• Hoi allemaal!

    Woensdag moet ik een korte presentatie houden van 5 minuten voor mijn studie bij het vak 'presenteren'. Het onderwerp is volledig vrij en het soort presentatie volgens mij ook.
    Denk ik. De opdracht zegt namelijk: de centrale boodschap moet duidelijk zijn en zorg dat er een heldere structuur is (inleiding, middenstuk, slot).

    Dit vind ik dus een beetje vaag en daarom zou ik graag willen vragen of jullie inspiratie kunnen leveren voor een onderwerp. c:

    Bij mij was het eerste wat in mij opkwam namelijk 'Jamaica', omdat ik dat land echt prachtig vind, maar het is denk ik niet heel geschikt voor de universiteit haha.
    Ohja, er zit geen definitief cijfer aan. Het is puur als opwarming voor het eindcijfer en om feedback op te krijgen aan wat je zou kunnen verbeteren aan jouw presentatievaardigheden.

    Liefs,


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    ik zou als ik jou was gewoon een onderwerp kiezen dat jou interesseert dus jamaica

    je kan veel zeggen over een land. ik weet nu niet echt iets over jamaica maar je zou het kunnen hebben over de economische situatie doorheen de jaren, verschillende domeinen zoals het politiek, religieus en cultureel, de propaganda, de geografie, fauna en flora, invloeden van andere landen op de binnenlandste evolutie etc etc


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kun je Jamaica niet combineren met wat je studeert?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    goud schreef:
    ik zou als ik jou was gewoon een onderwerp kiezen dat jou interesseert dus jamaica

    je kan veel zeggen over een land. ik weet nu niet echt iets over jamaica maar je zou het kunnen hebben over de economische situatie doorheen de jaren, verschillende domeinen zoals het politiek, religieus en cultureel, de propaganda, de geografie, fauna en flora, invloeden van andere landen op de binnenlandste evolutie etc etc


    Dit. Doe gewoon wat je zelf leuk vind, op die manier is het voor jou ook veel fijner om je presentatie te maken.


    16 - 09 - '17

    Standal schreef:
    Kun je Jamaica niet combineren met wat je studeert?


    Dat zou heel interessant zijn, maar ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe ik Bestuurskunde daarin zou verwerken.


    @goud en xSunshineee
    Daar hebben jullie eigenlijk wel een heel goed punt. Het voelt dan alleen wel een beetje alsof ik met een basisschoolspreekbeurt aankom. :')
    Maar dan hadden ze in de opdracht maar specifieker moeten zijn ofzo?


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Kies een onderwerp dat je interessant vindt. Jamaica zou kunnen, inderdaad. Het is handig als je een onderwerp kiest waarover je veel weet en makkelijk kunt vertellen.
    Begin met het maken van een schema/opzet. Kijk wat je wilt vertellen door bijvoorbeeld deelvragen te maken. Bijvoorbeeld: Waar ligt Jamaica? Hoeveel inwoners heeft Jamaica? Waarom is Jamaica zo speciaal?
    De deelvragen kun je indelen in groepen. Een groep met algemene informatie, een groep met trivia, enzovoorts. Die groepen kun je dan steeds in een dia verwerken.
    Misschien dat je hier iets aan hebt?

    Hannibal_Lecter schreef:
    Kies een onderwerp dat je interessant vindt. Jamaica zou kunnen, inderdaad. Het is handig als je een onderwerp kiest waarover je veel weet en makkelijk kunt vertellen.
    Begin met het maken van een schema/opzet. Kijk wat je wilt vertellen door bijvoorbeeld deelvragen te maken. Bijvoorbeeld: Waar ligt Jamaica? Hoeveel inwoners heeft Jamaica? Waarom is Jamaica zo speciaal?
    De deelvragen kun je indelen in groepen. Een groep met algemene informatie, een groep met trivia, enzovoorts. Die groepen kun je dan steeds in een dia verwerken.
    Misschien dat je hier iets aan hebt?


    Oh dit is wel een goed idee inderdaad! Het maken van een powerpointpresentatie is nooit een sterke kanten geweest van mij, dus dit vind ik fijn. Dankje. (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Apaixonar schreef:
    (...)

    Dat zou heel interessant zijn, maar ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe ik Bestuurskunde daarin zou verwerken.


    @goud en xSunshineee
    Daar hebben jullie eigenlijk wel een heel goed punt. Het voelt dan alleen wel een beetje alsof ik met een basisschoolspreekbeurt aankom. :')
    Maar dan hadden ze in de opdracht maar specifieker moeten zijn ofzo?


    Als ik even gauw lees op een paar sites van de uni wat Bestuurskunde inhoudt: kun je nergens vinden hoe het binnen de Jamaicaanse overheid te werk gaat? Hoe referenda te pas komen in Jamaica, hoe werkt het asielzoekersbeleid in Jamaica, op welke manier wordt nieuwe regelgeving ingevoerd in Jamaica. etc etc
    (Als dit aansluit tenminste)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hmm ik zou opteren voor iets dat toch met je studie heeft te maken (: de kans is namelijk groot dat je weer zo een presentatie moet doen en dat geeft jou misschien een beter gevoel als je al eens hebt geoefend met dat onderwerp zeg maar.
    Probeer ook eens te polsen bij mede-studenten welk onderwerp zij hebben gekozen?


    soul made of stardust and chaos.

    Standal schreef:
    Als ik even gauw lees op een paar sites van de uni wat Bestuurskunde inhoudt: kun je nergens vinden hoe het binnen de Jamaicaanse overheid te werk gaat? Hoe referenda te pas komen in Jamaica, hoe werkt het asielzoekersbeleid in Jamaica, op welke manier wordt nieuwe regelgeving ingevoerd in Jamaica. etc etc
    (Als dit aansluit tenminste)


    Hm, ja, dan moet ik meer in die richting zoeken inderdaad. Ik zal wel even kijken of daar iets over te vinden is morgen.


    iwatobi schreef:
    Hmm ik zou opteren voor iets dat toch met je studie heeft te maken (: de kans is namelijk groot dat je weer zo een presentatie moet doen en dat geeft jou misschien een beter gevoel als je al eens hebt geoefend met dat onderwerp zeg maar.
    Probeer ook eens te polsen bij mede-studenten welk onderwerp zij hebben gekozen?


    Voor onze eindpresentatie krijgen we een wetenschappelijk artikel toegewezen dat we dan moeten presenteren. Dus wat dat betreft is dat niet per se nodig. (:
    De meesten willen er niets over kwijt overigens.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Oh zo oké!
    En dat is wel jammer :/ net alsof je dan meteen hun idee gaat overnemen, maar goed haha. Hopelijk kom je eruit!


    soul made of stardust and chaos.

    Apaixonar schreef:
    (...)

    Dat zou heel interessant zijn, maar ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe ik Bestuurskunde daarin zou verwerken.


    @goud en xSunshineee
    Daar hebben jullie eigenlijk wel een heel goed punt. Het voelt dan alleen wel een beetje alsof ik met een basisschoolspreekbeurt aankom. :')
    Maar dan hadden ze in de opdracht maar specifieker moeten zijn ofzo?


    een basisschoolspreekbeurt zou eerder zijn over jamaica in het algemeen; waar ligt, wat is de hoofdstad, hoeveel inwoners heeft jamaica, etc.
    daarom zou ik - zoals ik al zei - een complexer onderdeel van het land nemen. het wilt niet zeggen dat je presentatie 'maar' over een land gaat, dat het gelijk lagere schoolig is.
    ik denk dat je zelf wel voldoende ervaring hebt om te weten wat een degelijke onderzoeksvraag kan zijn (;


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys