• Lay out komt ooit nog,
    verwacht het maar niet.

    Begin situatie:
    Het is zeg maar een gewone middag, en de bel is net gegaan. Langzamerhand druppelen de leerlingen steeds verder de klaslokalen uit en proberen zich een weg te banen tussen de menigte. Het is toegestaan om van het plein af te gaan, dus ook druipen soms kleine groepjes naar het omringende gebied. Het is aan jullie hoe deze pauze eruit gaan zien, gaat de leerling van het plein af of besluit hij/zij in de bieb te blijven hangen?

    [ bericht aangepast op 9 juni 2017 - 16:59 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    NICHOLAS "NICKY" VALENTINE
    16 • The Sweetheart • Kantine • Olivia


    "Hmm daar vraag je me nu wat.. Je vermoord me zeker als ik zeg Frozen." Ik denk dat de manier waarop mijn neus omhoog krult terwijl mijn wenkbrauwen juist heel diep zakken antwoord genoeg geeft op haar vraag. Het laatste dat ik wil is een paar van die populaire meiden nog een extra reden geven om koningin te gaan spelen. Ze hebben zichzelf al genoeg ego aangepraat, ik laat het liever zo. Gelukkig maakt Liv al snel duidelijk dat het slechts om een grapje gaat en kan ik niet anders dan kort even lachen
    "Misschien zou een jungle thema wel iets leuk zijn, bloemen, dieren en veel kleuren. Of wat ik zelf interessant vind is het oude Rome? Witte jurken, iedereen die er eens goddelijk mag uitzien." Hoewel ik van het laatste idee geen fan ben kan ik me bij Jungle meteen een levendige voorstelling maken. De ruimte is makkelijk in te kleden, met wat planten die nadien wellicht op de schoolgrond geplant kunnen worden - zodat het geen verloren kost is, de achtergronden zijn makkelijk te tekenen en schilderen en wellicht kunnen we een inzamelactie doen van oude knuffelbeesten om ook als decoratie te gebruiken. Natuurlijk moet er dan wel een dress code komen want ik heb geen zin in wat stoners die het grappig vinden om enkel een vijgenblad aan te trekken. Al zouden die, wat de directie betreft, waarschijnlijk niet eens binnen mogen. Als drankje kan er tropical punch geschonken worden, en qua versnaperingen moet er ook wel iets in dat thema te vinden zijn, toch? Misschien is het zelfs mogelijk om Monkey Praise te boeken. De band was aanvankelijk heel locaal maar sinds ze een regionale wedstrijd gewonnen hebben krijgen ze gigs aangeboden in de hele staat. Ik kan me alleen maar inbeelden hoe heerlijk dat moet zijn, betaald worden om te doen wat je het liefste doet.
    "Hm? Sorry, wat?" breng ik uit als ik besef dat ik al enkele minuten zit te fantaseren, hopend dat ik geen volledige conversatie gemist heb. "Het spijt me, ik was even aan het wegdromen bij je Jungle voorstel, best geniaal, Liv. Het beste voorstel dat nu op tafel ligt bij de commissie is House of Gaga. Zie je jezelf al toekomen in een vleesjurk?" Ik schud mijn hoofd bij de gedachte. Dat moet toch echt stinken na een uur of twee? Om nog maar te zwijgen van het gewicht. Hoedje af voor Lady GaGa, want ik doe het haar in elk geval niet na.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    JANE MEADOWS
    ««« Plain Jane | 18 | Halway | Bodhi »»»

