• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    Credendo Vides

    ^ Die snapte ik ook niet. Oostenrijk was zoveel beter dan 0 punten :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb vrede met de uitslag. Ik vind het alleen jammer dat er zoveel haat is voor Portugal blijkbaar? Kunnen mensen accepteren dat mensen een andere muzieksmaak hebben oid ???


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    PORTUGAL ik ben zo happy met de uitslag over het algemeen en PORTUGAL yes (!!!)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Portugaaalll Yes!! Ik vond het zo mooi dat hij met zijn zus zong!(yeah)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik ben niet heel blij met de uitslag... ik was zelf echt heel erg voor Bulgaria dus ik hoopte echt dat hij Portugal nog zou inhalen... maar Portugal was zeker niet slecht, maar ik vond het niet echt een nummer om ESC te winnen, maar dat vond ik van die van vorig jaar ook niet... ah well, volgend jaar weer!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ik vond Portugal niet super, maar ik vond alles over het algemeen maar meh. Laten we terug naar 2015 gaan, daar was alles goed en hadden we Mans en Loïc :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het ergste van dit jaar blijft gewoon dat die van ons als enige geen Engels sprak. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. D: En dat NL zo weinig punten van de kijkers had, dat snap ik ook echt niet. Ik vond het nummer veel beter dan vorig jaar.

    Maar bon, ik vind de winnaar teleurstellend dus ik ga maar eens slapen. Wel trots dat we vierde geëindigd zijn, al was top drie nog ietsje mooier geweest. Op naar volgend jaar (alhoewel, dat is weer een vrt-jaar en tegenwoordig heeft de rtbf betere inzendingen).


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    (Ik kom even tussendoor, maar ik lees hier dat het Vaticaanstad nog nooit heeft deelgenomen no shit sherlock maar is er nog iemand die dit graag zou willen zien want op de een of andere manier lijkt me dit geweldig)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Savitar schreef:
    Ik ben niet heel blij met de uitslag... ik was zelf echt heel erg voor Bulgaria dus ik hoopte echt dat hij Portugal nog zou inhalen... maar Portugal was zeker niet slecht, maar ik vond het niet echt een nummer om ESC te winnen, maar dat vond ik van die van vorig jaar ook niet... ah well, volgend jaar weer!


    Same, ik hoopte dat Bulgarije of België zou gaan winnen.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Shutoku schreef:
    Ik vond Portugal niet super, maar ik vond alles over het algemeen maar meh. Laten we terug naar 2015 gaan, daar was alles goed en hadden we Mans en Loïc :Y)


    Tbh 2015 was the best!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Roemenië is nog best hoog geëindigd. Vind ik leuk :Y)

    Nee maar serieus ik ben songfestivals gewend met leuke, idiote maar wel mooie liedjes. Ik heb nooit eerder een favoriet gehad maar de afgelopen 2 jaar aan songfestival vond ik relatief bagger. Zon liedje als Yodel It maakt me dan toch wel weer blij :D

    Maar serieus, waar is die tijd met gekke IJslandse mannen (Pollapunk - No Prejudice) en Finland die een band (Softengine - Something Better) instuurt en Denemarken Emmelie DeForest die een fucking mooi lied heeft (Only Teardrops) en dan de Grieken die verschrikkelijk vals zingen over gratis alcohol? Ik vond dat songfestival (vgm 2014) echt briljant.

    Ik heb de studioversie van Portugal niet gehoord. Maar in de liveversie stond ie heel ver van de microfoon ofzo? De muziek was ernstig overheersend en zijn stem bijna niette horen...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik moet bij portugal steeds aan het begin van het lied aan het lied wennen. Maar daarna vind ik her wel mooi. Zeker, wat mij betreft, een terechte winnaar deze keer.
    Al ben ik het niet eens met 95 % van de punten. As usual.

    Op de reactie boven me: Oh Alcohol is free was leuk ja. En inderdaad. Deze keer was het wat rustiger qua gekke acts inderdaad.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2017 - 1:33 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Spinvis schreef:
    (...)

    Same, ik hoopte dat Bulgarije of België zou gaan winnen.


    Ik hoopte ook op België en op Armenië en Azerbijan, maar daar had ik de moed al snel voor opgegeven. Oostenrijk vond ik ook leuk. (Was de top op spotify, en krijgt 0 punten van de televoting????) Hongarije is echt heel ongewaardeert. Moldavië vond ik niet zo.. En Bulgarije (sorry dat ik het zeg) vond ik een van de mindere acts met Zweden, Duitsland, Cyprus, Australië en Moldavië.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2017 - 1:36 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ah gats die Portugees. Vond m heel smerig met die handbewegingen? Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
    En Belgen onder ons: waarom had dat meisje totaal geen uitstraling? Waarom keek ze de hele tijd zo met een pokerface, was dat deel van de act?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ah gats die Portugees. Vond m heel smerig met die handbewegingen? Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
    En Belgen onder ons: waarom had dat meisje totaal geen uitstraling? Waarom keek ze de hele tijd zo met een pokerface, was dat deel van de act?


    Ik denk dat het bij het liedje hoort.. Ze was ook heel erg gespannen en durfte daarom niet mensen aan te kijken, omdat ze dan af werd geleid van het verhaal van haar liedje. Maar ik vond de 'pokerface' juist wel mooi, want het voelde echt aan, echter dan dat ze iedereen zou aankijken.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.