• Ik moet voor volgend jaar een stage zoeken en nu probeer ik een motivatiebrief te schrijven maar heeft iemand nog tips?
    Bij de voorbeelden van google wil ik steeds een beetje huilen omdat ik het heel lastig vind mijn goede kanten te benadrukken, (welke goede kanten tho haha) Dus als iemand fijne tips of voorbeelden heeft, word ik echt super gelukkig


    --

    Zeg dat je het bedrijf kent en affiniteit met hun dingen hebt. Dus als het een kleding winkel is zeg je dat je van mode houdt. Gewoon een beetje lullen.

    Yrden schreef:
    Zeg dat je het bedrijf kent en affiniteit met hun dingen hebt. Dus als het een kleding winkel is zeg je dat je van mode houdt. Gewoon een beetje lullen.


    Oke dat moet goed komen

    Maar shit waarop ik wil solliciteren staat dus wel op de stageplaza website maar niet op de website van het bedrijf zelf s;


    --

    Ik zit zelf nu op stage en wat je niet moet vergeten is dat je daar komt als student om te leren, dus het heel belangrijk is om te melden wat je graag wilt leren van het bedrijf. Met goede eigenschappen, kijk even naar het totaal pakket van vaardigheden die je leert op je studie en check welke daarvan bij jou de beste zijn. Je hoeft geen perfecte sollicitant te zijn die alles kan, want je bent stagaire en het belang zit in dat ze weten wat ze van jou kunnen verwachten op het werk.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik wil wel een stuk van een van mijn brieven doorsturen via pb? Volgens mijn coach bij begeleiding van werk zoeken ben ik sterk in brieven, al merk ik daar zelf niks van.


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    Ik wil wel een stuk van een van mijn brieven doorsturen via pb? Volgens mijn coach bij begeleiding van werk zoeken ben ik sterk in brieven, al merk ik daar zelf niks van.


    Aah dat zou heel fijn zijn!


    --

    Manoeuvre schreef:
    Ik zit zelf nu op stage en wat je niet moet vergeten is dat je daar komt als student om te leren, dus het heel belangrijk is om te melden wat je graag wilt leren van het bedrijf. Met goede eigenschappen, kijk even naar het totaal pakket van vaardigheden die je leert op je studie en check welke daarvan bij jou de beste zijn. Je hoeft geen perfecte sollicitant te zijn die alles kan, want je bent stagaire en het belang zit in dat ze weten wat ze van jou kunnen verwachten op het werk.


    Hier had ik dus nog helemaal niet aangedacht


    --

    MT haha


    And then we'll see it.

    Je kan ook aan mensen om je heen vragen wat goede eigenschappen van jou zijn. Waarschijnlijk zit er wel iets tussen wat je kan benoemen in je brief. (en het is waarschijnlijk ook goed voor je ego) ;)


    Physics is awesome

    Oh sorry, ik heb je nog geen pb gestuurd. Ik ga het vanavond doen!


    16 - 09 - '17