    Het gesprekonderwerp ging gelukkig al snel over tot de dramaclub, een onderwerp waar Jane een stuk comfortabeler bij was. Het verbaasde haar een beetje dat Bodhi er ook wel eens over nagedacht had. Ze had hem niet ingeschat voor het type die daar in geïnteresseerd was.
          "Ik zit niet in de dramaclub, maar ik kom er wel eens, misschien kun je een keer meegaan ofzo. Als je een keer bij ze bent wanneer ze zo'n club dingetje hebben dan weet je misschien nog beter of je het leuk zou vinden of niet."
          Jane glimlachte even en keek op naar de jongen.
          "Ja, ik ben al een paar keer geweest," vertelde ze hem terwijl ze ondertussen een beetje met haar eten speelde. "Maar ik ben bang dat ik te.. teruggetrokken ben om er echt tussen te passen."
          Het was iets wat Jane eigenlijk wel geaccepteerd had. Hoe graag ze het ook wilde, het lukte haar maar niet om uit haar schulp te kruipen. Het verbaasde haar soms dat ze nog vriendinnen had.
          "Wat doe jij ook al weer qua na schoolse activiteiten?" Vroeg Jane terwijl ze even om zich heen keek. Ze glimlachte en stak haar hand op toen ze Olivia zag zitten, om enthousiast naar haar te zwaaien. Een benauwd gevoel bekroop haar toen ze Nicky erbij zag zitten. Ook naar hem zwaaide ze, hoewel haar wangen weer een lichtelijk rode kleur begonnen te krijgen. Haar beste vriend was nogal veranderd tijdens de zomer en hoewel Jane een crush op een onbereikbare jongen als Bodhi nog wel aankon, had ze Nicky eigenlijk zoveel mogelijk ontweken. Ze wilde niet dat hij zou door hebben dat ze zichzelf geen houding meer wist te geven in zijn omgeving.
          "Ik hoorde dat er binnenkort een schoolfeest zal zijn, ga jij er heen?" Jane keek Bodhi vragend aan terwijl ze zichzelf afvroeg wat ze in hemelsnaam met zichzelf aan moest.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    JUDE WALSH ——
    Wanneer hij zijn aandacht niet meer op het kleine ongeregelde stelletje en hij zich fel omdraaide, betrapte hij er een paar op snel weg te kijken. Anderen, vooral de football spelers — waar hij later achter zou komen, begonnen hem toe te juichen. Voor hem was het niets. Hij zag het hele nut er niet van in dat mensen als een stel beesten toekijken hoe iemand in elkaar wordt geramd. Dat had hij nog nooit gesnapt, zelfs al was hij grotendeels de reden dat iemand een pak slaag kreeg. Misschien lag het wel aan hem dat hij het niet snapte als mensen dit toejuichte? Veel aandacht gaf hij er niet aan.
          Jude was een onstabiele, boze jongeman dat problemen met zich meebracht. Hij was geen pestkop, integendeel; hij was een rechtvaardig iemand, maar de oplossing die hij had waren gewelddadiger en hadden vaak een verkeerde uitkomst. Daar wilde hij verandering in brengen, elke keer weer, maar hij wist niet hoe.
          Dit kwam door de woede dat in zijn lichaam kolkte; de machteloosheid dat hij voelde wanneer zijn moeder haar werk uitoefende in de caravan; de haat jegens zijn vader, omdat hij zijn macht misbruikte voor het slechte; en vooral de onrust door zichzelf als hij dacht aan zijn (woede)problemen en zijn jeugd. Onbewust hebben deze dingen hem gemaakt tot wie hij is: een eenzame jongeman die geen liefde in zijn leven had gehad.
          Even bleven zijn ogen langer op de prachtige brunette hangen dan hij wilde, wanneer hij net bij ze kwam staan. Ze had haar schouders opgehaald met de vermelding dat het geen bekenden voor haar waren, als antwoord op zijn vraag, en Devin antwoordde met een 'Juniors die nog maar net lid zijn van het football team. Dean en PJ, volgens mij.' Jude wist dat hij van Devin op aan kon; wat betreft het kennen van mensen, kende hij zowat iedereen. 'Niet zo'n goede flirters als je het mij vraagt,' grapte Devin vervolgens.
          Zelf beantwoordde hij dit meer een zwakke glimlach. "Dat kun je wel zeggen, ja." Niet wetende dat achter zijn actie zeker wel een hele geschiedenis zat aan frustratie.
          Doordat het berichtje van Tessa toch wel zijn aandacht wist te trekken, besloot hij hierop te reageren. Het was altijd beter in het echt te beleven — toch? Hij bemerkte hoe ze op haar onderlip had gebeten en haar gezicht toch zo wist te trekken in een speelse blik. 'Want wat gebeurd er anders?' Uitdagend hief ze haar kin op — iets wat hijzelf wel kon waarderen.






