• Hoi hoi!

    Ik en Naomi (Donatello) zijn al enkele dagen bezig met het uitwerken van een RPG idee, maar we hebben eigenlijk geen idee of er genoeg animo voor zou zijn. We hebben daarom besloten een topic te openen en jullie mening erover te vragen? Het idee is wel nog helemaal niet goed uitgewerkt, dus we horen graag suggesties of ideetjes! Het idee is trouwens geïnspireerd op een boek, voor degenen die het al bekend vinden klinken.

    Het idee is als volgt:
    De mensen in de RPG leven in een wereld waar veel problemen zijn en om verdere, catastrofale problemen te voorkomen is er een virtuele wereld gecreëerd waar kinderen tot hun 18de verplicht aan deelgenomen moeten hebben. In deze wereld worden de kinderen geleerd hoe ze goed moeten functioneren in de wereld en hoe ze op een goede manier problemen moeten oplossen, zodat ze dit in de echte wereld later ook kunnen toepassen. In de RPG zelf focussen we dan op de tieners die in het samen in het spel zitten (lees: in hetzelfde virtuele dorpje wonen, maar elkaar in het echt niet kennen).
          Alleen dan krijgt het hele systeem achter de virtuele wereld technische problemen en uiteindelijk stopt het ermee, waardoor deze tieners vastzitten in de virtuele wereld. De tieners in deze wereld beginnen dan langzaam hun werkelijke identiteit te herinneren (die je normaal gesproken niet hoort te weten als je het spel speelt) en dealen ze als het ware met een dubbele persoonlijkheid.

    EDIT: Misschien dat de tieners elkaar wel kennen, zijn we nog niet helemaal over uit.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2017 - 17:45 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Het is niet zo mijn ding, sorry, maar ik weet vrijwel zeker dat mensen hier wel aan mee willen doen!


    everything, in time

    Ik vind het gaaf! Ik doe sowieso mee c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bathsheba schreef:
    Ik vind het gaaf! Ik doe sowieso mee c:


    Saaaaame


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Reserveer mij alvast maar een plaatsje.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik zou meedoen ^^


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik zou meedoen ^^


    Heaven is a place that we all have

    Is er nog iets waar jullie onduidelijkheden over hebben? ^^


    That is a perfect copy of reality.

    Of enkele suggesties om bepaalde zaken nog te verbeteren? :'D


    Rise and rise again until lambs become lions

    Ik had gestemd maar het werkte niet...
    Ik vind het tof!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb het drie keer gelezen en ik snap het niet, maar dat zal vast aan mij liggen. Het gaat dus over tieners die gevangen zitten in het spel of zo?


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    M0NA schreef:
    Ik had gestemd maar het werkte niet...
    Ik vind het tof!


    Hier had Naomi ook al last van, geen idee wat het is hahaha.

    @Matty, dat is more or less wel wat het is ja hahaha. Alleen hebben ze dan hun identiteit die ze hebben in de virtuele wereld en hun identiteit die ze hebben in de echte wereld die met elkaar gaan botsen, want ze beginnen zich steeds meer te herinneren over hun echte identiteit.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2017 - 20:44 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Klinkt heel gaaf!!

    Late reactie, maar ik zie dit nu pas. Lijkt me best creepy. 😓 Is de RPG al gestart?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het doet me denken aan een flaptekst die ik ooit heb gelezen, is het toevallig gebaseerd op een boek?
    Ik ben wel geïnteresseerd, als ik de tijd heb, haha.
    Al is dit topic een maand oud, zie ik nu, lol.


    Mhm?