• Ja, ik zou dus 31 juli klaar zijn met mijn opleiding (althans, dat is de datum waarop ik 3 jaar geleden heb ingevoerd dat ik zou stoppen) maar ik heb een half jaar studievertraging en moet dit dus wijzigen.
    Nu heb ik een mail gekregen van DUO dat mijn studiefinanciering is vastgesteld of gewijzigd, maar zelf heb ik niets gedaan dus ik ga er vanuit dat hun iets hebben stopgezet. Nu is het zo dat inloggen op DUO een enorme puinzooi is en ik nu weer kan wachten op een brief met inloggegevens en eigenlijk niets weet en toch een beetje in de stress zit. Vandaar dat ik hoop dat er iemand anders al ervaring heeft met het stopzetten van stufi.

    Mijn vraag is eigenlijk dit:
    - Zet DUO automatisch je studiefinanciering stop als je op een bepaalde datum hebt aangegeven dat je wordt uitgeschreven?
    - Stel dat je stopt in juli, krijg je dan in juni nog wel stufi? (24 juni)

    (Ja, ik heb al verschillende sites afgezocht maar ik kom niet echt verder)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Op je eerste vraag weet ik het antwoord niet ):

    Toen ik begon met studeren per 1 september, kreeg ik pas 24 september mijn stufi voor die maand. Ik denk dus, als je per 1 augustus stopt, dat je dan op 24 juli je laatste keer stufi zal krijgen, namelijk voor juli. Helemaal zeker ben ik niet. Maar de websites zijn zo omslachtig als wat. Kijk maar naar de website van het gratis ov-product voor studenten. Daar zijn al 3 websites voor: mijnov-chipkaart (of zoiets) om hem aan te vragen, DUO om je ov-abo om te zetten, en dan nog studentenreisproduct.nl of zoiets voor informatie over feestdagen. Over het kastje en de muur gesproken.

    Misschien kan je iemand van het DUO bellen?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2017 - 14:53 ]


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    Op je eerste vraag weet ik het antwoord niet ):

    Toen ik begon met studeren per 1 september, kreeg ik pas 24 september mijn stufi voor die maand. Ik denk dus, als je per 1 augustus stopt, dat je dan op 24 juli je laatste keer stufi zal krijgen, namelijk voor juli. Helemaal zeker ben ik niet. Maar de websites zijn zo omslachtig als wat. Kijk maar naar de website van het gratis ov-product voor studenten. Daar zijn al 3 websites voor: mijnov-chipkaart (of zoiets) om hem aan te vragen, DUO om je ov-abo om te zetten, en dan nog studentenreisproduct.nl of zoiets voor informatie over feestdagen. Over het kastje en de muur gesproken.

    Misschien kan je iemand van het DUO bellen?


    Ah, dankjewel (: Nee, die sites zijn inderdaad niet helemal geweldig als je even concreet informatie wilt, helaas.
    Ik wil ze best bellen maar denk dat ik dan toch het antwoord krijg dat ik maar moet afwachten op mijn inloggegevens, een aangezien ik best stufi afhankelijk ben, gaan m'n stresslevels momenteel door het dak heen :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    TinyTina schreef:
    (...)

    Ah, dankjewel (: Nee, die sites zijn inderdaad niet helemal geweldig als je even concreet informatie wilt, helaas.
    Ik wil ze best bellen maar denk dat ik dan toch het antwoord krijg dat ik maar moet afwachten op mijn inloggegevens, een aangezien ik best stufi afhankelijk ben, gaan m'n stresslevels momenteel door het dak heen :')


    Ik zou alsnog bellen en ook vermelden dat dit alles stress geeft. Zij kunnen als het goed is wel gegevens inzien en je verder helpen.


    26 - 02 - '16

    Vraag 1: Ik zit nu in mijn laatste jaar op MBO, In juli krijg ik mijn diploma. Als DUO mijn diploma heeft wordt stufie pas stop gezet. Anders moet je het zelf doen (Maar om eerlijk te zijn staan bij mij ook dat ik tot 2018 op school zit ipv 2017)
    Bij mij is de stufie voor na juli ook al berekend, terwijl ik na juli stop.

    Vraag 2: In juli krijg je nog stufie. Ik krijg namelijk nog tot augustus stufie (maar ik ga naar HBO dus heb een overbruggingsperiode)


    Alleen maar tranen van geluk


    Wat moet je doen?

    De meeste mbo-scholen geven automatisch aan ons door dat je je diploma hebt behaald. Je hoeft dat zelf dus niet te doen.
    Ga je verder studeren? Geef dan je nieuwe opleiding door.
    Ga je niet verder studeren? Dan moet je je studiefinanciering stopzetten.


    Dit kon ik erover vinden op de DUO site, dus ik denk dat ze het zelf wel doen, dezelfde informatie staat ook bij HBO en Uni. (:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2017 - 14:58 ]


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ohja nog iets: op MBO mag je vier jaar stufie hebben. Heb je meer dan vier jaar stufie gehad moet je bijlenen. Ik weet niet zeker hoe dit op HBO/WO werkt tho.


    Alleen maar tranen van geluk

    Naar mijn weten zet DUO je stufi automatisch om in een lening (als je althans HBO of Uni doet en daar is de basis 3 jaar) en de rest wordt lening (zoals studenten vanaf sept 2015 daar last van hebben). Je reisov mag je onbeperkt gebruiken, mits je binnen tien jaar na het starten van je lening/stufi/aanvraag een opleiding afrondt.

    Dit is wat ik uit mijn onderzoek en vanuit mijn oudere broer en zussen (die hadden nog wel stufi) heb begrepen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn school heeft aangegeven dat ik op 20 juni wordt uitgeschreven als ik al mn toetsen heb gehaald. Dat is dus de uitschrijfdatum en ik heb dat bij DUO ook gewijzigd, van 31-7 naar 20-6. Ik staat bij dat de studiefinanciering stopt op de uitschrijfdatum. Dus ik denk dat ik in mijn geval in juni nog stufi krijg en daarna niet meer.
    Dus in jouw geval denk ik dat je nu nog stufi krijgt t/m juli, tot dat je die datum wijzigt naar 6 maanden later.