    Devin en Tessa | Kantine en auto.

    I got my own back ——


          Even leek het dat hij alleen in het speelse gesprek samen met Tessa zat en hij wilde die speelsheid beantwoordde, maar deze connectie werd verbroken door de mannelijke stem die er doorheen zei: 'Zeg, wat is dat ding nou? Kun je mij als volgende bestuderen? Heb ik een donkere blik? Volgens mij niet, van mijn ogen zijn blauw, maar hé. Ik snap niet veel van dat soort dingen.' Een lading aan vragen.
          Jude was een man van weinig woorden, dus het enige wat hij erop reageerde was: "Dat is een geheim, man," grapte hij zelf met een vriendelijke klap tegen zijn schouder. Hij lachte. Het hele gebeuren vond hij wel grappig. Devin wist altijd de meest ongemakkelijke, speelse en al dat soort dingen te veranderen in een lachsituatie. Meestal kon hij dat wel waarderen van de man, maar als het moment daar was voor een slimme conversatie was Devin niet de man ervoor.
          'Wij wilden overigens pizza gaan eten, of wilde je de gok hier toch wagen?' Precies op het juiste moment begon de buik van Devin te knorren.
          "Nou, waar wachten we dan op? De man verhongert." Grapte hij.
          'Nee, ik denk dat het toch de pizzahut wordt. Daar hebben ze van die pizza's met kaas in de korst, weet je? Kom je mee, Jude? Het is pizza dag, man.'
          "Dat is één van de dingen waar ik zin in heb," zei hij ondeugend jegens Tessa.
    Met een vriendelijke "bro"-gebaar haakte hij zijn arm om de nek van Devin. "Ik rijd, als jij betaald." Hij wachtte een paar seconden, zodat Devin kon reageren en trok hem mee naar de uitgang. "Ik hoop dat je genoeg mee hebt genomen voor vijf, want zoveel eet ik," lachte hij mannelijk.
          Met Devin in zijn arm gehaakt — waar hij wel zoet mee was, boog hij iets naar achteren naar Tessa om vervolgens in haar oor zoetjes te fluisteren: "Je ziet er weer prachtig uit — zoals altijd." Hij gaf een laatste once-over bij Tessa en glimlachte goedkeurend.
          Wanneer ze bij zijn auto zijn, was hij opgelucht dat deze auto genoeg plek had voor hun drieën. "Goed," hij opende zijn deur. Het was een zwarte pick-up truck. Hij stapte in, gooide zijn rugzak achterin en viste zijn autosleutels uit zijn broekzak die hij in het contact stak. "Niet vechten wie er naast me komt zitten; ik weet dat ik fantastisch ben."
          Zijn vader was dan toch ergens goed voor. Naast dat hij duidelijk maakte dat hij niks met Jude wilde te maken, probeerde zijn vader hem om te kopen doordat Jude geheime informatie over hem bezat. Deze auto was een van zijn "cadeautjes" geweest, die hijzelf van plan was aan het eind van de week in de puin te rijden bij zijn huis. Dan wist hij wat hij van zijn cadeautjes dacht.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 15:33 ]


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.



