• Hi!

    Ik heb gister een telefoontje gekregen dat ik morgen op intake mag en ik ben nog bezig met mijn motivatiebrief. Ik weet alleen niet of ik nu op de goede weg ben?



    Hebben jullie nog tips van dingen die ik er nog meer in kan zetten? Deze opleiding is echt heeel belangrijk voor mij. (Pedagogisch werk)


    (Is niet meer nodig)

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 22:20 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Waarom wil je juist bij hen de opleiding volgen? Wat zijn je goede kanten? Wat zijn je slechte kanten, en hoe wil je die verbeteren? Waarom moeten ze juist jou uitkiezen?


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Waarom wil je juist bij hen de opleiding volgen? Wat zijn je goede kanten? Wat zijn je slechte kanten, en hoe wil je die verbeteren? Waarom moeten ze juist jou uitkiezen?


    Moeten goede en slechte kanten ook in een motivatiebrief? Ik heb nu inderdaad nog een stukje waarom ik bij hen wil, maar dat laatste is toch meer voor een sollicitatiegesprek/?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Moeten goede en slechte kanten ook in een motivatiebrief? Ik heb nu inderdaad nog een stukje waarom ik bij hen wil, maar dat laatste is toch meer voor een sollicitatiegesprek/?

    Volgens mij is een sollicitatiegesprek meer een formaliteit. Dat is althans mijn ervaring. Benoem belangrijke punten die je tijdens zo'n gesprek nog kunt verduidelijken. Heel uitgebreid hoef je niet te zijn (verwacht ik), maar benoem het wel. Je moet voor zo'n opleiding ook geen sollicitatiebrief schrijven, dus de motivatiebrief is je enige kans om hun aandacht te trekken. Verkoop jezelf.


    oi, suzy

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 22:20 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ikzelf heb dit ook gedaan, voor een opleiding pedagogisch medewerker,

    Als ik eerlijk ben vind ik dit een vrij algemene brief. Als ik jou was zou ik meer diepgaand gaan. Wat trekt je juist om met kinderen te werken, en waarom kinderen met beperking, wat kun jij hen aanbieden, waar ligt jou kracht. Maar ook op schoolgericht waar ben je goed in, ben je een teamplayer of juist een goede alleen werker en onderbouw dit.

    Als voorbeeld:
    ik had in mijn brief staan dat ik naast kinderen gewoon leuk vind erin gezet dat ik het erg dankbaar werk vind om een stukje kinderleven te mogen invullen en zorgen dat zij zich dit later zullen herinneren als een leuk, gezellig en leerzaam stukje. Daarnaast had ik mijn kwaliteiten en leerpunten (wat je wilt leren bij de opleiding)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    -altijd alles op tijd af krijgen.
    lukt dat wel haha :Y)

    [ bericht aangepast op 30 mei 2017 - 21:42 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    -altijd alles op tijd af krijgen.
    lukt dat wel haha :Y)


    Jawel? Als je op deze brief bedoeld, daar kon ik echt niets aan doen. Ik kreeg de mail gister namelijk en toen was ik van 12 tot 20 aan het werk. En vanochtend moest ik ook van 11 tot half acht werken. Mijn cijferlijsten en CV heb ik verder al.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat ziet er wat mij betreft heel goed uit ja (:


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Dat ziet er wat mij betreft heel goed uit ja (:


    Oké! Thanks!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Aanhalingstekens bij 'iets' weghalen, au air zonder hoofdletter.

    Ik deed twee andere opleidingen, die op één na later toch niets voor mij bleken te zijn. -> Ik weet niet precies wat je met deze zin wilt zeggen, maar als het is wat ik denk dat het is dan moet je hem anders formuleren nl: Ik heb twee andere opleidingen gedaan die, op één na, toch niets voor mij bleken te zijn.
    Maar eerlijk denk ik dat je beter kan zeggen dat ze het beide niet waren, om de pedagogiek echt meer te maken wat je écht wilt doen.

    Ik nam een tussenjaar en besloot sinds vorige maand toch te doen wat mijn hartje altijd al heeft begeerd. -> Sinds vorige maand weghalen, het is beter als ze niet weten dat je deze beslissing pas zo kort geleden heb gemaakt. Alles wat ze hoeven te weten is dat je de beslissing in je tussenjaar gemaakt heb.

    Na deze opleiding wil ik namelijk een jaar lang in het buitenland Au pair werk doen -> Na deze opleiding wil in namelijk een jaar lang als au pair in het buitenland werken.
    Dit staat iets mooier.


    Wat je nog kan toevoeging is waarom juist JIJ moet worden aangenomen. Wat heb jij in je, wat ze graag willen binnen het pedagogische vak? Waarom gaat juist JIJ een goede pedagoog worden? Waarom kunnen ze jou absoluut niet weigeren? Wat heb jij hen te bieden?



    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Aanhalingstekens bij 'iets' weghalen, au air zonder hoofdletter.

    Ik deed twee andere opleidingen, die op één na later toch niets voor mij bleken te zijn. -> Ik weet niet precies wat je met deze zin wilt zeggen, maar als het is wat ik denk dat het is dan moet je hem anders formuleren nl: Ik heb twee andere opleidingen gedaan die, op één na, toch niets voor mij bleken te zijn.
    Maar eerlijk denk ik dat je beter kan zeggen dat ze het beide niet waren, om de pedagogiek echt meer te maken wat je écht wilt doen.

    Ik nam een tussenjaar en besloot sinds vorige maand toch te doen wat mijn hartje altijd al heeft begeerd. -> Sinds vorige maand weghalen, het is beter als ze niet weten dat je deze beslissing pas zo kort geleden heb gemaakt. Alles wat ze hoeven te weten is dat je de beslissing in je tussenjaar gemaakt heb.

    Na deze opleiding wil ik namelijk een jaar lang in het buitenland Au pair werk doen -> Na deze opleiding wil in namelijk een jaar lang als au pair in het buitenland werken.
    Dit staat iets mooier.


    Wat je nog kan toevoeging is waarom juist JIJ moet worden aangenomen. Wat heb jij in je, wat ze graag willen binnen het pedagogische vak? Waarom gaat juist JIJ een goede pedagoog worden? Waarom kunnen ze jou absoluut niet weigeren? Wat heb jij hen te bieden?




    Oh deze opmerkingen ga ik er nog in verwerken en dan vind ik het wel mooi geweest. ^^ Bedankt!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Jawel? Als je op deze brief bedoeld, daar kon ik echt niets aan doen. Ik kreeg de mail gister namelijk en toen was ik van 12 tot 20 aan het werk. En vanochtend moest ik ook van 11 tot half acht werken. Mijn cijferlijsten en CV heb ik verder al.


    Nee ik bedoelde met het huiswerk. Ik krijg dat zelf namelijk nooit op tijd af😁😉


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Waarschijnlijk te laat: maar hoe jou sterke punten passen bij het werk wat je wilt doen. Hoe je die kan inzetten.
    Bijvoorbeeld: Door mijn geduldigheid kan ik ideaal met kinderen omgaan. Ofzoiets. Negatieve punten moeten nooit in een motivatiebrief. Alleen als je deze kan tegenspreken. (Bijvoorbeeld dat je dat wilt leren beter te doen door de opleiding)


    Alleen maar tranen van geluk