• Zoals de titel al zegt had ik met school/studie een ongewoon uitje. Althans voor de meeste mensen is deze ongewoon. Ik doe een medische opleiding en we mochten iets heel leuks bezoeken. Een snijzaal! Mensen die hun lichaam hebben gedoneerd aan de wetenschap lagen hier geprepareerd, zodat wij er van kunnen leren. Ik ga niet in details treden, want velen zullen deze denk ik niet zo heel fijn vinden. Wat ik wel kan zeggen is dat het in het begin zeer spannend was, omdat je met echte mensen werk. We hadden ook niet verwacht dat alles aangeraakt mocht worden. Het enige nadeel was dat de ruimte gigantisch stonk naar formaline en daarna ik zelf ook (: .

    Wat is de meest ongewone school/studie uitje dat jullie hebben gehad?

    Mijn ervaring in detail:

    We gingen eigenlijk het lichaam van top tot teen bekijken, maar met een focus op de extremiteiten en spieren. Oftewel de armen en de benen. Spieren ging over het hele lichaam en we hadden een gedeelte over de hersenen en waar ze inzitten, plus vasthouden. Hersenen waren super awesome, alleen om de holtes van de schedel te laten zien zaten hier ook (delen) van iemand gezicht er bij. Raad eens wat niemand ging oppakken. Bij de armen, benen, voeten en handen lagen er meerdere onderdelen. Van hoe de bekken aan het voet en been vast zit, tot een heel been. Dat was een groot been. Alles was onderverdeelt in laagjes. De ene was alleen de knie of de elleboog. De andere bevatte de spieren. Alle lagen van de huid, spieren, bindweefsel en pezen waren met elke 'preparaten' verschillend. Het is best interessant om een willekeurig pees aan te spannen in iemand arm en dan kijken welke vinger er beweegt. Of hoe de knie beweegt. Er was ook iemand zo geprepareerd om zijn rug dat elke spier open kon als een soort klapboek. Elke spierlaag kon zo goed gezien worden. Gelijk ook achter gekomen dat deze meneer een vergrote nier had. Er werd ook een demonstratie geven over de longen. Via een externe ballon kon een long tot vol volume worden opgeblazen. Er was ook 1 mevrouw de daar recent lag en mij best raakte. Deze mevrouw was overleden aan kleincellige uitgezaaide kanker. Het zat in de: borst (waren verwijderd in een operatie, maar vlekken zichtbaar op de huid), Lever, baarmoeder, eierstokken, darmen, nieren en zelf in een pees in de pols. De patholoog-anatoom was ook zeer blij met deze mevrouw. Deze zaken komen (gelukkig) weinig voor en is ook zeer belangrijk voor onderzoek.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 20:33 ]


    Shoganai i ne~

    wow wat bijzonder inderdaad. lijkt mij een eng gedachte om te weten dat het levende zijn geweest. Wel het raarste schooluitje, is niet zo raar naar een kaasboederij. maar de lucht die daar hing, gatver


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh, wat tof! Zou je anders onder een spoiler het willen vertellen? Ik vind het altijd wel interessant, alleen zou ik inderdaad wel willen dat ik niet die stank hoefde te ruiken.
    Ik heb ook eens in een snijzaal gestaan. Toen hebben we het centrale zenuwstelsel bekeken, ik deed namelijk de opleiding Psychobiologie. Ik vond alleen de herkenbare gezichten soms een beetje disturbing.


    Deep inside, I've never felt alive

    Captain_Obvious schreef:
    Oh, wat tof! Zou je anders onder een spoiler het willen vertellen? Ik vind het altijd wel interessant, alleen zou ik inderdaad wel willen dat ik niet die stank hoefde te ruiken.
    Ik heb ook eens in een snijzaal gestaan. Toen hebben we het centrale zenuwstelsel bekeken, ik deed namelijk de opleiding Psychobiologie. Ik vond alleen de herkenbare gezichten soms een beetje disturbing.

    Zal ik doen (;


    Shoganai i ne~

    Wauw echt super interessant. Ik ben best wel een beetje jaloers stiekem. D:


    The truth is out there.

    Oooohh, dat zou ik ook heel graag willen! Lijkt me echt zo ontzettend interessant!
    Wij hebben eigenlijk geen ongewone schooluitjes gehad.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat lijkt me zo interessant maar aan de andere kant kan ik het ook echt niet zien hahaha.
    Ik heb eigenlijk nooit rare schooluitstappen gedaan :')


    soul made of stardust and chaos.

    Jaloers D:

    Uhm, ik heb nooit schooluitjes :c


    Seasons will change, but I shall remain

    Ah super tof!

    Ik doe biomedische wetenschappen aan de UvA en vorige maand ben ik ook een paar keer op de snijzaal geweest, echt heel interessant!


    Treat people with kindness

    Ik heb twee jaar op snijzaal gestaan voor mijn opleiding. Cool hè. Ik heb er twee jaar van mogen genieten. In hersenen wroeten enzo. (cool)


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Ik heb twee jaar op snijzaal gestaan voor mijn opleiding. Cool hè. Ik heb er twee jaar van mogen genieten. In hersenen wroeten enzo. (cool)
    Daar kan ik niet tegen op. In hersenen wroeten ijkt mij zeer leuk om te doen!


    Shoganai i ne~

    Wauw, dat is echt interessant!