• Hooi, dus het gezeik begon recent. De iCloud Drive gaf aan bijna vol te zijn. Hmpf, vervelend, maar goed. Toen heb ik een heel deel naar mijn dropbox kunnen overzetten, zodat op de iCloud wat plaats over blijft. Echter, mijn dropbox is ook maar gelimiteerd in geheugen. Maar nu vraag ik mij af, wat moet ik nu doen? Heeft er iemand verstand van?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Uhhhhh. Ik ben totaal niet thuis in Apple producten maar als je issues hebt met te weinig opslag kun je misschien een externe harde schijf kopen en daar alle zooi op zetten?


    The truth is out there.

    Nerissa schreef:
    Uhhhhh. Ik ben totaal niet thuis in Apple producten maar als je issues hebt met te weinig opslag kun je misschien een externe harde schijf kopen en daar alle zooi op zetten?


    Daar zat ik ook al even aan te denken. Heb je tips voor een goede harde schijf?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Daar zat ik ook al even aan te denken. Heb je tips voor een goede harde schijf?


    Meeste zijn wel reliable. Ik heb zelf een Maxell gehad (die valt nu wel uit elkaar) maar seagate is ook heel prettig. Die zijn heel degelijk. Verder steekt het volgens mij niet zo nauw. Beetje aanbiedingen in de gaten houden. Als ik jou was zou ik wel voor eentje gaan van minstens 1TB, 500gb is echt heel erg snel vol.

    Edit: Weet trouwens niet precies hoe de compatibillity loopt voor mac, dus hou dat even in de gaten bij aanschaf. ( zie ook wel specifieke die compatibel voor mac zijn maar daar ben ik echt totaal niet in thuis.)

    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:21 ]


    The truth is out there.

    Ok heb het toch even uitgezocht. Een reguliere externe harde schijf is vaak niet direct compatibel met mac. Overzetten lukt niet, lezen wel. Daar is wel een programmatje voor om te omzeilen (macfuse) maar je hebt dus ook externe harde schijven voor mac compatibel. Heb een quick search gedaan Seagate heeft daar ook een paar van. Dus hou dat even in je achterhoofd. Dus het kan wel maar niet altijd super succes en dan moet je omzeilen met dat programmatje. Verder gaat mijn kennis helaas niet. c:


    The truth is out there.

    Nerissa schreef:
    Ok heb het toch even uitgezocht. Een reguliere externe harde schijf is vaak niet direct compatibel met mac. Overzetten lukt niet, lezen wel. Daar is wel een programmatje voor om te omzeilen (macfuse) maar je hebt dus ook externe harde schijven voor mac compatibel. Heb een quick search gedaan Seagate heeft daar ook een paar van. Dus hou dat even in je achterhoofd. Dus het kan wel maar niet altijd super succes en dan moet je omzeilen met dat programmatje. Verder gaat mijn kennis helaas niet. c:


    Oké, super bedankt voor je hulp! Daar had ik nog niet echt over nagedacht tbh.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zet zelf dingen op een back up en neem aan dat het een harde schijf is, zoals hierboven genoemd is. Hij is van ''LaCie'' en ik heb er geloof ik geen problemen mee gehad. Ik moest alleen in het begin selecteren of het geheugen volledig voor macbestanden zou zijn of ook deels voor windows bestanden. Van wat ik er nog van weet in elk geval.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Je kan opslagruimte op iCloud bij kopen, zodat daar weer meer plaats is. Anders is een externe harde schijf inderdaad een goed idee. Ik heb er zelf eentje die ik in de Apple-winkel heb gekocht, dus die is sowieso compatibel met een Mac.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Heb je alles dat je nu op je icloud hebt opgeslagen ook daarop nodig? Of kun je ook dingen op het interne geheugen opslaan? Dat scheelt al.

    Ik heb zelf een harde schijf van de Apple website. Ik ben er enorm tevreden van.
    Ik maak maandelijks een back-up en ik zet voor de rest al mijn foto's, films, series,... dus zware opslag op mijn harde schijf.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dus, er zijn heel veel mensen die mij een harde schijf aanraden, en dat vind ik ook niet zo vreemd tbh. Maar waar mijn twijfelpunt nog zit, is dat ik nu na een jaar of drie 7 GB vol heb (bijna). Dat is zo'n beetje 0,007 TB. Ik zou me bij wijze ook kunnen redden met een USB-stick van 16 GB en als die vol is, neem ik een tweede, waar ik dan weer eventjes mee doe. Daarnaast reis ik iedere week twee keer met de trein, en dan zou ik dat allemaal op en neer mee moeten nemen in mijn koffer, of het ergens laten liggen (thuis of op kot). Dat lijkt erg gevaarlijk voor een externe harde schijf, terwijl een usb-stick makkelijk mee gaat.
    Maar die optie laat ik zeker niet vallen. Ik ga vanavond met mijn vader naar de mediamarkt om te zien wat het aanbod is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je hebt ook USB's van 32GB. Ik heb een hele fijne van Kingston. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat heb ik ook al gehad. Je kunt een programma downloaden dat aangeeft wat het meeste opslagruimte in beslag neemt. Je zult daarna zien dat er veel overbodige programma's, video's, downloads.... op hebt staan die veel in beslag nemen en die er maar wat staan te staan. Als je die grote zaken die je niet meer gebruikt weghaalt komt er weer veel ruimte vrij.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Patholoog schreef:
    Dus, er zijn heel veel mensen die mij een harde schijf aanraden, en dat vind ik ook niet zo vreemd tbh. Maar waar mijn twijfelpunt nog zit, is dat ik nu na een jaar of drie 7 GB vol heb (bijna). Dat is zo'n beetje 0,007 TB. Ik zou me bij wijze ook kunnen redden met een USB-stick van 16 GB en als die vol is, neem ik een tweede, waar ik dan weer eventjes mee doe. Daarnaast reis ik iedere week twee keer met de trein, en dan zou ik dat allemaal op en neer mee moeten nemen in mijn koffer, of het ergens laten liggen (thuis of op kot). Dat lijkt erg gevaarlijk voor een externe harde schijf, terwijl een usb-stick makkelijk mee gaat.
    Maar die optie laat ik zeker niet vallen. Ik ga vanavond met mijn vader naar de mediamarkt om te zien wat het aanbod is.


    Hoe red jij het op 7gb. Ik ben amazed. Echt amazzeeeed. Ik red het niet eens met 2tb. Als je zo weinig gebruikt kun je dat inderdaad doen. Hou er wel even rekening mee dat een usb-stick iets 'fragieler' is dan een externe harde schijf. Door veelvuldig gebruik gaan ze sneller kapot. Maak dus altijd een back-up van echt belangrijke dingen op een andere plek. Verder kun je dat prima doen als je zo weinig gebruikt.


    The truth is out there.