen daarin forceren. Het zijn hun zaken niet, het is JOUW lichaam en dat ze je verplichten je persoonlijke lichaamszones te tonen aan hen, zonder je toestemming dat kan al helemaal niet, dat is tegen de wet.
    Misschien is iemand dwingen een tampon in te brengen al tegen de wet. Elke vorm van ongewenste/verplichte/gedwongen penetratie door lichaamsdelen of voorwerpen, valt namelijk onder seksueel geweld of een tampon ook doorgaat als een voorwerp, weet ik niet, maar ik vind van wel?. Het gaat om seksuele zones en niemand anders heeft daar zeggenschap over of kan je tot iets dwingen. Dat is erg grensoverschrijdend gedrag.
    In ieder geval, hoef je daar niet aan toe te geven, zover kunnen je intieme grenzen niet worden overschreden.

    Misschien moet je eens langsgaan bij een arts en zeggen dat je eronder door zit en het gewoon niet aankan? Voor psychologische redenen kan je ook een doktersbriefje krijgen, dan heb je een bewijs dat je niet moet zwemmen en moet je niet aan mensen hun neus hangen waarom.

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 16:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.