    OLIVIA 'LIV' DAWN BARNES

    Social Butterfly, With Nicky, Kantine

    🌺




    Nicholas gezicht was hilarisch toen ik hem frozen grappend had voorgesteld , echter toen ik sprak over het Jungel Thema leek Nicky al een stuk vrolijker en leek in gedachten verzonken te zijn waardoor ik lachend met mijn hand voor zijn ogen zwaaide ."Aarde aan Nicky" grinnikte ik en keek hem dan ook grijnzend aan als hij weer uit zijn dagdroom gestrompeld was. "Hm? Sorry, wat?" zei hij verward waardoor ik lachte. "Je leek even weg te zijn van de planeet." vertelde ik hem geamuseerd . "Het spijt me, ik was even aan het wegdromen bij je Jungle voorstel, best geniaal, Liv. Het beste voorstel dat nu op tafel ligt bij de commissie is House of Gaga. Zie je jezelf al toekomen in een vleesjurk?" ik schudde lachend mijn hoofd. "Oh bah, met van die onmogelijke pumps naar school komen en lange witte pruiken... Dan ben ik toch blij dat mijn jungelvoorstel beter is dan Gaga, no offence haar muziek is best cool, maar haarkledingstijl." ik trok even een moeilijk gezicht, mijn moeder zou me vast nooit het huis uit laten gaan in een Gaga inspired outfit. "Maar goed, als je ideëen nodig hebt help ik je graag Nicky, je hoeft het gewoon maar te vragen." glimlachte ik vriendelijk, waarna ik het laatste van mijn pasta op at.
    Toen ik weer opkeek zag ik Jane samen met Bodhi de kantine binnen komen waardoor ik dan ook naar mijn beste vriendin terug glimlachte en ook even zwaaide, als teken dat ze beiden er gerust bij mochten komen zitten. Echter zag ik dat Jane toch anders reageerde eens ze Nicky ook had gezien, zou er dan toch wat aan de hand zijn tussen die twee?



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Tessa Mae Valentine

    ”Don’t ever underestimate my ability to find shit out."

