• Even wat oninteressante background: ik ben momenteel bezig met het schrijven van een tiendelig prozagedicht waarin de verteller een naamloos meisje van elf aanspreekt om haar advies te geven. Het zou "Aphrodite had love handles (alternatively titled: ten things no-one teaches you at age eleven)" gaan heten. Ik zou het hier graag ter illustratie delen, maar ik ben van plan om het in te sturen bij een paar online zines, dus ik hou het voorlopig liever van het internet.

    Mijn vraag aan jullie is dus: wat heeft niemand jou geleerd toen je aan het begin van de puberteit stond? Als je terug zou kunnen gaan, wat zou je jezelf dan vertellen? Dit mogen evengoed stomme, kleine dingen zijn als hele grote.

    Ik vraag het deels om inspiratie op te doen, maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon razend interessant. c:


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Dat er plots zoveel van je verwacht wordt en mensen tegelijk nog zo ontzettend op je neer kunnen kijken alsof je een kind bent.


    obsessive rage

    Dat als je een dromer bent, je dat maar beter af kunt leren.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    1. Laat je onzekerheid en angsten je niet lijden. Doe er wat aan, praat met professionele mensen. Je gaat dit betreuren dat je er zo laat mee begonnen ben.
    2. Je bent niet lelijk zoals anderen het zeggen. Later wordt je juist trost op je uiterlijk en zo vinden andere dat ook.
    3. Het wordt inderdaad beter.


    Shoganai i ne~

    Dat er altijd aardige mensen zullen zijn, op plaatsen waar je het misschien niet verwacht.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Daedric schreef:
    Oja en probeer eens breder te kijken naar wat je ''later'' wilt gaan doen. En ga zélf op onderzoek uit, naar open dagen, enzovoorts. Lees je in, loop mee en denk goed na. School gaat je hier namelijk NIET in helpen, wat ik dus wel altijd dacht.


    Dit sowieso. Als ik mij meer had in gelezen had ik nu al een hbo diploma gehad lol. (desondanks geen spijt van de keuzes die ik heb gemaakt)

    Maar ook: Je bent veel mooier dan je denkt. Maar ook zo mooi als je je voelt. Je bent altijd wel speciaal voor iemand.


    Alleen maar tranen van geluk

    1) ga niet naar het gymnasium! Latijn en Grieks zijn echt ...!
    2) je krijgt geen letter van hogwarts..SORRY!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    1) ga niet naar het gymnasium! Latijn en Grieks zijn echt ...!
    2) je krijgt geen letter van hogwarts..SORRY!


    Met nummer één ben ik het absoluut niet mee eens. Oude talen zijn echt geweldig!!! (heart2)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    "Er zullen jongens komen die de betekenis van het woord nee in de slaapkamer niet kennen. Dat maakt jou geen slecht persoon. Hou van jezelf voordat je van iemand anders gaat houden"

    Dit zou ik zeggen maar denk niet dat het is waar je naar zocht voor inspiratie haha

    [ bericht aangepast op 15 mei 2017 - 17:23 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Laat je nooit verbieden om uit je fantasiewereld te komen, je hebt je fantasie namelijk nodig om jezelf te zijn en blijven.

    Ik kan momenteel niet echt iets bedenken, maar misschien geeft dit filmpje je wel inspiratie:

    [ bericht aangepast door een moderator op 15 mei 2017 - 18:45 ]


    If people were like rain, I was like drizzle and she was a hurricane.

    Wees niet bang om fouten te maken.
    Probeer niet populair te worden en wees gewoon jezelf.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    'Iris je bent prachtig zoals je bent. Kom op voor jezelf want je bent veel beter dan die sukkels. Er komt echt nog een jongen aan die geen idioot is en die van je houdt voor wie jij bent' Die laatste zin is meer voor toen ik 13 was.


    Firm believer of all that is magic

    Alles is echt niet zo eng als je denkt.
    Doe niet alsof je dingen leuk vindt omdat iedereen het leuk vind, doe wat je zelf leuk vind.
    Wees open naar mensen en probeer ze te bevrienden, stoot ze niet van je af.

    En alsjeblieft, begin alvast met acne behandelingen want dat ik echt je grootste hinder in je hele komende jaren.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Jinyoung schreef:
    Ik kan momenteel niet echt iets bedenken, maar misschien geeft dit filmpje je wel inspiratie:
    (...)


    Ik heb even je video in een quote gezet, anders ontregelt het de site.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    VeniVidiVici schreef:
    (...)

    Ik heb even je video in een quote gezet, anders ontregelt het de site.

    Oh well, sorry!


    If people were like rain, I was like drizzle and she was a hurricane.