• Als jullie vandaag op YouTube hebben gekeken, zagen jullie vast dit filmpje wel:



    Het filmpje gaat over vluchtelingen. Als je de comments bekijkt eronder, word ik echt gek. Mensen zeggen dat dit filmpje fake is en ik zag een comment die zei:
    Poland : 0 refugees, 0 terror attacks

    London : 117'000 refugees, Terror attacks every week

    Gelukkig antwoordde er ook een keer iemand:
    The Netherlands: More than 200000 refugees, 0 terror attacks

    Snap je dan niet dat de mensen die vluchten, op de vlucht zijn voor degene die de aanslagen plegen? Of ben ik de enige die er zo over denkt? Mensen willen de vluchtelingen terugsturen 'naar waar ze vandaan komen'. Maar dat kan niet, want daarom zijn ze weg. Denk je dat ze het leuk vinden om weg te moeten uit hun eigen land?
    De mensen die reageren willen weer een 'blank Europa'. Ze willen alleen hun eigen kleur, geen denken aan andere mensen, ookal kunnen ze volledig hun taal spreken.
    Er waren mensen die boos reageerden dat ze geen belastinggeld meer wilden geven, zodat de regering geld kon geven aan alle kinderen die ze toch niet kunnen voeden maar wel verwekken. Weet je hoe het komt dat ze zo vaak zwanger zijn? Omdat ze geen voorbehoedsmiddelen hebben, omdat ze daar geen geld voor hebben!
    Mensen zeggen dat ze niet de waarheid spreken, dat er nooit zoveel kinderen en vrouwen zijn, dat het vaak jonge mannen zijn. Klopt, maar vrouwen en kinderen werken beter om de waarheid in je kop te stampen. Mensen, vrouwen/kinderen/mannen, allemaal, zijn op de vlucht.

    Het enige waar ze vast gelijk in zullen hebben, is dat YouTube hun comments verwijderd. Dat lijkt me als enige van alle comments reëel.

    Ik ben hier zo boos over, maar misschien is er iets wat ik mis? Want íedereen in de comments is tegen het filmpje. Denk ik zo dom? Ik snap er niks meer van. Ik weet het echt niet en ben boos en gefrustreerd tegelijk. Kan iemand het uitleggen? Of het met me eens zijn?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Grappig genoeg doe ik net onderzoek naar of er een verband bestaat tussen het aantal aanslagen in een land en het aantal vluchtelingen dat er wordt opgevangen. Nog maar net begonnen, dus ik heb nog niet zoveel bevindingen te delen. Echter, ik snap erg goed dat men liever niet te veel vluchtelingen in Nederland heeft, maar we vergeten soms dat Europa maar zo'n 3% van alle Syrische vluchtingen opvangt momenteel. Daarnaast zijn de vluchtelingen die naar Europa komen vaak nog rijker/hoogopgeleid omdat zij de overtocht konden betalen, en nu niet in een vluchtelingenkamp in Libanon zit (waar overigens momenteel 1 op de 8 mensen een vluchteling is). Integratie is zo belangrijk, maar we blijven elkaar maar als de 'ander' zien, en ik denk dat dat gewoon heel erg tegenwerkt, net zoals ons asielbeleid. Mensen de hele dag niks laten doen is naar mijn mening niet dé manier om vluchtelingen op te vangen. Laat ze vrijwilligerswerk doen, of simpele klusjes doen, tijdbesteding is belangrijk.


    Travel far enough, you'll meet yourself