    • Eighteen • Little Rebel • Don’t mind me • With Devin & Jude • Outfit •

    ”Juniors die nog maar net lid zijn van het footbalteam. Dean en PJ volgens mij,” beantwoordde Devin Jude’s vraag schouderophalend. “Niet zo’n goede flirters als je het mij vraagt,” grapt hij vervolgens, waar een zachte gniffel mijn kant verlaat. “Allesbehalve zelfs..” Met een schuine blik keek ik nog een enkele keer in de richting waar de jongens zojuist verdwenen waren en schudde haast onopvallend mijn donkere lokken heen en weer. “Ze weten zo nog geen eens een pakje boter in te pakken.” Wanneer Jude ingaat op mijn eerder woorden kan ik het niet helpen mezelf te laten verleiden door er in mee te gaan, waarbij ik de brede jongen op een subtiele manier poog uit te dagen zonder daarbij enige vorm van schroom te laten blijken.
          ”Zeg, wat is dat ding nou? Kun je mij als volgende bestuderen? Heb ik een donkere blik? Volgens mij niet, van mijn ogen zijn blauw, maar hé. Ik snap niet veel van dat soort dingen.”
    Een oprechte glimlach siert mijn lippen als Devin met deze woorden het korte speelse moment weten te onderbreken, waarop ik mijn hoofd iets kantel om naar zijn helderblauwe poelen te kijken. “Dat is geheim, man,” grapt Jude vervolgens en geeft de jongen hierbij een tactvolle klap op zijn schouder. De onschuld in Devin had iets liefs, maar niet overdreven schattigs; het gaf hem en zijn karakter toch een bepaalde uitstraling die maar weinig jongens bezaten — een waar je als toekomstige vriendin zijnde best trots én zuinig op mocht zijn eens je de jongen aan de haak sloeg. Ik besloot in ieder geval wijselijk het onderwerp naar het eten te brengen, wat direct aansloeg.
          ”Nee ik denk dat het toch de pizzahut word, daar hebben ze van die pizza's met kaas in de kortst weet je? Kom je mee Jude? Het is pizza dag man.”
    “Dat is één van de dingen waar ik zin in heb.” Met een ondeugende blik in zijn donkere kijkers richt Jude zijn laatste woorden op mij. Geamuseerd trek ik een van mijn wenkbrauwen op. “Ik ben benieuwd naar wat de andere dingen dan wel mogen zijn, misschien is het in gezelschap van wel nog leuker.” Tactvol schenk ik hem een knipoog en woel daarna door mijn lokken heen als Jude zijn arm door die van Devin heen haakt. Nog voor we de aula daadwerkelijk verlaten zoek ik vluchtig naar Nicky zodat ik hem met enkele korte gebaren duidelijk kan maken dat ik elders ga lunchen met de jongens, alvorens ik gedag zwaai.
          Eens ik achter beide jongens aan naar buiten loop kan Jude het niet laten zich opnieuw tot me te richten, waarbij ik niet kan ontkennen van zijn aandacht te genieten; hoe kort de momentjes ook waren. “Je ziet er weer prachtig uit — zoals altijd.” Behendig laat hij zijn blik over me heen glijden en voel ik hoe zachte, subtiele blossen mijn wangen voorzichtig weten te kleuren bij het horen van zijn compliment — ik dronk hem in ieder geval gretig tot me. “Dankje,” glimlach ik en voel hoe mijn tanden opnieuw met mijn onderlip spelen terwijl mijn vingers onbewust een keer aan een kledingstuk plukken.
          Wanneer we Jude’s pikzwarte pick-up bereiken kan ik het niet helpen er gretig mijn blik overheen te laten glijden. Ik had een dingetje voor mooie, grote luxe auto’s waarvan de motoren gruwelijk konden ronken. “Goed,” klonk Jude zijn stem opnieuw terwijl hij in stapte. “Niet vechten wie er naast me komt zitten; ik weet dat ik fantastisch ben.” Een korte grinnik stootte ik uit en kon het niet helpen de beste jongen opnieuw te voorzien van een plagende opmerking. “Je hebt anders nog niet op alle punten laten zien dat je fantastisch bent, wel waar?” Met een verduvelde twinkeling blik ik kort naar de jongen in zijn grote pick-up alvorens ik besluit mezelf er in te hijsen. “En daarbij,” breng ik uit, waarna ik met een plofje op de zetel terecht kom. “Ben ik de enige vrouw in jullie midden, dus zal ik jullie een gevecht besparen door tussen jullie in te gaan zitten.” Met een triomfantelijke grijns werp ik een zijdelingse blik op Jude en wiebel kort met mijn wenkbrauwen, alvorens ik me richt op Devin.
          ”Kom op, Dev. Grote stukken vette pizza wachten op ons.” Verlekkerd staar ik de jongen aan als mijn maag instemmend besluit te grommen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    NICHOLAS "NICKY" VALENTINE
    16 • The Sweetheart • Kantine • Olivia


