• Een goede vriendin van mij heeft schijnbaar problemen met goed omgaan met geld kwam ik achter. Nu is dit vervelend en word zij geholpen door haar vader door steeds een budget te krijgen. hierdoor heeft zij weinig geld contant bij zich. Nu loop ik er tegenaan dat als we ergens heen gaan op het terras of zoals vanmiddag in de stads een feest iets dat ze dan samen wilt doen met betalen. Op zich heb ik hier geen problemen mee omdat je muntjes vaak in 10tallen koopt maar ze gaat er steeds vaker vanuit dat ik het dan voorschiet en dat zij het naar mij over kan maken.

    Ook opzich hier weer geen problemen mee maar het zou ook eens leuk zijn als ze zelf iets betaald of zegt nu schiet ik het voor,want ik ben nu steeds degene die het doet.

    iemand een idee hoe ik dit haar kan vertellen op een handige manier? en hoe zou jij er mee omgaan


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat als ze een echte vriendin van je is, je het haar gewoon moet kunnen vertellen zonder er een verhaal omheen te breien. Je kunt het wel over koetjes en kalfjes hebben, maar uiteindelijk zul je toch duidelijk moeten maken wat je precies dwarszit als je inderdaad wilt dat ze van je ergernis afweet. Maar ik denk zelf dat het t handigst is het gewoon eerlijk te vertellen. Misschien iets als: "Ik vind het heel leuk om dingen met je te doen. En ik heb er ook geen problemen mee om af en toe geld ervoor voor te schieten. Maar ik zou het erg fijn vinden als jij dit ook wat vaker zou willen doen of iets zou willen betalen. Dan komt het niet steeds van één kant." ?

    Succes ermee in ieder geval!^^


    Smile. You're beautiful. <3

    Ik denk dat je haar zo juist niet helpt met haar problemen, want nu krijgt ze in principe alsnog alles wat ze wilde, alleen schiet jij het voor. Je moet hier gewoon goed met haar over praten.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben het eens met Kalokagathia! Gewoon rustig en eerlijk vertellen. Misschien dat ze zegt dat ze dat moeilijk vindt en dan kun je misschien als optie opperen om dan nu even dingen apart te betalen. En als het haar weer wat beter afgaat, weer dingen voor elkaar voor te schieten?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.