• I really didn't know where to putt this

    Hey lieve Q'ers,

    Ff een vraagje he aan degene die een boek hebben uitgegeven/willen uitgeven. Hoe verzin je onder welke naam je dat doet? Ik loop namelijk heel erg tegen het probleem aan dat ik t eigenlijk niet met mijn achternaam wil laten doen, omdat als ik ga trouwen hij veranderd... En dan vind ik het lelijk dat mijn boeken onder mijn meisjes achternaam worden uitgegeven hahaha.
    Lopen hier nog meer mensen tegen aan en zijn er mensen die hier al een oplossing voor hebben gevonden??


    ~My Mind Is Free~

    Worden achternamen tegenwoordig nog veranderd als je trouwt? Ik dacht dat dat alleen in Amerika nog zo was, haha :')
    Gewoon een pseudoniem verzinnen? Ik weet niet of dat kan, maar misschien overleggen met je uitgever? (Als je het via een uitgever doet.)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Maar je blijft je eigen naam toch behouden? In België is dat in ieder geval zo, je kan er wel voor kiezen om de achternaam van je echtgenoot te gebruiken, maar op je identiteitskaart en dergelijke staat nog steeds je eigen achternaam.


    The soul needs autumn.

    Je achternaam verandert niet als je trouwt. Je mag echter de achternaam van je man gebruiken, maar op je ID, paspoort en rijbewijs staat nog steeds je eigen achternaam.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb ook gewoon mijn meisjesnaam gehouden, ook al was ik al getrouwd toen ik mijn boek uitgaf. Iedereen kent mij toch zo, en mijn eigen achternaam is origineler. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je wil verandert het wel gewoon, hoor. Je kiest voor een mogelijkheid namelijk.

    Je zou een pseudoniem kunnen bedenken, maar misschien heeft je uitgeverij tips? Wat voor soort naam etc.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou je meisjesnaam behouden, want als je eventueel gaat scheiden (sorry, voor mijn pessimisme haha), dan zou dat op je boek staan en dat lijkt me ook niet zo fijn. :')

    Of zoals al aangegeven is een pseudoniem bedenken inderdaad.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb voor een fictieve naam gekozen (pseudoniem dus) - mede omdat dan niet zo opvalt dat ik het ben, als het boek een grote flop wordt. (nerd)


    oi, suzy

    Als ik ooit een boek ga uitgeven, houd ik mijn eigen achternaam. Die is veel te mooi om zomaar in te wisselen voor die van mijn toekomstige man/vrouw. 🙃
    Ik zou persoonlijk hetzelfde doen. Het is jouw boek, niet die van je partner.


    Deep inside, I've never felt alive

    Captain_Obvious schreef:
    Als ik ooit een boek ga uitgeven, houd ik mijn eigen achternaam. Die is veel te mooi om zomaar in te wisselen voor die van mijn toekomstige man/vrouw. 🙃
    Ik zou persoonlijk hetzelfde doen. Het is jouw boek, niet die van je partner.


    Dit vind ik een beetje raar... haha. Als je ervoor kiest om je partners naam te nemen, dan is het dus jouw naam (met voornaam).

    Maar meningen verschillen (:


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Apa schreef:
    Ik zou je meisjesnaam behouden, want als je eventueel gaat scheiden (sorry, voor mijn pessimisme haha), dan zou dat op je boek staan en dat lijkt me ook niet zo fijn. :')

    Of zoals al aangegeven is een pseudoniem bedenken inderdaad.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    M0NA schreef:
    (...)

    Dit vind ik een beetje raar... haha. Als je ervoor kiest om je partners naam te nemen, dan is het dus jouw naam (met voornaam).

    Maar meningen verschillen (:

    Ik bedoel meer: als je er nu voor kiest (ongetrouwd), om een boek te publiceren met je eigen achternaam en later trouwt en iemand anders zijn/haar naam aanneemt, dan zou ik het vreemd vinden om voor je partner je achternaam op jouw boek te veranderen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja dat snap ik!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Iversen schreef:
    Ik heb voor een fictieve naam gekozen (pseudoniem dus) - mede omdat dan niet zo opvalt dat ik het ben, als het boek een grote flop wordt. (nerd)

    Dit vind ik wel een mooie reden hahaha.

    Euhm. Zelf zou ik sowieso een pseudoniem willen. Ik vind mijn achternaam best wel prima, maar hij is gewoon veel te lang en niet echt catchy voor op een cover. :'D

    Ik denk dat ik ook een pseudoniem zou nemen, om ongeveer dezelfde redenen als Krolock :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Als je als vrouw trouwt krijg je dit: Maartje (meisjesnaam)-(achternaam verloofde)
    In Nederland is dat het geval.

    Maar als je het prettiger vind om een andere achternaam te gebruiken, wat houdt je tegen?