    Olivia laat me opnieuw lachen met haar reactie. Ik ben opgelucht dat toch ten minste één persoon met gezond verstand mijn mening deelt over het House of GaGa voorstel.
    "Maar goed, als je ideëen nodig hebt help ik je graag Nicky, je hoeft het gewoon maar te vragen." Ik knik dankbaar en vraag me ondertussen in stilte af waarom sommigen Olivia liever ontwijken. Ik ken haar natuurlijk niet heel erg goed, gezien ze vaker met Tessa Mae optrekt dan met mij, maar ik heb in elk geval geen slecht woord over haar. Wellicht zal ze wel haar scherpe kantjes hebben, die heeft iedereen wel, maar daar heb ik eerlijk waar nog niks van gemerkt. In tegenstellingen, er zijn er maar weinigen zo behulpzaam als zij.
    Als ik het blondje opeens zie zwaaien kijk ik over mijn schouder heen, enkel en alleen om op mijn beurt -zij het op een wel heel ongemakkelijke wijze- vanop afstand ook door Jane begroet te worden. Er verschijnt een kleine glimlach op mijn lippen als ik zie dat ze in gezelschap is van Bodhi. Elke keer als we hem vorig jaar in de hal tegen kwamen begon ze te stamelen of klungelen. De onuitgesproken afspraak was natuurlijk dat ik telkens deed alsof mijn neus bloedde, maar ik ben immers niet gisteren geboren. Op dit moment ben ik alleen maar oprecht blij dat ze eindelijk met hem aan de praat geraakt lijkt te zijn. Bemoedigend glimlach ik haar toe, waarna ik kort even terug zwaai en me vervolgens terug naar Olivia richt.
    "Niks aan de hand, zei je?" Vraag ik, als is dit eerfer retorisch bedoeld. Als Olivia inderdaad niet opgemerkt heeft dat Jane niet haar gewoonlijke bruisende zelf is dan moet ik me misschien maar eens zorgen gaan maken over mijn mentale gezondheid want dan zie ik volgens mij gewoom dingen die er niet zijn. En toch... "Ik kan gewoon maar niet bedenken wat er sch-" Halverwege mijn laatste woord raak ik afgeleid door mijn zusje die wat vreemde gebaren naar me staat te maken. "Wat?" breng ik verward uit. Ik duw mijn bril wat hoger op mijn neus, alsof ik hierdoor beter zou snappen wat er aan de hand is. Uiteindelijk krijg ik toch mee dat ze gaat lunchen met Devin en Jude. Ik probeer mijn ongenoegen over die keuze te verbergen en stel mezelf tevreden met het feit dat Devin wel een goeie jongen is en ze ook alleen op pad had kunnen gaan. Ik weet niet wat het is aan Jude en ik vind het vreselijk van mezelf dat ik zo'n mening over hem heb zonder hem echt te kennen maar ik krijg gewoon de kriebels van die kerel.
    [Quote]To: Tessa Mae - ICE
    Als het voorstel om te spijbelen valt dan bel je me en kom ik je halen. Big little Brother is watching ;p
    Een blik op mijn uurwerk vertelt me dat we nog wel even hebben voor de les opnieuw begint. Ik werk snel nog enkele happen van mijn boterham naar binnen waarna ik Olivia met mijn allerliefste blik aankijk.
    "Die twee moeten samen naar het bal," fluister ik, misschien zelfs wel een beetje ondeugend, doelend op Jane en Bodhi. "Hoe krijgen we dat voor elkaar?" Ik wéét dat het mijn plaats niet is me ermee te gaan moeien maar ik wil Jane gewoon gelukkig zien. Ergens is zij net zoveel een zusje voor me als Tessa, op een vreemde manier.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.



    DEVIN ALEXANDRO GOMEZ

    populair kid, With Tessa, Halway

    🏀




    Hoewel ze beiden geamuseerd lijken te zijn op mijn vraag leek ik nog steeds geen antwoord te weten op wat ze net probeerde te doen. Het enige antwoord wat ik kreeg was “Dat is geheim, man,” gevolgd door ene vriendschappelijke klap tegen mijn schouders. Ik zat in basketbal en was heus wel wat kracht gewend, maar toch moet ik even een stap achteruit zetten, Jude was nu eenmaal een kerel met macht. Echter lachte ik ook mee, nog steeds de grap niet echt begrijpend, maar lachen was aanstekend dus vond ik dat ook wel leuk.
    “Dat is één van de dingen waar ik zin in heb.” Antwoorde Jude met een blik op Tessa, “Ik ben benieuwd naar wat de andere dingen dan wel mogen zijn, misschien is het in gezelschap van wel nog leuker.” was haar knipoog terug naar de jongen. Nu was ik ook niet zo dom om niet te weten dat er wat gaande was tussen de twee, al maakte me dat niet veel uit. Ik flirtte zo ook wel eens graag met leuke meisjes zoals Tessa en was dan ook geen pretbederver om jaloers te gaan worden. Nah ik werd haast nooit jaloers, behalve van die mensen die nu pizza aan het eten waren.... Hmm soon my lovely fastfood, soon...
    Jude sloeg zijn arm om mijn nek heen, waardoor ik even naar de man grijnsde, hij leek echt wel een reus ten opzichte van mij, wat best wel grappig was gezien ik al redelijk lang was. "Ik rijd, als jij betaald." "Komt in orde zolang we maar pizza hebben!" zei ik niet beseffend dat ik me net een dodenwens had opgeschreven. Voor die enkele luttele seconden was ik vergeten wat voor soort bestuurder Jude wel niet was.
    “Goed, Niet vechten wie er naast me komt zitten; ik weet dat ik fantastisch ben.” Zei Jude waarmee ik wel zou kunnen lachen, al grijnsde ik eerder als een boer met kiespijn de wagen was echt gigantisch. “Je hebt anders nog niet op alle punten laten zien dat je fantastisch bent, wel waar?” Zei Tessa waarna ze al gauw de wagen in klom, ergens was ik wel opgelucht, dat Jude mijn angsten niet te veel zou kunnen zien, al besefte ik ook nu dat er drie voorste stoelen zaten. “En daarbij, Ben ik de enige vrouw in jullie midden, dus zal ik jullie een gevecht besparen door tussen jullie in te gaan zitten.” De dame nestelde zich in de wagen en toch iets twijfelachtig bleef ik staan. ”Kom op, Dev. Grote stukken vette pizza wachten op ons.” zei de dame terwijl ze beiden op me zaten te wachten. Ik zuchtte onopgemerkt en klauterde dan ook de wagen in, mezelf veilig vastzetten met de gordel. "Pizza time" grijnsde ik naar hen beide, mijn innerlijke angsten verbergend.

         






    OLIVIA 'LIV' DAWN BARNES

    Social Butterfly, With Nicky, Kantine

    🌺




    Het was wel erg duidelijk geweest dat Jane nogal ongemakkelijk leek toen ze Nicky begroette, iets waardoor ik de jongen nu ook wel gelijk haf. "Niks aan de hand, zei je?" Herhaalde Nicky mijn woorden waardoor ik de jongen even moeilijk aankeek. Ik had absoluut geen idee wat er gaande zou kunnen zijn, want als ik kon helpen zou ik dat zeker gedaan hebben. Jane en Nicky waren al zo lang vrienden dat het erg spijtig was om hun situatie nu zo aan te zien.
    "Ik kan gewoon maar niet bedenken wat er sch-" begon Nicolas al stopte de jongen halverwege doordat hij zijn zusje, Tessa Mae opmerkte. Ook ik keek vragend naar de brunette die omringt was door twee knappe jongens. Ongezien kauwde ik even op de binnenkant van mijn wang, zowel Devin als Jude waren best populair te noemen en leken goed bevriend met haar te zijn, Tessa was gewoon... perfect...
    Nicky haalde me uit zijn gedachten door verward een "wat?" uit te brengen als een soort van antwoord/vraag op de gebaren die zijn zusje hem vertoond.
    Uiteindelijk weet de jongen haar gebaren te ontcijferen en lijkt zijn blik weer de glijden naar Jane en Bodhi "Die twee moeten samen naar het bal," fluisterde hij waardoor ik hem even verrast aankeek, maar zachtjes grinnikte. Een date voor Jane regelen met Bodhi? Hoe zouden we dat voor elkaar moeten krijgen, maar het idee klonk wel spannend. " Jane en Bodhi? Daar droomt ze al jaren van." fluisterde ik zachtjes terug. Nicky was dan misschien haar beste vriend, ik was haar beste vriendin en wist dan ook wel wanneer Jane een oogje heeft op iemand en ze had me al soort van hints gegeven dat ze de jongen wel zag zitten.
    "Hoe krijgen we dat voor elkaar?" vroeg de jongen en even bedenkelijk wreef ik over mijn kin. "Misschien kan je Jane vragen om te helpen met het feestcommité en Bodhi vragen om te helpen met de spandoeken uit te hangen? Volgens mij is alone time genoeg om hen te overtuigen dat het een match is." zei ik sipel, maar op een fluisterende toon terug naar Nicky. " Mijn kennis van girlmovies zegt dan ook duidelijk dat we ons er niet te veel in mogen mengen, suptiele hints gooien naar hen kan wel." zei ik vervolgens schouderophalend. Het laatste wat ik zou willen is dat het zou uitdraaien op een dramagirliesoap.
    "Wat denk jij?" vroeg ik hem met een nieuwsgierige blik.






    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH